بازدید 13166

سخنگوی داعش کشته شد

العدنانی همان کسی بود که در سال ۲۰۱۴ در یک پیام رادیویی، تأسیس «خلافت اسلامی» و تبدیل «دولت اسلامی در عراق و شام» به «دولت اسلامی» را اعلام و ابوبکر بغدادی را «خلیفه» معرفی کرد.
کد خبر: ۶۱۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 30 August 2016
گروه تروریستی داعش از طریق سایت اطلاع‌رسانی رایج خود تأیید کرد که ابومحمد عدنانی، سخنگوی این جریان تروریستی در حلب کشته شده است. عدنانی علاوه بر سخنگویی، مسئول عملیات خارجی داعش بود.
 
به گزارش «تابناک»، سایت اعماق وابسته به داعش بعداز ظهر سه‌شنبه (۳۰ اوت/ ۹ شهریور) اعلام کرد، ابومحمد العدنانی در جریان یک بازرسی نظامی در شمال حلب هدف قرار گرفته و کشته شده است.

العدنانی یکی از چهر‌های بدنام گروه «دولت اسلامی» بود که مخالفان این گروه را با پیام‌های صوتی خود در اینترنت تهدید می‌کرد. او همان کسی بود که در سال ۲۰۱۴ در یک پیام رادیویی، تأسیس «خلافت اسلامی» و تبدیل «دولت اسلامی در عراق و شام» به «دولت اسلامی» را اعلام و ابوبکر بغدادی را «خلیفه» معرفی کرد.

در ماه می سال ۲۰۱۵ او هواداران داعش را به حمله علیه غرب در ماه رمضان دعوت کرد. العدنانی در پیامش خطاب به هواداران داعش گفت: «این ماه رمضان را با اراده خداوند به یک ماه درد و رنج برای کافران تبدیل کنید».
 
سخنگوی داعش کشته شد 
 
گفته می‌‏شود، عدنانی در سال ۱۹۷۷ در شهرک «بنش» استان ادلب سوریه متولد شده است. اما برخی منابع دیگر، او را متولد شهرستان «الحدیثه» در استان الانبار عراق می‌دانند.

او در ماه می ۲۰۰۵ در استان الانبار به چنگ نیروهای آمریکایی افتاد. پس از آزادی از زندان و پس از تأسیس داعش، در سال ۲۰۱۳ به این گروه پیوست. از سال گذشته، او سخنگوی رسمی داعش بود. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۵ برای دستگیری عدنانی ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

داعش در ماه‌های گذشته، چند تن از رهبران مهم خود را از دست داده است. در ماه مارس گذشته، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که عبدالرحمان مصطفی، مسئول امور مالی داعش در یک عملیات کشته شده است.

یکی از فرماندهان مهم داعش به نام «عمر چچن» نیز در ماه ژوئن گذشته در ۱۲۰ کیلومتری جنوب موصل کشته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰
مبارک باشه به درک واصل شدن یک کفتار دیگه از گله کفتارهای مزدور سعودی امریکایی
به درک
یک مسیله جالب در مورد سرکرده های معروف تروریستی وجود دارد و آن هم این هست که بیشتر آن ها زندانی بودند و بعد از آزاد شدن به مهره های اصلی گرو ه های تروریستی تبدیل شده آند مثل ایمن الظواهری ،ابوبکر البغدادی و یا همین عدنانی
چی شده؟
لعنت به روحش
به جهنم
خداروشکر گور به گور شد
آمریکا با نزدیک شدن شکست داعش، افرادی که تعلیم داده و مهره های اصلی داعش هستند یکی یکی از بین می برد تا مشخص نشود استکبار و شیطان بزرگ موسس داعش بوده است
بايد داعش را با موشك هاي پرايد و پژو 405 و ماشين هاي ساخت داخل كه از نوع دوربرد مي باشند از بين برد.
به جهنم واصل شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها