بازدید 48116

درآمد پزشکان کاهش می یابد/ برخی پزشکان ده ها برابر بیشتر از استادان خود حقوق می گیرند/ مهندس ماهر یک چهارم پزشک درآمد ندارد

درآمد برخی پزشکان ما چندین برابر یک استاد دانشگاه و مهندس است. حتی برخی از پزشکان عمومی و تخصصی هستند که از برخی اساتید خود که در قسمت های علوم پایه دانشگاه های علوم پزشکی فعال هستند، درآمد بیشتری دارند.
کد خبر: ۶۱۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 29 August 2016
درآمد بالای پزشکان در جامعه شهرت دارد و به طور کلی همه می دانند، آنان جزو قشر مرفه جامعه به شمارم می آیند. حتی گاهی اتفاق می افتد که نجات جان انسان ها از سوی پزشکان به نوعی تجارت تبدیل می شود.

به گزارش «تابناک»، بر پایه بررسی های انجام شده در راستای مقایسه درآمد پزشکان با درآمد دیگر شغل ها، دیده شده که درآمد پزشکان در سال های گذشته، افزایش بسیاری داشته است.

ما در اینجا برای محاسبه میانگین حقوق مشاغل، دو برابر حداقل حقوق را میانگین حقوق در نظر گرفته ایم: کمترین حقوق مربوط به کارگران و پرستاران است، حال آنکه میانگین حقوق کارگران در سال گذشته، یک میلیون تومان و «پرستاران» یک و نیم میلیون تومان است!

پس از آن مهندس ماهر با میانگین حقوق 4 میلیون تومان و اساتید دانشگاه نیز با درآمد 4 میلیون تومان در ردیف بعدی قرار می گیرند.

این در حالی است که متوسط حقوق تمام وقت، مربوط به 176 ساعت کاری در بیمارستان دولتی یا بخش عمومی متخصص اورولوژی ماهانه 26 میلیون تومان، متخصص جراح چشم 30 میلیون تومان، متخصص زنان و زایمان 31 میلیون تومان، متخصص گوش و حلق و بینی، 32 میلیون تومان، جراح قلب 38 میلیون تومان، متخصص ارتوپدی 49 میلیون تومان و جراح مغز و اعصاب 65 میلیون تومان ماهانه درآمد دارند!

همه این ناعدالتی ها در کنار خدماتی که به بیماران ارائه می شود و همچنین نابسامانی در سیستم بیمه ای کشور، باعث ایجاد نارضایتی های بسیار در میان مردم شده است. به همین دلیل، به سراغ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رفتیم تا دلیل این ناعدالتی ها و بی برنامه گی ها را از وی جویا شویم.

علی نوبخت در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوعات و با اشاره به بحث بیمه سلامت عمومی اظهار داشت: متأسفانه یکی از ایرادات حوزه سلامت، ناهماهنگی های موجود در بیمه است. بررسی ها نشان می هد که بیمه سلامت ایرانیان آن گونه که باید، نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و به عبارت دیگر، مبالغ بسیاری قرض بالا آورده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این بیمه به بسیاری از پزشکان و پرستاران و واحد های تولیدی که خدمات ارائه داده اند و یا جنس خود را عرضه داشته اند، بدهکار هستند. در واقع خدمات ارائه شده ولی چون بیمه پولی به آنها نداده، باعث ایجاد یک چرخه معیوب در سیستم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مجلس راهکاری برای گذر از این وضعیت ارائه داده است، گفت: در لایحه ترمیم بودجه 95 دولت درخواست یک فوریت بررسی این موضوع را داشت که مجلس با آن موافقت کرد. این موضوع در کمیسیون بهداشت نیز بررسی و مصوب شد، مبلغ 8000 میلیارد تومان از طریق اوراق بهادار در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گیرد تا از طریق بورس اوراق را بفروش رسانده و بدهی خود را پرداخت کند.

نوبخت در ادامه گفت: مطابق قانون سازمان بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت کار است؛ اما با توجه به اینکه هزینه های بیمه باید از طریق وزارت بهداشت تأمین شود، نوعی بی ثباتی در سیستم پرداخت ها به وجود آورده؛ بنابراین، در مجلس تصمیم بر این شد که مدیریت بیمه و نیز تولیت بیمه سلامت به زیر نظر وزارت بهداشت و درمان بازگردد.

وی افزود: البته مبلغ 8000 میلیارد تومان هم کلیات و هم جزیاتش در مجلس تصویب شده، ولی بخش دوم بحث، مربوط به اصلاحاتی است که به لایحه برنامه ششم افزوده شده و بعد از موافقت دولت باید در مجلس هم مصوب شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به نارضایتی های عمومی نسبت به عملکرد و درآمد پزشکان همچنین ادامه روند دریافت زیرمیزی توسط پزشکان و همچنین کاهش تکریم بیماران نیز گفت: نظر مجلس هم این نیست که درآمد پزشکان به این میزان افزایش داشته باشد.

وی گفت: درآمد برخی پزشکان ما چندین برابر یک استاد دانشگاه و مهندس است. حتی برخی از پزشکان عمومی و تخصصی هستند که از برخی اساتید خود که در قسمت های علوم پایه دانشگاه های علوم پزشکی فعال هستند، به طور مثال از آناتمویست ها، فارماکولژیست ها و یا جنین شناس ها و بسیاری از اساتید دیگر حوزه پزشکی در بیمارستان ها فعال تر هستند و حقوق دریافتی آنها بسیار پایین است و به ندرت کسانی در بینشان هست که دریافتی آنها به ده میلیون برسد.

وی در ادامه یادآور شد: این در حالی است که برخی پزشکان در قسمت های جراحی و کلینیکی ده ها برابر بیشتر از اساتید خود دریافتی دارند؛ بنابراین، باید کاری کرد تا دریافتی ها قدری عادلانه تر شود. برای همین تصمیم گرفته شد، برای پزشکانی که در بیمارستان ها و کلینیک ها هستند و خدمات ارائه می دهند، مقراراتی وضع شود تا درآمد مازاد آنها به خزانه بازگشت داده شده و همه درآمدهای سلامت روانه جیب پزشک نشود.

این نماینده خاطرنشان ساخت: با این حساب پیش بینی می شود، با اجرای این قانون، درآمد پزشکان کاهش پیدا خواهد کرد. البته حسابرسی درآمد پزشکان با مجلس نیست، ولی کاری که در این باره در مجلس انجام گرفته این است که درآمد مالیاتی که از محل یک درصد ارزش افزوده از جیب مردم پرداخت می شود، صرف نیازمندان و مستمندان شود.

وی ادامه داد: نخستین قدم این است که این درآمد حاصل از یک درصد ارزش افزوده، صرف بیمه افراد نیازمند و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای دیگری که در این کار مشارکت می کنند، و مازاد آن صرف هزینه های دیگر شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه در سال های گذشته توقع پزشکان بالا رفته و دولت نمی تواند درآمد این افراد را کاهش دهد، گفت: این مانند ماجرای فیش های حقوقی خواهد بود و همان طور که دولت تصمیم گرفت، درآمد مدیران را کاهش دهد، این بار هم تصمیم گرفته شده تا درآمد پزشکان کم شود؛ بنابراین همه باید خود را با قوانین تطبیق دهند.

وی گفت: هم اکنون شواری عالی حقوق و دسمتزد، در حال بررسی و تعیین میزان درآمد پزشکان است و در روزهای آتی، میزان آن را مشخص خواهد کرد. با این حال، پزشکان هم جزئی از جامعه هستند و باید شرایط کشور را درک کنند.

وی افزود: درآمد پزشکان پلکانی پرداخت می شود و هر پزشکی بعد از سقف تعیین شده هر تعداد بیمار ویزیت کند، درآمد مازادی بر درآمدهای قبلی خود اضافه می کند؛ اما در روش جدید قوانینی وضع می شود که با بالا رفتن درآمد پزشکان مالیات بر این درآمد نیز پلکانی بالا می رود و به گونه ای می شود که قسمت اعظم آن به خزانه برخواهد گشت.

وی در پایان گفت: البته این به نظر دولت بستگی دارد که چه میزان از درآمد را به خزانه بازگرداند، ولی با توجه به پیش بینی ها، به نظر می رسد، در این روش، بیش 70 درصد درآمد پزشکان به خزانه بازگردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۱۵
تمام درامد پزشکان قانونی هست.به پزشکان چه که حقوقشون بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
هیچ جای دنیا سیستم حقوق و دستمزد اینقدر ناعادلانه نیست که تو ایران! مگر بقیه درس نخوندن و زحمت نکشیدن؟ فقط پزشکا درس خوندن؟ بعدشم همین پول های الکی و وجهه های کشکی و اغراق آمیز باعث شده یه عده فقط برای پول یا وجهه برن دکتر شن. در صورتی که پزشکی به آدمهای شریف نیاز داره نه تاجرهای پولپرست!
ناشناس
| Oman |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
بخش غیر قانونیش جداست برادر چند برابر قانونیش
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
در تمام دنیا بالاترین حقوق متعلق به مهندسین هست و پزشکی جزو مشاغل عادی محسوب میشه، جز ایران که دقیقا برعکس هست و مهندسی یعنی فلاکت.بنده با مدرک فوق لیسانس امنیت و شبکه های رایانه ای نهایتا و بندرت 2 تومن حقوق ماهیانم میشه، در حالی که حقوق یک پزشک عمومی که بعید میدونم 2 واحد ریاضیات گذرونده باشه 30 میلیون. باعث تاسفه...
سینا
| Turkey |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
اینا همش حرفه...خود من مهمترین دلیلی که میخوام برگردم ایران درآمد بالاتره...اینم نباشه اصلا برنمیگردم ایران...خارج از کشورم برای پزشکای متخصص سرو دست میشکونن...پزشکای خوبو فراری میدن بی سواداش میمنونن
این حقیقته...کسی نمیتونه برای پزشکا قانون تعیین
کنه چون حق انتخاباشون خیلی زیاده
تاباک لطفا تایید کن چون من به نمایندگی از تفکر خاصی از جامعه پزشکب حرفمو میزنم که باید مطرح شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
دکتر سینا فکر کنم شما از همون طیفی هستید که بخیه ها رو در صورت نداشتن پول میکشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
بله. ولی قسمت غیرقانونیش عدم پرداخت مالیات و به خصوص مالیات تصاعدی که با درآمد بالا میرود از پزشکان عزیز دریافت نمیشود و به جاش کارمندان و کارگزان جور پزشکان با درآمد بالا را میکشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
دئو
سینا
| Turkey |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
کسایی که میگن ناعادلانس یا مهندسی سخت تره و همه چای دنیا مهندسا بالاتر هستنو ازین حرفای بی اساس یا تو عمرشون کتاب آناتومی از نزدیک ندیدن یا پاشونو از کشور بیرون نذاشتن
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
سینا جان توکدام کشور برای مدرک پزشکی ما سر و دست میشکنن به ما هم بگو دو تا فامیل ما تو آمریکا حق آمپول زدن هم ندارند با وجود این که از دانشگاه علوم پزشکی تهران تخصص گرفتن ؟ تو این دوره زمانه قمپز در نگن زود دستت رو میشه !
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
ببخشید کی گفته که درآمد پزشکان ایرانی بالاس؟؟
خوب درامد مهندسین و اساتید رو زیاد کنید! چرا برای دکترها رو کم می کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
فرقی نداره ، مشکل ما تفاوت بین حقوق هاست.
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
مگه جامعه فقط شامل پزشکا و مهندسا و اساتید هست؟
چه دلیلی دارد که تعرفه پزشکان انقدر بالا باشد . مثلا برای چه تعرفه یک جراحی انقدر بالا باشد که هم بیمه ها به مشکل بخورند و هم تاثیری در زندگی پزشک نداشته باشد . برای مثال یک جراح قلب در بیمارستان دولتی دریافتی 100 میلیون دارد . خوب تعرفه را نصف کنید . مثلا با دریافت 50 میلیون تومان نمی تواند زندگی کند . عوضش فشار کمتری به بیمه ها می آید . مشکل اینجاست که مسولین قیمت گذاری تعرفه ها و بیمه ها خودشان پزشک هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
جان؟!شما داری غصه بیمه ها رو می خوری؟؟!! بیمه ها خودشان از همه دزدترند و در دزدی دومی ندارن
الناز
| United States |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
حالا فرض برمحال که قانون جلوی زیاده خواهی پزشکان رو گرفت، با این اخلاق و عادت زشت خودبینی و پولپرستی چیکار میشه کرد!!؟ سالها باید روی فرهنگ پزشکی کار کرد
س..س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسوولین بجای گسترش و تقسیم ثروت، فقر و فلاکت را انتشار می دهند.
اگر به روستاها نمی تونیم امکانات بدیم می تونیم امکانات شهرها را بگیریم که مساوات رعایت بشود.
همیشه مساوات به معنای عدالت نیست.
پزشکی که در حد یک کارگر درامد داشته باشد چه انتظاری برای طبابت دلسوزانه ازش میره
نه از اون سی سال پیش که بصورت فله ای دانشجو گرفتن و نه از الان که ارزش پزشکی را از بین می برند.
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
نه که الان با این در آمدهای بالا مرزهای دلسوزی رو جابه جا کردن!!!! کو پزشک؟ اینا که ما می بینم همه تاجرن!
ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
جدیدا حقوق یک کارگر ماهیانه حداقل ۱۰۰ میلیون شده که با پزشک مقایسه میکنید؟ من برم کارگری
کافیه یک نگاه به لیست درامد شغل های کانادا یا امریکا و خیلی جاهای دیگه دنیا بندازید ...

از همشون یک نتیجه میشه گرفت ..

اگر تحصیلات دانشگاهی دارید و کار تمام وقت دارید ....بسته به نوع شغل درامد شما بین 50 هزار تا 110 هزار دلار در سال است ...

مثلا یک پزشک 110 هزار دلار در سال درامد دارد و یک مهندس عمران 80 هزار دلار ...

اختلاف اونقدر فاحش نیست ...

حالا در کشور ما یک مهندس 30 میلیون درسال و یک پزشک 300 میلیون تا 1 میلیارد .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
بیشترین درآمد پزشکان مربوط میشه به تخصص ارتوپدی که میانه دریافتی در سال 333 هزار دلار میگیرن و اکثر لیسانس‌ها بسته به سختی و حساسیت کار 50 تا 80 هزار دلار در سال درآمد دارن
جالبه هزینه زندگی در نیویورک گرانترین شهر آمریکا سالانه برای یک نفر 40 هزار دلار تخمین زده شده....
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
مهندسی که کار میکند درآمدش از همه پزشکان بیشتر است ولی مهندس فله ای , شب امتحانی از پیام نور و غیره هیچ نقشی در هیچ کاری تولیدی یا صنعتی ندارد . چه چیزی را تا حال تولید کردید یا لااقل کپی مرغوب داشتید که به خود مینازید ؟خوب آدم بیکار چقدر حقوق بگیرد دلتان خنک شود.پزشک حجم کار ش بالا است نه تعرفه کارش! .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
دقیقا براساس چه آماری گفتی پزشکان 300 میلیون تا یک میلیارد؟ معلومه اطرافت حتی یه پزشکم وجود نداشته، 80% پزشکا زیر 5میلیون درآمد دارن
در این روش مردم باز ضرر خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
کسی فکر مردم نبوده و نیست..... بخور و ببره
با سلام من پزشک نیستم اما چرانویسنده گرامی از اینکه شما احیانا و من وخیلی های دیگه که دوست داشتیم پزشک شویم واتفاقا نتونستیم قبول شویم و به دانشکده پزشکی راه یابیم سخن نمیگویید و یا اینکه یک پزشک بعد از دیپلم حداقل باید 10 سال دیگر با مشقت و سختی درس بخواند و یا در بیمارستانها در اون همه میکرب وزخم چرک شبانه روز بالای سر بیمارهامان که خودمان نمیتوانیم بعضا حتی نگاه به زخم و وضعیت انان بیافکنیم سخنی نمیفرمایید چرا به عنوان رسانه فقط دارید تنگ نظری را در جامعه توسعه میدهید؟ این اقدام شما ندانسته فقط فرهنگ حسادت و تنگ نظری را ایجاد میکند طوری که منه کارمند یا کارگر یا فرد کم درامد ناخواسته در فکرم میاید مگر خونه فلان دکتر از من رنگین تر است؟در حالی که من وهمه اونهایی که اینگونه توسط شما تنگ نظری میاید به سراغمان یه لحظه هم فکر نمیکنیم که اون بنده خدا بیش از بیست سال از عمرش را فقط درس خواند واز یک میهمانی ساده هم نتوانست لذت ببرد چه برسد به اینهمه تفریح و ازادی ماهاا
پاسخ ها
sara
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
این چیزی که شما بهش میگی تنگ نظری ما می گیم واقع بینی؟ خیلی ساده لوحانه س که فکر کنی فقط پزشکه که بعد از دیپلمش اینهمه سال درس خونده. شما اونهمه تفریح و آزادی داشتی خودتو با پزشک مقایسه نکن ولی کسی که صد برابر بیشتر از یک پزشک درس خونده زحمت کشیده و کار کرده و تجربه کسب کرده چرا باید این تفاوت فاحش رو تو دستمزد با یه پزشک داشته باشه.
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ظاهرا نظریه ی اشاعه ی تنگ نظری شما درست هست برای همین اینقدر منفی گرفتید, من هم منفی گرفتم,
حقوق افراد تحصیل کرده چرا اینقدر کمه, برای دکترها هم که درسته میخواین کم کنید؟
فقط دلال ها و تجار و قاچاقچی ها باید پول دار باشن یا دولتمردان..
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
سارا خانم، یعنی مثلا 10 سال درس خواندن خیلی مهمه و مثلا 5 سال درس خواندن خیلی خوبه؟ شما فله ای حساب میکنید چون مثل بقیه هم کیشانتون چیزی از ریاضیات نیاموختید. 10 سال رو به خواندن حفط کردنی جات و مطالعه در مورد آناتومی انسان و حیوان اختصاص دادن جز مساله زمانی مشکل یگه ای نداره.اما شما 5 سال رو برای گذروندن ریاضیات 1 تا 5 ، حسابان، دیفرانسیل ، الگوریتم، سیگنالها، مشتقات، و بقیه عواملش اگر بگذرونید به نظرتون خیلی راحته چون مثلا 5 سال هست و 5 از 10 کمتره؟!! بنده به جرات اعلام میکنم اگر ما مهندسین هم بدونیم قراره بعد از 10 سال حقوق سالی 300 میلیونی داشته باشیم، حاضریم 10 سال این دروس رو بگذرونیم. حقوق 30 میلیون طی 1 سال کجا و 300 میلیون در 1 سال کجا.میشه حقوق 10 سال یک مهندس. اگر شما ابتدا 5 سال بیشتر درس خوندید، خوب نهایتا طی 1 سال به سرعت نور حتی به اندازه 5 سال بعد یک مهندس هم بیشتر درآمد خواهید داشت. به نظرتون غیر منطقیه؟؟؟
در آمد پزشکان خصوصآ پزشکان متخصص و دندانپزشکان با بقیۀ متخصصین اصلآ قابل مقایسه نیست. واقعأ این چه عدالت اجتماعی است؟ چرا باید ویزیت یک پزشک برابر پنجاه هزارتومان باشد که پنج دقیقه هم وقت صرف معاینه بیمار نمی کند ولی حق التدریس یک استاد دانشگاه حداکثر ساعتی بیست هزارتومان باشد. چقدر تبعیض و اختلاف. چرا یک پزشک باید در روز بیش از 50 تا 100 بیمار را در روز ویزت کند. این اصلأ منطقی است؟ ای کاش دولت واقعأ فکری به حال این قضیه بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
مثل ماشین نسخه می نویسند
سینا
| Turkey |
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
شما فکر میکنید دارآمد یه متخصص مثلا رادیولوژی یا قلب یا پوست یا پلاستیک به خاطر ویزیت روزانشه..؟
بی ارزشترین و پایینترین هزینه همین ویزیته
عجب کشوری شده، .... . پزشکان زیاد پول میگیرن ..... راهکار دولت: مالیات را افزایش دهیم ....
چه معنی داره پول تو جیب ملت بمونه؟
این افزایش نجومی حقوق و توقعات پزشکان
نونی بود که وزیر بهداشت تو سفره دولت به بهانه طرح تحول سلامت گذاشت .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
شما فقط 3 درصد پولدار جامعه پزشکی را میبینی ! یعنی اینطور بهت نشان میدهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
دقیقا حرف شما درست است مضافا اینکه پزشکا خودشون تصمیم میگیرن چقدر حقوق بگیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
واقعا آقای هاشمی وزیر بهداشت درآمد پزشکان را به بهانه تحول سلامت چند برابر کرد
من یک مهندسم. اما کار شما درست نیست.
با دلار 3700 تومن، حقوقی که به پزشکان پرداخت میشه خیلی هم نیست! لطفا بجای اینکه حقوق اونا رو کم کنید، حقوق بقیه مشاغل رو متناسب با تورم و دلار افزایش بدید
پاسخ ها
sara
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
هر کی نباید به فکر خودش باشه. باید سیتستم سالم و عادلانه باشه. هم برای یک کارگر باید عادلانه باشه هم برای یک مدیر ارشد. متناسب و عادلانه .
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
من ماندم کیه این همه منفی داده!؟؟
نمیشه یه کاری هم کرد که درآمد سایرین افزایش داده شود؟!
الان یک فردی که هیئت علمی دانشگاه هست با مدرک دکتری تخصصی چه زجمتی کمتر از یک پزشک کشیده و چه کاری باید میکرده که نکرده! چرا باید اینقدر اختلاف جقوق بین مشاغل و رده های علمی مشابه وجود داشته باشه؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
فقط تئوری کار کرده اونم شب امتحانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ایرانی عزیز منم عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هستم ولی 4 میلیون به زور و با هزار منت میدن و شده شب تا صبح تو آزمایشگاه کار کردم تا داده قابل ارایه داشته باشم.کدوم پزشکی با مواد سرطان زا و شرایط سخت آزمایشگاهی دکترای تخصصی گرفته و حاضره با این حقوق و شرایط سخت کاری فعلیم کار کنه
سيستم پرداخت حقوق پزشكان در آلمان مثل پاراگراف آخر هست كه ماليات ميگيرن! ضمنا رابطه مستقيم مالي پزشك و بيمار قطع هست و بيمه براساس براوردهاي هزينه اقدام به پرداخت ميكنه نه براساس هر شب تخت! كه مثل هتل بعضي از كلينيك ها خصوصي تو ايران كه با اين روش سر بيمه و بيمار كلاه ميذارن
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
واقعا ما چی مون درسته
سیتم آموزشی بیمار. سیستم اقتصادی بیمار. سیاست بیمار. فرهنگ بیمار. هیچی سر جاش نیست
من پزشک های زیادی را می شناسم که تو پول دارن غلت می زنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
اگر "من" ملاکه منم پزشکای خیلی خیلی زیلدی رو میشناسم که تو فقر و بیکاری دارن غلت می زنن
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
خودتم بیماری سارا
حتما به خزانه برميگرده!!! شما جلوي زيرميزي رو بگيريد! بقيه پيشكش!
خدا پدرتو بیاموزه من دندان پزشک میشناسم روزی 20 میلیون تومان درآمد داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
منم دندانپزشک میششناسم ماهی دو میلیون درآمد داره
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
اختلاف برای اینکه دندانپزشک اولی گران فروشه ودندانپزشک دومی منصفه وکسی هم نیست قیمت نهائی رو بده .
بجای اینکاربهتر است اولا تعداد پذیرش دانشجویان پزشکی افزایش یابد ثانیا ویزیت های پزشکان کاهش یابد تا نفعی برای مردم داشته باشد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
تنها راهش همینه وقتی تعداد پزشکان زیاد بشه رقابت ایجاد میشه خودبه خود ویزیت ها کم میشه و تعداد زیاد باشه زیر میزی هم حذف میشه فلان دکت عمل نکرد میری پیش یکی دیگه تا رقابت نباشه کیفیت هم بهبود پیدا نمیکنه رفتار بسیار بد پزشکان هم خوب نمیشه همه جای دنیا پزشک دنبال بیماره تو ایران بیمار باید التماس پزشک رو بکنه بخاطر سیاست های غلط دولت تو تمام مشاغل صاحب شغل دنبال مشتری هست نه برعکس. الان پزشکان اونقدر سرشون شلوغه که برای یه ویزیت که طبق قان.ن باید بیست دقیقه باشه 3 دقیقه هم وقت صرف نمیکنند قتی سر پزشک اینقدر شلوغ باشه بایدم ناز کنه. اگه هرصنفی اینقدر کمبود نیرو داشته باشه درامد کسانی که ا.ن صنف رو دارند کمتر از پزشکان نیست.
سلام
لطفا دندانپزشكان عزيز را هم فراموش نكنيد.درآمد دندانپزشكان از حد نجومي خارج است. البته بهانه بيشتر اين دستمزدهاي كلان مواد اوليه دندانپزشكي است كه همه ميدانيم اين حقيقت ندارد.
يكي از همين دوستان دندانپزشك ما سالي چهار سفر گران قيمت خارجي با خانواده ميرود.من خودم درآمد متوسط است ولي جرأت اين بريز و بپاشها را ندارم.
البته سفر خوب است بشرط درآمد منصفانه و معقول .
دستمزدهاي دندانپزشكي هم كه ديگر جاي خود را دارد.
وقتی رئیس نظام پزشکی اومد گفت ماهم به جاش زیر میزی میگیریم میبینیم....
درامد پزشكان خيلي بيشتر از اين حرفاست. كافي است سري به مطبشان بزنيد و با يه حساب سرانگشتي متوجه مي شويد. چند نفر از اقوام ما پزشك هستند و من از زبون خودشون شنيدم كه درامد بالآي صد ميليوني دارند. زير ميزي گرفتن هم خيلي عادي شده. من خودم ٦ سال پيش هم يه بار عمل داشتم اقاي دكتر تو مطبش خودش به من گفت "روند ما اينجوريه من قبل عمل حق الزحمه خودم رو از بيمار مي گيرم. ٥٠٠ هزار تومان از من گرفت ! بيشتر از اين مقداره از بيمه گرفت واس يه عمل نيم ساعته ساده. همون روز تو بيمارستان ٥ نفر ديگه رو هم عمل كرد. اونا بيشتر از من بهشون داده بودند چون به قول خودش من اشنايي داده بودم. هيچ جاي دنيا اينجوري نيست. از پول بيت المال درس مي خونن و بعد خون همين مردم رو تو شيشه مي كنند.
خدایا یعنی میشه
شما رو به خدا این اشتباه بزرگ رواصلاح کنید
دیگه هیچکس نمیخواد هیچ رشته دیگه ای رو بخونه چون درآمد پزشکی واقعا نجومیه اونم بیمعنا......
سوال اصلی اینست که این دوستان پزشک به اندازه درآمد خود مالیات می دهند. شواهد حاکی از آنستکه مالیات آنها خیلی خیلی کم است.
در این مورد لطفا گزارش تهیه کنید
پس معلوم شد دلیل اون همه حمله به جامعه ی پزشکی چی بود!
مالیات بیشتر می خواستن
پزشکان در ایران حکومت میکنتد و ایران بهشت پزشکان است. چرا ما مهاجرت پزشکان به داخل ایران داریم و مهاجرا پرستار به خارج از کشور؟
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
کی گفته؟
این میزان حقوق درست نیست و با وجود برنامه جدید نظام جامع درمانی کشور و سیستم پرداخت کارانه ها میزان حقوق و مزایایی که پزشکان دریافت می کنند به مراتب بیشتر از اینهاست.
ضمنا حقوق و سایر مزایای پرستاران محترم هم بطور متوسط ۳ تا ۳/۵ میلیون تومان است. (البته فقط در بیمارستان های دولتی).
کار خوبی میشه،به شرطی که اعلام بشه اقا شما این ماه تا اینجا کاری که کردی بهت پرداخت میشه و از اینجا به بعد دیگه پرداخت نمیشه که پزشک بدونه و اگر لازم نیست دیگه کار نکنه،نه اینکه کاری که کرده پولش داده نشه ،حالا یکی میگه من برام مهم نیست و بازم مریض میبینم و عمل میکنم ،یکی میگه من دیگه از این تاریخ تا اول ماه بعد نه مریض میبینم نه کاری میکنم،خیلی با این قانون جدید موافقم
باسلام متاسفانه جامعه پزشکی ظاهر عوام فریبانه ای دارد بطور مثال در بیمارستان میلاد جراحان چشم بعد از قطع بیمه تکمیلی تعداد بیماران خود را بطور چشمگیری کاهش میدهند وکسی کاری نمیکند یا جراحان اسپاین اکثر موارد زیر میزی میگیرند
پزشک حاذق وقتی درامدش کم شد ، می رود ، کم نبوده اند که وقتی اذیتشان کرده اند ، جمع کرده اند و از کشور رفته اند ، نخبه های مهندسی کافی نبود ؟ می خواهید پزشکان را هم فراری دهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
خاطرتون جمع باشد چنین اتفاقی نمیافتد چون هیچ جای دنیا مانند ایران نمیتوانند اینهمه درآمد داشته باشند.
پزشک جراح تو سيستان و بلوچستان که بومى استان هم هست با کارانه ماهى 200 ميليون ميگيره خواستين اسم هم ميبرم.,,, بطوريکه وقتى اولين بار اين حقوق واريز شده خود طرف شک کرده که ممکنه اشتباهى صورت گرفته و با مراجعه به کارگزين متوجه شده حقوقشه اونوقت کارمند بهورز که بيشترين نقش رو در تامين سلامت مردم داره با حقوق يه تومن زندگى ميکنه اين يعنى درمان بهتر از پيشگيرى....متاسفانه سيستم وزارت بهداشت پزشک سالاراى و درمان گرايي محض شده و هيچگاه درست نميشه مگر با وزير غير پزشک...
این همان بودجه سلامت کشور هست که در بین پژشکان تقسیم می شود. بهتر است با نظارت و تدبیر جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.
همه این اطلاعات رو میدونن و این همه مهندس هم از این وضع رنج میبرن اما فقط یه سوال
آیا راهی برای اعتراض هست؟
عمرا اینو چاپ کنی تابناک
متوسط دریافتی مهندس 4 میلیون تومان! من با مدرک دکتری و شاغل در یکی از بهترین دانشگاه های صنعتی کشور دریافتی 3.5 میلیون دارم.
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
حقوق ماها رو زیاد کنید , چرا برا دکتر ها رو کم می کنید!
چرا یه پزشک باید اینقدر درامد داشته باشه..در صورتی که یه مهندس برای مملکت هزار برابر کاربری بیشتری داره ..تا کی اشتباه باید کرد...
چرا کارانه رشته های داخلی، اطفال، عفونی و داخلی مغز و اعصاب را نمی نویسید؟ معلومه هیجان گزارشتون کم میشود؟
تمام وقت با 8 تا 11 کشیک کارانه این رشته ها زیر 10 ت میشهو اگر احیانا تک پزشک باشه در بیمارستان حد اکثر به 15 میرسه
شما گفتید, اونها هم قبول کردند!
خیلی از پزشکان هم هستن که درامدشان زیر 70 میلیون در ماه است.
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
آخی!!دلم کباب شد...زیر 70 میلیون چطوری میشه زندگی کرد؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
خسته نباشی!؟
اینهمه اختلاف در امد در قبال ۴ سال درس بیشتر دور از خرد و منطق است.
آینده فرزندانمان در نتیجه در امد بیش از تصور پزشکان به مرز تهدید رسیده.همه به رشته تجربی صرفا جهت پزشکی هجوم برده اند و این تقاضای نا بجا موجب ایجاد طرح لایعقل هدایت اجباری شد.چرا کاری میکنند که سایر رشته ها سرخورده شوند .مهندس مملکت کار ندارد بعد پزشک در تعداد صفرهای در امدش غوطه ور است.
در هیچ کجای دنیا اینهمه اختلاف در امدی بین یک شغل باسایرین را مشاهده نمی کنیم.سالانه چه تعداد نخبه از سایر رشته ها از کشور مهاجرت میکنند چرا کسی به فکر نیست وفقط برای ماندن پزشکان در کشور باید حقوقشان وکارانه آنها را بالا تر از مهندسان هوافضا داد.
نمیدونم چرا حقوق افراد مختلف را با هم مقایسه میکنین؟تو هر مقایسه ای باید انصاف را رعایت کرد حقوقایی که بالا گفتین برای یک پزشک متخصصه
یک نفر برا اینکه متخصص بشه اول باید کنکور تجربی بده رتبه ی زیر ۱۰۰۰ و تو شهرای بزرگ زیر ۵۰۰ داشته باشه بعد تازه پزشکی را شروع کنه درسهای سخت و پرحجما بگذرونه و تا ۷ سال نه تنها درامدی نداره بلکه باید کلی هزینه هم برای کتابهای چند صدمیلیونی هم بکنه ماهیانه بیش از ۱۰ تا کشیکم تازه بهش اضافه کنید
در سن ۲۵ سالگی میشه یک فارغ التحصیل بیکار که اگه پسر باشه باید بره سربازی که تا کارای اعزامش بشه و بره میشه ۲۷ سال تا اینجا هیچ درامدی نداشته
بعد باید تو امتحان دستیاری شرکت کنه امتحانی که خیلیها میگن رقابتی ترین امتحان جهانه حداقل باید یک سال شبانه روز درس خوند تا قبول شد
فرض را میگیریم با یک سال درس خوندن قبول شی میشه تازه ۲۸ سال که هنوزم درامد نداشتی
وارد دوره ی دستیاری میشی کشیکهای که گاهی از ۴۸ هم رد میکنه ماهی ۱۵ کشیک به بالا میدی
۴ سال طول میکشه تا تموم بشه با کلی کار سختی که تو این ۴ سال به اندازه ی ۱۰ سال قانون کار کار کردی و فقط ماهی ۱ میلیون درامد داری که میشه زیر خط فقر
سنت رسیده به ۳۲ حداقل جوانی رفته و باید دو برابر دوران تحصیل را برای طرح بری مناطق محروم
بعد از ۳۲ سالگی درامد پیدا میکنی در ازای گذروندن بهترین سالهای عمرت
برین حالا همین شرایطا برای مهندسیا بنویسید اونها هم خیلی اذیت میشن ولی ایا به اندازه ی یک پزشک میشن؟
تازه این مسیر کاملا بازه و هر کسی بخواد میتونه واردش بشه خیلیها اصلا از ترسشون وارد نمیشن
خیلی ها وارد میشن اما تو مسیر یه جایی متوقف میشن
اما به مرحله اخر نمیرسن فقط یه عده ای به اون مرحله میرسن که نخبه ترینه نخبه ها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
آقای عزیز
دکترای مهندسی برق بگیری و سربازی بری و برگردی تقریبا حدود 32 یا 33 سالت میشه.
عمو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
مردم نگفتند شما چرا بیشتر می گیری بلکه می گویند تفاوت های حقوقی باید مبنا و منطق و حساب داشته باشد.
یک مهندس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
سلام
حالا فکرشو بکن که یک مهندسی مثل من با رتبه دو رقمی کنکور و تحصیل در بهترین دانشگاه کشور و گذروندن درسای بسیار سخت، نه تنها تموم جوونیم رفته بلکه حالا با توجه به بازار کار وحشتناک بد حال حاضر مهندسین در کشور حتی قدر یک معلم هم درآمد نداریم. در صورتی که اگه پزشکی اومده بودم ... شاید بیام
درامد این پزشکان فرقی نخواهد کرد چرا که اگر دولت پرداخت نکند از مریض وهمراه بضورت اشکار یا زیر میزی خواهند گرفت
با این قدرتی که پزشکا دارن فکر نکنم کاهش پیدا کنه
به جای اینکه حقوق آنها را پایین بیاورید حقوق بقیه را بالا ببرید، شما که آب و برق و هوا را به قیمت جهانی حساب می کنید حقوق من کارمند را هم براساس قیمت های جهانی بپردازید.
عمرااااااااااااااااااااااااااااا
بی عدالتی در سیستم بهداشت ودرمان اینقد قدرت پزشکارو برده بالا که کسی حریفشون نیست
همه جای دنیا پزشکان فوق تخصص و جراحها درآمد بالا دارند، در آمریکا و کانادا درآمد سالیانه جراح مغز اعصاب تا ۷۰۰,۰۰۰ دلار در سال هستش، که به پول ما میشه ماهی ۲۰۰ میلیون تومان ، این بخاطر این است که این رشته ها خیلی طولانی هستند بعضا تا ۱۴ سال بعد دیپلم باید طرف درس بخونه... مهندس در ۴ الی ۵ سال سر و ته ش هم میاد و تموم میشه
بهترین سند برای این اختلاف فاحش نتیجه کنکور امسال هست. نفر اول تجربی دانشجوی سال آخر برق شریف بود. از هر زاویه ای به این قضیه نگاه کنی تاسف باره جز نگاه اقتصادی داوطلب.

پزشک عمومی که کعادل کارشناسی ارشد هست بعضا تا 5 برابر یک مهندس PhD با تجربه در آمد داره. اصلا بهتر نیست همه سازه ها و تولیدات مهندسی بدون طراحی انجام بشه در عوض پزشکای محترم مصدومین رو درمان کنند؟ اینطوری اشتغالزایی هم میشه.
خلاصه متن بالا:
درآمد پزشکان زیاد است و ما تصمیم گرفتیم تولیت بیمه را هم به وزارت بهداشت بدهیم و بودجه هم بیشتر به وزارت بهداشت بدهیم.

معنی آن این است که آقایان اینقدر دریافتی پزشک را بالا برده اند که دیگر جامعه کشش آن را ندارد و با این کارها می خواهند از این طرف آن طرف پول جذب کنند تا خدایی ناکرده پزشکان عزیز در تنگنا قرار نگیرند.

راه حل خیلی ساده است افزایش تعداد پزشکان و قطع رابطه مالی پزشک و بیمار.
کشور را مهندسان میسازند نه پزشکان!!!!
اگه کشورهایی مثل آمریکا دارند اقتصاد و علم دنیا را قبضه میکنن به خاطر اینه که مهندسان برتر دارند نه پزشکان ماهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمن اینکه خود پزشکی هم مدیون مهندسی می باشد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
احسنت. ولی تا حالا چرا دست بکار نشدی مهندس جان .تولیدات لوازم خانگی -خودروبا کیفیت جهانی-مواد غذایی--کیف و کفش -لباس-سلاح زود لباس- در حد آمریکا نخواستیم در حد کره تولید کنید لطفا.در امد پزشک هیچی نیست در مقابل شغلهای دیگه همین فوتیالیستها را ببین.عزیزم اینها کار رسانه ای است به ما توهین نکنید.در سر کار فحش ندهید شما مهندسین را ما سالم و سلامت نگهمیداریم.بجای بداخلاقی کیفیت تحصیل و سواد را بالا ببریم.و تولید تولید با کیفیت نه اینکه جنس ایرانی مساوی با آشغال باشد..
لازم است مثل تمام دنیا هر جور پرداخت نقدی یا خارج از سیستم قابل پیگیری توسط مالیات متوقف و جرم انگاری بشه سپس برای حقوق های بالا بصورت پلکانی مالیات بالا بره تا کسی تمایل به داشتن همچنین درآمدهای خارج از عرف نداشته باشه ، برای پرداخت کنندگان حقوق خارج از سیستم هم جرمی شبیه به پول شوئی با تبعات اجتماعی و اقتصادی سنگین تعریف بشه تا هر عکسی با زندگی مردم تجارت نکنه .
با سلام
ضمن تایید بر بر نیاز اجرای برنامه فوق
دندانپزشگانی را می شناسم که به خاطر فرار از پرداخت مالیات
مطب خود را فروخته و بطور قاچاق در منزل های شخصی بدون تابلو مشغول انجام کار شده اند
درآمد پزشکان زیاد نیست درآمد دیگر اقشار جامعه کم است.
بسیار بندرت شاهد مهاجرت پزشکان به خارج هستیم زیرا در اروپا یک پزشک عمومی حداکثر 3 برابر یک پرستار می گیرد و موظف است بحد کافی وقت برای معاینه بگذارد.

دیگر اقشار جامعه بعلت اندک بودن درامد مجبور به مهاجرت هستند
در صورتی که این طرح را اجرا کنید خدا پدر و مادر شما را بیامرزد.
شاید باور نکنید ولی پزشکی با درآمد و کارانه ماهانه بالای صد میلیون تومان پر درآمدترین شغل در دنیا محسوب می شود. یعنی از هر شغلی و در هر کشوری بالاتر. به طور مثال متخصصان در آمریکا درآمدی برابر با 200 هزار دلار دارند که تازه به آن کلی مالیات هم تعلق می گیرد. اما کشور ما شده بهشت پزشکان آن هم از جیب مردم از مالیات و مالیات بر ارزش افزوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
در آمد پزشکان آمریکا را سالانه فرموده اید. و تازه فقط برای متخصصانشان اینقدر درامد دارند
ویزیت پنج دقیقه ای پزشک = 35000 تومان
میشه ساعتی بیش از 400000 تومان، 176 ساعتش میشه بیش از 70000000 تومان
بگذریم از حق عمل و کارانه و ....

این چیزیه که (پول ویزیت) خود دولت گذاشته و باعث بیشترین تبعیض میشه،
چون برای یه استاد دانشگاه نهایت ساعتی 20000 تومان میدن و برای یک پزشک بیست برابر این دولت تصویب کرده.
فقط استیضاح وزیر بهداشت
درحال حاضراکثرپزشکان متخصص دارای مطب بخصوص کاراپرایتیک درامدماهیانه 100میلیونی دارندکدام مهندسی میتواند چنین درامدی داشته باشد
مهندسان شریف کجا هستند؟ اگر می مانند مورد تحقیر روزانه پزشک ها قرار نمی گرفتند. کسانی که در دبیرستان بسیار باهوش تر از پزشکان بودند و بعد از مهندس شدن بسیار فقیرتر
چون مهندس زیاده حقوقشون در بعضی موارد اندازه کارگر ساده است ولی چون ظرفیت پزشکی عمدا پایین نگه داشته شده حقوقشون بسیار بالاست
درستش همینه. اگه تحریم هستیم. اگه شرایط اقتصادی بده. اگه بیکاری بیداد میکنه. اگه رکود سنگین داریم. اگه معیشت سخت شده. باید برای همه باشه. باید همه با هم اقتصاد مقاومتی کنیم!
همین حالا هم در سیستم دولتی حدود 60 درصد درآمد پزشکان ،قبل از پرداخت کسر شده و راهی خزانه میشود
خدا رو شکر که بالاخره به این موضوع مهم هم توجه شد. حرص دنیایی بعضی از پزشکان از آنها تاجر ساخته بود تا یک پزشک.

امیدوارم اخلاق پزشکی در ایران هم جایی پیدا کند.
به نظرم اسفناکتر از این درد فرار مالیاتی بخش مهمی از این قشر محترم با وجود درآمد میلیاردی است!
در همه جای دنیا اکثرا خدمات درمانی و پزشکی و آموزش و پرورش رایگان هستند
لطفا درامد رشته های داخلی مانند عفونی، اطفال، داخلی مغز واعصاب و خود داخلی هم بنویسید..... همه با بهترین وضع حدود ده تومان کارانه دارند
بیشتر شبیه طنز بود
واقعا فکر میکنید بتونید این کارارو کنید؟
پزشکان ی وزارت خانه دارن....
نکنید این کارا رو! گناه دارن این پزشکان مظلوممون!
Phd رشته های بهداشت و درمان با سی سال سابقه کار حقوقش کمتر از حقوق یک پزشک سرباز هست من امار دارم ایا باید به بهانه محروم بودن منطقه خدمت باید همچین تبعیضی باشد؟
خودتان قضاوت کنید
واقعا تضاد طبقاتی در وزارت بهداشت بیداد میکنه
درامد اونا بايد بالا بره نه اينكه در امد پزشك پايين بياد
الان در ايران هزينه ها به دلار شده و كسي كه ماهي ٤٠ ميليون در مياره معادل ١٠ ميليون ٤ سال قبل قدرت خربد داره
طبق محاسبه سازمان نظام پزشكي درامد يك ويزيت بايد با توجه به تورم از ابتداي انقلاب تا سال ١٣٩٠ حدود حداقل ٧٥٠٠٠ تومان باشد ( نقل از مجله داخلي سازمان )
بنابرين اين يك مغلطه زيبا از طرف اين سايت محترم و مسولان است در واقع الان بايد حقوق غيه كارمند حداقل در حد ١٠ ميليون باشد ولي با پايين نگه داشتن حقوق براي كارمندان اين احساس را ايجاد ميكنيد انگار كه فردي با حقوق ٤٠ ميليون خيلي ثروت مند است در حاليكه اگر فردي بخواهد با استاندارد عادي و نرمال زندگي يك انسان امروزي به تمام جوانب انسانس و فرهنكي خود توجه كند بالا نيست
به جاي وارونه كردن موضوع بفرماييد چرا حقوق كارمندان اينقدر كمه و چرا بسياري از ارگا نها ماليات معافند
هياهًوي جديد براي پزشكان همراه با تربيت اضافه بر نياز انها اقدام برنامه ريزي شده براي تخريب اخرين گروه شغلي تحصيل كرده و مستقل در ايران است ( پس از معلمان و مهندسان و نظاميان عزيز)
و در نهايت نتبجه اضافه شدن اين گروه به صف مهاجران به خارج از كشور ميشود
مطابق گزارش سازمان ملل ايران از نظر صادر كردن تحصيل كرده رتبه اول با ١٠٥٠٠٠ نفر در سال است
تا به اين فرز ندان ايران همه گروه مهندسين نخبه و ليسانس هاي غير گروه پزشكان بوده اند ( البته بجز پزشكان عمو مي كه فراوان در خارج مشغول قبولي در امتحان ها و جذب هستند )
مي ماند پزشكان متخصص كه ظا هرا اين روالي كه رسانه ها و وزارت خانه در پيش گرفته ظرف چند سال اينده انها هم ميل به رفتن ميكنند
والا فكر كنيد بي حساب بدون بررسي جوانب اين كار ها و حرف ها را نزنيد نتيجه دراز مدت ان به همه اسيب ميزند
بلايي كه سر مهندسان و معلمان و پزشكان عمومي امده به سر متخصصان بياوريد چه سودي دارد بجز ضرر
در پس اين سخنان نيت خيري براي اين مملكت كهنسال كه پزشكي ان نقطه قوت و اتكا بوده نيست سعي نكنيد مشاغل استخوان دار را خراب كننين دوستان نيت خير نيست

چون شير درنده در شكاريم همه. دايم در فكر كار خويشيم همه

چون پرده ز روی کار ما برخیزد معلوم شود که در چه کاریم همه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
منفی هایت را نگاه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
اگه راست میگی برو خارج ببینم مدرک تخصص شما را کجا قبول دارند؟
تنها قشری که تو ایران درست کار مبکنه همین پزشک ها اند
اگر این ها هم مهاجرت کنند دیگر...
لایک
جملات ابتدایی پاراگراف اول، بی طرفی نویسنده رو زیر سوال می بره. در ضمن به درآمد پایین پزشکان عمومی (میانگین 2 میلیون در ماه) و نرخ بالای بیکاری بین آنها هم توجه کنید.
این رو میگن یک حرکت درست، ولی پلکانی و مالیات پلکانی باعث فرار و پنهان کاری میشه، بهتره بدون تعارف حقوقها کم شود، البته بعید میدونم این طرح اجرایی بشه و بگذارن
خبر دیگه اینکه رتبه 12کنکور تجربی هم رشته برق دانشگاه تهران بوده، متاسفانه هشتاد درصد دانش اموزان دارند بسمت رشته تجربی میرند اینده خیلی بدی در انتظار مهندسی است ورودیهای اجباری و کم بنیه علمی کسانیکه رفتن تجربی ولی نتونستند برن پزشکی
بهترین راه ازاد گذاشتن ورود پزشک و دندانپزشک از هند و جاهای دیگه است که بیان و با تعرفه پایینتر کار کنند تا بازار متعادل بشه مثل گذشته های دور، کلا همانطور که محصولات دانشکده های مهندسی که کالاهای مهندسی هستند وارد میشه باید محصولات دانشکده های پزشکی که جز پزشک نیست باید اجازه ورود پیدا کنند تا
مهمتر از درآمد پزشک ها بحث پزشک سالاریه
در تهران چند جراح مغز اعصاب دارید؟ چند پرستار و مهندس ماهر دارید؟ در شیراز و مشهد و اصفهان چطور واقع بین باشید.
باید قوانینی وضع شود تا پزشکان ایران طبق عرف جهانی حقوق ومزایا دریافت کنند نه اینکه پزشک ما در ایران چند برابر همتای خود در امریکا درامد داشته باشه ولی سایر رشته ها مثل پرستاری حتی یک بیستم همتای خود در امریکا دریافتی نداشته باشد باید عدالت برقرار شود با اصلاح قوانین
((این در حالی است که متوسط حقوق تمام وقت، مربوط به 176 ساعت کاری در بیمارستان دولتی یا بخش عمومی متخصص اورولوژی ماهانه 26 میلیون تومان، متخصص جراح چشم 30 میلیون تومان، متخصص زنان و زایمان 31 میلیون تومان، متخصص گوش و حلق و بینی، 32 میلیون تومان، جراح قلب 38 میلیون تومان، متخصص ارتوپدی 49 میلیون تومان و جراح مغز و اعصاب 65 میلیون تومان ماهانه درآمد دارند!))
شما که دسترسی به امار دقیق دارید چرا درامد متوسط رشته های مانند داخلی، عفونی، اطفال و داخلی مغز واعصاب را ننوشتید؟ معلومه چون گزارشتون از اب وتاب میفته.......تمام وقت با حدود ده کشیک حد اکثر 10 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
خودمانیم ا0 تومان کمه؟
به خدا من حاضرم بیمارم سلامتیشو به دست بیاره به هر قیمتی، فقط رنج جسمی و روحی نداشته باشه ،کاش پزشکی تو ایران از هر نظر پیشرفت داشت و از نظر دارو و تجهیزاتم بهترینها در دسترس بود .
متاسفانه کارانه پزشکان ذکر نشده که دریافتی های برخی از آنها با کارانه به 300 میلیون هم می رسد
درآمدشان را کم نکنید، بلکه مالیاتشان را افزایش دهید.
مثل خیلی از کشورها مالیات را پلکانی کنید تا سطح درآمدها یکسان شود.
تمام مشکلات از حرف و عمل بی فکرها
اول فکر کنید چی میگیرم حرفتان چه اثری داره بعد بفرمایید قربان
پزشکان باید قشر مرفه جامعه باشند، چنانچه در دنیا اینگونه است:
ارزش هر کار و هر چیزی در جامعه با پول سنجیده میشود اگر ارزش مالی هر خدمتی کم باشد ارزش معنوی آن هم کم تلقی میشود ، چنانچه به وضوح در جامعه دیده میشود،
تابناک تو این مملکت یه شغلها ودرامدی های هست که چند برابر پزشکا به جیب میزنن یکم سراغ اوناهم برو....درضمن مشخص هستش تمام مطالبی که مینویسی در مورد پرشکا از روی صداقتت نیست!
باش تا برات کار کنند!
خداکنه راست باشه....
در کشور ما فقط درآمد کارمندان دولت است که دیده می شود و با کمی بالا و پایین رفتن همه صدایشان در می آید ولی کسی نمی پرسد کسانی که مسئول جان مردم هستند مثل برخی از پزشکان، مهندسان راه ساز و خانه ساز و خودروساز و ... بخاطر پول با جان مردم چه کارهایی می کنند؟؟؟؟
خدا كنه اين قانون تصويب بشه
تا اين جماعت از خدا بي خبر يه كم به خودشون بيان
پول رو از دزد ا بگيرين درست ميشه لازم نيست پزشكارو خراب كنين
با پاكدلي همه كار ميشه كرد و لي پشت اين حرفا يه چيز ديگه خوابيده بابا جان
این قانون در باره پزشکان قابلیت اجرایی نداردبه دلایل ذیل:
1_پزشکان بر اساس کارکرد خود حقوق دریافت می کنند مثلا یک نفر فلوشیپ آنژیوپلاستی ممکن است در یک بیمارستان خصوصی و حتی دولتی روزانه 5 الی 10 بیمار قلبی را آنژیوپلاستی(گذاشتن فنر در رگ های قلب) کندکه دست کم 30 الی 50 میلیون تومان حق الزحمه پزشک می شود و پزشک اگر این مبلغ را دریافت نکند قطعا از بیمار زیرمیزی می گیرد یا اینکه شیفت های کاری خود را کم می کند که باز هم دودش به چشم بیماران می رود
2_در شهر های کوچک و دور افتاده بسیاری از پزشکان فقط به خاطر درامد و دریافتی بالا به آنجا می روند و در صورت کاهش دریافتی قطعا مناطق فوق بدون پزشک خواهند ماند
3_کسی نمی تواند و حق هم ندارد به پزشکی بگوید چند ساعت مطب باش و چند نفر بیمار ویزیت کن مثلا یک متخصص زنان ممکن است صبح و عصر در مطب بیش از 100 بیمار ویزیت کند که برای 80% آنها سونوگرافی هم انجام می دهد و روزانه بیش از 12 میلیون تومان درامد دارد چگونه می خواهید درامد او را کم کنید؟
4_یک دکتر داروساز در روز 500 مورد نسخه پیچی دارد و فقط 2 میلیون تومان حق فنی دریافت و بیش از 5 میلیون تومان سود دارو و لوازم بهداشتی دارد با او چه می کنید؟
5_یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت زیبایی یا پروتز دندان روزان 15 الی 20 میلیون تومان درامد دارد با او چه می کنید؟
بازم بگم؟
باسلام وتشکرازاطلاع رسانی درست شما .درضمن ما به اصطلاح اساتیددانشگاه هیچ دریافتی دیگری بجزحقوق ماهانه نداریم.اصلاهمکاران ما نمی دانندمعنی اصطلاحاتی چون کارانه -رفاهی -اضافه کارضمن کار- بن و...چیست .بااین ترتیب فکرنمی کنم دریافتی مابامدرک دکتری بیش ازیک کارگریاپرستارباشد.چنانکه دریافتی بنده که عضوهیات علمی هستم بیست وهشت میلیون ریال است البته بدون وامها و...که با آنها کمترازاین رقم است باسپاس
چه مقایسه جالبی
انگار نیمرو و کباب رو با هم مقایسه کردید
استاد دانشگاهش کجا 4 میلیون میگیرد!!!خواهشن دروغ نگویید
خیلی بیشتر از این حرفاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
من دانشیار پایه 23 هستم با 18 سال سابقه دریافتی ام حدود 7 میلیون تومن است.
در شهرستان بهبهان پزشک زنان در هر عصر 120 بیمار را معاینه می کنند......شما به من بگویید در کدام کشور دنیا یک پزشک از ساعت شش عصر تا 11 شب 120 نفر و یا 60 نفر را ویزیت می کند؟!!!کجایی وزیر بهداشت؟!!!!
120 ضربدر 30 هزار تومان در هر روز سه میلیون و ششصد هزار تومان (3600000) و در هر ماه فرض کنید 25 روز از ماه می شود نود میلیون تومان ( 90000000) , !!!!!!!بیایید و ظلم را در خوزستان ببینید.....بیایید ظلم واضح را در بهبهان و اهواز ببینید..........یعنی در هر ساعت 700 هزار تومان در هر روز.این بدون پولی است که صبح ها از مراکز دولتی و بیمارستان ها می گیرند.....بقیه متخصص ها هم همین حالات را دارند.قانونا می بایست به اضای هر بیمار 30 دقیقه مشاوره توسط پزشک متخصص داده شود اما...!!!!!!!!!1
یک پزشک باید مانند سایر دکتر ها 3ملیون ازدولت حقوق دریافت ومردم را رایگان درمان کند ولی هرج ومرج همه ارکان دولت رافرا گرفته وامکان تغییر وبهبود بنظر امیدی واهی است
باتوجه به گفته های این نماینده ایاکسی حاضراست کارباریسک بالا انجام بدهدولی 70%درامدبحساب دولت واریزشود!!!!!!؟؟؟
من عضو هیئت علمی علوم پایۀ یکی از دانشکده های پزشکی هستم. با درجۀ استادی و 29 سال سابقه کار حقوقم از یک پزشک عمومی با 1 سال سابقه کار کمتر است. هیچ کارانه ای به ما تعلق نمی گیرد و حتی مبلغی که بابت تدریس و حتی استاد راهنمایی پایاننامه های دانشجویان دوره های بین المللی پرداخت می شد را هم به بهانۀ موظفی بودن آنها حذف کرده اند در حالیکه بین دانشجویان دوره های بین المللی که برای دریافت خدمات آموزشی به سیستم پول پرداخت می کنند و بیماران که برای دریافت خدمات درمانی پول پرداخت می کنند ماهیتاً تفاوتی نیست و اگر کارانه ای هست باید به هردو تعلق گیرد. متأسفانه فاصلۀ درآمد بسیار بالای اساتید بالینی با اساتید علوم پایه موجب سرخوردگی و کاهش شدید انگیزۀ کاری اساتید جوان علوم پایه و افت عملکرد علمی گروههای آموزشی علوم پایه شده است. خسارتهای مالی کمترین عارضۀ سوء پدیده کارانه نجومی اساتید بالینی است.
مطمئنا اعتراض شدید جامعه پزشکی رو در پیش خواهد داشت؛من یکی هم با اتمام طرحم از کشور حتما خواهم رفت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
به سلامت برو اونور ظرف بشور اونور ازین خبرا نیست قانون داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
بهتر !!! حتما اینکار رو بکن و برو
ناشناس
| Oman |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
معطل نکن پزشگی که فقط به فکر پوله بهتره که نباشه
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
برو ! فكر كردي چي؟ هر جا بري روزي 20 تا مريض بيشتر نميتوني ويزيت كني تازه اگر كار گيرت بياد تو كشورهاي ديگه.حقوقت هم برابر با يك مهندس يا يك پرستار ميشه.برو ببينم چيكار ميكني.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
برو به سلامت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
اونور هر کی هر کی نیست که
سنگ بزرگ علامت نزدن است عمرا بتونن درآمد پزشکان را کاهش دهند
وقتی حقوق یک پزشک عمومی چندین برابر استاد تمام دانشگاه است واقعا توقع ما چیست؟
این قشر نظام پزشکی اونقدر قدرت داره و نفوذ که کسی خریفشون نیست .
بعدم چرا 30 سال ب این ملت ستمدیده ظلم شده و کسی دم نزده .
یعنی چی؟! یعنی درآمشون کمتر از نصف میشه؟!
این کارو نمیتونین بکنین کمبودش توسط زیر میزی اصلاح میشه ,به هر حال در هر صورت ضررشو مردم میکنن
آخه چیکار دارید به پزشکان. اینا درس خوندن کلی کتاب حفظ کردند مثل بقیه رشته ها نبوده که برند دانشگاه حمام آفتاب بگیرند.
به قول معاون نظام پزشکی( که خیلی اتفاقی خودش هم پزشک است) این افراد هرچی بگیرند از شیر مادر حلالتر است.
عوض اینکه درامد مهندسا بالا بره درامد پزشکا رو کم کنید
آفرین واقعا که هنرمندی
متاسفانه این بی عدالتی شدیدا وجود داره. دبیرستان جزو سه نفر برتر بودیم همه می گفتند به خاطر این برتری، برو ریاضی. ادامه دادیم .
اين حقوق هاى نجومى و غير منصفانه بر اساس كدام قانون ، مصوبه و يا مجوز به پزشكان در بخش دولتى يا عمومى به پزشكان پرداخت ميشود
تجربه نشان داده که کارد دسته اش را نمی برد
چرا درآمد پزشکان رو کاهش می دید، درآمد بقیه رو افزایش بدید.
آقای وزیر بهداشت که این همه داعیه حقوق پزشکان را دارد آیا سری به مطب پزشکانی زده که مریضها را 4 نفر 4 نفر ویزیت می کنند؟
باید اینکار هر چه سریعتر صورت بپذیرد . زیرا در غیر اینصورت این شکاف عظیم حقوقی برای کشور فاجعه اور است . این خواسته نود ونه درصد جامعه است
تا زمانی که تصمیم گیران وزارت بهداشت پزشکان هستند امکان ندارد که قانونی به نفع مردم وضع شود، اگر واقعاً به سلامتی مردم و سایر اقشار فکر میکنید واهمیت میدهید باید دست پزشکان از پستهای کلیدی وزارت و بیمارستان ها کوتاه شود ولاغير
ممنونم بابت پیگیری تون در خصوص این مطالبه جدی کارکنان پیراپزشک بهداشت و درمان
کار و مسولیت پزشکان بالینی قابل مقایسه با اساتید علوم پایه بویژه اناتومیست ها نیست پزشکا مسول جون ادما در مواقعی که مراجعه میکنند هستند
مردم بیشترین ضرر رو خواهند کرد
جلوی جولان دندان پزشکان رو بگیر ید
تا زمانی که خود پزشکان برای میزان درامد خود تصمیم بگیرند و هیچ مرجعی بالاتر از خودشان نباشد، کما اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم پزشک هستند نباید امید داشت که حاضر باشند حق واقعی مردم را ادا کنند. پرسنل غیرپزشک بهداشت و درمان که به طور مستقیم با طرح تحول سلامت در ارتباط هستند بهتر از همه اقشار جامعه میدانند که این طرح غیر از سرازیر کردن ناروای ثروت هنگفت این ملت به جیب پزشکان هیچ عواید دیگری نداشته است. بیمه سلامت هیچ کاری نمیتواند انجام دهد چون اکنون درمان بیماران به یک تجارت برای پزشکان مبدل شده که انها سعی می کنند تا جایی که امکان دارد مردم را بیمار تر جلوه دهند و با انجام خدمات مازاد و بدون کیفیت لازم کارانه خود را که در واقع بیشتر ان به صورت بدهکاری بیمه مذکور می باشد، افزایش دهند که در این کار کاملا موفق بوده اند و امروز طلب هشت هزار میلیاردی دارند!!!! ایا سلامت مردم نسبت به قبل از اجرای این طرح بهبود یافته است?!!!!!!
عمرا حریف پزشک ها بشوند. الان ویزیت پزشک فوق تخصص مثل گوارش 43 ت هست با ببیمه اگه قبول کنه تازه 35 ت!
همشون میرن بخش خصوصی باید تعرفه ها را با توجه به حداقل در امد تعیین کنند نه اینکه هر سال 15درصد بندازن روش!
این حرف خیلی جالبه از رییس کمیسیون بهداشت
ايشون فرمودند درصدی از درآمد پزشکان درمانگاه ها باید به خزانه برگردانده شود تا درآمد پزشکان عادلانه تر شود
يه کی نیست بگه آخه شما بیاید هزینه های پزشکی رو بياريد پایین تا درآمد پزشکان عادلانه تر شه و همچنین فشار روی مردم هم کمتر شه
تابناک درآمد برنامه نویس ها کسایی که از صبح تا شب آموزش می بینند و کد می نویسند بعد 1/1000 درآمد دکترا حقوق می گیرند هم بزارین البته حقوق اونهارو با خارج از کشور هم مقایسه کنید بعد بگین چرا مهندس ها میرند!!!!!!!! چی بگم .......
مهندس ماهر >>چهار سال درس خواندن برای لیسانس،پهار سال دیگه برای دکتری

پرستار> 4 سال

پزشک عمومی>7.5 سال (2 دوره ازمون در این دوره 7.5 ساله(علوم پایه و پری انترنی)) + 2 سال خدمت در مناطق محروم وسپس اجازه برای امتحان تخصص، برای متخصص مغز و اعصاب >>7 سال دیگه ، برای قلب 5 سال دیگه ،برای فوق تخصص >>2-4 سال دیگه


البته قبل از ورود به دانشگاه رو هم باید در نظر بگیریم ، یعنی رتبه های کنکور سراسری + درس هایی که باید در دانشگاه خوانده شود (مسلما درس های رشته پزشکی سخت تر هستن.)

کجای این حقوق نا عادلانه هست من نمیدونم!!!!
اول در مورد یه چیز بخونید بعدش بگید.

البته باید توجه داشت حقوق سایر قشر ها پایین هست نه این که حقوق پزشکان بالا

تابناک جان انتشار بده من که هر چی مینویسم انتشار پیدا نمیکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
چی می گی؟
مهندسی چهار سال دوره لیسانس داره دو تا 3 سال دوره فوق 4.5 تا 6 سال دوره دکتری
درس های پزشکی عموما حفظ کردنی و ساده تر از دروس بر مبنای ریاضیات مهندسی هستند اگر تمام پزشک های ایران جمع شوند نمیتونن درس میدان و امواج دانشگاه شریف را بفهمند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
مگه تو کشورای دیگه پزشک و پرستار نداریم؟
تفاویت دریافتی اونا چقدره؟؟ 100 برابر؟؟
شما که سواد داری یه سرچ بکن ببین درآمد سالیانه ی بهترین تخصص پرستاری که هوشبریه و بهترین تخصص پزشکی که ارتوپدیه چقدره
تقریبا دو برابر: 153 هزار دلار به 333 هزار دلار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
کشورای دیگه هم پرستار 4 سال درس میخونه پزشک عمومی 7 سال ولی درآمد پزشک عمومی20 برابر پرستار نیست حداکثر 2 برابره
مهندسی که دیگه نابود شد مهندسی اگر شانس بیاری ی کار پیدا کنی ماهی 1 تومن اگر شانس بیاری
پزشک عمومی۱ دقیقه طول کشید آزمایش نوشت وهفته بعد یک دقیقه طول کشید جواب آزمایش نگاه کرد ۳۰ هزار تومان برای دودقیقه گرفت .حساب کنید یک ماه درآمدشو با هرروز ۲۳۰ مراجعه کننده در در مانگاه
و البته خیلی از ژورنالیست ها هم با لابی گری درآمد های وحشتناکی دارند.
بهترين كار اينه پزشكان مجانى كار كنند!!!!
ما شالله دیوار حاشای آنها هم بلند هست
این قش هم اینک با این همه درامد به جان مردم رحم نمیکنند وای به روزی که درامدشان کمتر هم بشود.
من پزشک نیستم ولی اگر قرار باشد 70% مالیات بدهم، مریض نمی بینم!
وقتی که پزشک و وکیل درآمد بالایی دارند از بدبختی و مریضی مردم نفع زیادی برده می شه و این یعنی عدالت اجتماعی وجود نداره
طبق معمول باز هم پزشک آزاری تابناک پایان ندارد
چه استدلال ای بسیاری از فوتبالیستها و کشتی گیرها و ... از مربیان خود درآمد بیشتری دارند
نماينده محترم اگه خودشون توانايي مطالعه يكي از درساي سنگين پزشكي رو داشتن بعد بيان در مورد حقوق پزشكان اظهار نظر كنن درضمن حقوق اساتيد دوره علوم پايه چه ربطي به حقوق پزشكان داره!؟اين دو كار متفاوتي انجام ميدن،و قابل مقايسه نيستن
استادای علوم پایه خیلی خوب بودا
از خداوند منان برای ادامه دهندگان و عملیاتی کردن پیشنهاد پسندیده ، واقعی، منصفانه کاهش درآمد پزشکان توفیق آرزومندم.
چنین قیاسی درست نیست. ساعات کار طبیعی یک مهندس یا کارگز را نمی توان با ساعات کار یک پزشک مقایسه کرد. برخی از پزشکان با همان در امد حدود 30 الی 40 میلیون تومان در ماه بیش از 25 ساعت کار می کنند و باقی ساعات ماه را هم به صورت ان کال در دسترس و پاسخگو هستند. تا از نزدیک با زندگی این افراد فشار کاری و استرس و نوع کار آنها در تماس نباشید نمی توانید قضاوت درستی داشته باشید. بنده خود دکتری مهندسی داشته و همسر پزشک دارم. اگر چه از درآمد خود در مقایسه با پزشکان رضایتی ندارم اما نوع کار و استرس کار این دو شغل بسیار متفاوت است. برخی از در آمدهای نجومی این قشر در بخش خصوصی است که شامل پرداخت های خیر رسمی می شود. در امدهای بالای حدود 40 میلیون نیز در بخش دولتی مربوط به تعدد کشیک ها و بیماران است. من به شخصه اطلاع دارم که یک پزشک به علت وجود بیماران بسیار منتظر جراحی در روز بیش از 15 عمل جراحی انجام می دهد یعنی حدود 16 ساعت عمل پیوسته در حالی که نرم های جهانی این تعداد عمل جراحی و این مدت زمان کار را مجاز نمی دانند. در ایران به علت شرایط و امکانات گریزی نیست. طبیعی است که مشاغل دیگر نیز اگر با این بار استرس، حجم کار، فشار روانی و کاهش کیفیت زندگی روبرو بودند باید درآمد بیشتری برای جبران بسیاری از صدمات وارده دریافت می کردند.
مغلطه می کنید! حقوق متخصصین زیاد نیست این حقوق سایر اقشار است که کم است یک پرستار در کشور کانادا در بدو استخدام 3000 -4000 دلار دریافتی دارد که بایک تبدیل ساده میشود 14 میلیون تومان یعنی 10 برابر دریافتی پرستار در ایران! صحبت از قدرت خرید دلار نکنید چون یارانه ها در کشور ما حذف شده و همه چیز به نرخ جهانی نزدیک میشود. دریافتی پزشک متخصص در همانجا ماهی 8000 تا 25000 دلار است که می شود 28 تا 87 میلیون تومان یعنی معادل آنچه اینجا دریافت میکنند.
اگر مردید ا.یرانی هستید. دلسوز ایران هستید .جلوی این پولها را بگیرید
با سلام و خسته نباشید، نه تنها درآمد پزشکان افزایش نجومی پیدا کرده بلکه درآمد رییس حسابداری، رئیس امور اداری ، مدیر بیمارستان و رئیس بیمارستان نیز افزایش نجومی داشته است به نحوی که در ماه قبل کل واریزی در یک بیمارستان فوق تخصصی کودکان در تهران پارس برای این افراد به بالای ده میلیون توامن میرسد. حال این افراد با واریزهای اضافی اضافه کار و کارانه به سایر پرسنل بیمارستان و پس گرفتن مجدد آنها درآمدهای نجومی دیگری نیز به اموال خود اضافه مینمایند. بیمارستانهای ما شده زمین مسابقه چپاول اموال ملت. با تشکر
این کار در نهایت به ضرر بیماران تمام می شود
چرا که پزشکان بخش دولتی اگر قرار باشد در آمد شان مثل بقیه کارمندان باشد به جای اینکه تا ۱۰ شب در بیمارستان بمانند و مداوا کنند چه ویزیت و چه جراحی
مثل بقیه کارمندان ساعت ۱:۳۰ که شیفتشان تمام میشود میروند
حال این مردم بی بضاعت میمانند که برای درمانشان باید هزینه های خصوصی را پرداخت کنند
حقوق پزشک عمومی بدبخت کار مشخص یک میلیون در ماه است. وزیر محترم فکری هم به حال و روز این عزیزان بکند.
کی توان دید اب رفته ز جوب به جوب ؟؟؟
من خودم تحصیلکرده وزارت بهداشتم و تقریبا به قوانین اکثر کشورها در درمان آگاهی دارم
متاسفانه در کشور ما استثنایی ترین کشور در حوزه بهداشت و درمان است

اولا
تنها جایی در دنیا هستیم که پزشکان یک نظام پزشکی تاسیس کردند به اسم دفاع از بیمار و پزشک ولی چون عملا همه پزشک هستند از هم حمایت و لا پوشانی میکنند شده نظام حمایت از پزشک کافی است آرا را مطالعه کنید
دوما
کجای دنیا صنفی دارید که خود قانون بنویسد خود اجرا کند خود نظارت کند و خود رای دهد در ایران فقط اینگونه است
سوما :
در همه جای دنیا برای پزشک درست است که سقف در آمد ندارند اما سقف ویزیت دارند مثلا پزشک عمومی 8 نفر و متخصص فقط 6 نفر را حق دارد ویزیت کند اگر بیشتر ویزیت کرد باید جریمه شود و کل مبلغ به خزانه واریز شود
با این کار عدالت هم برقرار میشود و یک پزشک 5 میلیون نمیگیرد و پزشک دیگر چند میلیارد
و از طرفی پزشک برای بیمار وقت میگذارد و درست درمان میکند نه اینکه هر دفعه شش نفر دور میزش هستند که طبابت کند
و مریض احساس آرامش نکند که دردش را بگوید .

چهارم
در بین اکثر کشورها بین پزشک و سایر افراد جامعه از لحاظ در آمد تفاوت نیست و اگر هم وجود دارد کم است بعنوان مثال در عربستان که بهترین در آمد را دارد فقط 20 درصد بیشتر دیافتی دارند ولی در ایران چند هزار درصد
پنجم
مشکل فرهنگی هم در ایران وجود دارد که بیش از حد بها دادن به پزشک دامن خودشان را گرفته
ششم
بین خود و مرکز تشخیصی بده بستان دارند و بعضا شریک هستند و شاید 70 درصد در هواست های کلینیکی و پاراکیلینیکی تشخیی بی مورد است ولی دارند خون مردم را میکشند

از طرفی رسانه ها رسالت دارند بیش از این مردم را به حقوقشان واقف کنند تا فرهنگ سازی نوینی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
بهترین نظری بود که خوندم آفرین
تابناک جان چندین و چند بار در همین سایت شما نوشتیم که طرح تحول سلامت در اصل تحول دریافتی پزشکان بود که دریغ از یک بار منتشر شدن. حالا به لطف خدا خودتون به نتیجه رسیدین!!!
همون تلاشی را که یک پزشک ماهر میکنه، یک مهندس ماهر هم انجام میده. اختلاف حقوق و گرفتن حقوق های بالای پزشکان هیچ توجیحی نداره. برای معقول کردن درآمد پزشکان و در نتیجه پایین آوردن هزینه سلامت عموم جامعه باید دانشگاهها ظرفیتشان را در پزشکی بالا برده و در عین حال نظارت بر دریافتی های ناعادلانه پزشکان زیادتر شود.
قشری محدود در جامعه که درامدهایه خرد افراد متوسط و ضعیف را جمع میکنند و به دلیل اقامت اکثریت به اتفاق این قشر مرفه در کشورهایه خارج این پول از کشور خارج میشود و در در خارج از ایران سرمایه گذاری میکنند و از طریق فقیر شدن افراد متوسط و فقیر باعث فقیر شدن سطح عمومی جامعه میشوند مطمئانا اگر دولت چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی بر روی پزشکان فشار وارد کنند در دراز مدت از طریق کاهش فشار بر مردم برای بخش پزشکی سطح زندگی مردم بهبود میابد از طرف دیگر با ارزان شدن خدمات بهداشت تعداد افراد بیشتری به پزشک مراجعه میکنند و ان کسری درامد تا حدودی جبران میشود
سلام بنده کارشناس بهداشت هستم واستخدام رسمی دولت باور بفرمایید کم کاری هم نمی کنیم بنده وهمکاران ما حقوق بیش از یک ونیم میلیون نداریم در عوض حقوق پزشکان بنا به تدبیر جناب وزیر بهداشت چندین میلیون افزایش پیدا کرد هیچ خدمات اضافی هم به مردم ارائه نشد پرستاران ناراضی بهداشت ناراضی و...جناب وزیرفکر کردند با افزایش حقوق هم کیشان خودشان وضعیت بهتر می شود ولی نشد بیش تر پزشکان حریص تر وپروتر وطلبکار تر شدندحالا قضاوت با شما
البته فرهنگیان را از قلم انداخته اید.
چون پرستاران علاوه بر یک و نیم میلیون حقوق یک و نیم هم کارانه دارند و معلمین همون یک و نیم هست و بس.
جامعه و اقشار جامعه مانند ظروف مرتبط هستند . نمیشه فقط یه بخش رو تقویت کرد و از بقیه چشم پوشی کرد .
جامعه و اقشار جامعه مانند ظروف مرتبط هستند . نمیشه فقط یه بخش رو تقویت کرد و از بقیه چشم پوشی کرد .
من یک مهندس معمارم برای هر کاری که انجام میدم با یک دنیا بار مسئولیت مواجه میشم ولی در عوض به نسبت مسئولیت پزشکان و درآمد آنها اصلا چیزی نیست یعنی انگار پول توجیبی به یه بچه بدی یه جای کار شدیدا می لنگه درآمد من مهندس بسیار ناچیزه و مسئولیت بسیار بالا
مبالغ دریافتی پزشکان به مراتب بیشتر از اینها.پزشکانی هستند در یزد که درآمد روزانه آنها بالای 20 میلیون تومن هست.
علاقه خیلی مهمه ولی مهمتر پول و درآمد رشته های تخصص پزشکی است
کاش مردم و جوانان ما صداقت داشتند و دلیل اصلی گرایش به رشته علوم تجربی را می گفتند
ولی همه از علاقه دم می زنند و صحبتی راجع به اصل ماجرا نمی کنند
واقعیت این است که دلیل اصلی گرایش شدید و قابل توجه به علوم تجربی در سالیان اخیر بیکاری و کساد رشته های علوم انسانی و مهندسی و زبان و هنر است. حتی رشته های پروتز و فیزیوتراپی و پرستاری وضعیت درامدی شان به مراتب بهتر از فارغ التحصیلان مهندسانی است که با مشکلات اشتغال مواجه اند.
لذا بهتر است همه چیز را به علاقه حواله نکنیم.
این موضوع برای مسئولان نیز درس های زیادی دارد که بدانند حقوق و کارانه های نجومی در جامعه پزشکی و زیر مجموعه های وزارت بهداشت و تفاوت معنادار درامدی آنها با سایر اقشار جامعه چگونه می تواند الگوی انتخاب و گرایش ها و اولویت های جوانان و مردم کشور را تغییر بدهد و دارای اثرات و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سالیان آتی باشد. لذا با شعار دادن و اجبار در طرح های آبکی همچون هدایت تحصیلی آموزش و پرورش نمی توان مردم را مجبور به تغییر انتخاب ها کرد بلکه باید سیاست های دستمزد و برنامه ریزی نیروی انسانی کلان کشور به سمتی برود که عدالت و موازنه منطقی پرداخت در رشته ها و مشاغل مختلف وجود داشته باشد و مسائل مادی و آینده شغلی باعث نشود که همه مردم بدون توجه به علاقه و و استعداد خود و نیاز کشور بخواهند وارد زیرشاخه های یک رشته خاص شوند.
هیچ کسی منکر زحمات و حساسیت رشته پزشکی نیست اما میان دریافتی های رشته های مختلف باید حداقلی از تناسب نیز وجود داشته باشد نه این که یک مهندس یا مشاور حقوقی ماهی 2 میلیون بگیرد یک پزشک ماهی 40 یا 50 میلیون و بعضا خیلی بالاتر از اینها
بحث ما راجع به پزشکانی که شهرت دارند و مطب خصوصی دارند و مشتری و درامدشان هم زیاد می باشد نیست بلکه بحث حقوق های پرداختی و کارانه های عجیب و غریب و هنگفت پزشکان در وزارت بهداشت و زیرمجموعه های آن است که با هیچ منطقی سازگاری ندارد چرا که اگر با واقعیات جامعه همساز بود چنین موج هایی را برای انتخاب رشته پزشکی در جامعه ایجاد نمی کرد

امیدواریم مسئولان علائم این تغییر و زنگ های هشدار را شنیده باشند به ویژه دوستان معزز وزارت بهداشت و مسئولان محترم طرح تحول سلامت ...
درآمد اساتید بهترین دانشگاههای کشور با رتبه های تک رفمی کنکور و 12 سال درس خواندن کمتر از 10 میلیونه. درآمد یک متخصص زنان بالای 100 میلیونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
جانا سخن از زبان ما می گوئی
ان شااللاه درامد مازا د ومالیات پزشکان صرف مستمندان میشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عمرا بتونن
به نظر من مردم خواستار کاهش حقوق پزشکان محترم نیستند بلکه خواستار افزایش حقوق و دستمزد سایر اقشار جامعه بخصوص مهندسین و متخصصین همانند پزشکان میباشند.
با سلام و احترام
با بخشی از نگاه ایشان مخالفم مشکل با الحاق بیمه ها به وزارت بهداشت حل نخواهد گردید . مشکل با اصلاح نظام مدیریت سلامت در وزارت بهداشت حل خواهد گردید. هنگامی که بهداشت و پیشگیری بر درمان مقدم شده و به بیمار به عنوان یک کیسه پول نگاه نگردد . هنگامی که به بیمه و استفاده درست از منابع آن اندیشیده شود و نه واریز تمام منابع بیمه ای به قشری خاص و هنگامی که نظارت بر درمان از بدنه وزارت بهداشت جدا و به قوه قضائیه سپرده شود .
دیه یک زن حامله با فرزند 400 میلیون تومان و در ماههای خاص این مبلغ دو برابر می شود !چه کسی حاضر به عمل جراحی بالاجبار در بیمارستانهای درجه سه و چهار می شود؟درنقطه صفر مرزی وبا امکانات محدود عملهای جراحی و البته بیهوشی با استرس مضاعف انجام می شود. اگر قرار است کسی پول نگیرد خوب پزشک در شهرهای بزرگ می ماند و پول نمی گیرد. بجای این حرفها راه حل نشان بدهید!! این راه حل ها پیموده شده است وانجام این طرح های احساسی فقط دست مدیران رابرای جذب پزشکان می بندد.سردبیر عزیزصفحه تابناک ضمناًامید وارم مشکلات شما با باجناق پزشکتان حل شود!!!!
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
تو بگو دیه 100000000
از بیمار هم 100000000امضا میگیرن که اگه طوریت شد!!!به پزشک ربطی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
آیا می تونید آماری هم از دیه های پرداختی پزشکان ارائه بدید؟!! یکی از بزرگترین مشکلات سیستم پزشکی کشور عدم مسئولیت پذیری پزشکان با وجود دریافتی بالا می باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
شما هم صد تا امضا از خانواده مریض میگیری که اگر طرف چیزی شد نتواند شکایت کند
به همین راحتی
به همین خوشمزگی
کار کردن با مرده که استرس ندارد ضمناً اناتومیست هیچوقت دیه چهار صد میلیونی پرداخت نمی کند امیدوارم مشکلات شما با باجناق پزشک شما حل شود
تابناک عزیز
در روزهاو ماههای اخیرادبیاتی بکار می برید که در شبکه های اجتماعی بی نام ونشان مثل توییتر دیده می شود البته ما در دوره ی جولان تاریخی توهین در کشور مان بسر می بریم
کلا پزشکی و پیراپزشکی شده رانت و دولت نتوانسته موضوع را حل کند. الان همه میخوان بروند پزشکی .برای چی؟! پول پول پول
سفسطهای کدر در این مقاله است درامد پزشکان پر درامد را را با مهندس و پرستار کم درامد یا درامد متوسط مقایسه کرده است
اختلاف دریافتی ناعادلانه بسیار بالای پزشکان با بقیه رشته ها توهین به بقیه رشته ها است.
مهندس چهار سال درس میخونه و کار کمتری انجام میده و معلومه باید کمتر بگیره.اصلا مقایسه پزشک که حدود 12سال درس دانشگاهی خونده با مهندس غلطه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
پزشک عمومی معادل فوق لیسانس و متخصص معادل دکتری مهندسیه ضمنا دندونپزشک هم 5 سال میخونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
من برای دریافت دکتری مهندسی از دانشگاه شریف 12 سال درس خوندم و در آمدم کمتر از یک ملیون تومان است
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
حالا يه پزشك 12 سال خونده .باشه پس بايد حداكثر 3 برابر يه مهندسي كه چهار سال درس خوانده درآمد داشته باشد.الان يك مهندس متوسط 2.5 تا 3 اگر كار گيرش بياد درامد دراه پس يك پزشك حداكثر 9 ميليون .دو دو تا چهار تا!
کلا پزشکها خودشونو نژاد برتر میدونن و همیشه خودشونو ازهمون ترم اول دانشگاه تافته جدابافته دونستن .
لابی پزشکها هم ظرفیت رشته پزشکی دانشگاهها روهم درطی 40 سال اخیر ثابت نگه داشته که خدای نکرده توی کارشون رقیب بیشتر نشه
امیدورام این عدالت و سلامت در تمام سیستم های کشور پیاده بشه. ما از جهان سوم هم یک جهان عقب تریم. نه آموزشمون سلامت و منصفانه و استانداره نه اقتصادمون نه صنعتمون نه فرهنگمون نه سیاستمون نه حتا دینمون. ایرانی ها بیشتر از هر چیز به فکر پر کردن جیب خودشونن. در تمام رده ها. در تمام رده ها و مشاغل. هیچ کس دلش برای مردم برای مملکت برای فرهنگ و آینده نمی سوزه. هر کی فقط به فکر منفعت طلبی شخصیه. از ارشدش تا پایین ترین سطحش ...
بعد بگین چرا دانشجوی سال اخر مهندسی برق شریف رفته تجربی و میخواد پزشک بشه. لطفا نیاد بگه تو تلوزیون که بخاطر پول نیست.
اولا که در آمد و حقوق پزشکان شدیدا باید کاهش پیدا کنه : ثانیه دولت باید بجای اینهمه رشته های چرت و پرتی که در دانشگاهها و بخصوص دانشگاه آزاد هستش جذب دانشجوی پزشکی رو مثل رشته های مهندسی افزایش بده : تا خود بزرگ بینی و به نوعی رقابت بین پزشکان با توجه به کثرت آنها بیشتر بشه
بنده به یک سونوگرافی مراجعه کردم که ایشان 4 دستگاه و چهار دکتر کمکی داشت و اصلا دیگه خودش اونجا نبود و هر ده دقیقه 4 نفر را همزمان سونوگرافی می کردند با میانگین پرداخت 200 هزار تومان.یعنی هر ساعت 10 مییلیون.سه تا منشی بودند که حتی وقت نمی کردند کارت بکشند !!!در آمد این سونوگرافی با یه حساب سر انگشتی میشه روزی حداقل 100 میلیون تومان !!!! ما به خدا به ماهی 30 میلیون هم راضی هستیم بگیرند
باسلام وعرض ادب حق ویزیت پزشکان محترم طبق تعرفه قانونی بوده واجرا میشه . به نظرمن این پزشکان هرقدر حق ویزیت بگیرند بازهم کمه اینها خیلی زحمت کشیده اند تاپزشک شده اند وحق ویزیت دریافتی نوش جانشون باشد .
اما آیا پزشکان وقت کافی ( که طبق قانون باید۲۰ تا ۲۵ دقیقه باشد )درحق بیماران را رعایت میکنند ؟ من هرسه ماه یکبار به فوق تخصص خون مراجعه می کنم حتی دو دقیقه به من وقت نمیگذارد وچهل وسه هزارتومان حق ویزیت میگیرد ومنشی پزشک بیماران را فله ای ۵تا ۶ تا یکجا به مطب می فرستد وهرمریض هم یکنفرهمراه خوددارد یعنی ۱۲ نفریکجا به مطب هجوم می برند وپزشک هم درعرض یکربع تابیست دقیقه همه بیماران راویزیت کرده ونسخه می نویسد که حتی دکتر دارخانه هم قادربه خواندن نسخه ودستور مصرف دارونیست وباید دوباه به مطب مراجعه کنی وتقاضا بکنی نسخه خوان بنویسد .
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
فکر کنم همه اول نظرت رو خوندن منفی دادن. وگرنه نظرات و آرا نشون میده همه با قسمت دوم کامنتت موافقن
مسئولیت قانونی یک مهندس ماهر هم یک چهارم پزشک نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
کدام مسئولیت ؟ کدام پاسخگویی ؟
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
خیلی هم مسئولیت قبول می کنند!!!!قبل عمل که صدتا امضا ازت میگیرن اگه طوریت شد ناقص شدی یا مردی به ماربطی ندراه!!!دارو هم که مینویسن بیمه مسئولیت هستند!!جایی نمی خوابن زیرشون آب بره عزیز.
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
مسئولیت؟!! قانون؟!!
فقط یه چیزی رو من نمی تونم درک کنم....اینکه میگن پزشکا باهوشن و خیلی درس خوندن و تلاش کردن...خوبه که نفر اول کنکور تجربی امسال از یه رشته فنی بوده.... ای کاش اون زمونیکه سال دوم دبیرستان بودیم مارو نمی نداختن رشته ریاضی... ای کاش.... هیچ چیز درست نخواهد شد.
فقط یه چیزی رو من نمی تونم درک کنم....اینکه میگن پزشکا باهوشن و خیلی درس خوندن و تلاش کردن...خوبه که نفر اول کنکور تجربی امسال از یه رشته فنی بوده.... ای کاش اون زمونیکه سال دوم دبیرستان بودیم مارو نمی نداختن رشته ریاضی... ای کاش.... هیچ چیز درست نخواهد شد.
مافیای ای سی یو در بیمادستان دولتی. پزشکان و اساتیدی که مرگ مریض برایشان عادی شده و نه به بیمار نه به همراه او اهمیت می دهند. کمبود تخت و امکانات. به اتفاقات نمازی شیراز سری بزنید· فاجعه. دولت به داد مردم برس.
تازه اگر در ایران سیستمی وجود می داشت که عملکرد پزشک ها رو ثبت می کرد می دیدیم که خیلی از این پزشک ها اصلا کارآیی هم ندارند و بیمار را از بین می برند به جای درمان کردن اما این همه پول می گیرند. آیا برای پزشک ها اصلا سیستم ارزیابی عملکرد در ایران وجود دارد؟؟؟
چرا نظر من رو پخش نمیکنید?
مگر غیر از این است که تنها دستاورد طرح تحول سلامت افزایش بیماران بیمارستانهای دولتی به قورت کاذب و باب میل پزشکان بوده تا بتوانند با توجه به افزایش تعرفه ها درامد بیشتری کسب کنند و بیمه های کشور همه بدهکار پزشکان هستند و در استانه ورشکستگی، چرا از طرح تحول سلاما دفاع میکنند، هم خدا و هم ما پرسنل غیرپزشک وزارت بهداشت میدونیم که تنها دستاورد این طرح افزایش چندصد درصدی درامد پزشکان بوده است.
سلام
عضو هیات علمی غیربالینی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم! با 15 سال سابقه کار کل دریافتیم 6.7 میلیون هست! همکارای بالینی و تازه کارم کف دریافتیشون 20 میلیون هست بعد آقای وزیر از طرح تمول سلامت و عدالت اجتماعی صحبت میکنند! کسی زورشون نکرده آموزش بهداشت رو بدن وزارت علوم حداقل احساس حقارت نکنیم!
سلام
توی مملکت ما ریش و قیچی را دادید دست یک صنف ، بعدش توقع دارید که حقوق مزایای پزشک ها بالا نباشه
وزیر بهداشت و مسئولین تراز اول وزارت بهداشت همگی پزشک هستند و مسئول پیگیری تخلفات پزشکان و تعیین تعرفه های پزشکی هم باز خود پزشکان هستند . از همه بدتر تصمیم گیرنده در خصوص تعداد پزشک مورد نیاز جامعه هم باز خود پزشکان هستند.
اگه همین اختیارات به نانواهای کشور داده می شد الان بجای پزشکی ، نانوایی پردرامد ترین شغل کشور بود
دولت باید کسی را وزیر بهداشت قرار بده که مدافع حقوق مردم باشه نه مدافع حقوق صنفی پزشکان
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ببخشیدباتمام احترام به نانواها اونوقت اگه نانواها میتونستند پزشکی بخونند پزشکی راانتخاب میکردند یانانوایی رااول قدری اندیشه کن بعدافاضات بفرمایید
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
من نمی دونم این چه توهمیه که فکر می کنن اونایی که پزشکی خوندن آپولو هوا کردن!
کدوم دکترایی بیشتر از 8سال یعنی اندازه ی یک پزشک عمومی درس خونده؟کدوم دکترایی کشیک داده و شب بیداری کشیده؟اصلا این عدد ها واقعیت نداره.پرستارا حداقل با لیسانس 4 میلیون میگیرن و غیر از چند صد تا کله گنده هیچ پزشکی ازین پولها نمیگیره.منتظر عواقب این حرفا باشید وضعیت سلامت مردم قطعا بدتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
می دونی مراحل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هر کدوم چند ساله؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
جالا چند ماه بیخوابی می کشی دیگه.. چندین ده سال حقوق بالا میگیری
مهدی
| United Kingdom |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
سلام.
دوست گرامی. میانگین دوره تحصیل خیلی از رشته های مهندسی در کارشناسی 4.5 سال. ارشد 2.5
سال و دکتری 5 سال می باشد. همچنین سه تا کنکور می دن تا دکتری بگیرن. درس هاشون خیلی سخته و پیدا کردن کار سخت تر.
ضمنا خطاها و اشتباهاشون بعضا مسئولیت و تعهد بیشتری داره. یک مهندس پتروشیمی یا گاز یا نیروگاه، عمران یا مکانیک و ناظر و...ممکنه با اشتباهش فاجعه ببار بیاره و بنابراین مسئولیتش کم
نیست و خطاش رو هم همکار پزشکش لاپوشونی نمی کنه. یک استاد تمام دانشگاه با حداقل 12 سال تحصیلات دانشگاهی و 30 سال پژوهش حدود 10 میلیون دریافت می کنه. واقعا چرا پزشکا همش تو ایران هستن و فقط تعطیلات می رن خارج و کارشون ایرانه و هیچ وقت برای کار به خارج نمی رن.
تابناک جان چاپ کن
. .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
برای دکتری مهندسی باید 4 سال لیسانس دو تا سه سال فوق و 5 تا 6 سال دوره دکتری را یخوانید که در مجموع میشه حداقل 11 سال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
این حرفا رو برای کسی بزن که با دانشجوای پزشکی آشنا نباشه
شیفتاتون که فروخته میشه
اون همه درس میخونید نتیجه اون درسا آیا حس میشه؟؟ تشخیصتون که صفر فقط درمان علامتی میکنید
از بیوشیمی هارپر چی یادتون میمونه که 6 واحد پاس میکنید؟؟
کلی واحد الکی که شده افتخار براتون که ما کتاب داریم میخونیم
مردم میخوان نتیجه رو ببینن نه تعداد شیفتا و حجم کتاباتون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
پرستارا حداقل تو بیمارستان هستن
شما که فقط مهرتون تو بخشه
میاید ویزیت پرونده ی بیمار رو ویزیت میکنید بیماری که 3 روزه میگه پزشک کی میاد بیچاره نمیدونه ویزیت شده
آخر سر هم عصبانی میشه و بد و بیراهش میمونه برای ما پرستارا بعد شما میگیری 28 میلیون ما 2 میلیون
خیلی سیستم قشنگیه
یکتا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
دوست عزیز مهم نیست کی چقدر درس خونده ولی انصافتو شکر دو یرایر سه برابر نه آقا جان پنج برابر نه یهو ده برابر در آمد و میانگین در آمد بقیه در آمد داشتن ... در ضمن فک نمیکنم وضعیت سلامت مردم از این بدتر بشه ... اینجا خودش آخر خطه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
چی میگی؟
چهار سال لیسانس + دو سال فوق + چهار سال دکترا حداقلشه. تازه فوق راحت دو و نیم ساله میشه و دکترا راحت پنج ساله. توی بعضی از رشته ها هم مقاله دادن برای دکترا کاریه که کمتر کسی بتونه انجامش بده. تحقیقات تو برخی رشته های علوم پایه و مهندسی خیلی سخت تر از رشته های دیگر است.
تازه دکتر عمومی ای که هشت ساله تمام کنه خیلی کند عمل کرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
غیر از چند صد تا کله گنده؟
چند صد نفرند؟
منظورش اینه که پولی به پزشکای طرحی و بدبختایی که مجبورن زیر نظر دولت کار کنند نمیدن . کله گنده ها هم که تو بخش خصوصی زیر نظر کسی نیستند و راحتند.فکر تا آخرش رو کردن که ضرر به خودشون نرسه
همكاراي عزيز بنده لطفا حق رو به پرستاران عزيز و مهندسين ماهر بديم و همچنين ساير اقشار جامعه
بياييد قبول كنيم كه درآمد بالايي داريم
بيش از نيازمان
بيش از توانمان
و بيش از كارمان
كمي منصف باشيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
خدا پدرت را بیامرزد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
چه عجب بابا یه مسلمون این وسط پیدا شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
قربون دهنت
مهندسی که دیگه نابود شد
روش جديد پنهانكاري حقوق هاي نجومي پزشكان: اخيراً دو فيش حقوقي جدا صادر مي شود. يكي از طرف بانك مركزي برابر با حقوق و ديگري توسط دانشگاه علوم پزشكي، برابر با فوق العاده ها و كارانه و تمام وقتي تا مبلغ هر فيش بيش از حد حساسيت زايي نكند.
در این که ورود و طی کردن مراحل مختلف تحصیلی بسیار سخت هستش به هیچ وجه شکی نیست ولی اختلاف شدید طبقاتی هم اصلا درست نیست. حق الزحمه یک مهندس یک دهم یک پزشک هم نیست، به عنوان مثال به تعرفه های سازمان نظام مهندسی ساختمان مراجعه کنید، یک مهندس بعد از چندین ماه نظارت بر ساخت یک پروژه در نهایتش درآمد یک هفته یک پزشک رو نداره. بعد هم اگر به خاطر اشتباه یک مهندس خون از دماغ کسی بیاد دادگاه بیچارش میکنه ولی یک پزشک نسبت به اشتباهاتش اصلا پاسخگو نیست.
ولی راه حلش این نیست که درآمد پزشک ها رو کم کنیم، باید دنبال ایجاد عدالت بین همه باشیم. باید کاری کرد که اختلاف حقوق ها منطقی باشه. اگر نباشه هر کس دستش برسه سعی میکنه از طریق دیگه تامین کنه خودش رو.
به عنوان من مهندس که کارمند بخش دولتی هم هستم، با یک ماه حقوق در سال 82 یک یخچال ساید بای ساید بسیار مدرن خریدم ولی الآن سه ماه حقوق من معادل اون یخچال هستش یعنی قدرت خرید یک سوم شده.
میگه اینکه یه شبه در طرح نظام سلامت ,اقایان دکتر درامدشان چند ده میلیونی شود ,بخاطر کلی کار کارشناسی از قبل ان بوده .دیدند اینها راضی نشند میرند خارج و این یعنی فرار مغزها و هدر رفتن تمام هزینه و سرمایه گذاری که روی اینها شده !
اولا این خبرا نیست .ایران از قبل هم بهشت دکترا بوده و خارج هیچ وقت راحتی ,اعتبار و درامد اینجا رو ندارند .
دویوما.مگه فقط برا پزشکا هزینه شده مثلا یه کارشناس پرستاری یا ازمایشگاه یا یک مهندس که دو سال کمتر از یک پزشک عمومی خونده زحمت نکشیده ?.والله کارشناس که هیچی ,کارشناس ارشد سراغ دارم که کلی با بدبختی در یک خانواده کارگر زحمت کشیده درس خونده ,حالامثل یه کارگر ساده داره کار می کنه
شماو یا نمایندگانی که در تهران ه یا سایر شهرهای بزرگ هستید و میدونم هیچ وقت مریضتونو به بیمارستانای دولتی نبردید و قطعا دلتون هم بحال پرستار ومهندسا نمیسوزه با این طرح تحول سلامت کم کم یه چندتا پزشک متبحر در شهرستان ها ومناطق محروم اومدن و دارن کار میکنند خواهشا اینارو فراری ندید وبجاش حقوق بقیه رو بویژه پرستارو زیاد کنید قطعا اگه درامدنداشته باشند همشون برمیگردن شهرای بزرگ .تا قبل ازاین طرح پزشکا مریصای بدحالو میفرستادن شهرای بزرگ اما حالا تو شهرستانا کار انجاممیدند چون به ریسکش میارزه .البته میدونم این پیامو نمیذاری تابناک سانسور چی
با سلام
تمام این بحث ها نمایانگر عشق و علاقه اعضای جامعه بهم است. نصفی از مملکت دلالند و پولهای . .... بدست می آورند و بقیه به ظاهر درس خوانده ها حساب جیب همدیگر را دارند.
آن زمانیکه عاشقانه درس نخوانده اید و یا کار نکردید،باید انتظار محصول آن را میداشتید. چشم، امثال ما مثل حمال کار کنیم و حقوق مفت بگیریم تازه بجای تشکر خشک وخالی مورد هجمه این دوستان تحصیل کرده قرار میگیرند . از ماست که بر ماست. پس بهترین روش کنترل"تفرقه بنداز و مدیریت !!کن.
تمام این مقاله توسط عده ای از متخصصین بیمارستانهای خصوصی پشتیبانی میشود.
مثل همیشه بعد از پیشرفت هرچیزی ، نقطه سر خط.
با حق
پزشکی ایران مایه ننگ است فقط دلالی حتی به درآمد خودشان قاع نیستند بساز بفروشی هم میکنند
در آمد بقیه رو افزایش بدید کارگر مهندس .....
یک نفربرای اینکه پزشک بشود اون هم پزشک عمومی بایستی خوب درس بخواند درکنکور قبول شود 290واحددرسی بگذراندباامتحانات فراوان بعد2سال مناطق محروم برودبعداگرخواست متخصص شوددوباره امتحان بدهدواگرقبول شددوباره حداقل 4-5سال درس بخواند واین زمان سنی حداقل 32سال داره وهیچ چیزی ندارد وتازه دوباره باید برودمناطق محروم وتااین سنیک مکانیک ماشین یک آرایشگرزنانه یک..........هرشغلی که شمابگویید همه چیزداردپس الهی یکی ازاعضای خانواده شمادادای آی کیوی بالا باشه ودکتربشه نفرینی بدتربلدنیستم
در مقاله ای عنوان شده بود طبق تحقیقات میانگین ضریب هوشی در ایران کمتر از ۸۵ هست که واضحا اشتباه است
با دیدن این مقاله دیافتم کمتر از ۶۰ هست...
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
اگر ضریب هوشی امثال تو را در نظر بگیریم 40 هم نمیشه
مهندسین ما اگه همون کاری رو انجام میدادن که مهندسین غربی انجام میدادن که الان این همه مشکل اقتصادی نداشتیم! بدبختی اینجاست که درآمد پزشکی که قلب عمل میکنه (همون کاری که یه جراح قلب تو آمریکا انجام میده) رو با مهندسی مقایسه میکنن که ویندوز نصب میکنه!
خیلی مهندسان درآمد های خیلی بالاتر از اکثریت پزشکان دارند، و در مهندسی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا تفاوت خاصی ندارد مگر قصد عضویت در هییت علمی داشته باشید و اصلا با درس های پزشکی و برخورد مستقیم با مردم مثلا فهیم و کشیک های سنگین و مدت زمان تحصیل ندارد یک پزشک متخصص حداقل ۱۱سال درس خوانده و ۱۲ سال طرح در مناطق محروم داشته ولی یک مهندسی که ۴ساله لیسانس گرفته و میزنه تو سر کارگراش خیلی بیشتر از یه پزشک می گیره و تازه یه جوگیرایی هم پیدا میشن به خونخواهی مهندسان مظلوم برمی خیزند مثل تابناک...
مهندس ندیده نیستیم که دور ورمون مهندس و پرستار و استاد دیدیم ، اتفاقا اگه منصفانه مقایسه کنید خواهید دید پزشکان بسیار کمتر از در آمدی که باید رو دریافت می کنند ، یه جراحی رو مقایسه کنید با کار شیرین و جذاب با کامپیوتر یا اجرا کردن دستور پزشک مثلا تزریق آمپول یا تعویض پانسمان از روی پرونده بدون مسیولیتی و یا از بر گفتن درس هایی که استاد انجام میده...
همه دنیا پزشکان با ساعت کاری بسیار کمتر و با رفاه بیشتر و با مراجعان بسیار با فرهنگ تر کار می کنند اونوقت ایران همینی هم که با هزار منت و تاخیر می گیریم رو اسمش رو گذاشتین غیر منصفانه...
جوری می گید پزشکی به تجارت تبدیل شده انگار مهندسا یا پرستار ، رایگان و فقط واسه کمک به مردم کار می کنند ، کلا شرم و حیا رو قورت دادین یه آب هم روش...
پاسخ ها
کامپيوتري
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
کار شيرين جذاب با کامپيوتر؟!!! نميدونم تا الان چقدر کد زدين و به باگ خوردين
نميدونم چقدر درگير بحثاي امنيت شدين
نميدونم چن شب بيدار خوابي کشيدين وقتايي که ددلاين پروژه نزديکه و هنوز کلي از بندهاي قرارداد پروژه مونده
نميدونم تا الان با کامپيوترتون به جز وبگردي و بازي دقيقا چه کردين؟! اما مطمئنم اگه استفاده ديگه اي کرده بودين الان اين نظر رو نداشتين
در مورد کار پزشک بله کار اين قشر ارزشمند و محترمه ولي ارزشمند تر اون فکري است که دستگاه هايي ساخته که اونا با اين دستگاه ها تشخيص بدن
ارزشمندتر اون روبات هايي است که در کشورهاي پيشرفته در اتاق عمل کمک ميکنن و گاها در تشخيص هم مشاوره ميدهند
ارزشمند تر اون نرم افزارهاي جامعي است که دارن جلوي خطاي پزشکي رو ميگيرن مثلا در بحث نسخه و دارو... بد نيس کمي انصاف داشته باشيم :)
چرا ما ایرانی ها به حدی از تنگ نظری رسیدیم که وقتی می بینیم کسی آدم موفقیه و جز قشر مرفه هست سعی در پایین کشوندن اون داریم؟؟؟؟
به جای اینکه خوشحال باشیم و افتخار کنیم به اینکه پزشکانی هستند که به حدی کار خودشون رو خوب انجام میدن که مراجعین بسیاربالایی دارند از حسادت و عقده کم مونده بترکیم...(همونطور که میدانیم بسیاری پزشکان درآمدهای بالا و مناسبی ندارند)
نمی بینیم وقتی پزشکی با کمتر از ۱۵ دقیقه جراحی مثلا آب مروارید فردی رو از نابینایی نجات میده تا چه حد کیفیت زندگی فرد و خانواده اون رو بالا می بره و جلوگیری از هزینه های دیگه ای...، عمر کاری یک نیروی کار جامعه رو که برای اون هزینه شده بالا می بره
یک دلیل مهم این هست که ما ایرانی ها متاسفانه افرادی تن پرور هستیم و خودمان کم کاریم و حال نداریم ولی وقتی میبینیم فردی موفق هست سعی در بالا بردن فرد نمی کنیم ،هیچ، نمی توانیم ببینیم و تحمل کنیم کسی از ما بالاتر است ، هیچ ، بدترین اخلاقمان این است سعی می کنیم وی را پایین بکشیم.
الان همه به جای اینکه اعتراض به درآمد پایین خود داشته باشیم ، اعتراض داریم که چرا باید پزشک که فردی بسیار تحصیلکرده و زحمتکش است و با خون دل به جایگاهش رسیده و همین الان بیشترین تاثیر را در جامعه در بهبود زندگی مردم دارد (همه ما سلامتی را از هر چیزی مهمتر می دانیم) درآمد خوب وزندگی مرفهی داشته باشد.
اگر پزشک زندگی خوبی نداشته باشد آیا زحمت و تلاش و علم و دانش بی ارزش نخواهد شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
احمد آقا شما از کجا می دانید که فوق لیسانس و دکترا در کار کار مهندسی ارزشی ندارد و دوره تحصیل دانشگاهی آنها را 4 سال می دانید ساده ترین مثال طراحی و ساخت و نگهداری تجهیزات پزشکی مدرن توسط مهندسین فوق لیسانس به بالا امکان پذیر است در مهندسی بایستی خلاقیت و هوش بالایی داشته باشی زیرا یک خدمت تکراری نیست و می بایست امکانات متناسب با تکنولوژی بروز شود
باسلام
متاسفم برای جلوگیری ازحقوق های چندصدمیلیونی بااین بهانه آمده اند سراغ کارمندبیچاره
ومزایای آنراکم می کنند به نظربنده اصلا حقوق نجومی رامطرح کردندتاحقوق کارمندی که مثلا phd داردویا دکترای تخصصی داردکه مثلا 20000000 تومان حقوق دارداین می شودنجومی اماآقایانی که تقریبا همه می شناسندآنهاآزادانه سهم ازانقلاب دارند ودیگرمردم خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با اجرای این طرح طرح تحول سلامت تبدیل میشه به طرح تحول بیماری و نابودی ان انسانهای که واقعا دردمند و بیمار هستند و یک فاجعه ایجاد میشه حالا چند سال بعدش تابناک از طرح بیماری و نابودی نظر سنجی میکنه.
آقا من دکترا دارم و 11 سال درس خوندم توی بهترین دانشگاه کشور و همیشه ممتاز بودم چرا من بزور چهار تومن حقوق بگیرم اون آقای پزشک 65 میلیون یعنی حقوق بنده حتی پول خرد حقوق ایشون نمیشه دیگه خودتون قضاوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
بنده هم دکترا دارم و 11 سال درس خوندم توی بهترین دانشگاه کشور و الان حدود 3 تا 4 میلیون می گیرم و رنگ کارانه 50 تا 60 میلیونی هم ندیده ام. چرا یک پزشک باید ماهی 20 تا 30 میلیون فقط حقوق بگیرد
جالبه که خیلی از دستگاهها و وسایل تشخیصی و درمانی مورد نیاز پژشکان توسط مهندسان و گروههای فنی طراحی و ساخته میشه. از دستگاههای عکسبرداری بگیر تا لوازم اندوسکوپی و لیزرهای مختلف و سی تی اسکن و ام ار ای و انواع لوازم ازمایشگاههای تشخیصی و قس علی هذا...
همه شماهایی که پزشک ها رو تاجر و پولدوست معرفی می کنید همگی دارید فرافکنی می کنید
پزشکی یک شغل هست و درآمد اون باید متناسب با ارزش کار و بازدهی اون باشه
شماها پولی که پزشک می گیره رو زیاد می دونید چون ارزش سلامتی رو که در ازای اون به دست میارید نمی دونید وارزش پول براتون بیشتره که انقدر دارید حرص پول رو میزنید ،
درحالیکه سلامتی از هرچیزی ارزش بیشتری داره و خدمتی که پزشک ارایه می کنه هر چقدر هم قیمت روش گذاشته بشه کم هست و می دونیم که در یک جامعه انسانی پول یک ملاک هست برای ارزش خدمات و کالا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
منفی ها را داشته باش عمه پری
درآمد سرانه اگه پایینه به خاط اینه که ما یه کشور مصرف گرا هستیم و حتی خودکارهامون روهم خودمون تولید نمیکنیم، میزان تولید بسیار کم هست ، صادرات که ...
دولت توان کارآفرینی نداره ، به این نتیجه میرسه افرادی رو شغل پربازده و بالطبع پردرآمد دارند رو محدود کنه...
منتظر عواقب این نوشته هات باش تابناک که به سلامت مردم چه ضربه ی خواهی زد..دست از سر پزشکا چرا برنمیداری!!!!؟این عددا رو از کجا میاری؟'؟'
در آمد این قشر فعلا هنگفت است و ظلم بر قشر کم درآمد است.پزشکان وجراحان ماهیانه باید20 میلیون بگیرند و اداره مالیات باید به این موصوع ورود کند تا دست این قشر از دست اندازی به ثروت عمومی کوتاه شود.
چرا حقوق سایر اقشار جامعه رو زیاد نمیکنن که همه چی متعادل شه؟ فقط بلدین حقوقارو کم کنن و قیمتارو زیاد!!!!!
هه ههه ههه
باشه حتماااااااااااااا کاهش می یااااااااااااااااابد
دقت میکنین اینا حتی تو کامنتهای این سایت هم مافیاشون قدرتمنده؟هیچ جای دنیا این وضعو نمیبینی بخاطر همینم همه فقط میخوان هر جور شده پزشک بشن
عجبم از این بشر که تمام آرزو و آمال او دنیاست. این را بدان آنکه مالش بیش، عذابش در ترک دنیا نیز بیش.
نظر دوستان مهندس و اساتيد دانشگاهي خصوصا رشته هاي تاريخ، ادبيات ، الهيات و علوم انساني و حتي اساتيد غير باليني پزشکي که کف کردن از حقوق پزشکا در مورد اين پيشنهاد چيه؟ ساعت 3 شب از خواب بيدارتون کنن بگن بياين کلاس بذارين براي دانشجوهاتون بعدش حقوق پزشکا رو کم کنند!!! روزي يکساعت دستتون رو توي مدفوع، ادرار و خون بکنيد و بعد بگيد حقوق پزشکا زياده!!!!! يک زخم چرکي رو تميز کنيد و حقوق يکماه پزشک رو بگيريد!!!! اصلا يک سوزن آلوده به ويروس ايدز يا هپاتيت c رو تو دستتون فرو کنند و بعد حقوق يک عمر پزشک رو بهتون بدن !!!!!! چطوره؟ موافقين؟؟؟؟ نميخوام توهين کنم ولي شما که معترض به حقوق پزشکا هستيد بريد يک شب توي بيمارستانا نه بعنوان مريض و همراهي، بعنوان يک پزشک کشيک بديد تا بفهميد شرايط کارشون رو!!!!!
در مورد قشر پرستاران محترم هم اگر مسئوليتي که پزشک در قبال بيمار بر عهده داره رو اونا هم قادر به انجامش بودند جا داشت حقوق مساوي طلب کنند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
پرستارهای بیچاره که از این نظرهایی که گفتین خیلی وضعشون بدتره. کدوم دکتری توی بیمارستان این کارهایی که شما نوشتین رو انجام میده؟ حتی دوران انترنی هم این کارها رو نمی کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
تعداد منفی ها را داشته باش آقای پروفسور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
چرا جو میدی دکتر جان؟
کدوم دکتر تو بیمارستان این کارهایی که شما نوشتین رو انجام میده؟ کدوم دکتر دست میکنه تو مدفوع بعد سوزن ویروس ایدز را تو دستش فرو میکنه؟
حالت خوبه؟ مطمئنی خودت دکتر نیاز نداری؟
با هیاهوی الکی و ننه من غریبم میخوای مثلا مظلوم نمایی کنی؟
مردم باسواد و بیدار هستند و چشم دارند. پرستار هم این کاری که شما گفتی نمیکنه!!
مهندس صنعت میخواهد.مهندس بدون صنعت معنا ندارد.مشکل مهندسان پزشکان نیستند چون پزشکان همیشه بیمار دارند ولی مهندسان با صنایع ابتدایی مانند پرایدوآبگوشت بذباش معلومه که بیکار می مانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
آقای پزشک اتاق عملی که شما در آن عمل جراحی انجام می دهید و تجهیزاتی که آن عمل می کنید برقی که اتاق عمل شما را روشن می کند نتیجه کار همین مهندسینی است که شما ان را ناچیز می پندارید کمی واقع بینانه قضاوت کنیم فردی که یک دستگاه رادیولوژی را می سازد و راه اندازی و نگهداری می کند با فردی که با این دستگاه یک عکس رادیولوژی می گیرد و مبلغ زیادی دریافت می کند کدامیک ضریب هوش بالاتری دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دنیا را بنگریم
کار یه جراح رو با استادی که سر کلاس فقط حفظیاتش رو تکرار می کنه ، پرستاری که آمپول میزنه، مهندسی که تو سروکله کارگراش میزنه یا کارگری که تمام استعداد و توانش بالا انداختن آجره مقایسه می کنید؟!!!
عجب عقلی....
حتی یه پزشک عمومی هم به حدی در کارش مسیولیت های سنگین داره که درکش از توان شما بیسوادای خنگ خارجه، یک اشتباه کوچیک ممکنه فردی که سکته کرده یا عفونت حاد شکمی داره ....
کدوم رشته مسیولیت به این سنگینی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
شما دکترها اشتباه هم بکنید، چند درصد پاسخگو هستین؟
یکی از دوستان ما تصادف کرد، رزدینت محترم ضایعه مغزی رو دیر تشخیص داد، جراح مغز آنکال دیر رسید.
آخرش چی شد مرگ مغزی
هیچ کس هم مسئولیت رو نپذیرفت.
ولی در مقابل خود من به خاطر یک گازگرفتگی که مقصر هم در واقع من نبودم و مالک مقصر بود مجبور به پرداخت دیه شدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
واقعا که
چقدر بی ربط مقایسه می کنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
شماها که مردم رو موش ازمایشگاهی کردین ، چقدر هم ادعا دارین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
حالا نه که تو هم خیلی پاسخگو هستی؟
اگر اون استاد حفظیات نبود که تو الان اینجا نبودی جوون
این که نگاهت به استاد مساوی حفظیات هست و دانش را در این میبینی واقعا باعث تاسفه
به قول دکتر دینانی استاد فلسفه دانشگاه تهران اگر تو نمی دانی هدف زندگی ات چیست و برای چه به دنیا آمدی کلا زندگی ات تعطیل است. حالا تو به این بگو تکرار حفظیات!!! شما برو سوزنت را بزن عقلت به این مراحل قد نمیده عمو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
ادب رو حال کنین: بی سوادای خنگ!!!
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
جالب اینه که امتحانات دروس پزشکی همشون تستیه (یعنی من سرمو باید بکوبم به دیوار، تو مهندسی پیرمون دراومد با امتحانات سنگین تشریحی)
دانشگاه شریف درس خوندم بیکارم.
اگه یک عضو از خانواده یک کارگر سرما بخوره باید برای ویزیت 3 دقیقه ای پزشک حقوق یک روزشو بده. اگه یه بیماری تقریبا خاصی بگیره باید ماشینشو بفروشه و اگه بیماری خاصتری بگیره که به جراحی و عملیات خاصی داشته باشه باید خونشو بفروشه
فاجعه اس.
مطمئن باشین 70 درصد پزشکای ایران 70 درصد نگاه سودجویانه هس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
دنیا بر اساس علم مهندسی می چرخد حتی رشته های پزشکی پس به همه رشته ها احترام بگذاریم که مورد نیاز جامعه بشری است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
داداش، مهم اینه که تو یک پرستار رو اجازه دادی پزشکی قبول شه و در نتیجه یه نفر رو خوشبخت کردی
اول جون آدم ها رو مفت و بی اهمیت اعلام کنید بعد بیاین پزشکی رو بامعلمی و مهندسی و پرستاری که ظرافتی تو کارشون نیست و یه اشتباه کوچیکشون هیچ مشکلی ایجاد نمی کنه مقایسه کنین...
هروقت دیه رو برداشتین بعد صحبت از درآمد بالای پزشکان کنید
پزشکی باید برای یک پزشک cost-effect باشه تا انجامش بده،
با این کارا باعث میشید آدم های عاقل پزشکی رو بی ارزش ببینن و پای بیشعورا و خنگا رو به پزشکی وا می کنید
هر چند به نظر میاد برنامتون همینه ، سپاه امسال تا حد زیادی این کار رو کرد ،خارج از ظرفیت افرادی رو به دانکده های پزشکی تحمیل کرد،
بالا بردن ظرفیت پزشک برای کم کردن آدمایی که به خاطر قبول نشدن در پزشکی اینجور عقده ای شدن مناسبه ولی پای خنگا و بی لیاقت ها رو به پزشکی باز می کنه(همین الان هم ظرفیت پزشکی بالاست و خیلی افراد با رتبه های بالا در پزشکی قبول میشن...)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
شما نگران شکسته شدن انحصار هستین؟
فکر میکنید پزشک به اندازه کافی باشه دیگه نمی تونین اون جوری که دوست دارین جولان بدین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
چند سال مهنس بودی گلم که از مهندسا اینطوری حرف میزنی تازه جالبش اونجاست که برای پزشکایی مثل شما در زمان خودتون خوبا میرفتن ریاضی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
شما فک میکنی پزشکا با حس ششم کار میکنن؟
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
دوست عزیز متاسفانه الان هم بعضی خنگا و بی لیاقتها پاشون تو حرفه پزشکی باز شده
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
با اومدن به رشته ریاضی و در نتیجه مهندسی، شمایی که قرار بود پرستار بشید رو پزشک کردم. خودم کردم که لعنت بر خودم باد.
بیش از ۷۰٪ فرد به خزانه برگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
ظرافت های پزشکی ناشی از تجهیزات مدرن پزشکی است که بوسیله همین مهندسین که از دید شما ناچیز هستند طراحی وساخته و نگهداری می شونداگر شما درآمد بالایی دارید بخاطر همین تجهیزات مدرن است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
ظرافت کار معلمین همین بس که استعدادها را پرورش می دهند و شما پزشک شده اید پس به احترام معلمین دست به سینه بایست
تنها راهش اینه که از هند دکتر وارد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
باشه عامو
دکتر فیلیپینی
تعداد نظرات خیلی زیاده من دیگه نظری ندارم!
به پزشک ها حقوق خوب بدین اشکالی نداره ولی ای کاش به همین حقوق ها قانع بودن. کشورهای دیگه وقتی بیمار میشی میدونی که بیمه و خدمات اجتماعی ازت حمایت می کنند ولی اینجا چی، بیمه که یک مبلغ کمی میده پزشک هم به تعرفه ها راضی نیست و طلب پول مضاعف میکنه.
چرا كسي اعتراضي به درامدهاي وكلا، دفاتر سند رسمي، بازاريها، طلافروشان، دلالان، وارد كننده هاي اجناس چيني و .... نميكند؟
شمایی که نشستی پیامای ما رو می خونی و بعد طبق نظرت درج می کنی در صفحه یا نمی کنی یا کم و زیاد می کنی طبق پسندت،

خسته نباشی دادا
دوستان عزیز لطفا دقت فرمایید، زجر میکشم وقتی نیروهای بهداشت و کارمندان غیر پزشک و دندان پزشک با حقوق های کمتر از 2 ملیون دارند با انواع بیماری ها مبارزه می کنند.
بیمار باید اختیار داشته باشه پزشک خودش رو انتخاب کنه، سقف کاری بذارن که منطقی نیست ، طرف کار درسته ، میتونه درمیاره،
اصلا مدرک پزشکای ایرانو تو خارج از کشور قبول ندارن!
مهندسان ما گیر دادن به پزشکا
معلم ها و اساتید که حداکثر ۸-۱۲ صبح کار می کنند، پنجشنبه جمعه ها و سایر روزهای تعطیل و روزای برفی به اضافه تابستون ها تعصیل اند و حقوق می گیرند، مقاطع بالتر که حداکثر سه روز در هفته میرن سرکار ،بگذریم از اینکه کارشون فقط تکرار محفوظاته، باز هم حقوقشون کافی نیست؟؟
اون مملکتی که درآمد پزشکش چند ده برابر مهندس و دانشمند و پژوهشگرش باشه خب معلومه که انگیزه از بین میره و علم و اقتصاد و صنعتش عقب میمونه
مهندسی مکه درس خوندن هم میخواد ؟
برا همه رشته ها سقف تعیین کنید
من الان متخصص بیوتکنولوژی پزشکی از وزارت بهداشت که هم ردیف با متخصصین بالین هستیم، کاش 10 درصد درامد اونا رو داشتیم.
کاش ثبات شغلی داشتم
100 برابر این برای ایران عزیزم کار می کردم
باید به فکر شغل دوم باشم
مهندس و پرستار و استاد که تا حالا کم می گرفتن ، از این به بعد دکترا هم کم می گیرن، آقا نون تو لگدپرونیه ، کیمیاعلیزاده دوتا لگد انداخت ۳۰۰سکه طلاو۵۰میلیون وخونه وماشین دادن بهش همه هم خوشحالن ولی تحصیلکرده ها یکیشون خوب بگیره بقیه انقدمیزنن تو سرش تا بیارنش پایین
ببخشيد به جاي اين حرفا اول حداقل درآمد براي پزشكا تعريف كنيد. آيا از درآمد متخصص هاي پزشكي اجتماعي، عفوني، پزشكي قانوني ، طب اورژانس، پزشكي ورزشي و.. خبر داريد؟؟؟؟؟؟ فقط پر درآمد ها رو ميبينيد ديگه؟
۷سال عمومی +۲سال طرح +۵سال تخصص+۵سال طرح
۱۹سال تمام درس خواندن
۱۹سال کشیک شب وپراسترس دادن
۱۹ سال تعطیلات عید و تابستان نداشتن
۱۹سال که تموم شد تازه باید منتظر بمونی کارت بگیره.
خدایی کدوم رشته مهندسی این جور تحت فشاره؟
برای همه شغل ها تعیین کنید ، هم سقف هم کف
چرا سقف تعیین می کنید، اگر دلسوز مردمید کف تعیین کنید ، برای همه
پزشکای پر درآمدو محدود می کنید که پزشکای کم درآمد بی نصیب نمونن؟
چرا حقوق پزشک از استاد علوم پایه بیشتر است؟!
چرا سایتmedscape که یک سایت امریکایی هست رایگان هست ولی ویزیت پزشک رایگان نیست؟؟
درآمد یک پزشک از درآمد استاد علوم پایه بیشتر است به همان علت که قیمت یک برج از قیمت کتاب از خاک تا ساخت بیشتر هست
گفتن بين ٣٠تا٤٠درصد از تعرفه به پزشك برسه
تعرفه جراحی زیبایی بینی را کاهش دهید ، در ایران نیاز بالا هست
اگه دلار رو 3550 تومن در نظر بگیرید
اونوخت
متوسط حقوق دریافتی یک دکتر به دلار میشه ماهی 12000 دلار آمریکا(کمه کم )و بدون مالیات
و متوسط حقوق دریافتی یک مهندس به دلار میشه ماهی 300 دلار آمریکا (تازه اگه کار گیرش بیاد)و با کسر کلی مالیات
به نظرم مسولیت، هوش و خلاقیت یک مهندس قابل مقایسه با کسی که ریاضی اش ضعیف بوده و فقط با حفظیات به اینجا رسیده قابل مقایسه نیست
سلام درامد متخصصن در بیمارستانها بعلت کارانه هست وحقوق پایه متخصصین خیلی کم است
جلوی جولان آرایشگاه ها رو بگیرید
ما تو یه مرکز روستایی کار می کنیم و اگه طی ۴ ساعت کمتر از۱۰۰ تا بیمار رو ویزیت نکنیم
شاید ما گدا و بدبخت و بیکار باشیم ولی انقدر می فهمیم که تو جامعه ای کسی کار کنه و کمتر از ۳۰٪ درآمدش بهش تعلق بگیره عدالت و درستی وجود نداره ، متاسفم برای کسانی که فکر می کنند اگه بی عدالتی تو جامعه گسترش پیدا کنه به نفعشونه و به این دلیل ابراز خوشحالی می کنن...
یکی داشت می مرد از درد بینوایی، یکی میگفت خانوم زردک میخواهی
ما از درد بیکاری داریم به خودمون میپیچیم بجای اینکه فرصت شغلی ایجاد کنین میاین می گین از این به بعد پزشکا سقف کاری دارن اگه مثلا شما بجای بیمار ۴۰م ، بیمار ۴۱م باشی دیگه ویزیتت نمی کنن ، الان ما باید خوشحال باشیم که اگه ماها کار نمی کنیم و درآمدی نداریم دکترامون هم که کار نمی کنن بیشتر از ۷۰٪ درآمدشونو نمی گیرن؟!
تا حالا کم تو مطب دکترا سر نوبت دعوا بود ، بیشترش هم بکنید....
موفق باشید :)
این قانون جهتمنافع بشتر بخش خصوصی هست...
سوالی که مطرحه، دکتر ... تو بخش خصوصی هستن یا بخش دولتی؟
برای تمام مشاغل هم کف هم سقف تعیین کنید
آقا من نظر خاصی ندارم
دکتری که درآمد بالایی داره واسه اینه که کارش درسته ، با این کار سنگ پزشکای کم درآمد رو دارین به سینه میزنین، درحایکه باعث میشه رقابت بین پزشکا و درنتیجه کیفیت کاریشون بیاد پایین
برای یه سرما خوردگی ساده میریم پیش پزشگی که 7 سال درس خونده یک پزشک با 3 یا 4 سال درس خوندن میتونه سرماخوردگی را درمان کنه . تو هند دکه هایی دیدم مثل روزنامه فروشی های ما دکتر با دو قفسه دارو نشسته بود معاینه ات می کرد اگر لازم بود دارو میداد اگر لازم بود می فرستاد کلینیک البته اینفدر هم قیافه برای مریض نمی آورد ! تا وقتی سهمیه دانشگاه پزشکی دست پزشکاست معلومه نمی ذارن مثل هند و بنگلادش و سری لانکا و فیلیپین و پاکستان پزشک زیاد بشه برای همین هم برای مریض کلاس میذارن هم درآمدشان نجومیه ! باید پذیرش رشته پزشکی به جای 4000 در سال بشه 40000 اگر دکترا هم مثل معلما به مسافرکشی رو نیاوردن حساب !
در امد پايين مهندس ها تقصير خودشونه كه مولد نيستند
در امد بالاي پزشك به علت تعرفه بالا نيست بلكه به علت كثرت بيمار است
وقتي شما از سي شب پانزده شب نخوابيد وتاصبح دراطاق عمل باشيد باز هم درامدتان بايد با كسيكه از چهار عصر تا فرداصبح وقت ازاد دارد مقايسه شود؟
كاش توانايي درك كار پزشكان را داشتيد
پزشکی شغلی هست که از ویژگی های اون تماس مستقیم با دریافت کنندگان خدمات هست
مشکلات واقعی حوزه سلامت چیزهای دیگه ای هستن
از مهر پارسال تا الان بیمارستان هیچ پرداختی به ما نداشته ، ۷۰% هیچی قراره به خزانه برگرده؟ منصفانه حساب کنیم باید سود پولی که با تاخیر شاید بدن رو هم بهمون بدن(البته اگه واقعبین باشیم اصل پول رو هم نمیدن، سود رو که ما خیلی وقته حلالتون کردیم)
با این طرح دارید سعی می کنید مردم رو از بخش دولتی شیفت بدید به خصوصی ، دردی از مردم دوا نمیشه فقط درداشون بیشتر میشه
به نفع دکترایی که مگس تومطبشون پرنمی زنه
قانون خوبیه، برخی پزشکان بر اساس تبلیغات (مثبت ومنفی...) تعداد بیمار بسیار بالایی دارند و بسیار پرکارند و باعث شده بسیاری کم کار و کم درآمد شوند ، باعث اعتدال در درآمد میشه. ولی مقدمه ای که در ابتدا افزودین بسیار مغالطه آمیز هست و تماما قیاس مع الفارق...
بهتره سقف برای تعداد ویزیت و جراحی ها تعیین کنید با توجه به زمان مورد نیاز برای هرکدوم
چرا ارزش كارها مقايسه ميشوند؟ پزشك كارش حياتيه. خيلي بيشرميد شماهايي كه تهمت ميزنيد . تا حالا پزشك نرفتيد وبهبود نيافتيد ؟ چرا اين قشر باهوش ونخبه بايد اماج تير حسادت وكينه توزي باشند؟ چرا خودمان را بالا نكشيم واز پايين كشيدن بقيه به كجا ميرسيم؟ كدام دانشگاه ازادي متخصص تربيت ميكنه؟ همه امروز مهندسن چون بدون كنكور ميرن دانشگاه . اما پزشك چي؟ واي بر ما و واي بر جامعه اي كه ما نسل بعديش را تربيت كنيم
بیایید ببینید پزشکان پزشکی قانونی چه پرو هستند . کار درمانی که نمی کنند فقط یک تعیین ارش می کنن. کلیشون هم تو ستاد کار اداری انجام می دن یک پولی می چاپند . اکثرا پزشک عمومی
الان بیش از 30 سال از انقلاب گذشته و تمایلی به اقدم برای بستن راههای فساد ندارید. در دوره محمود ارزشیابی کارمندان و جشنواره رجایی و باهنر منحل شد و مدیریت و برنامه ریزی منحل شد و نمایندگان شهر مدیر کل را انتخاب کردند از جمله همکلاسی ام که فعالیت انتخاباتی داشت و بدون ازمون و از طریق سفارش ابتدا وارد شد و بعد بازرس سازمان در سازمان تهران شد و بعد مدیر کل شد در حالیکه تعداد مقاله و تخصص من سی برابرش بود و حق مدیرکل شدن با من بود ولی فعالیت انتخاباتی و مشابه نداشتم.الان جای انتخاب افراد کارامد با انتخاب سرمایه دار و دلال عوض شده.
هر جا مهندس بی کار باشه و وقتی هم با هزار بدبختی کار پیدا کنه بهش حقوق پایه بدن یعنی اونجا علم و صنعت و تولید مرده داداش مرده .چون مهندسی رو که ببرن بزارن سرکارگر و حقوق کم بهش بدن اروم اروم مهندس بودنشو فراموش میکنه و کارگر میشه .علت اینکه دکترها پول در میارن جون بحث جانه مردم از نون شبشون میبورن میرن دکتر بلکه خوب بشن .وگر نه اگه امکان دیگری بود مثلا بیمارستان دولتی خوب داشتیم نمیرفتن .
به نظر من نظام اموزش عالي ايراد داره. اگر مثل بقيه رشته ها تو هر دهاتي يك دانشگاه مي زدن پزشك تربيت مي كردن . پزشك ها اونقدر پر رو نبودن . در ضمن اون دهاتام مشكل كمبود پزشك نداشتن. راه حل ساده است. مشكل اون لابي است كه نمي خواد اين اتفاق بيوفته
اونایی که میگن پزشکان اینقدر درس خوندن من به جرات میگم یک درس مهندسی برق یا کامپیوتر مثلا کامپایلر یا میکروکنترلر یا ریاضی مهندسی برابر با کل دروس پزشکیه !
زمین شوری و گارسونی تو هلند شرف داره به دکتر و مهندس بودن تو مملکتی که تحصیلکرده ها و اصطلاحا روشنفکراش تفاوت مشاغل رو درک نمی کنن. بای
اینجور که از کامنتا پیداست درد ملت نه حقوق بالای پزشکاست و نه حقوق پایین خودشون. شان ومنزلت بالای پزشکه که باعث شده مردم از شدت حسادت از پزشکا کینه به دل بگیرن، در حالیکه اگه جامعه، یه جامعه سالم بود احترام در زمان صحبت از پزشکا که محافظ سلامت وجون انسانها هستن(که مهمترین و بزرگترین نعمت توی زندگی هر انسانی هست) می بایست هویدا باشه. اگر پزشکی خطا کنه هم دلیل نمیشه اون رو به اکثریت تعمیم بدیم و اینکه همه می دونیم که پزشک هم باوجود شان بسیار بالاش انسان هست و نه خدا و خطا و اشتباه همیشه همراه تمام مسایل انسانی هست. قبل از هر چیزی اول به عقل منطق رجوع کنیم ، از روی احساس و هیجان صحبت کردن شایسته مقام انسانیت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
آقا همه مردم ایران حسود هستند
شما خوبید
برا همه شغل ها سقف و کف حقوق تعیین کنید، چرا فلان بازیگر یا بازیکن باید درآمد میلیاردی داشته باشد ولی دیگری از همان صنف بیکار باشد، چرا یک مهندس عمران آنقدر بساز بفروش داشته باشد که سالانه چندین میلیارد درآمد داشته باشد ولی استاد وی ۳ میلیون حقوق بگیرد، چرا یک آژانس هواپیمایی درآمد بیشتری از دیگری داشته باشد در حالیکه هیچ کدام کیفیت بیشتری ندارد
از کارخونه دارا که درآمدای نجومی دارن و هیچ زحمتیم نمیکشن مالیات بیشتر بگیرین بدین به کارگراشون که همه زحمت واسه اوناس ولی سهمشون بی پولیه
از آنجایی کاغذ و خودکار اساسا جهت مشق نویسی و نهایتا خلاصه نویسی تولید می شوند و با توجه به اینکه متاسفانه بسیاری پزشکان از آنها سواستفاده نموده با نسخه نویسی استفاده تجاری از این ابزارآلات می نمایند مناسب است درصدی از حق ویزیت پزشکان به شرکت های تولیدکننده تعلق گیرد، همچنین پزشکان جهت تشخیص و یا پروسه های درمانی همواره از نیروی ارزشمند برق بهره می برند که از آنجا که برق عموما با هدف روشنایی منازل تولید میشود و نه مصارف تشخیصی و درمانی منطقی ست درصدی از حق الزحمه پزشکان به کارکنان اداره برق تعلق گیرد (علاوه بر قبض برق که صرفا باتوجه به مصرف جهت خروج از ظلمات تعیین شده است). البته فراموش نشود و نباید از قلم افتد از آنجا که دانشمند بزرگ و گرانقدر جناب آقای ادیسون مخترع این نیروی بسیار ارزشمند بوده اند و متاسفانه ایشان قبل از اینکه از حقوق مادی و معنوی این اختراع بزرگ خویش بهره مند گردند فوت نمودند شایسته است درصدی از حق الزحمه پزشکان برای نذورات جهت شادی آن مرحوم درنظرگرفته شود. جهت مصارف تشخیصی و درمانی بسیاری دستگاه ها و ابزارآلات پزشکی ساخته میشوند که باتوجه به اینکه میزان دفعات مصرف آنها غیرقابل پیش بینی ست شایسته است پزشک در هربار استفاده درصدی را به شرکت سازنده تقدیم نماید.پزشکان از ساختمان هایی که ساخت مهندسین گرانقدر میباشد و صرفا جهت سقف و سرپناه طراحی شده نیز جهت انجام پروسه های تشخیصی و درمانی سواستفاده می نمایند و
باید توجه شود پزشکان از صنعت نساجی و خیاطی جهت لباس فرم خویش و همچنین تخت و لباس بیمارو نیز از مواد شوینده جهت استریلیزاسیون نیز سواستفاده می کنند. جهت حلال و شرعی بودن درآمد پزشک لازم است درصدها محاسبه شده به دارندگان حقوق مادی و معنوی اهدا گردند. با اذعان به این نکته که اکثریت کاغذ و خودکار و دستگاه ها و ابزارآلات و شوینده ها و گاها حتی پارچه های مورد استفاده متاسفانه ساخت دیارکفر می باشد و پرداخت درصدهای محاسبه شده سبب خروج ثروت از کشور میگردد مناسب آن است که جهت حلال شدن درآمد جامعه پزشکی ، بجای محاسبه درصدها (که البته بسیار وقت گیر هم خواهدبود) ایشان بطور رایگان جهت خدمت رسانی به مردم فعالیت کنند تا درآمد آنان عادلانه و منصفانه باشد. با توجه به اینکه در پزشکی ریسک خطا و پرداخت دیه وجود دارد جهت محاسبه دیه (باتوجه به اینکه پزشکان نباید درآمدی داشته باشند) میتوان آنان را به اردوگاه های بیگاری تبعید نمود
افراد با مدرک داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی فقط یک ودو ساعت حضور فیزیکی در دانشکده ها بیش ا ز 15میلیون تومان فیش حقوقی دارنن
پرستاران عزيز اگه تو كنكور بيشتر دقت ميكردن الان پزشك بودن، هرچند اونا زحمتشونو كشيدن ولى به هر حال استعداد و هوش هم مهمه
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
بسیاری از نخبه های هم نسل من با رفتن به رشته ریاضی، سبب شدن که کسایی که قرار بود پرستار بشن پزشکی قبول بشن
اقایون باهوشترین افراد جامعه پزشکان هستند الان که فصل انتخاب رشته هست به نزدیکانتون سفارش کنید اولویت اولشون را پزشکی بزنند
درامد باید بین تمامی اقشار تحصیلکرده بطور عادلانه تقسیم شود
اینطور نباشد که وقتی بیش از سقف بیمار می بینند ۳۰٪ رو هم دریافت کنند، جریمه تعیین کنید تا بیشتر از سقف هیچکس بیمار نبیند
خب مثل اینکه تو کشور ما همه بیمار صعب العلاج دارن
مرگ بر امریکا
کتاب بیشعوری کتابی ست که خوندنشو به همه هموطنا توصیه می کنم
یک روش پلکانی دیگه هم باید در نظر گرفته بشه
ساعت کاری رو محدود کنید ، درآمدا کم میشه
هنر یک خبرگزاری ، افزایش آگاهی و سطح فکری جامعه با تحلیل عمیق و درست اخبار و مسایل روز هست، نه پایین آوردن سقف افکار و آمال مردم با مغلطه و سفصطه. بااحترام و آرزوی موفقیت و سربلندی.
پزشک حق داره هر چی می خواد در بیاره تا پزشک نباشی نمی تونی درک کنی که پزشک چقدر سختی می کشه
وقتي اكثر پزشكان رتبه هاي دورقمي و سه رقمي هستند فلان مهندس با معدل ديپلم 14 و رتبه كنكور 20 هزار نبايد خودش را با پزشك مقايسه كند
ده درصد پزشکا فقط وضعیت خوب ودرامدهای نجومی دارن.یقیه یا بیکارن یا مثل کارمندن.
تابناک سعی نکن با کم کردن مبلغ دریافتی آبروی مدیران مملکتی رو بیخود حفظ کنی
از هر نظر که نگاه کنیم می بینیم که پزشکان استحقاق چنین درامد های نجومی رو ندارند
آقا چه معنی داره پزشک از دولت پول بگیره مردم را جای چهل هزارتومان تو مطب با چهارهزارتومان بیمارستان ویزیت کنه؟
چقدر راحت یه سری خودشونه نخبه میدونن آقایی که میگی فامیل ما تو آمریکا آمپول هم نمیزنه برادر خودم با پزشکی عمومی ایران اونجا رزیدنت رادیو شده در ضمن درآمد پزشکان آمریکا رو تو اینترنت سرچ کن همه جای دنیا درآمد پزشک و وکیل بالاتر از همست و تو فنی برق و کامپیوتر ولی نه مثل پزشک در ضمن هیچ کدوممون نمیتوانیم ادعای نخبه بودن کنیم ۴ تا نوشته دیگران رو خواندن نخبگی نیست نخبه یکیشه مثل مریم میرزاخانی که تو هذلولی نظریه جدید داده متاسفم که ملت ایران اینقدر عقد ه ای شدن کم ندیدم بچه های فنی که تو خواندن زیست کم آورده بودن و شیمیشونم زیاد جالب نبود هر کسی رابهر کاری ساخته اند از فانی هم دیدم اومده کنکور تجربی داده و الان سالهاست پزشک عمومیه تازه اونم دیرتر از موعد گرفته پس دیگه بس کنید این خاله زنک بازیا رو
وقتی می گن ما جهان سومی هستیم ناراحت میشیم
من ی یک دانشجوی پزشکیم، کسی پول مفت بهمون نداده و نخواهد داد، چرا کارمندان خودشون رو با مکانیک یا آرایشگاه مقایسه نمی کنند؟مهندسین ما هم تا وقتی با تلاش و خلاقیت برا خودشون بازار کار درست نکنن وضع همینه، درس الکترومغناطیس به چه دردشون می خوره دقیقا؟ اما پزشک هر لحظه تمام اطلاعاتش رو نیاز داره که شغل بسیار سختیهپزشکی بازار کار بسیار بسیار گسترده ای داره،آجیل فروشی هم همین طور، تقصیر پزشکان چیه که بازار کار مهندسی خرابه؟ کار و شغل یک مهندس بسیار راحت تر از یک پزشکه،این آقایون مهندس می تونن از اطلاعاتشون درست استفاده کنن و محصولات مفید طراحی کنن تا اندازه صد تا پزشک درآمد داشته باشن
چه معنی داره تو شریف درس های پیچیده و بی کاربرد بخونن؟ باز میپرسم تقصیر پزشکان چیه که مهندسین عزیز. تکنولوژی بالایی در کشور سراغ ندارن تا بهش مشغول باشن؟؟ درس های تئوری بی کاربرد می خونن،البته نه همه
تقصیر پیتزا فروشیا که برخیاشون چند برابر پزشک درآمد دارن چیه که مردم پیتزا دوس دارن؟؟
جامعه مهندسی باید آستین بالا بزنه و هم باعث پیشرفت مملکت شه هم پیشرفت وضع جیبش
تو دنیا مهندسای در بین مهندسان دیگه میدرخشند و درآمد های هنگفتی دارند، باید جریمه بشن؟؟
علم سخت و پیچیده و دشوار مهندسین، کاربرد نداره تو مملکت چه کنیم؟
حقوق کارمندان باید دو برابر این می‌بود چه کنیم؟ کارمند باید در رفاه باشه اما نباید خودش رو با مهندس و پزشک مقایسه کنه
مهندسین ما هم اغلب شغل در جایگاه خودشون ندارن و شغل های تکنسین ها به این ها داده شده
مهندسا ي جوري از رياضي خوندن حرف ميزنن هركي ندونه فكرميكنه اناتومي و داخلي جراحي و دارو شناسي....خوندن تمام رياضي شما تو دو واحد امارمون خلاصه ميشه!ي مهندس واسه انجام كارش بيشتر هزينه دريافت ميكنه يا دكتر؟. ضمن اينكه زحمت قشر بزشك وكشيكاي وحشتناك دوران تحصيلش اصلا قابل قياس با رشته مهندسي نيست
معلومه ك تو ايران بزشك بايد درامد بيشتري داشته باشه خارج ك راحت مدرك بزشكي رو ميده كسي ك ايران نميتونه قبول بشه راحت ميره اونجا دكتر ميشه مياد.اما ايران نخبه ها رو وارد اينكار ميكنه مردم جهان سومي همين هستن ارزش سلامتي خودشون رو هم نميدونن الان خوشحالن ك درامدشون صرف ماليات شد و توجيب خودشون نرفت حواسشون نيست ك اول خودشون ضرر كردن
مهندس عزيز ك هميشه داري خودتو با بزشك مقايسه ميكنه وقتي با رتبه هفتاد هزار مشهد مهندسي قبول ميشن اينقدر نبايد دنبال درامد باشي.دستكاه ساختي ؟درامدت بابت ساخت اون دستكاه خيلي بيشتر از حرفيه ك ميزني.بشين باهمون دستكاه خودتو درمان كني وسلامتيتو بدست بيار.تو دكترا هم داشته باشي دليل نميشه ك سختي كار يك بزشك با تو يكي باشه.تو مسول جون كسي نيستي و شب راحت ميخوابي از تو رخت خواب كامنت ميذاري درامد بزشك بالاست؟قبول نشدنت تو اين رشته كينه ايت كرده.به جز اين بود به درامد فوتباليست و بازيكر هجوم مياوردي ك با مدرك سيكل درامدي ميلياردي داره. ولي همه فعلا تمركزشون رو بزشكاست دليلشم واضحه
پاسخ ها
مهندس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
من به خانوادم گفتم اگه مریض شدم منو نبردید پیش این دکترا که هم جونت رو میگیرن هم پولتو ، توی خونه بمیرم بهتر از اینه که بشم موش آزمایشگاهی برای بدست آوردن امثال شما
اقا من دكتر نيستم.البته خيلي دوست داشتم بشم ولي نشدم.حالا اون بندگان خدا كه كلي زحمت كشيدن و بيداري هاي فراوان داشتند و زجر و مشقت داشتن با من نوعي حتما بايد فرق داشته باشند و نوش جانشان اگر حقوق بالا ميگيرند و شما بايد اعتراضتان اين باشد كه دولت حقوق ما را زياد كند
اگر نگاهی به آمار دانش آموزان و دانشجویان بندازیم می بینیم که بعد از این مدت دیگه کسی رغبت و تمایلی برای تحصیل در رشته هایی غیر از پزشکی ندارد که این رو آمار دانش آموزان رشته ه تجربی در مقایسع با سایر رشته ها نشان میده و یا دانشجویانی که با هر هزینه ای می خواهند در رشته های پزشکی تحصیل کنند که این موضوع فقط به خاطر بی عدالتی که وجود داره هست واین نتیجه بسیار وحشتناکی خواهد داشت یعنی حذف تدریجی بسیاری از رشته ها که باعث از بین رفتن قسمت اعظمی از رشته های علمی خواهد شد که اگر عدالت برقرا نشود متاسفانه بعد از مدتی مجبور به روبرو شدن با نتایج حذف رشته های علوم پایه و رشته های ریاضی و انسانی هستیم
ان شالله که مسولان آگاه و شجاعی باشند که مردم را از این بی عدالتی نجات دهند
اصلادرامد پزشکا به کنار ولی ایکاش بیشترشون انسانی تر با بیمار برخورد میگردن ای کاش برای بیمار وقت میگذاشتن
فراتر از این حرف ها به نظر من اگه طب اسلامی ایرانی استفاده بشه اصلا این موضوعات پیش نمیاد ..
سلام
میلادم مهندس نرم افزار.من که از این وضعیت ناراضی ام.در حد یه کارگر حقوق میگیرم.دولتی درس خونم معدل الف بودم سخت کوش بودم.ولی مدرک ما رو خراب کردند.انقدر فرت و فرت دانشگاه بیخودی زدن و مدرک بی خودی دادن
سلام بر همه هموطنان عزیز،من پزشک اورژانس هستم که در یک بیمارستان دولتی مشغول به کار هستم به شکل قراردادی، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی با رتبه کنکور 120، میخام بدونم کدوم هم وطن شاغل من هست که 1 سال کار بکنه ولی حقوق و دریافتی نداشته باشه،امثال من زیادن که استخدام نیستن و حقوق ثابت ندارن، و درآمدشان وابسته به سیستمی به نام کارانه است،الان من حدودا 21000 بیمار دیدم که حق ویزیتش را نگرفتم چون پولش در جیب بیمه ها است،
حقشونه هرچی ازتون بگیرن نوش جونشون.
همتون یه ماشین حساب دست گرفتین و درامد پزشکا رو حساب میکنین
اونقدری که درآمد داشته باشم کار می کنم.
؟؟؟
با سلام .بنده پزشک هستم متخصص بیماریهای داخلی .به نظر من این کسی که داره درمورد پزشکی نظر میده یا پزشکی را نمیشناسه یا از نزدیک شاهد زندگی یه پزشک نبوده.مسلامحاسبه تعداد سالهای تحصیل اینجوری که شما میگین میخرس .بنده از کلاس اول راهنمای عمرم در کتابخانه گذشت .زمانی که ازدواج کردم هفته ای دوروز خونه بودم اون تایمی که شماها تو باغ و بر میپلکیدین با زیدتون.زمانی که باردار بودم روزانه 109 کیلومتر با جیپ طی میکردم تا پشت کوه خدمت کنمو درحالی که بقیه زیر باد کولر خابیده بودند .وقتی مادر شدم بچمو در هفته دوروز میدیدم زمانی که شماها با بچنتون تو شهر بازیا میگشتین الان 37 سالمه هفته ای چهار روز بیرون از شهر وسط بیابون با جیرجیرکا سر میکنم .واین درحالیه یه زمانی ارزو داشتم به هم نوعانم خدمت کنم .پول نمیخوایم ولی انتظار داریم لا اقل هم؟ن همنوعان که زندگیمو فداشون کردم یک درصد انصاف داشتند .ما از زندگیمون میگذریم شما جنگ پ؟ل دارین .به نظر من وقاحت در این کشور سر به فلک گذاشته.کدومتون حاضر ین 72 ساعت نخابین .کدومتون حاضرین شبا یک ساعت یه بار با زنگ تلفن با تپش قلب از خاب بپرین برین سر همنوعت؟ن .این رفتارها وقیحانس .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار