بازدید 3071

نرخ سود تسهیلات مسکن تک‌رقمی شد

رئیس‌جمهوری در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی ضمن تجلیل از وزیر راه و شهرسازی و دیگر وزاری دولت یازدهم، اعلام کرد نرخ سود تسهیلات بانکی تک رقمی شد.
کد خبر: ۶۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 29 August 2016
  رئیس‌جمهوری در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی ضمن تجلیل از وزیر راه و شهرسازی و دیگر وزاری دولت یازدهم، اعلام کرد نرخ سود تسهیلات بانکی تک رقمی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران صبح امروز هشتم شهریورماه در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی به منظور تجلیل از وزارتخانه‌ها و کارمندان نمونه‌دولت با حضور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را رسما اعلام کرد.

بر اساس اعلام رئیس دولت یازدهم، نرخ سود سپرده تسهیلات مسکن تک رقمی شد. حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن روحانی گفت: انحصار مشکل‌آفرین است و باید بتوانیم یک رقابت صحیح درست کنیم. باید کاری کنیم که طرف حس نکند منحصرا آن امکان در اختیار اوست. امضای طلایی درست نکنیم که این امضا فسادآفرین و مشکل‌آفرین است.

رئیس‌جمهور با اشاره به خبر خوش دولت به مردم گفت: برای مسکن اولی‌ها خبری را اعلام می‌کنم؛ برای اولین بار سود تسهیلات ما امروز یک رقمی اعلام می‌شود. در حال حاضر نرخ سود برای وام مسکن اولی‌ها ۱۱ درصد است، اما با کاهش این سود برای مواردی که وام گرفته می‌شود، در بافت‌های فرسوده این رقم به ۸ درصد و برای سایر موارد هم تا ۹.۵ درصد کاهش می‌یابد.

رئیس جمهوری با انتقاد از مسئله رانت و فساد تاکید کرد: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را  بگیر فساد درست نمی‌شود، یا اینکه اگر کسی حقوق غیرعادلانه‌ای گرفته، بیاییم دادگاهی درست کنیم و چوبی و شلاقی بیاوریم تا درست شود، خیر؛ نه اینها نیست. باید به ریشه‌ها بپردازیم، دولت به ریشه‌ها می‌پردازد.

روحانی ادامه داد:‌ دولت می‌گوید دستگاه‌های نظارت باید دقیق نظارت می‌کردند و باید نظارت داشته باشند. دولت می‌خواهد با ذی‌نفعان برخورد کند. این مشکل، مشکل یک قوه یا دو قوه نیست، مشکل سراسری است.

وی تاکید کرد:‌ تا در کشور ما قوانین شفاف نیست، تا پرداخت‌ها و درآمدها شفاف نیست، تا در کشور بخش‌های خصولتی وجود دارد، بدانید فساد هم وجود دارد. باید سیستم را از بنیان اصلاح کنیم.برجام یعنی اینکه قدرت سیاسی را به رخ دنیا کشیدیم.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی رفتارهای جناحی و حزبی در کشور اظهار داشت:‌ چرا به امید مردم لطمه می‌زنند، با روزنامه و خبرگزاری که در اختیارشان است به امید مردم لطمه می‌زنند. وی تاکید کرد : "خدمت مقام معظم رهبری که بودیم ایشان بر امید و اعتماد مردم به عنوان دو اصل مهم تاکید کردند و باید به این مطالبه ایشان توجه جدی داشته باشیم."

روحانی با اشاره به اینکه چرا امید را پایین می‌آوریم، کشور برای همه است و برای جناح خاصی نیست، گفت: چطور رسانه‌ها و تبلیغات واقعیت‌ها را برای مردم تبیین نمی‌کنند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم وزارت راه و شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت نیرو به عنوان دستگاه‌های برتر وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری معرفی و از سوی رییس‌جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین شرکت ارتباطات زیر ساخت، سازمان دامپزشکی و سازمان ثبت احوال و سازمان بنادر و دریانوردی سازمان شیلات، سازمان ملی زمین و مسکن بعنوان موسسات سازمان ها و شرکت های وابسته و تابعه برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

از بعد شاخص های اختصاصی نیز از میان دستگاه های اجرایی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، وزارت جهاد کشاورزی از سوی روحانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وزارت بهداشت، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیز داری و سازمان بهزیستی کشور نیز در بخش شاخص های عمومی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ابتدای این جشنواره، انصاری، رییس سازمان امور اداری و استخدامی به ارائه گزارشی از نحوه انتخاب دستگاه های برتر اجرایی پرداخت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان