بازدید 2781

روحانی: امضاهای طلایی فسادآفرین است

کد خبر: ۶۱۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 29 August 2016
رییس‌جمهور گفت: سیستم اداری ما محصول‌محور نیست بلکه ساعت‌محور است.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم اختتاميه جشنواره شهيد رجايي که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: یافتن شخصیت‌هایی همچون شهید رجایی و باهنر در طول تاریخ شاید آسان نباشد، نحوه رفتار و برخورد شهید رجایی قبل و پس از انقلاب و در زمانی که نخست وزیر و رئیس جمهور بود به جهت تواضع ادب و اخلاص روبه فزونی بود البته همین ویژگی‌های عالیه را شهید باهنر نیز داشت.

وی افزود: اگر الگوی همه مسئولین و کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهید رجایی و باهنر باشند، بی‌تردید به نقطه مطلوبی که مورد نظرمان است، دست می‌یابیم.

اهم سخنان رییس دولت به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
*اگر الگوی همه مسئولان و دستگاههای اجرایی شهیدان رجایی و باهنر باشد بی تردید به نقطه مطلوب دست می‌یابیم.

*رفتار، اخلاق تواضع ما در برابر مراجعه کننده بسیار حائز اهمیت است باید باور داشته باشیم که مردمی که به ما مراجعه می‌کنند ولی نعمت ما هستند در غیر اینصورت وضعیت اداری سامان نخواهد یافت. باید به عنوان ادای وظیفه مردم را مورد احترام قرار داد چه بسا ممکن است مراجع کننده در برابر خدا جایگاه بالاتری نسبت به ما داشته باشد.

*سیستم اداری کشور را نیازمند ساماندهی و چابک سازی است. باید زواید سیستم اداری را شناسایی کنیم و مردم را پای میزهای مختلف نفرستیم.

*سیستم اداری ما محصول محور نیست بلکه ساعت محور است. آیا واقعا پرکردن ساعت به معنای ارائه خدمت است یا محصول کار نشان می دهد که کار چقدر دقیق انجام شده است؟

* در طول زندگی خصوصا پست‌هایی که در طول خدمت در اختیار ما قرار می‌گیرد باید به عنوان آزمایش الهی به آن نگریسته شود . باید بدانیم همه ما مورد آزمایش حق قرار خواهیم گرفت، تصور می‌کنید گفتار، اظهار، ایمان و کلام زیبا مورد آزمایش عملی قرار نمی‌گیرد.

* هر کسی که به گذشته و نهادی تعلق دارد و تعلق به دستگاه خاص از نظر نظام اداری طبیعی است. تخصص و تعهد ویژه در بخش خاص ما را نسبت به آن نهاد وابسته می‌کند اما وابستگی به ارگان خاص بدان معنا نیست که بخش همسایه یا رقیب را در همکاری تضعیف کنیم ممکن است، دو نهاد کار مشابهی انجام دهند اما نباید وظایف ما را از انصاف دور کند، گاهی امکاناتی باید به دستگاهی ارائه شود این موضوع مشکلی ندارد اما پیش از این باید به تصمیم منصفانه عمل کرد و قبل از قضاوت دولت و مجلس باید در برابر قانون تسلیم بود.

*تعصب بخشی نباید موجب دوری از انصاف باشد.اجرای قانون، همکاری و هم افزایی لازمه خدمت به مردم است

*تلاش دولت، تصمیم گیری خردمندانه بر مبنای ارزشها و منافع ملی است

*اینکه تصمیمات دولت تا این حد مورد بحث عمومی و رسانه هاست، سنت حسنه ای است که باید به سایر قوا و نهادها تعمیم یابد

*نقد باید منصفانه و توام با ارائه راه حل باشد. دستگاه بی رقیب ناکارامد می شود؛ انحصار مشکل آفرین است.امضاهای طلایی فساد آفرین است

*اگر دولت کاری جز برجام و یا طرح تحول سلامت نکرده بود، برای دستاورد سه ساله کافی بود.

*کفران نعمت و نادیده گرفت تلاش خدمتگزاران موجب خسارت به مردم است.

*آرامش بازار و رفع تنش های اقتصادی دستاورد بزرگ دولت است.

*از کارمندان دولت قدردانی و دست کارگران و کشاورزان را می بوسم

* انحصار مشکل‌آفرین است و باید بتوانیم یک رقابت صحیح درست کنیم. باید کاری کنیم که طرف حس نکند منحصرا آن امکان در اختیار اوست.

* امضای طلایی درست نکنیم که این امضا فسادآفرین و مشکل‌آفرین است.

* اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را بگیر فساد درست نمی‌شود، یا اینکه اگر کسی حقوق غیرعادلانه‌ای گرفته، بیاییم دادگاهی درست کنیم و چوبی و شلاقی بیاوریم تا درست شود، خیر؛ نه اینها نیست. باید به ریشه‌ها بپردازیم، دولت به ریشه‌ها می‌پردازد.

* دولت می‌گوید دستگاه‌های نظارت باید دقیق نظارت می‌کردند و باید نظارت داشته باشند. دولت می‌خواهد با ذی‌نفعان برخورد کند. این مشکل، مشکل یک قوه یا دو قوه نیست، مشکل سراسری است.

* تا در کشور ما قوانین شفاف نیست، تا پرداخت‌ها و درآمدها شفاف نیست،‌ تا در کشور بخش‌های خصولتی وجود دارد، بدانید فساد هم وجود دارد. باید سیستم را از بنیان اصلاح کنیم.

* برجام یعنی اینکه قدرت سیاسی را به رخ دنیا کشیدیم.

*چرا برخی به امید مردم لطمه می‌زنند، با روزنامه و خبرگزاری که در اختیارشان است به امید مردم لطمه می‌زنند.

*خدمت مقام معظم رهبری که بودیم ایشان بر امید و اعتماد مردم به عنوان دو اصل مهم تاکید کردند و باید به این مطالبه ایشان توجه جدی داشته باشیم.

*کشور برای همه است و برای جناح خاصی نیست. چطور رسانه‌ها و تبلیغات واقعیت‌ها را برای مردم تبیین نمی‌کنند.

* برای مسکن اولی‌ها خبری را اعلام می‌کنم. برای اولین بار سود تسیهلات ما امروز یک رقمی اعلام می‌شود. در حال حاضر نرخ سود برای وام مسکن اولی‌ها 11 درصد است، اما با کاهش این سود برای مواردی که وام گرفته می‌شود، در زمینه بافت‌های فرسوده این رقم سود تسهیلات به 8 درصد می‌رسد و برای غیر بافت‌‌های فرسوده هم 9.5 درصد می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر