بازدید 5528
۱

زوایای پنهان از پرونده قاچاقچیان مسلح «شیشه»

کد خبر: ۶۱۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 29 August 2016
با کشف مقادیر زیادی اسناد هویتی و انواع کیف و البسه در مخفیگاه قاچاقچیان مسلحی که به توزیع گسترده مواد مخدر صنعتی در مشهد اقدام می کردند رسیدگی به این پرونده در حالی وارد مرحله جدیدی شد که چندین قبضه سلاح جنگی و شکاری به همراه نیم کیلوگرم شیشه نیز از سوداگران مرگ کشف شده است.
 
به گزارش خراسان، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی مدتی قبل از طریق منابع و مخبران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد افرادی به صورت گسترده در منطقه ای از مشهد به توزیع مواد مخدر صنعتی و روانگردان اقدام می کنند. با به دست آمدن این اطلاعات بررسی های غیرمحسوس ماموران درباره چگونگی فعالیت این افراد در منطقه نوده مشهد در حالی با صدور دستورات ویژه قضایی از سوی قاضی «حیدری» (معاون دادستان) آغاز شد که تحقیقات ماموران از مسلح بودن افراد مظنون به انواع سلاح های سرد و گرم حکایت داشت.
 
با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده قاچاقچیان مسلح با دستور سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی در شعبه 902 توسط بازپرس «بازرگانی منش» مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
مقام قضایی که احتمال درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد افیونی را می داد از نیروهای انتظامی درخواست کرد با رعایت همه جوانب امنیتی و اطلاعاتی برای دستگیری متهمان اقدام کنند.
 
این گونه بود که عملیات مثلثی پلیس در سه لایه متفاوت اطلاعاتی، عملیاتی و پشتیبانی آغاز شد و ماموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی خراسان رضوی در یک اقدام هماهنگ که با نظارت مستقیم مقام قضایی همراه بود، محل اختفای قاچاقچیان در اطراف بولوار توس را به محاصره درآوردند و در حالی که از سوی گروه پشتیبانی حمایت می شدند وارد «خانه باغ» (مخفیگاه) شدند.
 
گزارش خراسان حاکی است: آنان در این عملیات غافلگیرانه در حالی حلقه های قانون را بر دستان 2 مرد و یک زن گره زدند که بررسی های مقدماتی نشان داد: زن دستگیر شده بی گناه است و در ماجرای توزیع مواد مخدر صنعتی نقشی ندارد بنابراین با آزادی این زن، 2 متهم دیگر پرونده برای انجام بازجویی به مقر انتظامی هدایت شدند.
 
در بازرسی از مخفیگاه متهمان حدود نیم کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و روانگردان از نوع «شیشه» به همراه 3 قبضه کلت جنگی و 3 قبضه سلاح شکاری به همراه مقادیری مهمات جنگی کشف و ضبط شد.
 
بازبینی کارشناسان از انواع سلاح های مکشوفه بیانگر آن بود که قاچاقچیان 2 قبضه از سلاح های شکاری را نیز به منظور خاصی دستکاری کرده اند که تحقیقات درباره انگیزه متهمان از این اقدام ادامه دارد.
 
بنابراین گزارش ماموران انتظامی در ادامه رسیدگی به این پرونده و با  انجام بازجویی های تخصصی به سرنخ هایی از اسناد هویتی رسیدند که در مخفیگاه سارقان وجود داشت به همین خاطر آنان با صدور دستور قضایی و با احتمال شرکت قاچاقچیان در سرقت های مسلحانه به مخفیگاه سوداگران مرگ بازگشتند و موفق شدند تعداد زیادی شناسنامه، کارت ملی، انواع البسه و کیف را به همراه تعدادی تلفن همراه، مموری و سیم کارت کشف کنند.
 
با کشف اسناد هویتی در مخفیگاه قاچاقچیان رسیدگی قضایی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شده است که احتمال می رود آنان در سرقت های مسلحانه و یا زورگیری از شهروندان نقش داشته باشند چرا که یکی از متهمان دستگیر شده در کارنامه سیاه خود سابقه سرقت نیز دارد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عزیز دل برادر ! زوایای پنهان کی نداره؟؟؟؟
نویسنده این خبر ذهن خوبی داره واسه نوشتن رمان های پلیسی جنایی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل