بازدید 2843

توافق هسته‌ای با ایران به خوبی در حال اجرا است

یک سناتور آمریکایی از "اجرای خوب" توافق هسته‌ای قدرت های جهانی و ایران، پس از گذشت یک سال خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 28 August 2016

به گزارش تسنیم به نقل از واشنگتن تایمز، مایکل بنت سناتور دموکرات از ایالت کلرادو در مصاحبه‌ای تاکید کرد: من فکر می‌کنم که توافق هسته‌ای با ایران تاکنون به خوبی اجرا شده است.

وی در مصاحبه با دنور پست ضمن دفاع از رای خود در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران، تصریح کرد: بی شک ما باید همچنان هوشیار باشیم. دستیابی به توافق با ایران بهتر از آن بود که هیچ توافقی حاصل نشود.

این سناتور آمریکایی گفت: ایران 12 میلیون تن اورانیوم غنی شده به روسیه منتقل کرده است و حداقل یک سال یا بیشتر تا تولید و ساخت یک سلاح اتمی فاصله دارد. این یک پیشرفت نسبت به قبل از دستیابی به توافق هسته‌ای است.

وی افزود: یک سال قبل، ایرانی‌ها تنها 2 تا 3 ماه تا دستیابی به بمب اتمی فاصله داشتند و امروز این زمان به بیش از یک سال افزایش یافته است.

البته این اظهارات با برخی مخالفت‌ها روبرو شده است. جوناتان لاک وود یکی از مخالفان توافق هسته‌ای با ایران در این باره گفت: بنت عمدا نسبت به اقدامات تحریک آمیز و تجاوزکارانه ایران چشم پوشی می‌کند و به انتقاداتی که درباره تصویب توافق هسته‌ای با ایران مطرح شده، پاسخ روشنی نمی‌دهد.

وی به اقدام اخیر قایق‌های تندروی ایران در نزدیک شدن به ناوهای جنگی آمریکایی و همین طور پرداخت 400 میلیون دلار توسط دولت اوباما به ایران اشاره کرده است. جمهوریخواهان این اقدام دولت اوباما را نوعی دادن باج به ایران ارزیابی کرده‌اند.

بنت در ادامه گفت: من به ایران اعتماد ندارم. مساله اصلی این است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که ژوئن منتشر شد ادعا کرد که ایران یکی از مهمترین حامیان تروریسم در سال 2015 میلادی بوده و حمایت های مالی و آموزشی زیادی را از گروه های مختلف در سراسر جهان از جمله حزب الله لبنان به عمل آورده است.

مت کانلی یکی از استراتژیست‌های حزب جمهوریخواه در این باره گفت: اینکه بنت به رای موافق خود به توافق هسته‌ای ایران اذعان کرده است، در واقع رای به دادن میلیاردها دلار پول به بزرگترین حامی تروریسم و فعالیت های تروریستی در جهان است.

وی افزود: چیزی که عجیب است آن است که بنت از همان ابتدا می‌دانسته است که این پول برای تامین مالی تروریسم هزینه شده است. چه او به توافق هسته‌ای ایران رای مثبت داده باشد چه از بسته شدن زندان گوانتانامو حمایت کرده باشد، سیاست‌های وی به امنیت شهروندان کلرادو ضربه می‌زند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان