بازدید 6327
۱

مرگ پدر خانواده در استخر پارك باغ ملك

کد خبر: ۶۱۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 28 August 2016
شايد هيچ كدام از عابران پياده‌اي كه بي‌اعتنا و باعجله از مقابل پارك «باغ ملك» دربند عبور مي‌كنند نمي‌دانند روز پنجشنبه هفته گذشته مردي ٤٠ ساله در استخر آن غرق شد. يك پارك نيمه‌كاره كه رنگ آب داخل استخرش سبزرنگ است و خزه‌هاي بسته شده اطراف آن مي‌گويد مدت زيادي از پر كردنش مي‌گذرد.
 
به گزارش اعتماد، شاهدان عيني حادثه، ماجراي غرق شدن مرد ٤٠ ساله را براي بازپرس پرونده اين طور تعريف كرده‌اند: «ساعت ٣ ظهر بود كه سه تا خانواده با زيرانداز و زنبيل‌هاي پر از غذا و ميوه از پله‌هاي پارك بالا آمدند. چندتابچه همراه‌شان بود. دو تا از پسربچه‌ها يكي ١٢ و ديگري ٨ ساله بعد از خوردن غذا تصميم گرفتند داخل استخر آب تني كنند. پسربچه‌ها از نرده‌هاي كوتاه حفاظ دور استخر پريدند و داخل آب شدند. آنها نمي‌دانستند كه شعاع نيم متري ابتدايي استخر يك متر عمق دارد و بعد از آن ناگهان عمق استخر سه متر مي‌شود. بچه‌ها در عمق يك متري مشغول بازي بودند و لحظه به لحظه به عمق سه متري نزديك مي‌شدند. خزه‌هاي به هم تنيده و سبزي آب اجازه نمي‌داد تا عمق سه متري را ببينند. ناگهان هر دوتا به عمق سه متري افتادند و شروع كردند به دست و پا زدن. مادر و پدرشان كه شاهد اين صحنه بودند به فاصله چشم برهم زدني خود را داخل آب انداختند. اما آنها هم مثل بچه‌ها همين كه به عمق سه متري استخر رسيدند، نتوانستند در مقابل جريان آب و عمق استخر مقاومت كنند. پس در كنار بچه‌ها شروع كردند به دست و پا زدن.»
 
انگار كه يك استخر سه متري در دل استخري يك متري پنهان شده باشد. همراهان آنها دست و پا زدن اقوام‌شان را مي‌ديدند و از ترس اينكه مبادا خودشان هم غرق شوند پا جلو نمي‌گذاشتند. ناگهان يكي از كارگرهاي فضاي سبز آنجا كه در اتاقك كنار پارك ايستاده بود و شاهد ماجرا بود دوان دوان خودش را به استخر رساند و وارد آب شد.
 
او درباره حادثه آن روز به بازپرس پرونده گفته: «وقتي ديدم ٤ نفري در آب افتاده‌اند و در حال غرق شدن هستند خودم را به آب انداختم و زن و دو تا بچه را توانستم نجات بدهم. اما وقتي مرد ٤٠ ساله را از آب بيرون آورديم و سعي كرديم تا او را به حالت طبيعي برگردانيم نتيجه‌اي نداشت. مرد همچنان بدحال روي زمين افتاده بود. ٤٠ دقيقه بعد ماشين آتش نشاني از راه رسيد و او را با خود به بيمارستان شهداي تجريش برد.»
 
به گفته بازپرس مرد ٤٠ ساله، ١١ ساعت بعد از حادثه يعني در ساعت ٤ صبح روز جمعه در بيمارستان جان باخته است. حالا دقيقا ٤٨ ساعت از ماجرا مي‌گذرد و پارك باغ ملك در ساعت ٣ بعدازظهر گرم و ساكت است. يك طرف پارك به كوه‌هاي گلابدره مي‌رسد و طرف ديگرش به خيابان تاجيك وصل است. زمين‌هاي اطراف استخر داخل پارك خاكي است. فضاي سبز نيمه تخريب شده دور پارك نشان مي‌دهد كه هنوز تا بهره‌برداري زمان زيادي مانده. اما آلاچيق‌هاي نارنجي رنگي كه در گوشه گوشه پارك و روي پله‌ها نصب شده مي‌تواند هر عابر پياده‌اي را براي استراحت به آنجا بكشاند.
 
آبنماهاي داخل استخر را نصب كرده‌اند و اين در حالي است كه كارگر فضاي سبز آنجا مي‌گويد پارك هنوز در دست احداث است. نه او، نه كارگر كارواشي كه پشت پارك است هيچ كدام نمي‌دانند كه كلنگ احداث اين پارك كي زده شده است. فقط مي‌گويند مدت‌هاي زيادي از ساخت آن مي‌گذرد. فاصله نرده‌هاي محافظ استخر تا دهانه آن ٨٠ سانتي‌متر است. دور تا دور نرده‌هاي استخر را با نوارهاي پلاستيكي زرد رنگ ورود ممنوع محصور كرده‌اند.
 
يك بنر نيم متري كوچك هم بالاي استخر زده‌اند كه رويش نوشته: «ورود به آب نما و شنا كردن داخل آن ممنوع است. در صورت ورود برخورد مي‌شود.» كارگر فضاي سبز مي‌گويد: «آن روز ما به آن خانواده گفتيم كه اين استخر براي آبياري فضاي سبز اينجاست و براي شنا كردن مناسب نيست اما آنها كار خودشان را كردند.» يك آلاچيق كوچك با حفاظ نارنجي رنگ دور استخر است.
 
كارگر فضاي سبز به آن آلاچيق اشاره مي‌كند و ماجرا را توضيح مي‌دهد. از طرفي گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه اين پارك به علت نيمه‌ساز بودن و انجام نشدن هيچگونه عمليات عمراني روي آن به مدت ٦ ماه، وجود آب در استخر مربوطه امري غيرقانوني بوده و بايد به آن رسيدگي شود.
 
بنا به دستور قاضي ايلخاني؛ بازپرس پرونده، دستورات تكميلي براي شناسايي مقصران اين حادثه ادامه دارد. خيابان تاجيك دربند مثل همه روزهاي ديگر ساكت و خلوت است. گرماي هوا تعداد اندك عابران را از خيابان‌ها فراري مي‌دهد. اهالي اين منطقه هيچ كدام اسم اصلي اين پارك را نمي‌دانند اما شايد شب‌ها نور آبنماي آن را ببينند و ندانند مردي براي نجات جان بچه‌هايش در استخر اين پارك غرق شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با سلام
ضمن عرض تاسف بابت این اتفاق ناگوار چند موضوع قابل ذکر می باشد
1- محل فوق هنوز در دست تکمیل و ساخت بوده و افتتاح نشده است و درب ورود ان با پرده برزنتی بسته می باشد
2- پارک فوق به نام بوستان روح الله بوده و ربطی به باغ ملک ندارد. همچنین بین باغ ملک و بوستان روح الله دیواری به ارتفاع 4 متر می باشد که باغ ملک نیز هنوز افتتاح نشده است
لطفا اسم بوستان در متن خبر جهت روشن شدن اذهان عمومی اصلاح و درج نمایید.
با تشکر . یکی از مجریان طرح
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار