بازدید 54150
مروری بر روزنامه های شنبه شانزدهم مرداد؛

روحاني «عمروعاص»، «خائن»، «ساده‌لوح» و «ضد ولايت‌فقيه» ناميده شد

روزنامه های امروز، موضوع حمله به مواضع رئیس جمهور را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که همچنان روزنامه های منتقد دولت برجام را نقد می کنند و در تازه ترین تحلیل موضوع محرمانه نگه داشتن قراردادهای نفتی را به برجام گره زده اند.
کد خبر: ۶۱۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 06 August 2016

روزنامه های امروز، موضوع حمله به مواضع رئیس جمهور را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که همچنان روزنامه های منتقد دولت برجام را نقد می کنند و در تازه ترین تحلیل موضوع محرمانه نگه داشتن قراردادهای نفتی را به برجام گره زده اند.

به گزارش «تابناک»، دو روزنامه اصلاح طلب امروز در گزارش هایی، حملات دیروز به روحانی را در کانون توجه قرار داده اند.

 
 

روزنامه اعتماد در همین ارتباط در گزارشی با تیتر «حمله» به رييس‌جمهور » با اشاره به این موضوع که حسن روحاني «عمروعاص»، «خائن» «ساده‌لوح» و «ضد ولايت‌فقيه» ناميده شد به سخنان سه تن پرداخته است:

«حميد روحاني: روحانی به جرم خیانت به کشور باید محاکمه شود/

آن روزي كه رهبري فرمودند من مذاكره را بيهوده مي‌دانم، عمروعاص‌هاي امروز رهبري را مجبور به مذاكره كردند

علم‌الهدي: ساده‌لوحی می‌گوید با برجام عزت پیدا کردیم

احمد خاتمي: کسی پس از این سخنان رهبری دم از مذاکره با آمریکا بزند، ضد ولایت فقیه است»

 

روزنامه شرق نیز در گفت و گو با علی جنتی وزیر ارشاد با عنوان « نهادهای فرهنگی غیردولتی پاسخ‌گو نیستند » به نقل از وی نوشت:« بارها گفته‌ایم در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌تنهایی مسئول نیست. ما دستگاه حاکمیتی هستیم که برای کتاب و روزنامه و فیلم و... مجوز صادر می‌کنیم. اما دستگاه‌هایی هستند که تأثیرات‌شان بیشتر از ماست، مثل صداوسیما که حداقل ٣٠، ٤٠ شبکه ملی و استانی دارد و می‌تواند در ارتقای فرهنگ کشور نقش مؤثری داشته باشد. باید دید صداوسیما در برخورد با آسیب‌های اجتماعی چه کرده است. حوزه‌های علمیه، ائمه‌جمعه و جماعات، ٧٠‌ هزار مسجد در سطح کشور، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و نخبگان جامعه می‌توانند در جامعه نقش داشته باشند».

بیکاری معضل بزرگ جامعه

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان« 5/5 ميليون از تحصیلکردگان به در بسته بازاركار خوردند »با اشاره به هشدار غير رسمي حلقه نياوران از شمار بيكاران به دولت نوشت: «دفتر آمار و پايش اقتصادي معاونت پژوهشي مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي كه رياست آن را مسعود نيلي مشاور رئيس‌جمهور در اختيار دارد در گزارشي به «بررسي تحولات بازار كار ايران، فصل دوم 1394» پرداخته است منتها تأكيد كرده مطالب اين گزارش يافته‌هاي پژوهشگران مؤسسه است و بازگو‌كننده ديدگاه‌هاي رسمي موسسه نيست.

در حالي مركز پژوهش‌هاي مجلس پيش‌بيني كرده بود تا سال ۱۴۰۰ بيكاري به بيش از ۴ ميليون نفر مي‌رسد كه برآورد بسياري از كارشناسان اقتصادي حاكي از رسيدن بيكاري به بيش از ۷ميليون نفر است. در روزهاي آغاز چهارمين سال فعاليت دولت يازدهم قرار داريم و تنها يك سال ديگر زمان براي كار در اختيار مسئولان اين دولت باقي مانده تا بتواند در بخش اقتصادي، اثرات خود را در بازار كار كشور به يادگار بگذارد.

حسن روحاني، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني (12 مردادماه) درباره رشد اقتصادي گفت: «مسائل اقتصادي كشور را در پنج ماه اول سال جاري اگر مورد بررسي قرار دهيم، در زمينه مسائل اقتصادي، همه علامت‌ها مي‌گويد حركت‌ها رو به جلو است.» در حالي اين اظهارات از سوي مسئولان دولت بيان مي‌شود كه كارشناسان بازار كار معتقدند در زمان آقاي روحاني بيشترين نرخ بيكاري به وجود آمده است. كارخانه‌هاي زيادي تعطيل شده است. وابستگي‌ها بيشتر شده است و هيچ اقدام عملي هم در رابطه با رفع چنين مشكلاتي مشاهده نمي‌شود.

ابراهيم رزاقي كارشناس اقتصادي بيان مي‌كند: «در حال حاضر اگر بيكاري پنهان را محاسبه كنيم تعداد بيكاران بسيار زيادتر از آمار اعلامي است. برخي آمارها روايت از 15‌ميليون بيكار در كشور دارند و برخي ديگر بيان مي‌كنند حدود 20 ميليون بيكار داريم. آقاي روحاني اخيراً‌ اعلام كرده‌اند ايجاد شغل وظيفه بخش خصوصي است، اما در زمان ناصرالدين شاه هم ‌چنين كارهايي نكردند.»

آل‌اسحاق نيز درباره نرخ بيكاري بيان مي‌كند: يكي از چالش‌هاي اساسي كشور وجود 7 تا 8‌ميليون جمعيت بيكار است كه قريب به اكثريت آنان تحصيلكرده هستند. »

 

روزنامه ایران نیز در گزراشی به وضعیت شبکه های اجتماعی و فیلترینگ پرداخته است. این روزنامه در این گزارش با عنوان « روایت شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ» نوشت: «از ماجرای فیش‌های حقوقی تا انتخابات مجلس دهم، تجربه نشان داده است که شبکه‌های موبایلی نقش زیادی در هدایت مردم یا تأثیرگذاری آنان بر فرایندهای تصمیم سازی دارد. چنانچه رئیس جمهوری در گفت و گوی اخیر تلویزیونی خود با مردم، وقتی به پرسشی درباره فیش‌های حقوقی پاسخ می‌گفت، به نقش شبکه‌های موبایلی در این مسأله نیز اشاره کرد، امری که پیشتر در بیانیه روحانی در این باره نیز به آن اشاره شده بود. روحانی در این گفت و گو، اظهارکرد که بیش از 60 درصد مردم از این شبکه‌های موبایلی به عنوان سرگرمی و تفریح استفاده می کنند. رئیس جمهوری همچنین در نخستین نشست خبری پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم نیز این طور اظهارکرد: «مردم در این انتخابات دیدند که یک امنیت واقعی لمس شد. اینترنت در انتخابات وصل بود.

 

روحاني «عمروعاص»،«خائن»،«ساده‌لوح» و «ضد ولايت‌فقيه» ناميده شد.

مردم صبح انتخابات بلند شدند دیدند موبایل‌هایشان کار می‌کند،اینترنت کار می‌کند.» 27 اردیبهشت 95 هم محمود واعظی، وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه دولت برای برقراری اینترنت و موبایل، آیا فشاری را تحمل کرده یا خیر، به «ایران» گفت: «مگر می‌شود در این رده‌ها کار کنید و فشاری نباشد؟ فشار همیشه هست،‌ اما مسئولان نباید در برابر فشار، تهمت و جوسازی‌ها تسلیم شوند.» وی با بیان اینکه «ما در زمان انتخابات این طور فکر می‌کردیم که هرچه مردم آگاه‌تر باشند، انتخاب‌شان نیز آگاهانه‌تر خواهد بود و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر کس پول بیشتری دارد، پیام بیشتری را به مردم منتقل کند» اضافه کرد: «براین اساس بر این نظر بودیم که اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی موبایلی باید در اختیار همگان قرار بگیرد تا مردم به جای اینکه در خیابان با یکدیگر بحث کنند، در شبکه‌های اجتماعی با هم گفت‌وگو کنند. در چنین شرایطی، طبیعی است کسانی که پول زیادی داشتند و تبلیغات میلیاردی کردند، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را رقیب خود بدانند.»

کدام کشور را الگو قرار بدهیم؟

روزنامه آرمان در گفت و گو با سادالله عسگر اولادی با عنوان «نبايد كره‌شمالي را الگو قرار‌داد» نوشت: «به نظر من مديران خود عامل فساد هستند و اين مساله ارتباط كمي با سيستم اقتصادي كشور دارد. سيستم اقتصادي كه موجود زنده نيست كه فسادخيز باشد. افرادي كه در سيستم قرار مي‌گيرند با سوءاستفاده‌هايي كه مي‌كنند فساد به وجود مي‌آورند. در بخش خصوصي مشكلات راحت‌تر قابل حل است و هنگامي كه دو طرف به مشكل مي‌خورند، مي‌توانند با مذاكره به تفاهم برسند. اين درحالي است كه در دولت چنين وضعي وجود ندارد و به دليل اينكه يك طرف دولت قرار دارد، برخي گمان مي‌كنند «پول مفت» است و بايد سهم بيشتري از اين پول به دست بياورند. ما بايد از الگوهايي مانند ژاپن و كره جنوبي در اقتصاد خود استفاده كنيم كه دولت خود را كوچك كردند و به پويايي اقتصادي دست پيدا كردند. نبايد كره شمالي را در زمينه اقتصادي الگو قرار داد. مردم كره شمالي ظرف۱۵ روز نخست هر ماه درآمد خود را خرج مي‌كنند و در مابقي روزهاي ماه با وضعيت نابساماني زندگي مي‌كنند. سيستم اقتصادي كره شمالي سرشار از فساد و سوءاستفاده است».

 روحاني «عمروعاص»،«خائن»،«ساده‌لوح» و «ضد ولايت‌فقيه» ناميده شد

روزنامه کیهان نیز در ادامه گزارش های انتقادی نسبت به برجام در گزارشی با تیتر «تکرار تجربه تلخ برجام با محرمانه کردن قراردادهای نفتی! » نوشت: «ساختار قراردادهای جدید، بخصوص آنجا که پای «باشگاه نفت و نیرو»به میان می‌آید،بر باد دهنده ثروت ملی و ایجاد‌کننده رانت برای اعضای باشگاه و سپس شرکت های خارجی است. برخی از مهمترین اعضای کابینه و بسیاری دیگر از اعضای جریان کارگزاران و اصلاح طلب،عضو باشگاه نفت هستند و متن قرارداد،تامین کننده آینده و منافع این عده است. آیا این افراد،جاده صاف کن شرکت‌های خارجی در کشور نیستند!؟

امید می رود اصلاحات انجام شده،برطرف کننده نگرانی‌های منتقدان باشد اما همین‌که متن نهایی کماکان محرمانه است و در اختیار عموم قرار نگرفته،باعث ادامه نگرانی‌ها می‌شود و این پرسش اساسی را به‌میان می آورد که مگر قرار نیست این قرار داد به دست شرکت‌های خارجی برسد و آنها بر اساس آن با ما توافق کنند!؟پس چرا دولت آنها را محرم می‌داند اما مردم خودش را نامحرم!؟آیا همین برای شک و تردید در باره ادعای اصلاح قرار‌داد کافی نیست!؟»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴۸
انتشار یافته: ۲۰
با محرمانه بودن قراردادهای نفتی قانون ملی بودن صنعت نفت زیر سوال می رود مسولان مراقب باشند.
منتقدان بايد حرمت و جايگاه رياست جمهوري را به عنوان دومين مقام كشور و منتخب اكثريت مردم حفظ كنند. رقابت هاي سياسي چنين اجازه اي را به انها نميدهد كه بي محابا به رئيس جمهور توهين كنند . صرفنظر از نوع ادبيات اين حضرات رواج چنين جملاتي براي كشور فاجعه هست . ايكاش شما تحليلي بر اين موضوع داشتيد
شخصیت توهین کنندگان تو افکار عمومی اصلاً مقبولیتی نداره. هر چه این آدمها بیشتر توهین کنند به نفع روحانیه.
الان بزرگترین خطری که کشور رو تهدید میکنه داعش و آمریکا و اسراییل نیست، بزرگترین خطر احتمال حمله احمدی نژاد و جلیلی هست
ای بابا شمام دلتون خوشه ها
اگر این آقایانی که خودرا عقل کل وقیم مردم میدانند ؛به نتیجه انتخابات خرداد92نگاه بکنند جواب خیلی از سئوالهایشان را پیدا می کنند.این آقا با پول بیت المال برای خود مؤسسه انتشاراتی ایجاد کرده وآن وقت این گونه در باره رییس جمهور مملکت باید صحبت کند؟
توهین به بالاترین مقام اجرایی کشور...
بی توجهی نهادهای امنیتی...
خیلی دور...خیلی نزدیک...
با سلام، خیلی جالبه برمؤاون موقع که احمدی نژاد یازده روز قهر کرد و رفت خونه نشست ضد ولایت فقیه نبود
سال ۹۶ دوباره بهش رای میدهم که اینا بفهمن حرفای شما دیگه خریدار نداره...
متاسفانه عامل ااین حمله به رییس دولتی که با رای میلیونها ایرانی سرکار آمده است چهره های روحانی هستند که باید نماد اخلاق و انصاف باشند ولی معمولا نماد خشونت و افترا و تهمت شده اند
چرا این آقایان به خود اجازه میدهند در امورات کشور تا این حد دخالت کرده و به منخب مردم توهین کنند.
به نظر می رسد که گزارش رئیس جمهور به مردم در تلویزیون اثر مثبتی بر مردم گذاشته و مؤثر بوده است لذا آقایان عصبانی شده و به فحاشی پرداختند.

آنجا که حضرت علی میفرمایند به دشمنانتان که با آنها در جنگید فحاشی نکنید اینان به جبهه خودی و منتخب مردم ایران فحش و ناسزا می گویند.

خدا هدایتمان کند
با مروری بر لیست تخریب کنندگان روحانی که مرز اخلاقی هم ندارند به این نتیجه میرسیم که هرچه این افراد بیشتر حرف و تهمت بزنند به نفع روحانیست. " تعرف الاشیا به اضدادها ". هرچیز را باید از ضدش شناخت. این افراد هنوز توان این را پیدا نکرده اند که علل شکست خود در انتخابات آخر را ریشه یابی کنند و هنوز در حباب خود بسر می برند. این ها هنوز متوجه نشده اند که علت اصلی شکستشان همین بی اخلاقی ها بود. مسئله دفاع صد در صدی از روحانی نیست. مسئله اینجاست که این افراد کی می خواهند یاد بگیرند که اشتباه هم میکنند و به فهم مردم بیشتر از درک ناچیز خود اطمینان کنند؟
افرادی که این اظهارات را به زبان می اورند نسخه ایرانی دونالد ترامپ هستند. من با وجود اینکه یک فرد اصول گرا هستم در انتخابات آتی بین نماینده مورد تائید این جماعت و آقای روحانی قطعا ایشان را انتخاب میکنم همانطور که بعضی سناتورهای جمهوری خواه اعلام کرده اند که به خانم کلینتون رای می دهند.
هر چه این حرفها را بزنند ، ارای روحانی بیشتر میشود
متاسفانه تریبون ها دست تندروهاست و دائم هم به نام مردم بیانه میدن در صورتیکه اگه همین تریبون دار ها در معرض رای ملت قرار بگیرند شکست سنگینی می خورند
تکلیف ما رو روشن کنید با هم هماهنگ نیستید . آخرش ساده لوح یا عمروعاص؟
از تابناک باید پرسید چرا نظر دهندگان مطالب تابناک کم شده است؟
آقایان فکر می کنند با توهین به روحانی می توانند محبوبیت او را کاهش دهند غافل از اینکه این افراد در بین مردم جایگاهی ندارند و لذا کارهای آقایان نتیجه عکس خواهد داد و ان شاالله روحانی با رایی بیشتر از دوره قبل انتخاب خواهد شد.
درود خدا بر روحانی و ظریف که واقعا کارکردند کارستان
چرا بعضی از افراد مردانه اعتراض نمی کنند و نمی دانم چرا خود را گول می زنند. آیا برجام هیچ اثر مثبتی نداشت؟ کمی منصف باشیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس