بازدید 56258
گزارشی از افتتاحیه سی و یکمین دوره المپیک تابستانی در ریو؛

خانم های ایرانی پیشاپیش رژه کاروان سفیدپوش امام رضا(ع)/حمل پرچم عربستان توسط مصری ها +ویدیو

رژه بیست ثانیه ای کاروان سفیدپوش ورزش ایران در المپیک ریو از مقابل چشمان میلیاردها بیننده تلویزیونی در سراسر جهان انجام شد که صحنه های جالبی را در تاریخ ورزش کشورمان ثبت کرد؛ هر چند سه ملی پوش والیبال در اعتراض به عدم تحویل لباس فرم به سرپرست تیم ملی والیبال به رژه نیامدند! هنگام رژه کاروان مصر در المپیک، یکی از ورزشکاران این کشور پرچم عربستان را در دست داشت و آن را به طرز عجیبی تکان می‌داد که این حرکت سیاسی برخلاف قوانین مسابقات بود.
کد خبر: ۶۱۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۶ 06 August 2016
مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک 2016 ریو ساعت 20 به وقت محلی و 3:30 به وقت تهران در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد و  ورزشکاران کشورمان پس از کاروان اندونزی در مسیر مستقیم طراحی شده رژه رفتند.

به گزارش تابناک ورزشی، در این افتتاحیه زیبا که بر خلاف ادعاهای میزبان، اصلا کم خرج نبود، اتفاقات ریز و درشت زیادی افتاد که در ادامه می خوانید؛ اما در بیرون ورزشگاه ماراکانا، شورش بزرگی از معترضین به میزبانی پرهزینه برزیل برپا شد که پلیس ریو با کمک ارتش این کشور مشغول سرکوب آن بود.

کاروان‌های ورزشی کشورهای مختلف از جایگاه مخصوص عبور کردند. در این بین کاروان ورزشی ایران با نام "امام رضا (ع)" و با پرچمداری زهرا نعمتی از مقابل جایگاه عبور کرد. ورزشکاران و اعضای کاروان کشورمان هنگام رژه برای تماشاگران دست تکان می‌دادند و برخی دیگر نیز مشغول عکس‌برداری و فیلم برداری از این لحظات بودند تا به یادگار نگه دارند.

خانم های ایرانی پیشاپیش رژه کاروان سفیدپوش امام رضا(ع)/حمل پرچم عربستان توسط مصری ها

از نکات دیگر مراسم افتتاحیه، غیبت الهه احمدی و نجمه خدمتی در مراسم رژه کاروان است. این دو به دلیل تمرین و مسابقه فردا در افتتاحیه شرکت نکردند. همچنین تحویل نشدن لباس فرم رژه به امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال، باعث ناراحتی و گله سعید معروف شد. گفته می شود به همین دلیل  سعید معروف، محمد موسوی و شهرام محمودی سه بازیکن تیم ملی والیبال ایران از دهکده بازی ها و توسط تبلت مراسم رژه کاروان ورزشی را تماشا کردند.

خانم های ایرانی پیشاپیش رژه کاروان سفیدپوش امام رضا(ع)/حمل پرچم عربستان توسط مصری ها

یکی از نکات شاخص این مراسم، حضور کم تعداد رؤسای جمهور و مقامات بلندپایه در این دوره است که به نظر می‌رسد وضعیت نامساعد سیاسی در کشور برزیل باعث شده، رؤسای جمهور رغبت زیادی برای حضور در این مراسم نشان ندهند.

* مراسم رژه طبق سال های گذشته با عبور کاروان یونان از مسیر معین آغاز شد. سپس کاروان کوچک افغانستان وارد استادیوم شد. در ادامه ورزشکاران آفریقای جنوبی با انرژی خاصی وارد محیط رژه شدند.

* افزایش درجه حرارت کره زمین و آب شدن یخ‎های قطبی در ورزشگاه به نمایش آمد. از این موضوع به عنوان خطری جدی برای بشریت در مراسم افتتاحیه یاد شد. همچنین در تصاویر، زیر آب رفتن قسمتی از برخی شهرهای دنیا که مجاور اقیانوس‏‎ها هستند به نمایش گذاشته شد.

* در این مراسم تاکید زیادی به زمین سبز و حفاظت از محیط زیست کره خاکی شد. نور پردازی و استفاده از رنگ سبز بارها و بارها در افتتاحیه تکرار شد. در کنار پرچمداران تمامی کاروان‎ها، کودکی با یک گیاه کوچک به نشانه حفاظت از محیط زیست حضور داشت. این موضوع رازی بود که برزیلی‎ها گفته بودند در مراسم افتتاحیه از آن رمزگشایی می‎شود.

*کاروان کشور آمریکا در شرایطی در مراسم رژه بازی‌های المپیک 20016 حاضر شد که در میان ورزشکاران و همراهان این کاروان یک بانو با حجاب حاضر بود. ابتهاج محمد، بانوی شمشیرباز آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود به دلیل محجبه بودن در آمریکا با محدودیت‌هایی مواجه است.

* توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ایستاده برای تیم‎های رژه رونده دست تکان می‎‎داد. این موضوع خصوصا هنگام رژه کاروان کشور آلمان نمود بیشتری داشت.

* ورزشکاران پس از رژه از مقابل جایگاه به سمت استندی که در کنار ورزشگاه تعبیه شده بود می‌رفتند و دانه‌های قهوه را به صورت نمادین در این استند می‌کاشتند که جلوه دیگر از شعار بازی‌ها که اشاره به المپیک سبز دارد، بود. 

* کاروان کشور جیبوتی با لباسی عجیب در مراسم رژه حاضر شد که تعجب همگان را به همراه داشت. مردان کاروان کم تعداد جیبوتی با دامن سنتی در مراسم رژه رفتند.

* به هنگام رژه کاروان تیم مصر، یکی از ورزشکاران این کشور پرچم عربستان را در دست داشت و آن را به طرز عجیبی تکان می‌داد! این برخلاف قوانین مسابقات است و مشخص نیست این حرکت سیاسی بوده یا در لحظه آخر و با خرید یکی از ورزشکاران مصری توسط سعودی ها رخ داده است.

* کاروان تیم اسپانیا با پرچمداری رافائل نادال تنیسور مشهور از مقابل جایگاه رژه رفت. نادال با لبخندی بر لب به شدت مورد توجه عکاسان و دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفت. همچنین ورزشکاران کاروان اسپانیا به هنگام رژه کلا‌ه‌های خود را از سر برداشته با تکان دادن آن به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ دادند.

* کاروان پرتعداد چین به عنوان قهرمان بلامنازع رقابت‌های المپیک بسیار طول و دراز بود و از تعداد قابل توجه‌ای ورزشکار تشکیل می‌شد که با استقبال تماشاگران روبرو شد.

*کاروان آمریکا با پرچمداری مایکل فلیپس نابغه شنای دنیا وارد استادیوم ماراکانا شد و به هنگام رژه از مقابل جایگاه ویژه با استقبال جان کری وزیر امور خارجه کشور آمریکا روبرو شد. کری به هنگام رژه ورزشکاران کشورش با گوشی تلفن همراه خود فیلم برداری می‌کرد.

فهرست مهمانان حاضر در مراسم افتتاحیه المپیک ریو

آنتونیو مارتی، نخست‌وزیر آندورا

مانوئل وینسته، معاون رییس جمهور آنگولا

مائوریسیو ماکری، رییس جمهور آرژانتین

پیتر کوگرو، معاون وزیر استرالیا

یعقوب ایبوف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان

فیلیپ و ماتیلدا، پادشاه و ملکه بلژیک

اوگین واگنچوک، شاهزاده بوتان

دیوید جانستون، معاون وزیر کانادا

لیو یاندونگ، معاون وزیر کشور چین

هائه چوی، معاون رییس جمهور کره شمالی

فردریک، شاهزاده دانمارک

آندج کیسکا، رییس جمهور اسلواکی

جان کری، وزیرامور خارجه آمریکا

ورکه باین ماراما، نخست‌وزیر فیجی

فرانسیس اولاند، رییس جمهور فرانسه

گئورگی مارگولاشویلی، رییس جمهور گرجستان

یانوس آدر، رییس جمهور مجارستان

متئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا

فیصل بن الحسین، شاهزاده اردن

داریا گریباسکاته، رییس جمهور لیتوانی

ویلم الکساندر، پادشاه هلند

هوراسیو کارتف، رییس جمهور پاراگوئه

مارسلو دسوزا، رییس جمهور پرتغال

شاهزاده بریتانیا

میلوس زمان، رییس جمهور چک

تومیسلاو نیکولیچ، رییس جمهور صربستان

به همراه بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد

تعداد بازدید : 30
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۲۵
ما که هیچ ندیدیم صداسیما خواب بود
ننگي بالاتر از اينكه ادم پرچم كشور ديگري را در مراسم رسمي در دست بگيرد نيست ،
جیبوتی رو خوب اومدی تابناک خخخخخ
مصریه پرچم عربستان رو تکون داده؟!!

دیگه چقدر اون مصر بدبخته که آقا و سرورش عربستانه، خااااااااک.... :دی
چرا نام ایران درپلاکارد بصورت IRAنوشته شده؟
سلام
هر چیزی جایی داره مگه الان پارا المپیک که نفر اول باید اینجوری باشه
بابا ما همه مسایل با هم قاطی می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
سلام.عزيزم اگه يه كم دقت مي كردي خانم نعمتي هم در مسابقات المپيك و هم در مسابقات پارا المپيك توانسته جواز حضورش رو بگيره پس باعث افتخاره براي ايران.واقعا در كاروان ايران از اين خانم پر افتخارتر اگه داريم شما بفرماييد بگيد ايشان پرچم دار مي شدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
داود جون پارالمپیک هم پشت بندش برگزارمیشه
چرا ایرانیان با نظم حرکت نمی کنند هرکه کار خودش می کند ، چمد نفری دارند با موبایل از خودشان عکس می گیرند. یکی دارد با پرچم کارهای انجام میدهد . مگر به اینها آموزش داده نشده است که در مقابل دید بیندگان دنیا قرار دارید . نظم و صف آرایی اولین رعایت اصول رژه است.
از بانو ابتهاج محمد درخواست کنید به ایران بیاید که نه تنها محدودیت ندارد مصنونیت هم دارد
اون مقعنه مشکس اصلا به اون لباس نمی آد .... خب لااقل روسری یا مقنعه سفید مینداختن ..... (( آقا یه طراح آخر پیدا نشد نه ))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
مقنعه سبز سیره نه مشکی
قهرمان بلامنازع المپیک آمریکاست نه چین
به این میگن ازادی و دموکراسی......الان کشور ما بود بهش اجازه میدادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بانوی شمشیرباز آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود به دلیل محجبه بودن در آمریکا با محدودیت‌هایی مواجه است.
لباسمون خیلی خوب بود ممنون ار طراح
گزارش كاملا با سو گيري نوشته شده : اولا چين كجا قهرمان بلامنازع المپيك هست ؟!؟!بعد از انحلال شوروي ،جز اولين المپيك امريكا هميشه اول بوده تو تعداد مدال ها جز سال ٢٠٠٨ كه چين ميزبان بود
دوما به كاروان چين كلمه پر تعداد استفاده شده كه چين ٤١١ نفر داشت و امريكا ٥٤٤ و المان هم حتي از چين بيشتر شركت كننده داشت پس اين جا هم استفاده از واژه ها كاملا غير حرف اي بوده -ثالثا بانوي محجبه امريكايي كه گفتين با حجابش مشكل داشته كه ان هم ... بگذريم ... فقط يك چيز براي خودمون متاسف كه دو ارمان رو از دست داديم : نه شرقي نه غربي + عدم پايبندي به حقيقت
سلام تابلوی راهنمای رژه روندگان حرف N ازکلمه نام کشورمان را نزده؟؟
آقای طراح ایرانی (کامران بختیاری) دست مریزاد.
اگر هم برای بعضی ها لباس بموقع آماده نشده قطعا بخاطر تصمیم دیر هنگام مسئولین بوده نه خیاط و طراح.
خدا قوت و به امید موفقیت برای همه اعضای تیم.

امیدواریم این حرکت خوب شروعی باشد برای سایر کارها تا از قابلیت های برتر درون کشور استفاده شود.
اون خانم چادری چرا یکدفعه مشکی پوشیده !!!!!!!!!!!!!!! خیلی ناهماهنگ کرده کاروان رو
*کاروان کشور آمریکا در شرایطی در مراسم رژه بازی‌های المپیک 20016 حاضر شد.
این سال مگه رسیده؟
کاروان امام رضا (ع) یعنی چه؟
احترام امام رضا سر جای خودش ولی ایا ورزشکاران المپیکی نماینده مسیحی ها یهودی ها زردشتی ها و اهل تسنن ایران نیستند ؟
لباس کاروان ایران از یه چیز وحشتناک تبدیل شد به یه لباس واقعا زیبا!
هیئت ایرانی رو میگفتین فک کنم یه 1000 نفری به همراه خانواده تشریف بردن برزیل نه؟؟؟؟؟؟؟؟
راستش فقط خواجه حافظ شیرازی بین سران کشورها نبود که!!!!
فعلا" عربهای سعودی با پول نفت، هر جولانی میخواهند میدهند. متاسفانه دنیا هم تابع زور و پول است. برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی/ که در نظام طبیعت،ضعیف پامال است. به امید آزمایش اولین بمب هسته ای ایران و به کوری چشم دشمنان ایران.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار