بازدید 21486

پاسخ سعید مرتضوی به عباس پالیزدار

باس پالیزدار هفته گذشته در مصاحبه‌ای با برخی سایت‌های خبری و روزنامه‌ها گفته او را تهدید به اعدام کرده‌ام. اگر من این حرف‌ها را گفتم چرا همان موقع شکایت نکرد و ایشان چطور اکنون بعد از هشت سال فضا را مناسب دید و این دروغ‌ها را بیان می‌کند
کد خبر: ۶۰۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 28 July 2016
دادستان سابق تهران همچنان درگیر پرونده‌های قضایی است. سعید مرتضوی باید ١٤ شهریور براي پرونده سازمان تأمین اجتماعی مقابل قاضی بایستد و از خودش برابر اتهامات دفاع کند. مرتضوی اما مجبور شد روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «موج» پاسخ اظهارات عباس پالیزدار علیه خود را بدهد. دادستان سابق تهران از کشف یک کارتن سند و مدارک سازمان بازرسی در گاوداری عباس پالیزدار خبر داد و گفت: «در این هشت سال چرا شکایت نکرده و حالا فضا را مناسب دیده و این ادعاهای واهی را مطرح می‌کند».  

به گزارش شرق، او در واکنش به سخنان اخیر پالیزدار در مصاحبه با برخی رسانه‌ها مبنی بر تهدید او به اعدام از سوی دادستان سابق، افزود: «عباس پالیزدار هفته گذشته در مصاحبه‌ای با برخی سایت‌های خبری و روزنامه‌ها گفته او را تهدید به اعدام کرده‌ام. اگر من این حرف‌ها را گفتم چرا همان موقع شکایت نکرد و ایشان چطور اکنون بعد از هشت سال فضا را مناسب دید و این دروغ‌ها را بیان می‌کند». مرتضوی اظهارات پالیزدار را دروغ‌های مضحک و توهین به شعور مخاطب دانست و ادامه داد: «او شرایط را طوری احساس می‌کند که الان هر دروغی بگوید پاسخی ندارد». دادستان سابق تهران با تشریح چگونگی تشکیل دادگاه و صدور حکم علیه پالیزدار، گفت: «از او به‌دلیل انجام برخی اقدامات مجرمانه شکایت شد و با پرونده‌ای که با اسناد و مدارک در دادستانی تهران تشکیل شد، او را جلب کردند. پرونده در حفاظت اطلاعات قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت و با ثابت‌شدن جرائم او، پرونده  بعد از صدور کیفرخواست در دادسرا، برای صدور حکم به دادگاه رفت که دادگاه بدوی او را به ۱۰ سال حبس و دادگاه تجدید نظر هم به هفت سال حبس  محکوم کرد. او تا الان باید در زندان به سر می‌برد؛ اما به‌دلیل بیماری و مشکل قلبی آزاد شد».
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: «پالیزدار به‌جای اینکه به فکر جبران باشد، علیه ما اتهام‌سازی می‌کند. اینکه الان می‌گوید بازداشت و بازرسی از محل کار و زندگی او غیرقانونی بود، زمانی می‌توان درباره اقدامات قضائی دادستانی تهران در آن زمان ارزیابی درست کرد که اقدامات او را هم به موازات بررسی کنیم. اگر عمل او را مجرمانه و بسیار بد در نظر بگیریم، پس این برخورد بسیار بجا و متناسب با اعمال مجرمانه او بود». دادستان سابق تهران افزود: «پالیزدار به‌عنوان کارشناس تحقیق و تفحص مجلس ادعا داشت سواد او در مقطع دکترا است و مدارکی جعلی ارائه کرد؛ هنگامی که در کمیته تحقیق و تفحص بود، به سازمان بازرسی رفت و در آنجا اوراق محرمانه و سری را از بین اسناد سازمان بازرسی بیرون کشید و با خود برد. او حتی پانچ اوراق را باز نکرد تا برگه‌ها سالم دربیاید و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه هم در بازرسی از منزل و محل کار او، با سوراخ‌های پانچ پاره‌شده مواجه شدند».
 
به گفته مرتضوی، پالیزدار وقتی دید نمی‌تواند از این پرونده‌ها در سازمان بازرسی استفاده کند، درخواست اتاقی در مجلس و در آنجا از این پرونده‌ها استفاده کرد، انبوه پرونده‌ها را در دفتر خود می‌برد و استخراج می‌کرد و همه پرونده‌ها علیه مسئولان را در اختیار گرفت». دادستان سابق تهران تصریح کرد: «بسیاری از این پرونده‌های اولیه سازمان بازرسی، در مرحله رسیدگی بدوی بود و بعدها در دادگاه هم برائت و حکم منع پیگرد برای آنها صادر شد. پالیزدار با این برگه‌ها و اسناد در دانشگاه بوعلی همدان و دیگر دانشگاه‌های کشور سخنرانی و علیه مسئولان نظام جوسازی کرد. وی علیه ائمه جمعه تهران، مشهد و حتی علیه مرحوم عسگراولادی سخنرانی و از آنان و حتی فقهای شورای نگهبان به‌عنوان غارتگر بیت‌المال یاد کرده است و به یکی از مراجع می‌گفت سلطان شکر و به دیگری می‌گفت یهودی‌زاده».
 
او ادامه داد: «پالیزدار به همین سخنرانی‌های داخلی بسنده نکرده و در رسانه‌های بیگانه و معاند نظام مانند «رادیو‌فردا» هم این مطالب را اعلام کرد و گفته از تهران دارد صحبت می‌کند و از‌این‌رو پرونده او در دادسرای تهران تشکیل شد؛ بعد از دستگیری و بازجویی، قضات حفاظت اطلاعات قوه قضائیه متوجه شدند او به‌صورت باندی و گروهی و سازمان‌یافته عمل کرده و اسناد را در قالب لوح فشرده منتشر می‌کرد». مرتضوی با بیان اینکه در نهایت همه اعضای گروه بازداشت شدند، افزود: «بازرسی وسیعی از منزل و محل کار پالیزدار شروع شد که بسیاری از این پرونده‌ها در منزل و محل کارش کشف و حتی کارتنی از اسناد و مدارک در انبار گاوداری او کشف شد». دادستان سابق تهران تأکید کرد به مُرّ قانون عمل کرده است و با توجه به جرم ارتکابی پالیزدار، او به‌عنوان دادستان تهران وظیفه برخورد داشته است. اظهارات سعید مرتضوی در حالی است که او به مهم‌ترین بخش سخنان پالیزدار پاسخ نداده؛ عباس پالیزدار در گفت‌وگو با «ایلنا»، به نقل از مرتضوي گفته بود: «من یک نسخه از تمام اسناد و مدارک کارهایی را که انجام داده‌ام، از کشور خارج کرده‌ام؛ شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید».
 
پالیزدار چه گفته بود؟
 
روز یکشنبه عباس پالیزدار اتهامات عجیبی را متوجه سعید مرتضوی کرده بود. پالیزدار که یک سال قبل از انتخابات سال ٨٨ با انتشار برخی موارد که از آنها با عنوان افشای مفاسد نام برده می‌شد، اتهاماتی را متوجه برخی از مسئولان کرد و به همین دلیل هم بازداشت شد، حالا دوباره پس از مدت‌ها بی‌خبری، در رسانه‌ها آفتابی شده و وعده بازگشت به عرصه افشاگری با اسناد جدید را داده است. او که عضو هیأت تحقیق‌ و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه بود، پس از افشای برخی پرونده‌های این تحقیق ‌و تفحص، در دادگاهی در اسفند ٨٧ به ریاست قاضی مدیرخراسانی، محاکمه شد. در نهایت او که همان روزها با وثیقه‌ای ٣٥٠میلیونی پس از ١٣ ماه بازداشت، از زندان بیرون آمده بود، سال ٩٠ نیز مجددا برای اجرای حکم ١٠ساله زندانش فراخوانده و مدتی بعد دوباره آزاد شد. در این میان یکی از نکات درخور ‌توجه در فرازوفرود پرونده پالیزدار، تقابل او با سعید مرتضوی بود. عباس پالیزدار در تشریح علت شکایت خود از مرتضوی گفته بود: «از طرف مرتضوی به اعدام تهدید شدم، مرتضوی گفته بود اگر نگویی هرچه درباره مقامات سابق قضائی گفته‌ای دروغ بوده است، خودم چهارپایه را از زیر پای تو می‌کشم و تو را اعدام می‌کنم. در آن لحظه شاهدی نداشتم که بعدها این اظهارات را تأیید کند؛ اما از شانس خوبی که داشتم مرتضوی به همسرم در حضور پدر و برادر و کسانی که در اتاقش بودند نیز همین جملات را گفت. به این شکل که مرتضوی از همسرم می‌پرسد چند فرزند داری؟ همسرم در پاسخ می‌گوید چهار فرزند که در جواب همسرم می‌گوید معطل پالیزدار نباش، برو یک پدر برای بچه‌هایت پیدا کن. مرتضوی بعدها این را کتمان کرد؛ اما خانواده من شاهد این ماجرا بودند، دیگر این را چگونه می‌تواند کتمان کند؟».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی