بازدید 35825

پهلوان مدیرعامل پیشین «پدیده شاندیز» بازداشت شد

قاضی «غلامعلی صادقی»، دادستان مرکز خراسان رضوی، با تأیید این مطلب گفت: پس از آن که گزارش هایی از جرایم و تخلفات در شرکت «پدیده» به دادسرای مشهد رسید، اقدامات قضایی در این باره صورت گرفت.
کد خبر: ۶۰۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 28 July 2016
سرانجام محسن پهلوان، مدیرعامل پیشین «پدیده شاندیز» با دستور مقام قضایی در مشهد بازداشت و به زندان منتقل شد تا بدین ترتیب پرونده این شرکت ابعاد تازه‌ای بیابد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته محسن پهلوان، مدیرعامل پیشین «پدیده شاندیز»، پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد.

قاضی «غلامعلی صادقی»، دادستان مرکز خراسان رضوی با تأیید این مطلب گفت: پس از آن که گزارش هایی از جرایم و تخلفات در شرکت «پدیده شاندیز» به دادسرای مشهد رسید، اقدامات قضایی در این باره صورت گرفت.

«پدیده» بیش از 114 هزار سهامدار دارد و ظاهراً وضعیت سود و شرایط مالی این حجم عظیم از سرمایه که از مردم مطالبه شده، هنوز چندان مشخص نیست. در روزهای اخیر، خبرهایی درباره ورود این شرکت به فرابورس منتشر شد که با تأیید و تکذیب‌هایی همراه بود.

پهلوان مدیرعامل پیشین «پدیده شاندیز» بازداشت شد

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی بهمن 1394، اعلام کرد، بر پایه حسابرسی های انجام شده، مجموع بدهی شرکت پدیده هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان است که این بدهی شامل حقوق سهامداران، حقوق دولتی، هزینه های صدور پروانه، مجوزها و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری، بدهی به تعاونی منحله میزان و پیمانکاران است.

وی با بیان اینکه تعداد سهامداران شرکت پدیده بیش از ۱۱۴ هزار نفر است، اظهار کرد: نیمی از این افراد شامل ۵۶ هزار و ۳۱۳ نفر حواله و برگه های تعهد دریافت کرده اند که باید از شهریور ماه پرداخت می شد؛ اما این امر محقق نشده است. حدود ۳۰ هزار تن از سهامداران باقی مانده هر یک کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال و بقیه نیز هر یک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال از این شرکت طلبکارند. مجموع طلب سهامداران این شرکت در دو بخش دارندگان برگه تعهد و دارندگان سهام به ۵۱ هزار میلیارد ریال می رسد.

استاندار خراسان رضوی در عین حال تأکید کرده بود، این شرکت برای اتمام پروژه های خود ۲۲ هزار میلیارد ریال نیز نیاز دارد.

هیأت مدیره پدیده شاندیز نیز بر اساس دستور مقامات قضایی استان خراسان رضوی تغییر کرد و هم‌اکنون سیدمحسن شوشتری، مدیرعاملی «پدیده شاندیز» را بر عهده دارد؛ اما مشخص نیست وضعیت سهام، سودها و بدهی‌های این مجموعه چگونه است. ابعاد پرونده پدیده شاندیز آنچنان وسیع است و می‌تواند بسترساز بحران باشد که این پرونده در اسفندماه سال گذشته در شورای امنیت ملی بررسی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان