بازدید 4181

آموزش خلبانی پهپادهای امدادی

کد خبر: ۶۰۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 23 July 2016
دبیر کانون دانشجویی هلال‌احمر از برگزاری دوره آموزش خلبانی پهپادهای امدادی در کشور خبر داد و گفت: ارائه خدمات حیاتی از جمله ارسال وسایل ضروری همانند آب، غذا، دارو، تجهیزات کمک‌های اولیه و ارسال خون گرم به مناطق صعب‌العبور ‌از وظایف این پهپادها است.

به گزارش تسنیم، میثم اخلاق‌دوست در خصوص برگزاری نخستین دوره آموزش خلبانی پهپادهای امدادی در کشور توسط این کانون در واحد پزشکی شمیرانات اظهار داشت: تیم بهداشت و درمان اضطراری کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، دوره یک هفته‌ای آموزش خلبانی پهپادهای امدادی گذراندند و در پایان به هفت نفر از شرکت‌کنندگانی که امتیازات بالا را کسب کردند، گواهی شرکت در دوره اعطا شد.

وی افزود: این دوره آموزشی برای نخستین در کشور برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن، آمادگی اعضای تیم بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) کانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران است تا بتوانند در زمان بروز حادثه و بحران از هواپیماهای بدون سرنشین جهت شناسایی، تصویربرداری از صحنه حادثه و ارزیابی مکان موردنظر اقدام کنند.

اخلاق‌دوست تصریح کرد: ارائه خدمات حیاتی از جمله ارسال وسایل ضروری همانند آب، غذا، دارو، تجهیزات کمک‌های اولیه، ارسال خون گرم به مناطق صعب‌العبور ‌است.

مسؤل نخستین تیم بهداشت و درمان اضطراری جوانان کشور ادامه داد: این دوره آموزشی به مدت یک هفته و به‌صورت عملی و تئوری در محل جمعیت هلال‌احمر شمیرانات برگزار شد.

وی در خصوص مطالب ارائه‌شده در این دوره آموزشی گفت: در این دوره به ارائه مطالب مقدمات آشنایی با هواپیماهای مدل وUAV، ساختمان پهپادها و کاربرد آن، آیرودینامیک، مقدمات پرواز، مقدمات هواشناسی، مقدماتی بر ناوبری وnavigation، طریقه انتقال وسایل، نحوه تصویربرداری، کار با شبیه‌ساز پرواز و در نهایت پرواز عملیاتی با پهباد انجام شد.

به گزارش هلال احمر، اخلاق‌دوست اضافه کرد: از پهپادهای امدادی در فضای فلت و دشت استفاده می‌شود و متناسب با مناطق کوهستانی از وسایل کوادراتور و هلی‌کوپترهای چی در مدل‌های مختلف استفاده می‌شود.

دبیر کانونی دانشجویی هلال‌احمر واحد پزشکی تهران خاطرنشان کرد: دوره آموزشی خلبانی پهپادهای امدادی یک دوره Summer School برای اعضای تیم BHCU بود که به‌صورت پایلوت برگزار شد که امید است با حمایت مسؤلان به‌صورت مستمر برای سایر نجاتگران و امدادگران در دانشگاه‌ها و مؤسسات دیگر در اقصی نقاط کشور برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی