بازدید 18565

چگونه Pokemon Go اقتصاد جهانی را متأثر کرده / اعداد و ارقام سحرانگیز در Pokemon Go +ویدیو

قطعا طی دو هفته اخیر در مورد بازی محبوب و مشهور شده Pokemon Go مطالب زیادی شنیده اید، اکنون با اعداد و ارقام شگفت انگیزی آشنا شوید که توسط این بازی مبتنی بر واقعیت مجازی رقم خورده و به اعتقاد کارشناسان می تواند تأثیری بزرگ بر اقتصاد جهانی داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 20 July 2016

قطعا طی دو هفته اخیر در مورد بازی محبوب و مشهور شده Pokemon Go مطالب زیادی شنیده اید، اکنون با اعداد و ارقام شگفت انگیزی آشنا شوید که توسط این بازی مبتنی بر واقعیت مجازی رقم خورده و به اعتقاد کارشناسان می تواند تأثیری بزرگ بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، بازی کلاسیکی که طی آن اقدام به پیدا کردن شخصیت های Pokemon و انجام مبارزه بین آنها می کرده اند، اکنون با یک تحول جدید روبه رو شده است. بازی Pokemon Go در دو هفته حاشیه های بسیاری را رقم زده و تبدیل به یکی از محبوب ترین بازی های جهانی شده است. تا جایی که از حمله هکرها نیز در امان نمانده است. این بازی به تنهایی ارزش سهام نینتندو را بیش از 7 میلیارد دلار افزایش داد؛ کاری که هیچ یک از کنسول های بازی این شرکت در طول تاریخش نتوانستند انجام دهند و نینتندو را به تنهایی از خاکستر به آسمان بلند کرد.

چگونه Pokemon Go اقتصاد جهانی را متاثر کرده / اعداد و ارقام سحر انگیز در اقتصاد Pokemon Go

ارزش بازاری نینتندو از زمان انتشار این اپلیکیشن دو برابر شده و هم اکنون به 42 میلیارد دلار رسیده است. ارزش سهام نینتندو روز گذشته به بیش از سی هزار ین رسیده است. 

اما «پوکمون گو» واقعا تا چقدر عظیم است؟

بر اساس آماری که نهاد AppInstitute منتشر کرده، تنها در پانزده دقیقه پس از آنکه شما خواندن این مطلب را به پایان برسانید، بازی پوکمون گو حدود 72 هزار و 998 بار دانلود خواهد شد؛ بنابراین، شرکت های سازنده آن یعنی نینتندو و Niantic در همین مدت درآمدی بالغ بر 163 هزار دلار خواهند داشت.

اگر این رقم و این درآمد را در طول یک روز محاسبه کنید، می توان گفت: پوکمون گو در هر روز 7 میلیون بار دانلود شده و روزانه 16.65 میلیارد دلار روزانه درآمدزایی دارد.

همچنین داده های به دست آمده از یک هفته قبل از روی سرویس Similarweb نشان میدهد که تا کنون این بازی تنها در کشور ایالات متحده بر 10.8 درصد از گوشی های هوشمند نصب شده است و فراموش نکنید که تنها دو هفته از زمان عرضه این بازی می گذرد.

اگر روند دانلود این بازی به همین شکل و فزاینده پیش رود، احتمالا تا پایان خواندن این مطلب، رکورد دانلود توییتر و Spotify را شکسته است. در خصوص کاربران فعال به شکل روزانه بر روی این بازی باید گفت، پوکمون گو در حال حاضر از شبکه های اجتماعی بزرگی مانند توییتر و Spotify و حتی نت فلیکس نیز پیشی گرفته و به زودی اسنپ چت را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

در میان انبوه کاربرانی که این بازی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده اند، هیچ رقابتی بر سر زمان صرف شده در طول روز برای این بازی وجود ندارد ولی با این حال کاربران پوکمون گو روزانه دو برابر زمانی که در فیسبوک می گذرانند، وقف این بازی کرده و چهار برابر بیش از دومین بازی محبوب دنیا – به لحاظ صرف زمان روزانه – یعنی Slither از کاربران خود وقت میگیرد. همچنین این بازی با گذر از رکورد بازی Candy Crush به عنوان بزرگترین و پر استفاده ترین بازی موبایل در تاریخ شگفتی همه را رقم زده است.

خبرگزاری بی بی سی گزارش داده است که بازی پوکمون گو با 15.3 میلیون توییت در سطح جهانی تنها در هفته اول بر ترند های جهانی شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو مسلط شده است، تا جایی که از رکورد 11.7 میلیون توییتی که در هفته پر سر و صدای رفراندون خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز عبور کرده است. این رقم همچنین دو برابر میزان 7.5 میلیون توییت در مورد رقابت های یورو 2016 بوده است.

حتی اگر هیچ چیز در مورد این بازی نمی دانید و اساسا خبر ندارید که در دنیای آن چه میگذرد، جای هیچ تردیدی نیست که آنچه در مورد پوکمون گو اکنون شاهد هستیم، ظهور یک پدید فرهنگی و اقتصادی است که نظیر آن را به اذعان بسیاری از کارشناسان تا کنون مشاهده نکرده ایم. حتی قوی تر از پدیده ای مانند ویندوز 95 در 21 سال پیش.

اکنون اما پرسش مهم این است که این پدیده تا چه زمانی به همین شکل باقی خواهد ماند. بدون شک این موضوع تا ابد ادامه نخواهد داشت؛ هرچند هنوز پوکمون گو تنها در 26 کشور به شکل رسمی عرضه شده است و تا زمانی که در سطح جهانی و به شکل کامل عرضه شود احتمالا شاهد یک انقلاب بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از قبل آن خواهیم بود.


تعداد بازدید : 43

دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
فقط به خاطر اینه که اولین بازی موبایل واقعیت مجازیه.
سلام. من اصلا از نویسنده تابناک انتظار نداشتم به که بازدید کننده های سایت خودش توهین کنه. یعنی کسی که راجع به این بازی نمیدونه در غار زندگی میکنه ؟!
دهه هفتاد لیسانس نرم افزار گرفتم. شغلم هم در همین فاز است. در غار هم نیستم اسم این بازی و خیلی بازی های دیگه را هم نشنیدم!! الان باید چیکار کنم؟
این چه طرز صحبت کردن هست:

"مگر آنکه کلا به دور از زیست اجتماعی و در یک غار به سر برده باشید! "
چقدر جالب واقعا!!!
"مگر آنکه کلا به دور از زیست اجتماعی و در یک غار به سر برده باشید! "
آقا یا خانم نویسنده محترم.چرا به مردم توهین میکنی... آخه این چه جمله ایه؟؟؟؟
"قطعا طی دو هفته اخیر در مورد بازی محبوب و مشهور شده Pokemon Go مطالب زیادی شنیده اید مگر آنکه کلا به دور از زیست اجتماعی و در یک غار به سر برده باشید! "
چه جمله توهین آمیز و کودکانه ای!!
اگر لینک دانلود این بازی را پیدا کردید برای ما هم بگذارید متاسفانه دانلود باری برای ایران بسته است
ما مثل شما پول مفت در نمیاریم که صبح تا شب پا نت باشیم اخر ماه پول بکنن تو حلقمون
تو غارم نیستیم
من نه غار نشینم نه اسم این بازی رو شنیدم. شما هم حتما چیزی از ادب نیاموخته اید.
"مگر آنکه کلا به دور از زیست اجتماعی و در یک غار به سر برده باشید!"
بهتره بعد ترجمه مقاله ها یه نگاهی به محتوای اون چیزی که مینویسی هم بکنی.
. من تو چند تا شبکه اجتماعی فعال هستم ولی تا بحال اسم این بازی رو نشنیدم. آقای تابناک یکی رو بزارید مطلب بنویسه که دید باز تری داشته باشه
این بازی از طرف چند کشور اروپایی بعلت اینکه ابزار جاسوسی سازمان CIA هست و اطلاعات شخصی کاربران را بطور کاملا مخفیانه در اختیار این سازمان قرار می دهد ممنوع شده بعد شما با آب و تاب از گسترش این بازی میگید...
بوس بوس
قطعا طی دو هفته اخیر در مورد بازی محبوب و مشهور شده Pokemon Go مطالب زیادی شنیده اید مگر آنکه کلا به دور از زیست اجتماعی و در یک غار به سر برده باشید!

اینم تفسیر نویسنده از نحوه.ی زندگی خیلی از ایرانیهای مقیم کشور، غارنشین!!
«قطعا طی دو هفته اخیر در مورد بازی محبوب و مشهور شده Pokemon Go مطالب زیادی شنیده اید مگر آنکه کلا به دور از زیست اجتماعی و در یک غار به سر برده باشید!»
از درون غار این خبر رو خوندم
احتمالاً در ترجمه متن اشتباهی شده، روزی 16.65 میلیارد دلار درآمد با عقل جور در نمیاد. تابناک دقت کن
چرت و پرت
چرا داريد تبليغ ميكنيدش؟
" قطعا طی دو هفته اخیر در مورد بازی محبوب و مشهور شده Pokemon Go مطالب زیادی شنیده اید مگر آنکه کلا به دور از زیست اجتماعی و در یک غار به سر برده باشید!" چرا توهین می کنید ؟
خیلی ممنون از تبلیغتون برای این بازی
من از همون هایی هستم که شما میگید تو غار زندگی می کنه.
اولین باره که اسم این بازی رو شنیدم.
قصد هم ندارم که اون رو دانلود کنم
دیگه مزاحم نمیشم به بازی تون برسید!
نمی دونم تبلیغ شما برا چیه ؟‌! چرا قصد داری جذاب نشونش بدی
ما که تو غار تهران هستیم و حتی اسمشم نشنیدیم هنوز
یعنی ما چون اسم بازی رو نشنیدیم دور از زیست اجتماعی هستیم !!!؟؟؟
واقعا جای تاسفه این ادبیات
هر کی از این چرندیات نشنیده باشه غارنشینه؟!
مگه به دور از اجتماع و درون غار باشین؟؟؟
تازه فهمیدم من تو غار زندگی میکنم!
16.65 میلیون دلار نه میلیارد دلار
بازی همیشه صنعت پر سودی بوده. نمونه اش بازی Clash of Clans.
با سلام جمله مگر در غار باشيد صحيح نيست وتوهين حساب ميشود لطفا" از مردم غذر خواهي كنيد
من تو غار زندگی نمیکنم و متاسفم برای شما که مردم رو تشویق میکنین تا سمت این بازی برن و اونو نصب کنن امیدوارم حداقل پول خوبی گرفته باشین .
انیمه این بازی خودش اعجوبه ای بود و توی دنیا رتبه بندی خوبی داره

در هر حال ژاپنی ها دارن توی همه چی سر میشن
یک بار دیگه جمله زیرتان را بخوانید:

""پوکمون گو در هر روز 7 میلیون بار دانلود شده و روزانه 16.65 میلیارد دلار روزانه درآمدزایی دارد.""
نمیدونم داستان چیه واقعا مجذوب بازی شدید که چندان طرفداری توی ایران نداره؟!دارید براش بازاریابی میکنید؟!
نتیجه تفکر، نوآوری و خلاقیت اینست که با ساخت یک بازی از کل درآمد نفتی کشور ما بیشتر نصیبشان می شود. ما هم تو شعار دادن های بی نتیجه دست و پا می زنیم.
شما با این خبر کلی تبلیغ مجانی برای نیتندو کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما هنوز توی فکر صادر کردن نفت غوطه وریم و اونا با کار و تلاش و ایده های نو از یه بازی اینهمه درآمدزایی می کنن.
من در غار هستيم. حيزي نشنيده بودم
خودتم ديروز بي بي سي درباره تيراندا ي به دوتا نوجوون بازيكن اين بازي گفت، شنيدي. بي ادب
What????????????????????????
سلام
از اصلاحی که در متن خبر دادید سپاسگزارم یک ایرانی با همه مودب صحبت می کند و از تحقیر دیگران پرهیز می کند. بی تعارف سایت شما در بین سایت های خبری موجود مطمئن ترین سایت است و کماکان از خبر های این سایت بهره خواهیم برد
خدا قوت
علی یارتان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار