بازدید 4554
۱

سرقت از زنان راننده در پوشش امداد‌ خودرو

کد خبر: ۶۰۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 18 July 2016
سه مردی كه متهم هستند در پوشش مأمور امداد خودرو از رانندگان زن سرقت مي‌كردند، بازداشت شدند.

به گزارش جوان، پرونده عليه اين سه مرد فريبكار، 29 خردادماه امسال در اداره يكم پليس آگاهي تهران تشكيل شد. شاكي كه زني جوان بود، در شرح ماجرا گفت: چند روز قبل براي ورزش صبحگاهي به پارك قيطريه رفتم. بعد از پايان ورزش، به پاركينگ رفتم تا سوار خودروام شوم. هر چه سعي كردم خودرو روشن نشد. در حال بررسي علت آن بودم كه يك خودروي سمند سفيدرنگ كه آرم امداد خودرو داشت، كنارم توقف كرد. راننده و سرنشين وقتي پياده شدند، خودشان را مأمور امداد خودرو معرفي كردند كه اعتماد كردم.

بعد از بررسي، گفتند كه پمپ بنزين خودرو خراب شده و در صورت تكرار استارت زدن، امكان آتش‌گرفتن خودرو وجود دارد. آنها اصرار كردند كه پمپ خودرو بايد تعويض شود كه 260 هزار تومان هزينه دارد. از آنجا كه چاره‌ديگري نداشتم، پول را پرداخت كردم و آنها يك پمپ كه مدعي بودند، حاوي هولوگرام مخصوص است، روي خودروي من نصب كردند. بعد از آن بود كه خودروي من روشن شد. سپس براي بررسي موضوع، به نمايندگي مجاز خودرو مراجعه كردم. آنجا بود كه بعد از بررسي گفتند پمپي كه روي خودروي من نصب شده كار كرده است و آن دو نفر مأمور قلابي بودند.
 
بررسي پرونده مشابه

بعد از مطرح شدن شكايت، كارآگاهان با بررسي پرونده‌هاي مشابه متوجه شدند كه سال گذشته مجرم سابقه‌داري به نام مسعود كه به اين شيوه از زنان كلاهبرداري كرده بود، بازداشت شده است. تحقيقات اما نشان داد كه مسعود همچنان در زندان مشغول سپري كردن دوران محكوميت خود است. در شاخه ديگري از بررسي‌ها مشخص شد كه حيدر، برادر 32 ساله مسعود مالك يك خودروي سمند سفيد رنگ است. كارآگاهان احتمال دادند كه او در جريان اين كلاهبرداري نقش داشته باشد، بنابراين در اين باره تحقيق كردند. در اولين گام تصوير حيدر به دست آمد و شاكي وقتي آن را ديد، او را به عنوان يكي از دو مأمور قلابي شناسايي كرد.
 
دستگيري متهم

 با به دست آمدن اين سرنخ، محل زندگي حيدر. د در منطقه سبلان تحت نظارت پليس قرار گرفت تا اينكه حيدر سوار بر يك سمند سفيدرنگ داراي آرم و علامت امداد خودروي سراسري بازداشت شد. كارآگاهان در بررسي مخفيگاه حيدر هم دهها پمپ بنزين متعلق به انواع خودروهاي پژو، مگان و زانتيا و همچنين علائم (هولوگرام) جعلي شركت‌هاي خودروسازي كشف كردند. بررسي‌ها نشان داد كه حيدر و همدستش علائم هولوگرام را روي پمپ‌هاي كهنه نصب می‌کردند و آن را به عنوان پمپ‌هاي آكبند مي‌فروختند.

حيدر وقتي مورد تحقيق قرار گرفت، به سرقتي بودن پمپ‌هاي كشف شده با همدستي دو نفر از دوستانش به نام‌هاي محمد 30 ساله و حسن. ن 45 ساله اقرار كرد. او گفت: ابتدا همراه حسن به سرقت مي‌رفتم اما مدتي كه گذشت حسن از من جدا شد به خاطر همين مدتي به تنهايي نقشه‌ام را اجرا مي‌كردم تا اينكه ماجرا را براي محمد تعريف كردم و او قبول كرد كه در اجراي نقشه‌ام به من كمك كند.

متهم در شرح ماجرا هم گفت: ما بعد از شناسايي رانندگان زن، آنها را تعقيب مي‌كرديم. وقتي آنها خودروي خود را ترك مي‌كردند، سيستم سوخت‌رساني را دچار نقص فني مي‌كرديم و منتظر بازگشت راننده مي‌شديم. وقتي تلاش‌هاي راننده براي روشن كردن خودرو ثمري نداشت در نقش مأمور امداد خودرو وارد مي‌شديم و از او كلاهبرداري مي‌كرديم. متهم گفت از رانندگان زن با توجه به نوع خودرو بين 250 تا 450 هزار تومان كلاهبرداري كرده و پمپ سالم خودروي آنها را هم به عنوان داغي بر مي‌داشتيم.
 
دستگيري آخرين متهم

با نشاني‌هايي كه حيدر در اختيار پليس گذاشت، ابتدا مخفيگاه محمد در خيابان سبلان شناسايي و وي دستگير شد. بعد از آن مخفيگاه حسن هم در خيابان پيروزي شناسايي و او هم دستگير شد. در بازرسي از مخفيگاه حسن دهها پمپ بنزين سرقتي و يك خودروي پژو 405 سبز رنگ مورد استفاده در سرقت‌ها كشف و توقيف شد. 

سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متهمان به دهها فقره سرقت و كلاهبرداري به اين شيوه اعتراف كرده‌اند.

وي ادامه داد با انجام تحقيقات، تعدادي از مالباختگان شناسايي شده و طرح شكايت كرده‌اند.

وي از مالباختگاني كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، دعوت كرد تا براي شناسايي متهمان و طرح شكايات به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در بزرگراه شهيد صدر (مسير شرق به غرب) – ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وضعی در این مملکت درست شده که متاسفانه به هیچ کسی نمیشه اعتماد کرد ، از نونوا و تعمیرکار گرفته تا دکتر (کاشت تخیلی پروتز ) و مهندس . از پیرزن و پیرمرد گرفته تا بچه ... به کجا میریم ؟ چه کسی جوابگوی این انحطاط هست ؟؟؟
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی