بازدید 41594
ثبت نام تورهای استانبول، آنتالیا و... همچنان ادامه دارد؛

سفر ایرانیان به ترکیه لغو شدنی نیست؛ نه با ترور و نه با کودتا!

هنوز ساعات زیادی از وقوع کودتا در ترکیه و بر هم خوردن اوضاع در همسایه شمال غربی کشورمان نگذشته که خبر می‌رسد، صف انتظار ایرانیان جهت عزیمت به این سرزمین و تفریح در آنجا برقرار شده است؛ اتفاقی عجیب که پرسش های فراوانی به ذهن متبادر می‌کند.
کد خبر: ۶۰۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 16 July 2016

هنوز ساعات زیادی از وقوع کودتا در ترکیه و بر هم خوردن اوضاع در همسایه شمال غربی کشورمان نگذشته که خبر می‌رسد، صف انتظار ایرانیان جهت عزیمت به این سرزمین و تفریح در آنجا برقرار شده است؛ اتفاقی عجیب که پرسش‌های فراوانی به ذهن متبادر می‌کند.

به گزارش «تابناک»، به فاصله کمتر از یک شبانه روز از وقوع کودتا در ترکیه و سقوط این خیزش نظامی برای در اختیار گرفتن قدرت در این کشور و در حالی که ابهامات فراوانی در خصوص امنیت در این کشور وجود دارد، نیم نگاهی به وضعیت فروش بلیت‌های پرواز از کشورمان به مقصد شهرهای مختلف ترکیه، وضعیت عجیبی را نشان می‌دهد؛ گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وضعیتی که شاید بیش از همه مسئولان ترکیه و آن دسته از شهروندان این کشور را که مستقیم از محل ارائه خدمات به گردشگران ارتزاق می‌کنند، خوشحال کند؛ اما با اتفاقات معمول جهان همخوانی چندانی ندارد؛ به ویژه که می‌دانیم ترکیه در ساعات گذشته اتفاقی تاریخی را پشت سر می‌گذارد که برای همیشه در پیشانی سرزمینشان حک خواهد شد و به هیچ وجه قابل فراموش کردن نیست.

شاید اگر این اتفاق در هر کشور توریستی دیگری رخ داده بود، تا زمان طولانی می‌شد اثراتش را در اقتصاد آن کشور دید و به وضوح نارضایتی عمومی از برهم زدن ثبات آن کشور و تاراندن گردشگران را در قالب آمار و ارقام و تحلیل‌های اقتصادی رصد کرد و حتی شاهد لعن و نفرین مردم به برهم زنندگان وضع سابق بود؛ اما ظاهرا ترک‌ها در حال تجربه اتفاقی متفاوت هستند. تنها به این دلیل که بخشی از گردشگرانشان ایرانی هستند؛ ایرانیانی که آنقدر دل در گرو دیدار این سرزمین اوراسیایی دارند که هیچ چیز نمی‌تواند نظرشان را تغییر دهد.

این را می‌شود از مرور دیگر اتفاقات رخ داده در سالیان اخیر نیز دید. چه زمانی که انفجارهای اخیر فرودگاه مشهور استانبول، نگاه جهانیان را به سمت ترکیه برگرداند، چه وقتی که موضع گیری‌های دولتمردان این کشور در قبال تحولات سوریه موجب شگفتی بسیاری شد، چه هنگامی که غائله پارک گزی و اعتراضات استانبول، اوضاع این کشور را ملتهب کرد و... .

اتفاقاتی که هیچ کدامشان نتوانست از حجم گردشگران ایرانیِ راهی این دیار بکاهد یا مبادلات اقتصادی با این کشور را محدود کرده یا تحت الشعاع قرار دهد و اکنون، یک بار دیگر در حال تکرار است؛ تکراری عجیب که در فروش تورهای تفریحی به مقصد این کشور، آن هم به فاصله چند ساعت از وقوع کودتا در آنجا قابل مشاهده است و به شکلی دردناک، کمبودهای گردشگری در کشورمان را به رخ می‌کشد.

 

با مراجعه به سایت‌های فروش بلیت پرواز در کشورمان یا سرکشی به سایت آژانس‌های هوایی و دفا‌تر مسافرتی و گردشگری یا حتی مراجعه حضوری به این دفا‌تر، پی خواهیم برد که حتی توقف چندین ساعته فعالیت‌ها در امثال فرودگاه آتاتورک نیز نتوانسته منجر به تعلیق فروش بلیت پرواز‌ها و فروش تور‌ها به مقصد ترکیه شود. آن هم در شرایطی که اخبار حوادث رخ داده در این کشور در ساعات اخیر، بازتاب وسیعی در کشورمان داشته و بعید است، کسی از هموطنانمان بی اطلاع از این حوادث، متقاضی سفر به این کشور باشد.

موضوعی که از یک سو ثابت می‌کند تورگردانان ایرانی در چنین شرایطی نیز حاضر به توقف فعالیت خود در خصوص اعزام ایرانیان به قلب مناطق ملتهب نیستند و از سوی دیگر نشان می‌دهد که مسئولان ایرانی هیچ گونه اشرافی بر ماجرا ندارند که اگر غیر از این بود، دست کم شاهد توقف رسمی تمامی فعالیت‌های مشابه تا زمان برقراری آرامش کامل در ترکیه می‌بودیم و اتخاذ تدابیری در راستای به صفر رساندن یا کاستن از زیان احتمالی مسافران آتی به این کشور را انتظار می‌کشیدیم.

تدابیری که پس از وقوع انفجارهای تروریستی اخیر در فرودگاه استانبول و موارد مشابه نیز اتخاذ نشدند تا ثابت شود که سلامت اتباع کشورمان در چنین شرایطی هم مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد و موجب گرفتن تصمیم‌های پیشگیرانه در این خصوص نمی‌شود. رویکردی که در کشورهای دیگر کاملا متفاوت است، ولی با این حال، نمی‌تواند مانع از عزیمت پر شمار ایرانیان به دیگر کشور‌ها شود.

اینجاست که جا دارد از خودمان بپرسیم به راستی عامل کشش هموطنانمان به ترکیه یا کشورهای مشابه برای گذراندن ایام و تفریح چیست و چرا این شوق و اشتیاق را در سفر مراکز گردشگری کشورمان نمی‌توان سراغ گرفت؟ پرسشی که در پاسخ به آن، مزیت‌های سفر به ترکیه و معایب عزیمت به مقصد اماکن گردشگری کشورمان را می‌توان یافت و احتمالا بسیاری شان برایمان ملموس و آشناست اما ترجیح می‌دهیم درباره‌شان سخن نگوییم!

چه مسئولانی که در توسعه اماکن گردشگری کوتاهی می‌کنند، نمی‌توانند زیرساخت‌ها و حداقل‌های لازم برای توسعه گردشگری را فراهم آورند و چه مایی که ترجیح می‌دهیم به جای اعتراض به مسئولان و یادآوری کوتاهی‌هایشان در این خصوص، راهی سفر بی‌دغدغه شده و به رونق اقتصاد آن‌ها یاری رسانیم. مایی که وقتی به دیدن مکان تاریخی در کشورمان می‌رویم و در آن کژی می‌بینیم، به روی خود نیاورده و حتی به قدر تذکر به مسئولان هم که شده، تلاشی نشان نمی‌دهیم تا مسئولان در آسایش کامل به گذران دوران مسئولیت خود مشغول شده و اوضاع هر سال بد‌تر از قبل شود.

وضعیتی که برای درکش کافی است سری به یکی از اماکن گردشگری کشورمان بزنیم و به دقت اوضاع را نظاره کنیم تا دریابیم که آیا کم کاری‌های فراوان مسئولان گردشگری کشورمان هیچ اعتراضی به وجود می‌آورد یا خیر؟ آیا به راستی توقع داریم که در نتیجه سکوت ما و انفعالمان نسبت به این وضعیت، تغییری در اوضاع رخ داده و مسیر گردشگری کشورمان به جای ترکیه و دیگر کشورهای دور و نزدیک، به راه دیگری هدایت شود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۵۱
فقط در صورت لغو پرواز!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
لغو پرواز به ترکیه ممکن اما پرواز به ترکیه از طریق ایروان باگو تفلیس دوبی دوحه وقبرس و.... امکان پذیر و به علت جاذبه های ترکیه دایر خواهد شد.
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
تمام تورها کنسل شده
فكر نميكنيد بجاى انتقاد از مردم، بهتره خودتون رو جاى كسى بگذاريد كه بعداز يكسال كار و پس انداز حداقلى كه با آن ميتوان فقط در كشور ارزان تركيه به تفريخاتى پرداخت كه با كمى مدارا در ايران به صورت قانونى(همه ميدانيم كه همه چيز در ايران در دسترس است) از آنها لذت برد.
تازه هرچه ارزانتر ،،، استقبال بيشتر
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
اگه همین پول صرف داخل بشه و توریسم در کشور رشد کنه و به عده طرفدار داعش نرسه یهتر نیست عایا؟
اگه ما هم این امکانات رو داشتیم دیگه کسی لازم نبود پولش رو بره اونجا خرج کنه!!!!!
جواب اين سؤال را مسؤولان مملكت بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
دولت خودش اینو میخاد
یعنی دریغ از مثقالی شعور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
کی ؟
سینا
| Turkey |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
با شعور ما تویی؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
منظورت حتما خودتی دیگه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
آقایون چرا منفی میدین این بنده خدا خودشو میگه
ایرانیان نگو
یه عده مفت خور هستند
پاسخ ها
همراه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
ای بابا !
همشون گردشگر نیستن، خیلی ها وقت سفارت دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
البته سفارت ها در آنکارا قرار دارند!
یعنی واقعا نمی دانید مردم برای چی میرن ترکیه یا خودتون را زدید به اون راه؟
بعد اگه اتفاقی هم براشون بیفته انتظار دارن ناراحت شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
مگه کسی از شما خواست ناراحت شی ؟
بنی آدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
قطعا اگر فقط انسان باشید از اتفاق برای هر انسان دیگری ناراحت خواهید شد دوست عزیز
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
نه آقا تو خوشحال باش
مشکل در اماکن گردشگری نیست. کشور ما هم زیباست. مهم اینه که آدم دلش می خواد پا تو خیابون که میذاره و یه جایی که میره بگرده:
۱) کسی کاری به کارت نداشته باشه و از سفرت لذت ببری
۲) کثیف نباشه و اگر هم آشغال می خواهی بندازی یه خورده فکر کنی که بهت چپ چپ نگاه میکنن اگر هم چیزی نمیگن
۳) جنس چینی رو به جای جنس ترک بهت ندازند. از همه جنسی باشه حالا یا چینی یا ترک
۴) همش رنگ سیاه و سفید نبینی و لباس های رنگ و وارنگ هم ببینی
۵) برای چیزی که پول میدی به همان اندازه هم لذت ببری
۶) هم مسلمان رو ببینی هم غیر مسلمان
۷) کنار اسکله که میری هی ماشین گشت ارشاد نیاد جلوت در حالی که تو نه کار بدی کردی نه پوششت بده

کلا یه جایی بری غیر از ایران!
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
مثلا مسلمان و غیر مسلمان که ببینی چه نفعی به حالت داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
منم همونایی که شما گفتید ظاهرا نظر من رفته تو سانسوری ها
ملت ما دنبال کوچکترین موقعیت برای کلاه گذاشتن برسر مردم است....
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
ملت ؟؟ مردم ؟؟؟
!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
ملت ، مردم تفکیک پذیر نیستند جمله بی معنی افاضه کردی
عزیزان شما جواب سوال رو میدونید همینطور مردم و مسئولین عزیز اما این رو هم خوب میدونیدکه نمیشهجلوی این مسافرت ها رو گرفت دلیلش هم فقط تو سیاست هایمملکت خودمون هست. چرا دوستان نمیتونن قبول کنن که مردم دیگه خسته شدن چقدر باید بریم شمال؟ چقدر اصفهان؟البته با اونوضعیت هتلها و قیمتهای سرسام آور بدون هیچ آزادی. میریم ترکیه خیلی راحت میگردیم هیچ کسی بهمونگیر نمیده و کسی هم چشمش دنبال زن و بچه مون نیست همین میلیارد ارزش داره ضمنا برای هر سلیقه ای هم تفریح هست...
حالا این وسط 2 تا بمب هم منفجر شه به جایی نمیخوره فدایه سرتون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
ختم کلام رو گفتی
خوب معلومه دیگه ، ترکیه یه سری جاذبه های اونجوری داره که اماکن تفریحی و گردشگری ما ندارند....
قابل توجه مسئولان عزیز چه چیزی باعث شده مردم این همه مشتاق سفر به ترکیه باشند؟! نگید مرکز فساد هست که آدم خندش میگیره من چندین بار استانبول رفته ام و شهر بسیار مرتب و منضبطی هست که مردم محترمی داره و به اون شکلی که میگید مرکز فساد اصلا نیست
تابناک جان، عزیزم دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟ کنار همین خبرت شما خودت تبلیغ سواحل ترکیه رو داری. خودت چیکار کردی که بالاییها بخوان بکنن؟خیلی مردی و نگران مردمی اول تبلیغات خودت رو کنسل کن بیخیال پولش بشو بعد واسه بقیه نسخه بپیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
تابناک تو چیکار کردی با خودت
این اتفاقات برای ما خاطره است
ما شمال رو داشتيم،ساحل هاي جنوبي هم داشتيم،وقتي تو بوشهر زن من با لباس و مانتو هم نميتونه بره تو آب،تو شمال هم پلاژ هاي زنانه مثل استخر پرورش ماهي ميمونه(شلوغ و درهم برهم)معلومه من زنم رو براي تفريح ميبرم جايي كه ارزنه و ميتونه هم راحت شنا كنه.
جای تعجب دارد که شما از این نوع رفتار هموطنان اظهار بی اطلاعی می کنید
خلاصه بر میشمارم:
1- آزادی نوع پوشش
2- هزینه پایین نسبت به هزینه های سفر داخلی
3- اب و هوای مناسب بطوریکه الان فقط شمال کشورمان امکان سفر وجود دارد و هیچ کس حاضر نیست در این فصل به بندرعباس و بوشهر و گناوه و اهواز سفر کند هم از حیث گرمای شدید و هم گردو غبار اهدایی از سوی عراق
4-تمییز بودن شهرهای ترکیه نسبت به شهر های خودمان
5- و مورد پایانی با توجه سقوط لیر ترکیه ارزان تر شدن سفر به آنجا
هدیه ایرانی های به ترکیه دلار ودر مقابل دست آوردوسوغات ایرانی ها از ترکیه به داخل کشور بیماری ایدز!!!
متاسفانه مسوولان کشور گویا در خواب تشریف دارندعلت اینکه 32000(سی دوهزار)نفر در کشور بطور رسمی اعلام شده که دارای بیماری ایدز می باشند این بیماری همان سوغات ترکیه است
پاسخ ها
سرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
آقای باشعور، از این 32000نفر فوق فوقش 2000نفرشان در خارج مبتلا شده باشند. بقیه چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
يعني اينا همشون تركيه بودن!!! جالبه واقعا آخه يه چيزي بنويس بهت نخندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
وای یعنی ما تا تحلیل گرایی مث تو رو داریم دیگه نه غم داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
عزیزم اونجا که میگی تایلنده نه ترکیه
اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
ایدز از ترکیه ؟ نشنیده بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
واقعا با کیا شدیم 80 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
درخواب تشریف داری
این یه خطر هست مردم عزیز ما باید کمی هوشیار یاشند.البته که شرایط داخلی ایجاب می کنه که هر کاری بکنن
وفتی مجازات اعدام در قاچاف مواد مخدر کارساز نیست مسافرت به ترکیه که مرکز فحشا ومنکر است با کودتا و... لغو نمی شود
پاسخ ها
کیوان
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
وقتی چیزی نمی دونی مجبوری که حرف بزنی؟ پسته بی مغز گر لب وا کند رسوا شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
سرت رو مثل کبک کردی تو برف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
احسنت به کیوان
موضوع سادست:
1- ایرانیان گزینه های گردشگری خارجی زیادی ندارند. برای هر سفری باید مزدتها معطل ویزا شوند. و هزینه های زیادی هم متحمل شوند. تنها گزینه های ارزان و بدون دردسر ترکیه، دبی و ارمنستان است. بقیه موارد به نسبت گرانتر و پر دردسر تر هستند. در این میان ترکیه به علت مزایای بیشتر تفریجی و قرابت فرهنگی با ما بیشتر مورد توجه است.
2- در مقایسه با سفرهای داخل کشور، مواردی که در حارج کشور وجود دارد ایرانیان در داخل کشور دسترسی ندارند.
....!! ...اما ترجیح می‌دهیم درباره شان سخن نگوییم!....یا مطلبی را کامل بگو یا اصلا نگو....
ما همیشه در صحنه می مانیم . حتی با سونامی یا اختلاف فرهنگی ...
پاسخ ها
سرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
البته خود کرمانشاه هم شهر قشنگیه.لازم نیست همیشه در صحنه باشید.میتونید همدان هم برید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
برای یه هتل با کیفیت پایین تر از هتلهای متعارف استانبول تو کرمانشاه باید حداقل شبی 400 هزار تومن بدی
بابا بزار مردم سفرشون برند از جاده های ایران که خطرناکتر نیست
1. ارزانی
2. آزادی
3. بهشت آنجاست که آزاری نباشد
کسی را با کسی کاری نباشد
دلیل رفتن به ترکیه :
1- نبود محدودیت های داخلی
2- قیمت ارزان.
ایرانی ها از صدر تا ذیل از جمله خود من به پول بیشتر از هر چیزی علاقه مندند، حتی جانشان.
وقتی با پول دو شب سفر به شهرهای داخلی میتونم یکهفته برم استانبول بگردم برگشتنی هم کلی جنس با کیفیت و ارزون بخرم برگردم مگه مریضم یا مرض دارم پولمو صرف گشتن تو شهرهای ایران کنم
ما میریم انتالیا امشب....این مقصه ها هم مهم نیست...نوزده بار رفتم بازم میرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آفرین
آقاجان نفست از جای گرم در می آد!!
سوال نداره وقتی تو کشور نمیتونن خوشحالی کنن میرن خارج
تنها جایی که الان رفتم و غم غربت رو احساس کردم همین ترکیه بودش. با اینکه آذری هستم و مشکل ارتباطی نداشتم و کلی هم دوست ترک دارم که هنوزم در ارتباطم باهاشون فکر میکنم آگه پاسپورت ایرانیست قدرت پیدا کنه که بدون ویزا بشه بیشتر کشورها رفت مردم هر جا میرند نه فقط اونجا.
خوب جوابش مشخصه تابی جون هتل معمولی با یه صبحانه تو ایران حداقل 300 حساب می کنند در صورتی که 7 شب با کلیه وعده غذای فول با اون هتلهای با امکانات رفاهی کامل با احتساب پول هواپیما رفت و برگشت شبی 200 کمتر می شه ،پس مشخصه که تو صف باشند برای مسافرت به ترکیه .
شما اگه قیمت هتل های انتالیا رو با همین کیش یا تهران یا شیراز وامکاناتی که هتل های اونا میدن ار نوشیدنی گرفته تا خوردو خوراک صبحانه ناهار شام میبینین که سفر به انتالیا خیلی با صرفه تر و کم هزینه تر صفر به شیراز و اصفهان یا کیش میباشد
چرا حقيقت إنكار ميكنيد كمترين هزينه سفرهاي داخلي مربوط به شمال كشور ميشه كه نيازي به گفتن مشكلات نيست كافيه به مقالات گذشته خودتون در مورد تعطيلات عيد فطر رجوع كنيدبقيه جاهاي ديدني ايران هم هزينه سفر ٣روزه به مثلا كيش و يا أصفهان وشيراز و غيره با كمترين إمكانات برابر با يك هفته اقامت در بهترين هتلهاي تركيه است حالا عقل سالم چه انتخابي ميكنه؟
ترکیه ارزان تر از خیلی از مکانهای دیدنی در کشورمان هست و هم جذاب تره ، شما نگارنده این متن هم اگه یک بار تشریف ببری
اخر هفته دیگه به جای شمال
یا عید به جای رفتن به سوال خلیج فارس
قصد سفر به ترکیه رو می کنی
تازه تضمینی بهت می گم ارزون تر هم در میاد برات
اخه تابناك عزيز و البته كمي مغرض، كدام مراكز گردشگري كشورمان را مي گويي؟ واقعا فكر مي كنيد مردم ان قدر كم عقل هستند كه مراكز گردشگري ايران را به بهشتي مانند تركيه ترجيح دهند؟
این ملت گردشگر همیشه در صحنه هستند .نه از آب می ترسند نه از آتش و اسلحه .چون فولاد آب دیده شدند و مخ تعطیل هست و همین امر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
شرمنده اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
تو از ادب و شعور بهر های نداری
یک مثال کوچک،وقتی برای تفریح به شمال کشورسفر میکنی مشاهده میکنی که کم کم از ساحل چیزی باقی نمیماند،تقریبا مناطق خوب ساحلی تقسیم شده بین ادارات مختلف،سازمانها،ثروتمندان و...،مقداری هم گذاشتند واسه ما فقیر فقرا
تعداد زیادی از این مسافران برای کار ویزا برای کانادا میرن انکارا و استانبول
باید به سلیقه مردم احترام گذاشت و البته خوشبختانه الان تورهای کشورهای دیگه مثل روسیه و ارمنستان . تاجیکستان و... هم داره زیاد میشه
توريسم در کشور ما جدي نيست! اگر اعتراضي بکنيم مسؤولين چون آن را يک چيز لوکس و فانتزي ميبينند اهميت نميدهند!!! شما به همين هتلهاي مراکز استانها برويد و به يکي از مشکلات به مدير هتل اعتراض کنيد. جوابتان همين که هست است!!
برادر ما مردمانی واقعاً غیر قابل پیش بینی و از جان گذشته ایم بعلت اینکه حالمان با مردنمان و حتی تفریحمان فرقی ندارد
یه کم به اینی که گفتم فکر کن ...!!!!
واقعا نویسنده مطلب بالا فکر میکند مردم به ترکیه میروند که مکانهای دیدنی و تاریخی استانبول را ببینند؟
دنبال چي ميگردين ، جواب پر واضح است اما شنيدنش تلخ
حكايت مقصد گردشگري مردم كه با پول خودشون انجام ميشه شده حكايت انتخاب بهشت يا جهنم كه مدتي پيش سر اون دعوا بود ؟؟؟؟ بابا بس كنيد اين خاله زنك بازيهاي خبري و ...
برو آقا دلت خوشه تو خودت که این خبر رو کار کردی اگر ازت ایراد بگیرن خوشت می یاد که انتظار داری از مسئولین ایراد گرفته بشه بعد خوششون بیاد بعد اصلاح هم بکنن؟
ول کن آقا این حرف ها رو یا تو نمی دونی چه خبره یا می خواستی با این متن یک نونی به چنگ آوری و به عفلت بخوری
ترکیه در ساعات گذشته اتفاقی تاریخی را پشت سر می‌گذارد که برای همیشه در پیشانی سرزمینشان حک خواهد شد و به هیچ وجه قابل فراموش کردن نیست.
تیک تیک تیک
الان یک عده میان میگن به جز ترکیه کجا میشه رفت که ویزا هم نخواد. پس چرا مثلا روسیه نمیرید که ویزا هم نمیخواد و تابستون خیلی هم مقصد خوبیه. اصلا یک ذره بیشتر تحمل کنید و ویزا هم بگیرید. اگر هم پول ندارید بشینید خونتون که جلوی خیلی از آبروریزیهایی که ایرانیها توی خارج انجام میدن هم گرفته میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
روسیه ویزا نمیخواد!؟ شاید برای شما نمیخواد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آبروریزی ؟چرا فکر می کنید ایرانی ها در ترکیه آبروریزی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
روسیه ویزا نمیخواد ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
چشم و گوشمونو هم ببندیم
خیلی واضح هست تفریح امکان تفریحی تو ایران بسیار ضعیف هستند
اونی ابله که میره توی این شرایط بلیط میخره
ایرانی هایی که جز ترکیه هیچ محلی را برای تفریح و خوشگذرانی نمی بینند
گردشگری کشور خودمون که حرفی برای گفتن نداره
چشمشون کور
چرا که نه
وقتی کنسرت کیهان کلهر در کشور اجازه اجرا ندارد . این قسم رفتار مردم هم بعید نیست.
دلایل زیادی داره!
عامل کشش که معلومه!!!
خاک بر سرشون. بیشتریا فقط برای مسائل غیر اخلاقیش میرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
افسوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
بر سر خودت که نمیفهمی مسائل غیر اخلاقی تو ایران فراونترو ارزونتره
ترکیه تنها کشور مترقی و مدرن برای ما از نظر فرهنگی هست که به راحتی می توان باآن مسافرت کرد و ما با این توطئه ها سفر به ترکیه را لغو نمی کنیم. تابناک انتشار دهید!.
نه که مسئولین هیچ اقدامی برای گردشگری در کشور نمیکنند
انگار تو باغ نیستی ها
خودمان را بیخود گول نزنیم
چند نفر کشته بشن و اعلام بشه دیگه کسی نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
خوبه چند نفرو به اذن شما بکشن اعلام کنن تا دیگه کسی نره !
برای هر خروج هوایی نیم میلیون و زمینی دویست هزار عوارض بگذارید
والا اکثر کسانی که در تورهای ترکیه دیدم به دنبال آزادی هایی هستند که در ایران هیچ وقت بوجود نخواهند آمد.
عزیز من استانبول مکان زیبایی واسه تفریح هست از طرفی نزدیک هست به ایران و جاهای دیدنی زیادی داره از صنعت توریسم هم خیلی حمایت میکنن که اگر ما هم همین قدر اهمیت میدادیم واسه ما هم صف میکشیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
احسنت
از قدیم گفتن : نرود میخ آهنین در سنگ.
این دمکراسی چرا این همه شهید دست مردم با تفنگ اردوغان گذاشته؟
طبیعیه
این ایرانیها مرد بحران هستن
ترکیه جنگ داخلی هم باشه همه میرن
خدا یک جو عقل بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
به تو امیدوارم بدهد به اضافه کمی ادب
عزیز جان میرن ترکیه که اگر آشوبی ، چیزی بشه ، محافظت اماکن خصوصی و عمومی را برعهده بگیرن
یعنی چه درکش مشکل است
شما در یک روز عادی و غیر تعطیل سفر کنید به مناطق گردشگری ایران، یک سوریس بهداشتی تمیز نمی تونید پیدا کنید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
نبود سرویس بهداشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
البته تو روزاي تعطيل كثيفتر هم ميشن
عزيز دلم شما يه نگاهي به قيمت هتل ترنج كيش بنداز يه نگاهي به قيمت اتاق هاي بام رامسر بنداز يه نگاهي به قيمت اتاق هاي هتل درويشي مشهد بنداز! وقتي با پول دوشب اقامت تو اين هتل ها ميشه يك هفته رفت تركيه، خب مردم ميرن!
دو پاراگراف مانده به آرت را خیلیها خواهند خواند و خواهند خندید
چندین سال پیش یک کلیپ در بین کلیپ های خنده دار بود که آدم یاد اون میوفته. یک گله گوسفند از یک راه باریک منتهی به پرتگاه داشتند میرفتند و اولی رفت و افتاد پایین و دومی پشت سرش و همینجوری ...
"و به شکلی دردناک، کمبودهای گردشگری در کشورمان را به رخ می‌کشد."
شما می دانید که چند نفر از این تورها خرج خانواده خود را می برند
شاهکار خلقتند این ایرانی ها
در ایران همیشه به مسافر به چشم طعمه نگاه میکنن
امان از مسولین
ایران خودمون واقعا بهتره . اما خب .....
هتل هایی که به اندازه ستاره هایشان سرویس نمی دهند
ملت پرشور
تابناک تو چرا می سوزی؟
دلیل ساده ای داره عجیبه نمی فهمید
یعنی شما نگران امنیت مردم هستید؟
) :
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور اکیداً خودداری کنند.
به گزارش انتخاب؛‌ بدنبال حوادث و ناامنی‌های اخیر در ترکیه و حادث شدن شرایط فوق‌العاده (force Majeur) و بیانیه‌های نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان در مقصد، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با انتشار بیانیه‌ای از دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور اکیداً خودداری کنند.
بابا جان من چندروز پیش تصمیم گرفتم با خنمم بریم تبریز یرای ۴شب برآرورد کردیم با هتل و هزینه هوایپا و غذا حدود ۵ میلیون در میاد
ما حتی جاده نداریم تا چه برسد به مکانهای تفریحی
خوب ملت به تفریح نباز دارن
بس که در ایران تفریحی ندارند.
من پرواز ترانزیت داشتم... همه که واسه خوشی نمیرن.
به خاطر اینه که مردم تشنه ان،تشنه
عدم تمایل به گردشگری در داخل ایران
قبل از اینکه سفر به کشورهای خارج باب شود مسافرت گردشگری ما ایرانیان اکثرآ رفتن به سواحل شمال کشور بود.
عزیزم اونایی که میرن ترکیه به خاطر یه چیزایی میرن که به زیرساختای اینجا ربطی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
ناشناس عزیز من برای تفریح و آسایش زیاد ترکیه می روم اهل هیچ خلافی هم نیستم، حتی سیگار هم نمی کشم، ولی این آسایش را در ایران ندارم.، لطفا فکر نکنید عقل کل هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
که احتمالن اون چیزا برات تو ایران مهیاست که نمیری
سلام
فقط به اتفاقاتی که برای مجموعه گردشگری پدیده رخ داد نگاه کنید.
بدبختا
بیشتر آنان انسانهای بی درد و مرفهی هستند که غیرت ایرانی ندارند و پول ایران را صرف خوشگذرانی خود می کنند.
پاسخ ها
جوان ایرانی
| Germany |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
آره بابا فقط شما با غیرتی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
تو خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
پول ایرانی جای دیگه داره خرج میشه
جذابیت ترکیه تنها برای اماکن گردشگری آن نیست
این خانه ز پای بست ویران است عزیز جوش بی خود نزن
یک جایی در همین ایران مثل کیش یا اصلا جزیزه ابوموسی
خوب ما ملت همیشه در صحنه هستیم نباید از صحنه اتفاقات ولو به قیمت جان دور باشیم
وقتی همه چیز در ایران گران و بی کیفیت است مردم یک تیر و دو نشان می کنند می روند ترکیه هم کالا می خرند و هم تفریح می کنند .
عزیزم همین مسئولین گردشگری هم ازشون بپرسید برای تعطیلات خانوادنون رو کجا میبرید اگه اغراق نکنم شاید بالای هفتاد درصد همین کشورها رو عنوان کنند
پس زیاد امیدی به این ها برای توسعه گردشگری نداشته باشیم
عزیزم همین مسئولین گردشگری هم ازشون بپرسید برای تعطیلات خانوادنون رو کجا میبرید اگه اغراق نکنم شاید بالای هفتاد درصد همین کشورها رو عنوان کنند
پس زیاد امیدی به این ها برای توسعه گردشگری نداشته باشیم
خداوکیلی بعضی از قیمتها از پرواز شیراز مشهد ارزانتر است لطف کنید از سازمان گردشگری بخواهید قیمت هتل های مشهد هم بگیرد
ای بابا مردم ت و به جای اینکه وقت خودشون رو تلف کنن ٬ حداقل چند روز شاد باشن
باور کنید مردم اینقدر فشار روحی و استرس روشون هست که دیگه واسه فرار از واقعیات زندگیشون هیچی براشون مهم نیست.
علتش گرانی و بی کیفیتی هتل های ایرانی است
همون قسمتی که گفتید سخنی نگوییم همه اش تو همون خودتونم خووب می دونید
وقتی آژانس های مسافری در قرارداد با مسافرین بندی در قرارداد دارند که در صورت لغو پرواز به هر علتی مثلاً بدی آب و هوا یا مشکل در پرواز یا عوامل طبیعی یا غیر طبیعی مثل جنگ تور لغو شود هیچ وجهی را عودت نمی دهند مردم مجبور به تمایل به انجام سفر میشوند
مرد حسابی خودتون رو به خواب زدین
كمبودگردشگري دركشورنيست مردم دوس دارن برن مسافرت داخلي ب شرطي ك لب درياداخل جنگل وسط كوه داخل كوير برادران امربه معروف.....
تابناک جان عزیزم مگه شرایط هر روز ایران از حال ترکیه بدتره، مردم ایران به ملتهب عادت کردند
به نظر شما چرا؟
دلیل اصلیش این است که اولاً نصف مردم ایران تورک هستند
ای آقا !
یک سر به سواحل شمال زدم.علاوه بر شلوغی وگرانی عده ای با لباس فرم وسوت بدست در سراسر سواحل مشغول بگو مگو با کسانی بودند که قصدشان شنا در دریا بود بماند محدودیتهای دیگر.ترجیح میدهم جایی بروم که اعصابم ارامش پیدا کند نه اینکه بیشتر اذیت شوم ضمنا سواحل ترکیه مشکل امنیتی ندارند
یعنی دلایلش را نمی دانید واقعا !؟ کافی است به این سئوال جواب دهید : با ششصد هزار تومان کجا می شود داخل ایران مسافرت کرد ؟
تاسف آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
به حال وضعیت داخل کشور تاسف باید خورد
ترکیه ملتهب تر از سوریه و عراق نیست. مردم در کشور خودشان در عزابند و ناچار به ترکیه می روند.
ترکیه ملتهب تر از سوریه و عراق نیست. مردم در کشور خودشان در عزابند و ناچار به ترکیه می روند.
چرا خودتان را به آن راه میزنید؟ واقعا از نظر شما عجیب است؟ واقعا علت را نمیدانید؟ یک سری به دریای خزر بزنید. در دمای ۴۰ درجه و رطوبت ۱۰۰٪ با مانتو و شلوار و چادر کنار ساحل قدم بزنید تا بفهمید. تازه حرف زور و توهین هم بشنوید. آنوقت یک ساعت گردش آزادانه کنار ساحل بدون مزاحمت را با جان میخرید حتی اگر یک روز از عمرتان باقی باشد. تمام
پاسخ ها
گوگور ی
| Netherlands |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
ترکیه پلاژ جدید زده واسه خانوم های محجبه
رفتن گردشگر به خارج بجای داخل مثل خرید کالای خارجی بجای ایرانی است با دستور و تبلیغ علیه آن نمی شود عوضش کرد
هزینه رفتن به ترکیه
هزینه رفتن به ترکیه برابرنیمی ازهزینه رفتن به یک شهر داخلی است مسئله مهم این است وموارد دیگر که مسئولین میدانند .
چرا ترجیح میدی که درباره شان سخن نگویی !!!؟؟؟؟
اینها مرفین بی دردهستند شما نگران جان انها نباشید اینها پولهایی دارند که منشائ ان معلوم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
و تهمت از بزرگترین گناهان است
وقتي در كشور خودت نتوني تفريح كني ميري كشور همسايه
واقعیت این است که مردم نیازهایی دارند و در داخل جهت رفع این نیازها اقدام مفیدی انجام نمیشود. از سوی دیگر انها خوب سرویس میدهند.مردم به گردشگری و تفریح و گذراندن اوقات فراغت نیاز دارند
مگه با اوضاع عراق ما از رفتن به عراق دست کشیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
و جالبتر اینکه کسی اعتراضی نکر که با این اوضاع عراق کجا می روید؟؟
تو ایران هتلها گرون هستند و آزادی هم کم..طرف با خودش فکر میکنه حالا که قراره این همه هزینه کنه پس بهتره بره یجایی که همه جوره بهش خوش بگذره... بخدااا اینا واقعیت هستش...من خودم تا حالا ترکیه نرفتم ولی اونایی که یکبار رفتنن همه زحمتشون رو میکشند که دوباره برن
از دولت مصرانه درخواست می شود جهت حفظ عزت و کرامت ایران فعلاً کلیه پروازها به مقصد ترکیه را لغو نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
از دوبی و ایروان و باکو و تفلیس هم با یک پرواز ترانزیت و
یا همان کنکشن قلایت میشود یه ترکیه رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
ما کشورِ دوست و برادر ترکیه را به هیچ وجه تنها نمیگذاریم :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
! دولت بی صبرانه منتظر دستور جنابعالی بود
دونوع سفر داریم بخشی از ترکیه به مقصد دیگری پرواز میکنند برخی دیگر که متاسفانه کم نیستن مرفعان بی درد هستن که بقول خودشون میخوان برند و صفا کنند باید در این مورد هم مسئولین وهم مردم اگاهی بیشتری پیدا کنند
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
حداقل مرفهان را مرفعان ننویس مشتی
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
عزیز این مرفعان بی درد فقط پول یک بلیط رو دادن، شما از استانبول کجا داری میری صفا؟ ها؟!
در صنعت یک فرمولی هست که میگه مثلاً برای تولید یک دوچرخه (چند نفر ساعت) کار انجام شده تا یک دوچرخه از درب یک کارخانه بیرون بیاید . همین فرمول را اگه در صنعت توریسم بکار برید
متن جالبي بود
هرچي هم زيرساخت داشته باشيم تو اين كشور هم جواب نمیده
ما اجازه نمیدهیم به سواخل آنتالیا کوچکترین خللی وارد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
خيلي باحال بود افرين
عامل کشش مردم به ترکیه فقر مردم ایران است که بعلت ارزان شدن هتلها و بلیت به قصد ترکیه حاضرند از امنیت بگذرند
از بس که داخل محدودیت داریم ... بهتر نیست همین امکانات در جزیره کیش یا .. فراهم بشه تا هم ارز خارج نشه هم اشتغال زایی ایجاد بشه ؟
آبکی ترین سوال که میشه پرسید: مردم چرا سفر به ترکیه را به سفر داخلی ترجیح می دهند؟
(( از بچه 5ساله هم بپرسی میدونه ))
دلایاش کاملا معلوم و مشخص هست
این آقایون مسئولی که ازشون صحبت می کنید که زیر ساختهای کشور را توسعه نمی دهندو بعداز این همه اتفاق ناگوار و وضعیت ملتهب کشور ترکیه کماکان مرزها را برای هموطنانمون باز گذاشته اند،معقول به نظر می رسد که فکر کنیم سودشون تو همین کارهاست
وقتی برای نشستن کنار رودخونه هم باید پول بدی و خیلی از مناطق هم دیگه نمیشه رفت چون دورش حصار و دیوار کشیدن خب توقعتون چیه؟ در مورد سفر به ترکیه هم کلا کسی که تو امنیت باشه قدر امنیت رو نمیدونه و ایرانیان خیلی وقته نمیدونن بمب و تیراندازی چه خطری داره
همه اش عادت داریم زمانی که خودمان مقصریم تقصیر را به گردن دیگران بیندازیم.
یعنی نویسنده متن نمیداند چرا اینها به ترکیه می روند ؟
با سلام
انتصاب افراد نالایق امر گردشگری
دلیلش روشنه واسه اونایی که بخوان بدونن. اونایی هم که نخوان بدونن که سالهاست خودشونو زدن به اون راه.
آزادی در پوشش و تفریحات. تفریحات زنانه مردانه نیست.
تور آنتالیا
به إزای هر نفر بر خلاف ماه های گذشته، ۴۵۵٠٠ تومن!
آقا اگه میخاید بگردید خب برید مشهد،قم شهر های زیارتی هم سیاحته هم زیارت هم ثواب داره
چرا نمی فهمید با در محرومیت قراردادن سواحل دریا و اماکن تفریحی و اهمیت ندادن به توسعه و سروسامان ندادن به وضعیت سواحل سعی دارند ما فقط به اماکن مقدس و زیارتی برویم تاخدای نکرده معصیت نکنیم
در مورد کشور هایی که گردشگرای ایرانی به آنجا ها سفر میکنند باید سختگیری کرد باید سفر به آنجاها را ممنوع کرد باید علمای اعلام حرام کنند سفر به چنین جاها راهر کسی هم که تخطی کرد باید مجازات شود شلاق بخورد حتی یارانه اش قطع شود حتما پولدار است باید جریمه نقدی بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
زینال تویی ؟
ایرانیانی که آنقدر دل در گرو دیدار این سرزمین اوراسیایی دارند که هیچ چیز نمی‌تواند نظرشان را تغییر دهد.
برادر جان درد معلومه درمان نیز هم.
فقط کافیه به کامنت های مردم توجه کنید.
تازه ملت فکر می کنند با این اوضاع تورهای ارزانتر شده وکلی خوش به حالشون شده... الان بهترین فرصت برای تبلیغات صنعت توریسم کشورمون از همه جهت به خصوص از جهت امنیت کشور در جهان هست...ولی افسوس... طبق معمول مسئولین خوابن یا سرشون جاهای دیگه گرمه...
پاسخ ها
گوگوری
| Netherlands |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
مسولین خواب نیستن بیدارن
رفتار ایرانی ها با همه مردم دنیا فرق دارد در همه موارد!
مشکل بنیادی توی این سوال اینه که هنوز باور نکرده اید کشورهای همسایه مثل قطر، ترکیه، امارات و ... چقدر از ما جلوتر هستند.
من توترکیه درس می خوندم به همین دلیل مجبور بودم رفت وآمد کنم
بیچاره ملکه انگلیس قسطنطنیه(استانبول) را دست چه آدمهایی داده است لعنت بر عثمانیسم
چشم ندارید ببینید چند روز هم هوای پاک تنفس کنیم ؟
به نظرم خوبه که مردم برن
نتيجه بي تدبيري
من بخاطرسرپرستی مادر وسخت بودن مسافرتهای طولانی همراه ایشون ویابه تنهایی وکمی هم علایق مذهبی سفرخارجی نداشتم ومشکل مالی هم ندارم
سفر به ترکیه ارزان است نسبت به جاهای دیگر
اقا شما تور سه روزه کیش بری هتل 4 ستاره با صبحانه میشه 600 تومن
مردم حق دارن
من بچه شمالم. دو بار رفتم ترکیه. باز هم میرم.
مثلا ما برای تفریح تصمیم گرفتیم از شیراز با تور بریم تبریز و کندوان نفری ۱میلیون ۵۰۰ هزار تومن .ما سه نفریم پشیمان شدیم واقع خیلی گرونه خوب آدم ترجیح میده بره دبی و ترکیه
وقتی یه سفر داخلی مثل مشهد نمی تونی بری اینقدر گرون در میاد جای خوب و تمیز و یا کیش گرونه و جاهای دیگه مثل شمال هم امکانات برای شنا و تمیزی دریا وجود نداره و تو فصل گرما اب معدنی دونه ایی دو هزار تومن باید بخری تو شمال خب ادم عاقل بلند میشه میره کشورهای همسایه مثل ترکیه و غیره هم خارج رفته و هم از تمیزی و کیفیت بهتری در سفر برخوردار بوده هم اروزن تره
عزیزم تو دهاتمون یه پلیس راه هست وسط جاده هم هست هر سری پخش ماشین روشن هست نگه میداره چک میکنه
جالبه تمام رسانه ها هم تبلیغ میکنند نرید ترکیه فلان شده امنیت نداره داعش هست کودتا هست و تماما در حال پخش این تبلیغات هستند ولی باز هم مردم میرند !!!
نظرات مردم و کامنت ها کاملاً مشخص و مشکلات معلوم تا وضع همین است ، نتیجه هم همین است
برای تعطیلات عید فطر رفتم شمال ویلاهایی که حاضر نیستی اونجا حتی یکساعت بشینی شبی 200 هزار تومن ویلا های خوب هم از 500 هزار تومن تا شبی 1500 بود نرمال توقعه خودتو زن و بچت و بیاری پایین باید شبی 300 تا 400 بدی
اولا مسئولین باید امکانات توریستی کشور رو افزایش بدن. دوما اون دسته از توریست ها باید کمی شعورشونو افزایش بدن که بجای ساختن ایران میرن کشورحامی داعش و حامی قاتلین مدافعین حرم رو آباد می کنن...
سه ماه حقوق نگرفتم تا شهر مجاورم نمیتونم بزم.دالتون خوشه
سه ماه حقوق نگرفتم تا شهر مجاورم نمیتونم بزم.دالتون خوشه
شماهم زیاد ساده نباشید! همه آنها که به ترکیه میروند مردم عادی نیستند بعضی ها! برای سروگوش آب دادن به ترکیه میروند!
دوست عزیز هتل 4 ستاره تو تهران شبی 600 تومن میگیره هتل 5 ستاره انتالیا شبی 250 هزار تومن
مهمترین دلیلی که من پا تو شهرای کشورم نمی ذارم (مگر چی بشه شمال) اینه که ریخت شماها رو بعد از یکسال پول جمع کردن نبینم
تمام پرواز ها ازکشورهای اروپایی وروسیه وآمریکا به مقصد ترکیه برقرار شده واین نشان دهنده ی آن است که امنیت درترکیه کاملآ تآمین هست
والا من پارسال با 3 تومن رفتم آنتالیا و برگشتم 8 روز فراموش نشدنی که ثانیه به ثانیه اش لذت بخش بود
تابناك محترم
شما چرا با وجود تا امني فراوان در عراق دوباره به اونجا سفر مي كنيد؟
سلام برای سفر به ترکیه بهتر دلار داشته باشیم با لیر؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی