بازدید 11712
۴

برکناری ناگهانی 50 فرمانده ارتش روسیه

رئیس جمهور روسیه دستور به برکناری تمامی فرماندهان ناوگان مهم این کشور در منطقه بالتیک داده است؛ اقدامی که برخی از رسانه‌ها از آن به عنوان یک تصفیه "به سبک استالینی" یاد کرده اند.
کد خبر: ۶۰۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 12 July 2016
رئیس جمهور روسیه دستور به برکناری تمامی فرماندهان ناوگان مهم این کشور در منطقه بالتیک داده است؛ اقدامی که برخی از رسانه‌ها از آن به عنوان یک تصفیه "به سبک استالینی" یاد کرده اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بالغ بر 50 افسر ارشد که فرماندهان ناوگان مهم دریای بالتیک ارتش روسیه بوده‌اند از جمله دریادار ویکتور کراوچوک و همچنین دریادار سرگئی پوپوف رئیس دفتر وی را برکنار کرده است.
برکناری ناگهانی 50 فرمانده ارتش روسیه
در این گزارش تصریح شده که این فرماندهان به دلیل خودداری از تبعیت از دستورات پوتین برای رویارویی با کشتی‌های نظامی غربی در دریای بالتیک برکنار شده‌اند. همچنین بر اساس گزارشها در روسیه این برکناری‌ها در پی سرپوش گذاشتن بر یک حادثه مربوط به یک زیردریایی، نواقص مربوط به استخدام نیروها و همچنین پروژه‌های ساخت و ساز ارتش انجام شده‌اند.

همچنین این برکناری‌ها همزمان با کنار گذاشتن تعداد نامشخصی از دیگر افسران ارشد ناوگان‌ها به دلیل نواقص جدی مربوط به آموزش‌های رزمی و کوتاهی آنها در مراقبت از پرسنل نظامی تحت امر انجام شده‌اند. ابعاد گسترده این تصفیه‌ها و گزارش‌ها درباره آن سبب شدند که این به عنوان یک اتفاق بسیار غیر عادی برای ارتش روسیه محسوب شود چرا که این ارتش معمولا به شکلی حساب شده تر افسران خود را برکنار می‌کرد.

همچنین این اتفاق یک اتفاق غیر منتظره دانسته شده زیرا که پوتین سال گذشته میلادی در بازدید از ناوگان بالتیک در منطقه کالینینگراد از عملکرد این ناوگان ستایش کرده بود.

از طرف دیگر این گمانه زنی مطرح شده که این اخراج‌ها بعد از آن کلید خوردند که در ماه آوریل، جنگنده‌های روسیه اقدام به رویارویی با کشتی نظامی آمریکایی "یو.اس.اس دونالد کوک" در این منطقه کردند و قرار بوده این اقدام در راستای یک سری تقابل‌های دیگر با کشتی‌های نظامی غربی در دریای بالتیک باشد اما به گفته پیتر کواتس، تحلیل گر امور بین المللی، ناوگان بالتیک روسیه از تبعیت از یک چنین دستورهای خطرناکی خودداری کرده و پوتین نیز دست به تلافی علیه افسران نیروی دریایی خود زده است.

به نوشته روزنامه مسکو تایمز، تا کنون از زمان "تصفیه‌های استالینی" این تعداد از افسران ارتش در روسیه به یکباره کنار گذاشته نشده بودند. این در حالی است که ناوگان بالتیک هر چه بیشتر برای روسیه اهمیت پیدا می‌کند و منطقه محل استقرار آن یعنی کالینینگراد که نظامی‌ترین منطقه در اروپا محسوب می‌شود اخیرا بهانه ائتلاف نظامی ناتو برای تقویت نیروهایش در جبهه شرقی بوده است.

کالینینگراد تنها منطقه تحت کنترل روسیه در ساحل دریای بالتیک است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
پوتین دیوونه شده.جنون گرفته طفلکی .از ۱۰طرف محاصره شده خخخخخخخخخ.خودشو نکشه یه وقت
هاها ... چه مي كنه اين پوتين ؟!
پوتین بدنبال جنگه بذارترامپ بیاد
50 فرمانده روسیه نخواستند بیگناه کسی را بکشند و خودشان هم کشته بشوند و پوتین جنایتکار در قدرت کشتار بنشیند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار