بازدید 37579

توفان تازه در فضای مجازی با هشتگ #خطای_پزشکی

این توفان تازه آغاز شده و باید دید چندصد یا چندهزار گزارش در این زمینه از سوی مردم در فضای مجازی منتشر می‌شود و #خطای پزشکی چه ابعادی می‌یابد. بدون تردید، بستر مجازی به کمک مردم آمده تا بسیاری از وقایع پزشکی که هیچ‌گاه پیگیری درستی نشده، یادآوری شود...
کد خبر: ۶۰۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 07 July 2016
پس از حادثه رخ داده برای عباس کیارستمی که گمان می‌رود با توجه به اتفاقات رخ داده، عمر این هنرمند برجسته کشورمان در سیستم درمانی ایران کوتاه شده، هشتگی تازه در فضای مجازی شکل گرفته و کاربران شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تجارب تکان‌دهنده‌شان در سیستم درمان کشور می‌کنند؛ تجاربی که افکارعمومی و شاید مدیران وزارت بهداشت و درمان را بیش از پیش متوجه آنچه در بیمارستان‌ها می‌گذرد، خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» بدرود حیات عباس کیارستمی که برخی پزشکان فعال در پروسه درمان این هنرمند در ایران روایت متفاوتی از روایت خانواده‌اش مطرح می‌کنند، نقدهای جدی را به سیستم درمان پیش آورده است. عدم حضور پزشکان متخصص در ایام نوروز که نخستین عمل جراحی کیارستمی انجام شده و همچنین طرح موضوع وجود سرطان روده که خانواده کیارستمی متکی بر مستندات، آن را رد می‌کنند، درباره تشخیص پزشکان نیز تردید جدی به وجود آورده است.

پارگی لوله انتقال‌دهنده ادرار در بدن این هنرمند، عدم تشخیص اولیه، استمرار عفونت و در ‌‌نهایت تشخیص دیرهنگام که عفونت را تا بالا‌ترین حد در خون کیارستمی جاری ساخته بود، بخش دیگری از روند درمان پراشکالی است که در روزهای اخیر توسط برخی نزدیکان این هنرمند برحسته کشورمان رسانه‌ای شده و نشان می‌دهد چگونه یک عمل ساده با اجرا در سیستم درمانی ایران می‌تواند به عملی مرگ‌آور تبدیل شود.

از زمان بدرود حیات عباس کیارستمی بسیاری از هنرمندان در یادداشت‌هایی خواستار پیگیری و بررسی روند درمان کیارستمی شده‌اند، تا مشخص شود که آیا خطاهای پزشکی در روند درمان کیارستمی رخ داده و این خطا‌ها تاثیری در فوت این سینماگر نامدار داشته است؟ در مقابل مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که می‌کوشند با وزارت بهداشت و درمان وارد چالش نشوند، در پاسخ به این مطالبه پاسخ‌هایی همراه با محافظه‌کاری داده‌اند.

پس از موج اول اعتراض هنرمندان، موج دوم از سوی عموم مردم در فضای مجازی شکل گرفت و گروهی از مردم در شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک و توییتر با هشتگ #خطای پزشکی، از دیگر کاربران فضای مجازی خواستند تا تجربیات‌شان را در این زمینه به اشتراک بگذارند و اگر خود یا نزدیکانشان قربانی چنین خطاهایی شده‌اند، این وقایع را بازگو کنند؛ خطاهایی که برای مردم عادی رسانه‌ای نمی‌شود و شانس چهره‌ای مشهور چون کیارستمی را ندارد تا دست کم عمق فاجعه رسانه‌ای شود.

نتیجه این فراخوان، تا این لحظه روایت‌های تکان‌دهنده‌ای است که اشخاص با هویت معلوم در حساب‌های کاربری شان در شبکه‌های اجتماعی بازگو کرده‌اند. در بسیاری از این روایت‌ها، جزئیات سیر درمانی، بیمارستان محل بستری، پزشک معالج و سرنوشت‌های عمدتاً تلخ قربانیان خطاهای پزشکی ذکر شده‌ است.

این توفان تازه آغاز شده و باید دید چندصد یا چندهزار گزارش در این زمینه از سوی مردم در فضای مجازی منتشر می‌شود و #خطای پزشکی چه ابعادی می‌یابد. بدون تردید، بستر مجازی به کمک مردم آمده تا بسیاری از وقایع پزشکی که هیچ‌گاه پیگیری درستی نشده، اکنون یادآوری شود و مسئولانِ پزشکِ وزارت بهداشت و درمان دریابند این رسانه‌ها نیستند که علیه همکارانشان تبلیغات می‌کنند، بلکه اعتراض شدیدی نزد عموم مردم نسبت به سیستم درمان کشور است؛ سیستمی که رقم قابل توجهی از بودجه عمومی کشور را می‌بلعد.

 «تابناک» در روزهای آینده در سلسله مطالبی به کالبدشکافی علل وقوع این وضعیت و همچنین کاهش اعتماد عمومی نسبت به سیستم درمان کشور و افزایش نگاه منفی نسبت به این حوزه خواهد پرداخت، تا شاید وزیر بهداشت و درمان و مدیرانش در این زمینه اقدامات اصلاحی در دستورکار قرار دهند و سیستم درمان که کوشیده می‌شود از آن انتقاد نشود، به شرایط استاندارد نزدیک‌تر شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۷۹
انتشار یافته: ۴۳
خطای پزشکی در همه نقاط دنیا هست حالا چه دستهای پنهانی وجود داره که تلاش کنن این چهار تا پزشک خوب هم که واسه کشور مانده از ایران بروند خدا داند
خیلی سادس جسد رو بفرستن پزشکی قانونی تا اتوپسی بشه و انقدر هم سر و صدا پیش نیاد
پدر منم از امريكا اومد ايران مشكل پروستات داشت در بيمارستان... همين كار و كردند و فوت كرد وقتي همه چي پول ميشه همينه
قیصر کجایی که عباست رو کشتن
تابناک عزیز همسر من یک پرستار است و از اشتباهات فاحش پزشکان بسیار تعریف می کند که متاسفانه در بعضی موارد به قیمت جان مردم تمام می شود. در آخرین مورد لوله ای که برای تنفس بیماری باید در ریه بیمار قرار می گرفته با اشتباه متخصص بیهوشی در معده قرار گرفته و چندین روز متوجه نشده بودند و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
همسر شما از اشتباهات رایج پرستاران چیزی نگفتن. به پدربزرگ من یک سرم مخصوص وصل کردن که باید طی ۱۲ ساعت تموم می شد. سرعتشو اول کار درست تنظیم نکردن بعد ۱۱ ساعت نصفش باقی مونده بود اومد سرعتشو اینقدر بال برد که توی یک ساعت بقیه تموم بشه. بخاطر همین کار مشکل پیدا کردو بعد چند روز هم فوت شد
خانم نیکی کریمی هم از قول خود مرحوم کیارستمی گفته پزشکان اشتباه کرده اند. این هم متن خانم کریمی در ملاقات آخر

روي تختي كنار پنجره ، رو به روي باغچه خوابيده بود ، سعي کردم با شوخی و خنده فضا را عوض کنم ... به خودش اشاره كرد و گفت : " خراب كردن ..."
:)) واقعا كه ژورناليستيد ...
ساعت9شب دست دختره دوسالم دچار دررفتگی شد به بیمارستان ... یاسوج مراجعه کردیم طب اورژانس نتونست جاش بندازه متخصص شیفت دکتر ... اصلا در بیمارستان حضور نداشت معاونت درمان... دکتر... بخاطر کاری شخصی اونجا حضور داشت بهش مراجعه کردیم حتی حاضر نشد دکتر شیف رو پیج کنه فردا ساعت 11موفق شدیم از طریق یه اشنا تو اتاق عمل یکی از متخصصین رو سفارش کنه جاش بندازه...
مگر خون کیارستمی که تازه اسمشو شنیدم رنگین تراز بقیه مردم هست?
ﺻﺮﻑ ﻧﻈﺮ ﺍﺯ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﻻﻱ ﻗﺼﻮﺭ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ; ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﻣﺮﺟﻊ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻗﺼﻮﺭ ﭘﺰﺷﻜﻲ; ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻩ ﺻﻨﻔﻲ ﻭ ﻳﻚ ﺳﻮﻳﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮﻉ; ﻧﻘﺶ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺗﺒﺮﺋﻪ ﭘﺰﺷﻜﺎﻥ ﻣﺘﺨﻠﻒ ﻭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻭﺿﻊ ﻧﺎﺑﺴﺎﻣﺎﻥ ﻛﻨﻮﻧﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻡ ﻣﻮﺝ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﻣﻨﺠﺮﺑﻪ ﺍﺻﻼﺡ ﻭﺿﻊ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﺭﻓﻊ ﻇﻠﻢ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺷﻮﺩ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
این توی همه اصناف هست فقط مشکل نظام پزشکی نیست. کلا کار نظارت رو باید از حیطه اصناف خارج کنن .
طبق گزارش جدید منتشر شده خطای پزشکی سومین علت مرگ در ایالات متحده آمریکا است.
به گزارش خبرنگار مهر، تحقیقات محققان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا نشان می دهد در سال ۲۰۱۳ حداقل ۲۵۰ هزار نفر به دلیل اشتباهات قابل پیشگیری پزشکی فوت کرده اند.

این تعداد مرگ و میر بیشتر از مرگ ناشی از تلفیق موارد مرگ ناشی از سکته و آلزایمر است و در رتبه سوم بعد از بیماری قلبی و سرطان که ادعا می شود سالانه ۶۰۰ هزار نفر به این خاطر می میرند قرار دارد.

همچنین محققان دریافتند نرخ مرگ و میر ناشی از خطاهای پزشکی در صورت در نظرگرفتن موارد پیش آمده در خانه سالمندان حتی به مراتب بیشتر خواهد بود.

مارتین ماکاری، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد فقط به خاطر باکتری و پلاک های قلبی نمی میرند، بلکه مراقبت های بهداشتی نامناسب، تشخیص نادرست پزشکان و مصرف بیش از اندازه دارو هم در مرگ افراد دخیل هستند.»

وی در ادامه می افزاید: «در مجموع مشخص می شود که اشتباهات پزشکی سومین عامل مرگ در آمریکا است.»

در مطالعه اخیر، نرخ مرگ و میر بین ۲۵۰ هزار تا ۴۴۰ هزار در سال برآورد شده است.

به گفته این محققان، تعداد دقیق افرادی که به دلیل جراحی های غیرحرفه ای، تجویز اشتباه دارو، یا صرفا یک اشتباه کوچک در اطلاعات کامپیوتری درگذشته اند مشخص نیست.

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی در آمریکا از سیستم جمع آوری آمار سلامت ملی استفاده می شود که البته در این آمارها خطاهای پزشکی پیگیری و ثبت نمی شود.

طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز ملی سلامت، سایر علل اصلی مرگ در آمریکا در سال ۲۰۱۳ عبارت بودند از تصادف (۱۳۳,۰۰۰)، دیابت (۷۶,۵۰۰)، آنفلوانزا یا ذات الریه (۵۵,۰۰۰) و خودکشی (۴۳,۰۰۰).
سلام
دوستان نباید از حق گذشت. من باردار بودم ۸ماهه که دچار مسمومیت حاملی شدم و فشار خون من تا ۲۰۰به روی ۱۱۰هم رسید که همه نگران تشنج و خونریزی مغزی شده بودند و پزشکان راه درمان را ختم حاملگی می دانستند اما بچه من هنوز نارس بود که یک پزشک فداکار متخصص زنان تا صبح بر بالین من نشست و فشار خون مرا کنترل کرد و با مراقبت بسیار خوب فرزندم را سالم و رسیده در دامان من گذاشت. همیشه دعاگویش هستم.
من یک مهندس کامپیوتر هستم در تک تک قراردادها ضمانت جبران خسارت می دهم و به آن پایبندم در سیستمی که برخورد با کادر بیمارستان شش ماه حبس دارد و اولین بند رضایت‌نامه عمل تبری پزشک از تبعات و مسولیت کار خود است چه توقعی می رود . حتی یک برنامه طنز در نطفه خفه می شود . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
درود بر فضای مجازی
با سیاستهای غلط وزارت بهداشت و مخصوصا این وزیر اکنون پزشکان خود را تافته جدا بافته میپندارند
خجالت بكشيد تابناكيهاي عقده اي،شما از چيز ديگه اي ناراحتيد و عقده وزير ارزشمند بهداشت را به دل داريد...
اين مشكل بايد به صورت ريشه اي حل بشه. از يك سو به اعضاي هيات علمي اجازه اشتغال در بخش خصوصي داده نميشه و اونها بايد در بيمارستانهاي فرسوده دولتي كار كنند كه كسي حاضر نيست به اين بيمارستانها مراجعه كند. از سوي ديگر كسانيكه هيات علمي نيستند و از علم و دانش فاصله گرفتند و به پزشكي به چشم بيزنس نگاه مي كنند سهام بيمارستان خصوصي رو ميخرند و همچين بلايي سر مردم ميارن. مشكل اصلي بهداشت و درمان ايران همين تمام وقت شدن اعضاي هيات علمي است.
حركت بسيار خوب و بجايي است. لطفا اين موضوع را پيگيري كنيد چون همانطور كه گفتيد عليرغم اينكه سيستم درماني كشور قسمت عمده بودجه كشور را مي بلعد اما در عمل ناكارآمد بوده و صرفا باعث پر شدن جيب تعداد زيادي از پزشكان پر ادعا و بي سواد مي شود كه به هيچ ارگاني هم پاسخگو نبوده و هميشه هم معترض هستند.
این طوفانها مثل عنوانش فقط خراب کننده است. فقط باعث گارد پزشکان نسبت به قضیه میشه بدونن هیچ اصلاحی. بنده سالیان متمادی در کانادا زندگی کردم. به جرات میگم دسترسی به سیستمهای تخصصی پزشکی در ایران به مراتب ساده تر است.
اما چیزی که ما اینجا بصورت محسوس تری پایین تر از کشورهای پیشرفته است و اخیراهم بیشتر افت کرده اخلاق پزشکی ، وظیفه شناسی و صداقته. از طرف دیگه ما مردم خودمون اینجا یکسری از این افراد رو اینقدر بصورت افراطی بزرگ کردیم و بها دادیم که همینها بمعضل سیستم پزشکی شدن. طرف یا اسمش و نه سوادش داره پول درمیاره
به پزشک ها باز گیر دادین؟ بده شما رو درمان می کنن؟ اینطور باید جوابشون رو بدین، یا به درآمدشون گیر بدین یا اتهام خطا بهشون بزنید که درصدش کمتر از یک دهم درصده.
پولهای باد اورده و حقوقهای نجومی پزشکان را مغرور کرده است
مشکل مردم در ایران ، عدم مطالعه و پیروی از به حرف خاصه . و نمیشه انتظار بیشتری هم داشت. هنوز تیم تحقیق نظر نداده. ملت قضاوت میکنن
خطای بسیاری انجام ومنجر به مرگ افرادزیادی ازکوچک تا بزرگ شده از وصل سرم شستشو گرفته تا جراحی های اشتباه مخصوصا اورژانسیها و...که هرگز پیگیری نشده اگر هم شکایتی مشود پرسنل بیمارستان وشبکه بهداشت وپزشکی که باید تشخیص دهد ایا این شکایت موجه است یا خیر همه پشت خاطی قرار میگیرند ویک مشت محکم به دهن شکاکی بیچاره داغدار میزنند بدون یک عذرخواهی ساده مردم ما ازبس این جور برخوردی همه جا دیدن که با علم به اشتباه تیم پزشکی دیگر پیگیر مرگ عزیزانشان نمیشن پزشکان وتیم درمان بیمارستانها درمانگاها طوری رفتار میکنن انگار ازتباری بغیرازبیماران هستند وچقدر غم انگیزاست حتی ذره ای پشیمانی ندارن ...
یه بار نزدیک بدد دکتر برای ازمایش همسرم رو مجبور به بیهوشی و ازمایش کنه. هیچ بیماری خاصی نداشت و ما حاضر نشدیم واسه چک اپ اینکارو بکنیم. دکتر مطبش جای دیگه بود و بیمارستانی که ما رو فرستاد بینارستان... بود. خیلیها اعتماد می کنن و از ترس بیمار بودن این کارها رو می کنن. ما هم به واقع پول کافی نداشتیم. هنوزم همسرم بدون مشکل داره زندگی میکنه
ده سال پیش مادرم را با درد قفسه سینه به مطب دکتر جراح متخصص قلب مشهوری بردیم پس از ساعتها انتظار ایشان را ویزیت کرد نوار قلب گرفت و گفت باید بلافاصله در بیمارستان بستری و پیوند رگ قلب زده شود هزینه عمل را هم اعلام کردند شش میلیون تومان میشود بعلت بی پولی من مادرم در خانه بستری شد و سه روز بعد عزیزی از پزشکان فامیل به دیدنشان امد که پزشک عمومی هستند و به تشخیص ایشان فهمیدیم درد قفسه سینه اش ناشی از ورم روده بزرگ و معده و فشار ان به قفسه سینه است نوار قلب را نشانشان دادیم گفت این نوار چیزی نشان نمیدهد یک برنامه تغذیه ای برای مادرم تجویز کرد و اکنون ده سال است ایشان شکر خدا سر پا است و قلبشان هم هیچ اشکالی ندارد
باسلام و ممنون از گزارش خوبتون
ساده ترین راه افزایش حقوقشون هست!
چون عادت کردیم که حقوق های پزشکان باید بالاترین باشه!
درصورتیکه واقعا پولشون از راه درست بدست نمیاد!
واقعا حق یک پزشک نیست که ده، بیست و حتی صد برابر یک فارغ التحصیل شریف حقوق ماهیانه داشته باشه!
واقعا متاسفم که بهای زیادی بهشون میدیم!
پزشک هندی و چینی با یک دهم هزینه های این پزشکان کار میکنند و لااقل تعهد هم بیمار دارند!
امیدوارم این تبعیض کنار بره و همه حقوقشون بالا بره که سطح زندگی ها بالاتر برود و نیاز به پزشکان بی تعهد کمتر بشود!
نه همه پزشکان بلکه عده ای که تعدادشان هم روز به روز زیاد تر شده است، بیمار را فقط به عنوان منبع کسب درآمد می بینند، پدیده هایی چون بیمار دزدی، زیر میزی، شیرینی مراقبت بهتر به پرستاران و .... ده ها فساد دیگر در جامع پزشکی، روز به روز بدتر و بدتر می شود. پزشک ها هم شدند مثل بغالی و میوه فروش و مرغ فروش اینترنت فروش و.... دیگه اون قداست قدیم را ندارند چون بیش از جون آدم ها به فکر پول و تفریح هستند ...
تجربه نشون داده هشتک که خوبه،هفتک هم جواب نمیده!!کسی جرات داره اعتراض کنه؟؟
سومین عامل مرگ در امریکا خطای پزشکی می باشد البته این امار مربوط به بیمارستانهای امریکا می باشد خود امریکایی ها می گویند اگر امار مطب های خصوصی را به این جمع کنیم اولین علت مرگ بیماران خطاهای پزشکی می باشد این در حالی است که در امریکا نسبت به کار پزشکان بسیار حساس می باشند وکوچکترین اشتباه آنها را بی رحمانه مجازات می کنند سند این حرف من کافی است در اینترنت کلمه خطای پزشکی یا medical errors را جستجو کنید. عمده مشکل خطای پزشکی به ماهیت طب غربی بر می گردد که تعریف او از بیمار این است بیمار حیوانی که سریعا می توان از او پولدار شد.فلاسفه بسیاری در این مورد بحث کرده اند و خطر سیطره تکنیک بر تمدن انسان و در نتیجه بی کیفیت شدن زندگی انسان علارغم افزایش تجمل وکثرت گرای را اخطار کرده بودند.. حدود 50 درصد خطاهای پزشکی خطا های تکنیکال می باشد یعنی خطایای که بر اثر استفاده از دستگاه های پزشکی پیش می اید حقیقت این است که یک معاینه خوب وهمه جانبه از بیمار تا حدود 90 درصد استفاده از هر دستگاهی را رفع می کند ولی شرکت های پزشکی با نفوذ در تیم های پزشکی جهان بخصوص در دانشگاه های مادر هر روز پزشکی را به این ابزار ها بیشتر گرفتار می کنند در صورتیکه این ابزار پزشکان حقیقی را از رده خارج کرده و بدین وسیله جیب مردم را خالی می کنند
چند جمله بعد متعلق است به دکتر علمداران ریس دانشگده پزشکی مشهد
یماریهای درمانزاد (یاتروژنیک - iatrogenic ) بیماری هایی هستند که در واقع، پزشکان، بیمارستان ها، داروها و دستگاه های درمانی مدرن به وجود می آورند. در این مقاله به بررسی میزان تلفات ناشی از این پدیده و همچنین آمار دخالت های غیر ضروری پزشکی در آمریکا پرداخته شده که قسمتی از آن به طور اجمالی از این قرار است:

بیماری های ناشی از بیماری های درمانزاد در هر سال 784 هزار امریکایی را می کشد! و جهت این کشتار، 14 درصد از درآمد تولید ناخالص ملی آمریکا هزینه می گردد. آمار کشته شدگان ناشی از بیماری های درمانزاد در هر 10 سال بیش از همه تلفات جنگی آمریکا در کل تاریخ جنگ این کشور است. و البته این آمار بر اساس گزارش های انجام شده است در حالی که عنوان می شود فقط 5 تا 20 درصد اعمال درمانزاد تاکنون گزارش شده است و این به آن معنا است که اگر خطاهای پزشکی به طور کامل و با دقت گزارش شود، آمار بسیار بالاتری از میزان مرگ و میر سالانه درمانزاد ارائه خواهد شد. طبق این گزارش این بدیهی است که سیستم پزشکی امریکا، از علل عمده مرگ و میر و آسیب در ایالات متحده است و به طور دقیقتر میزان مرگ و میر سرطان، سالانه 553 هزار نفر و در بیماری های قلبی سالانه 700 هزار نفر است اما امار تلفات سالانه حاصل از بیماری های درمانزاد که خود سیستم درمانی باعث آن می گردد حدود 784 هزار نفر است که معلوم می کند شایعترین علت مرگ در امریکا سیستم درمانی این کشور است و ضرر سیستم پزشکی امریکا بیشتر از منفعت آن است. و همچنین تعداد امریکایی هایی که روش های غیر ضروری پزشکی و جراحی های غیر ضروری بر روی آن ها اعمال شده در سال 7،5 میلیون نفر است که در 10 سال حدود 56 درصد جمعیت آمریکا می شود.
نوشته شده یوسیله یک پزشک که برای همیشه پزشکی را کنار گذاشت
ای بابا مدیران دولتی و حقوق های نجومی بس نبود؟؟؟ حالا رفته اید سراغ پزشکان
درهمه جای دنیا اشتباهات پزشکی وجود دارد
مشکل نظام پزشکی در کشور ما بیمارستان های بدون امکانات و پرستاران لوس و ازخود راضی و تلگرام بازه
انشا ا... به شرایط استاندارد نزدیک‌تر شویم.
پزشکان ایران ۵ برابر همکاران آلمانی خود درآمد دارند

علی گرجی رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان حلقه مفقوده پزشکی کشور را اخلاق نامید و تأکید کرد که مشکل پزشکی ایران نه بیمارستان است و نه تجهیزات پزشکی و گفت: درآمد یک جراح مغز و اعصاب در ایران ۵ برابر کشور آلمان است.

وی افزود: در ایران یک پزشک متخصص نسبت به پزشک آلمانی پول خیلی زیادتری‌ می‌گیرد اما سرویسی که در مقایسه با آنها ارائه می‌کند بسیار پایین‌تر است.

رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان ادامه داد: درآمد یک متخصص مغز و اعصاب در ایران با احتساب درآمد در بخش خصوصی، دولتی و زیرمیزی‌ها از همتای آلمانی به مراتب بیشتر است.

وی با بیان اینکه اگر تنها حقوق پزشکان از بخش دولتی را در نظر بگیریم درآمد پزشکان ایرانی‌ به مراتب‌ کمتر از آلمانی‌ها است، گفت: متخصص جراح مغز و اعصاب در ایران نسبت به همتای آلمانی خود پول کمتری از دانشگاه می‌گیرد. اما نکته مهم این است که پزشک آلمانی تنها می‌تواند در یکی از ۲بخش دولتی یا خصوصی فعالیت کند. اما در ایران این طور نیست!

گرجی خاطر نشان کرد: سرویسی که پزشکان ایرانی ارایه می‌کنند ۵ درصد سرویس پزشکان آلمانی است و من واقعاً متاسفم که در سیستم پزشکی چند سال اخیر مواردی دیده شده که جای تأسف دارد.
یک روز بدجوری گرفتار این افکار و غرضورزی هاتون میشین ؟ ... ادبیات متن به دور از رسالت اصلی رسانه می باشد ... هرچند که تاریخ به خوبی ثابت کرد که مثل شماها از رنج بی مغزی قلم هاشان رو فروختن و شدن عروسک های زشت خیمه شب بازی ... بدان با هجمی از معرفت و بهره هوشی و ذوق و پشتکار و عشق بی دلیل ساز بد صدا زدی ... این راهش نیست ... هیچ کس منکر نمی شود نه کیارستمی هر انسانی مستحق داشتن و رسیدن به حقوق می باشد ...
ولی این ادبیات از دل سوخته بلند نشده تا بر دل بنشیند ... از عقده بلند شده تا بر جهل خوش اید ....
این دشمنی شما و بعضی ها نسبت به پزشکان ریشه در عقده های کودکی و نوجوانی ندارد..کسانی که آرزوی پزشک شدن داشته اند ولی توانش را نداشته اند الان نسبت به پزشکان عقده گشایی می کنند..ولی عزیزان این کارها به جایی نخواهد رسید تنها اثر آن آسیب به همان مردمی است که مثلا" شما به فکرشان هستید
خدا رحمت کنه استاد رو شاید درگذشتش منشا خیری شد برای این مردم بیچاره
من از ده سال پیش مشکلی پیدا کردم و شاید بیش از پنجاه پزشک رفتم رفتارهای پر از غرور توهین آمیز و پرخاشگرانه هیچ پزشکی هم کارای اون یکی رو قبول نداشت هر کدوم سونو و آزمایش خودشون رو میخواستن آنهم حتما آزمایشگاه دکتر فلان و سونوگرافی بهمان بعد هم که دیگه خودشون سونو میکردن و پولش جزو ویزیت بود اگر بهشون میگفتی این دارو رو قبلا مصرف کردم میخواستن بکشند اما حاضر نبودن بکن من نفهمیدم تو چته اونقدر بی اخلاقی دیدم که از دو سه سال قبل بیخیال شدم و به درد خودم میسوزم اما حاضر نیستم پیش این افراد پرمدعا و کساد برم
مهمترين مرحله درمان تشخيص هست و مهمترين مرحله جهت تشخيص و درمان تعهد پزشك بر نحوه اجراي تشخيص و پيدا كردن نقاط ارتباطي و بين رشته اي در تخصص غير مرتبط با پزشك اصلي (درمانگر)ميباشد متاسفانه پزشكان اين چند دهه اخير در مرحله تشخيص بسيار ضعيف عم ميكنند و مهمترين عامل اين مسئله عدم وقت گذاري كافي براي بيمار ميباشد /متاسفانه هر پزشك معمولي در تهران بن طور متوسطه ١٧/٥ميليون تومان قسط بانكي و كالايي در هر ماه ميپردازد كه اين در ازاي پزشكان سهام دار بيمارستان و جراح (٣٠٠ميلون تومان)رقم ناچيزي است بنابرين فرصت گذاري براي بيمار امري غير واقع و مغاير با مصلحت اقتصادي ميباشد
امروزه بيماريهاي اقتصادي و عدم سياست گذاري در بخش آموزش و درمان و مسكن تمام نيازهاي جامعه را ايران را دچار بي هويتي همراه بافساد كرده است كه اين اول راه دشوار ماست
قضاوت ممنوع
من خودم آپاندیسیت در ایام عید در سبزوار گرفتم با یک نیسان که آمبولانس کرده بودند منو بردن بیمارستان که فقط فریاد میزدم که تو رو خدا آرومتر من هر دست اندازی میپریدم هوا. دکتر برای 24 ساعت برای عمل نبود و بعد خودم سرپا رفتم اتاق عمل و با درد شدید همونجا پشت اتاق عمل بدون پرستار منتظر عمل نشسته بودیم مثل گوسفندی که میخوان سلاخی کنن. بعد منو بردن بعنوان تصادفی برای سونوگرافی که کجا شکستگی دارید فقط به این خاطر که فردی دیگه هم هم اسم کوچک من در بیمارستان بود و اشتباهی گرفته بودند. خدا خواست شانسی جون سالم بدر بردیم.
تابناک تو که زرد نبودی
اولا خطای پزشکی هست که باید حق شکایتم باشه....دوم قسمت زیادی از بحثایی که درمورد خطای پزشکی هست نا اگاهییه مثل فلج اطفال خواننده خوب کشورمون که خودش میگه امپول اشتباهی...فلج اطفال درمان نداره معمولا کسی که تب و لرزشو بگیره تا فلجش میره....حالا بدبخت پزشکی که موقع تب بهش امپول بزنه...میفته کردن اون...اما یه قسمتش عقده هستش...پزشکی رشته قشنگیه که همه جای دنیا سخته ودرامدشم همه جا بالاست...خیلی ارزوی بچگیشونه...ولی چون نرسیدن...
اما حالبش نظر اون پزشکیه که از المان در مورد درامد ایران صحبت میکنه....دوست عزیز چرا نمیای ایران با این درامد بالا کار کنی؟؟؟؟ یا از پول خیلی بدت میاد یا از کشورت یا همه واقعیتو نمیکی
یه چیز جالب دیگه درامد پزشک با ۷ الی ۸ سال عمومی ۴ سال تخصص و دو سلل فوق که طی این مدت حق کار کردن بیرونو نداره....با پرستار با ۴ سال که از سال دوم بیرون کار میکنه مقایسه میشه...اگه انقدر ظلمه چرا پزشکی نمیخونین؟؟؟
با سلام
دو سال پيش برادرم چشمش را به علت آب مورواريد در بيمارستان ...اهواز عمل كرد و بعلت استفاده از وسايل عفوني چشمش پس از عمل عفونت پيدا كرد و بينايي أن چشم به حداقل رسيده و بينايي خود را از دست داده است و جهت ادامه معالجه به تهران مراجعه و هيچ بيمارستان و پزشكي حاضر به ويزيت ايشان نشد.
من سالها درد پا داشتم تا حدی که سال دوم دبیرستان به مدرسه نرفتم. پزشکان عزیز میگفتند عامل رشد، عصبی،... و هزاران تشخیص غلط باعث سالها عذاب بود.یک پزشک عمومی فارغ التحصیل از امریکا گفت شما التهاب عضله بدلیل انحراف استخوانی دارید و با 25 عدد قرص ساده دیکلوفناک،سالهاست دردی ندارم. زنده باد تشخیص های درست اقایان دکتر پول پرست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر