بازدید 3908

دستگيري کلاهبردار ميلياردي اشياي عتيقه تقلبي

کد خبر: ۶۰۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 30 June 2016
فرمانده انتظامي استان از دستگيري فردي که با سوء‌استفاده از علاقه دوستداران اشياء عتيقه، اقدام به فروش آن‌ها و از اين طريق ميلياردها کلاهبرداري کرده بود، خبر داد.

به گزارش مردم سالاری، سردار «کامراني صالح» در گفت و گو با پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر گفت: در پي کسب پرونده‌اي از کلانتري 30 اسلام آباد به پليس آگاهي استان البرز مبني بر فروش اشياء عتيقه تقلبي و کلاهبرداري ميلياردي از اين طريق، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي افزود: در اين پرونده فردي که خود را فروشنده اشياء عتيقه معرفي کرده، تعدادي ظروف گلي را به عنوان عتيقه به شاکي فروخته و در قبال آن يک قطعه زمين مسکوني به مساحت هزار متر مربع به ارزش دو ميليارد و 100 ميليون ريال را معامله کرده بود. اين مقام انتظامي، بيان کرد: شاکي پرونده پس از دعوت به پليس آگاهي در شرح ماجرا گفت با توجه به اين که به جنس‌هاي آنتيک و قديمي علاقه دارد، از طريق يکي از آشنايان به اين فرد متقلب، معرفي شده و در ابتدا با نشان دادن کتابي که حاوي تصاوير ظروف، کوزه‌هاي سفالي‌، تابلو و ساير اشياء عتيقه بود، وي را ترغيب به خريد آن اشياء کرد.

سردار کامراني صالح، تصريح کرد: پس از توافق دو طرف براي معامله اشياء عتيقه، فروشنده، تعدادي اجناس گلي تقلبي را به وي مي فروشد و در قبال آن يک قطعه زمين هزار متري به ارزش دو ميليارد و 100ميليون ريال را معامله مي کند، اما پس از نشان دادن اجناس به چند نفر کارشناس اشياء عتيقه، متوجه تقلبي بودن جنس‌ها مي شود.

وي، ادامه داد: باتوجه به اظهارات شاکي از کارشناسان ميراث فرهنگي خواسته شد تا در خصوص اجناس مذکور نظر کارشناسي خود را اعلام کنند که طبق نظر سازمان ميراث فرهنگي، اجناس فروخته شده فاقد هرگونه ارزش تاريخي بود.

فرمانده انتظامي استان البرز، اظهار کرد: با توجه به نظر نهايي سازمان ميراث فرهنگي استان البرز، ماموران وارد عمل شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، متهم شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.

سردار کامراني صالح، گفت: متهم که داراي دو فقره سابقه محکوميت کيفري است به جرم خود مبني بر کلاهبرداري در قالب فروش اشياء عتيقه تقلبي اعتراف کرد.

گفتني است، متهم دستگير شده به اتهام کلاهبرداري با قرار وثيقه مناسب روانه زندان شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار