بازدید 9721
۳

اعدام برای عاملان تجاوز به توریست فرانسوی

کد خبر: ۶۰۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 30 June 2016
دو مرد افغان که توریست فرانسوی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده ‌بودند، از سوی دادگاه به اعدام محکوم شدند.

به گزارش شرق، این دو متهم که هر دو افغان هستند، یک سال قبل زن جوان فرانسوی را در منطقه فرحزاد ربودند و در آلونکی مورد تعرض قرار دادند.

این پرونده با شکایت زن ٢٣ساله فرانسوی به جریان افتاد. او با مراجعه به مأموران کلانتری فرحزاد مدعی شد از سوی چند مرد مورد آزار قرار گرفته ‌است. او گفت: چند روز قبل از مرز ارمنستان وارد ایران شدم و چون به کوه‌نوردی علاقه زیادی دارم و طبیعت ایران هم من را خیلی جذب کرده ‌بود، به کشور شما آمدم و برای تفریح به فرحزاد رفتم. در مسیر چند مرد من را گرفتند و به داخل آلونکی کشاندند و در آنجا مورد تعرض قرار دادند. من نمی‌دانم آنها چه کسانی بودند اما متوجه شدم همگی کارگر هستند. بیش از چهار مرد در آن خانه بودند و من نتوانستم از دستشان فرار کنم؛ فقط یک نفر بود که به من کمک کرد از دست آنها فرار کنم.
وقتی مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند، موفق شدند آلونکی را که زن فرانسوی می‌گفت شناسایی کنند. آنها چند نفر از متهمان را بازداشت کردند.

تحقیقات نشان داد همه متهمان مردان افغان هستند که در آن منطقه کارگری می‌کردند و در یک آلونک سکونت داشتند. آنها وقتی مورد پرسش قرار گرفتند، ابتدا منکر تجاوز شدند و گفتند زن فرانسوی اشتباه می‌کند و اصلا چنین کسی را نمی‌شناسند اما یکی از متهمان به پلیس گفت این اتفاق افتاده ‌است و او تنها کسی بود که به زن فرانسوی کمک کرد تا فرار کند. با اعتراف این جوان افغان و شناسایی متهمان از سوی زن فرانسوی، پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.

کوه‌نورد فرانسوی در اولین جلسه رسیدگی، شکایت خود را به دادگاه ارائه داد و گفت می‌خواهد به کشورش برگردد و دیگر نمی‌تواند در جلسات دادگاه شرکت کند. او همچنین اظهارات فردی که به او کمک کرده ‌بود را تأیید کرد و گفت: این مرد جوان وقتی که دید حال بدی دارم، در همان لحظه به من کمک کرد تا از دست هم‌وطنانش نجات پیدا کنم و مرا به جای امنی رساند. من از او شکایتی ندارم اما دو مرد جوان دیگر به من تجاوز کردند.

پس از برگزاری جلسات متعدد رسیدگی و تحقیق از متهمان، آنها برای بیان آخرین دفاع در جایگاه حاضر شدند. دو متهم ردیف اول که زن فرانسوی آنها را عامل اصلی ربایش و تعرض معرفی کرده‌ بود، اتهام خود را رد کردند و گفتند: ما قبول داریم به این زن تجاوز شد اما ندیدیم چه کسی این کار را کرده ‌است. چون داخل آلونک تاریک بود و ما متوجه نشدیم چه کسی این کار را کرد اما ما عامل تجاوز نبودیم.

با پایان جلسه رسیدگی بعد از اینکه هیأت قضات وارد شور شدند، دو متهم ردیف اول را با توجه به اعترافات اولیه، شکایت شاکی و نظریه پزشکی قانونی به اعدام محکوم کردند. همچنین متهم ردیف سوم که به متهمان دیگر برای فرار کمک کرده ‌بود، به پرداخت جریمه نقدی به صندوق دولت محکوم شد و جوانی که به زن فرانسوی برای فرار کمک کرده ‌بود هم تبرئه شد.

قاضی حسین اصغرزاده ضمن اعلام این خبر گفت پرونده درباره سایر متهمان همچنان باز است و تحقیق درباره آنها ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
خیلی جالبه
دو روز پیش همینجا خبری خوندم که به دختر افغان گارگری که از محل کارش به منزلش بر میگشته دو نفر با پوشش مسافر کش بهش تجاوز کردند وحتی برای کشتنش انداختنش در کانال و جالب اینکه حکم متجاوزین سی سال حبس بوده ،دختر افغان خار داره ،دختر فرانسوی نداره؟
بانو محترم اون دختر افغان مورد تجاوز قرار نگرفته بود بلکه حکم سی سال زندان به دلیل آدم ربایی و اذیت و آذار ضورت گرفته.اذیت و آذار یعنی دخول صورت نگرفته
راستی چرا هنوز قاتل ستایش قریشی زنده است؟؟؟؟اگه چند نفر افغانی یهو کار خلاف انجام بدهند سریع مجازات میشوند اما....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر