بازدید 3062

تقاضای حشد الشعبی برای برخورد سازمان ملل با عربستان

تشکیلات مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' در واکنش به اظهارات مداخله جویانه 'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان سعودی در امور داخلی عراق خواستار برخورد سازمان ملل با ریاض شد.
کد خبر: ۶۰۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 30 June 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، این نیروی مردمی در بیانیه ای روز پنجشنبه اعلام کرد که از سازمان ملل که اخیرا به نقش تشکیلات مردمی الحشد الشعبی در آزادی فلوجه اشاره کرده است، می خواهد در برابر حملات غرض ورزانه سعودی ها مداخله کند.

در این بیانیه تاکید شده است که تشکیلات مردمی الحشد الشعبی در حال حاضر مهمترین نیروی مبارزه با گروه تروریستی داعش در جهان است.

به نوشته بیانیه، عربستان گاه از طریق سفیر شبهه انگیزش در بغداد و گاه دیگر مسوولان سعودی و با بکارگیری ابراز رسانه ای و پول سیاسی این رژیم همچنان به حملات غرض ورزانه و ظالمانه خود علیه نیروهای مردمی الحشد الشعبی ادامه می دهد که آخرین مورد آن درخواست وزیر خارجه عربستان برای انحلال تشکیلات مردمی الحشد الشعبی است.

بیانیه تاکید کرده است که عربستان با این اظهارات اخیرش تمامی خط قرمزها را زیر پا گذاشته و چهره حقیقی این رژیم را هم زمان با پیروزی های نیروهای مردمی و نظامی عراق ضد تروریست های داعش در فلوجه، آشکار کرده است.

در این بیانیه از دستگاه دیپلماسی عراق خواسته شده است که در برابر اهانت های متکرر عربستان به نیروهای مردمی الحشد الشعبی موضع گیری کند.

اظهارات خصمانه دیروز (سه شنبه ) عادل الجبیر واکنش های شدیدی را در داخل عراق به دنبال داشته تا جایی که نخست وزیر عراق در برابر این اظهار نظر موضع گرفته و به طور تلویحی از عربستان خواسته است از دخالت در امور داخلی عراق خودداری کند.

'حیدر العبادی' تاکید کرد که تشکیلات مردمی الحشد الشعبی یک نهاد قانونی مرتبط به دولت و تحت امر نخست وزیر به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق است و همه بافت های اجتماعی عراقی در این تشکیلات عضویت دارند.

وزارت خارجه عراق، فراکسیون ائتلاف ملی مهمترین فراکسیون در پارلمان عراق که دولت را در اختیار دارد، رییس هیات امنای تشکیلات مردمی الحشد الشعبی و بسیاری از شخصیت های سیاسی و رسانه ای در عراق علیه اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان موضع گرفته اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر