بازدید 11398

"تصفیه خونین" در سپاه صحابه

کد خبر: ۶۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۱ 18 August 2009
گمانه‏زنی‏ها درباره علت قتل «علي‏شير حيدري» سرپرست گروهک منحله و فرقه‌گرای سپاه صحابه ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت (ع) ـ ابنا ـ بخ نظر می‏رسد عملیات تروریستی که طی آن علی‏شیر حیدری از سران گروهک خشن سپاه صحابه پاکستان به هلاکت رسید، یک تصفیه درون‏گروهی بوده است.

در این حمله، که دو شب پیش، در مسير بازگشت حیدری به محل اقامت خود ـ از منطقه "محمد ابرو" به منطقه "پيرجوگوث" ـ در شهرستان «خیرپور» از ایالت سند پاکستان رخ داد، افراد مسلح ناشناس با تيراندازي به‌سمت اتومبيل حامل وی، او را به هلاکت رساندند. در این حمله یکی از همراهان علی‏شیر نیز کشته شد. ضمن اینکه يکي از مهاجمان هم در درگیری متقابل با محافظان حيدري به قتل رسید که جسد وی برای شناسایی به بیمارستان انتقال یافت. در اين حادثه شش تن ـ از جمله دو نفر از مهاجمان ـ نيز مجروح شدند.

به دنبال اعلام خبر هلاکت وی، تعدادی از حاميان وي در بخش‏هايي از کراچي به خيابان‏ها آمدند و اقدام به آتش زدن اتوبوس و پرتاب سنگ به سمت خودروها و مغازه‏ها کردند. اين افراد هم چنين با آتش زدن لاستيک و از جاکندن درخت‏ خيابان‏ها، ترافيک سنگيني را در بخش‏هايي از کراچي و بزرگراه اصلي اين شهر موجب شدند.

به گزارش خبرنگار ابنا از پاکستان، گمانه‏زنی‏ها درباره علت این عملیات تروریستی ادامه دارد. تاکنون سه نظر در این رابطه ابراز شده است:

1. به اعتقاد آگاهان، این حادثه، نتیجه نزاع برای کسب مقام رهبری این گروهک منحله تروریستی بوذه است. مشی و عملکرد «محمد احمد لدهیانوی» سرکرده فعلی این گروهک، مورد پسند علی‏شیر و حامیان وی نبود و این امر باعث اختلافات شدیدی در بین سران این گروهک بود، و همین امر به تصفیه و قتل وی منجر گردید. علی‏شیر 50 ساله، عنوان "سرپرست اعلا"ی این گروهک را بر عهده داشت.

2. در همین حال، «محمدشاه» رییس پلیس شهرستان خیرپور ـ محل هلاکت حیدری ـ امروز اعلام کرد که مهاجم مقتول، «اوشاق علی جاگیرانی» نام دارد و برادر «قلندر بخش جاگیرانی» است که پنج سال قبل به عنوان متهم قتل «محمد وارث»، پدر علی‏شیر حیدری تحت تعقیب قرار گرفته بود. رییس پلیس شهرستان خیرپور همچنین اعلام کرد که مهاجم مقتول از مجرمین تحت تعقیب بوده و هلاکت علی شیرحیدری نیز در واقع نتیجه "عداوت خانوادگی" با خانواده جاگیرانی بوده است.

3. برخی ناظران معتقدند که این حادثه نیز بخشی از اقدامات دولت پاکستان علیه گروه‏های تروریستی این کشور است.

شایان ذکر است که دولت پاکستان سپاه صحابه را در سال 2001 ميلادي، به‌علت اقدامات خشن فرقه‌گرایانه و تروریستی منحل اعلام کرده بود. وزارت امور خارجه آ مريکا نيز در سال 2003 اين سازمان را يک سازمان تروريستي اعلام کرد. تاکنون عده زیادی از شیعیان بیگناه پاکستان به دست مزدوران این گروهک به شهادت رسیده‏اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی