بازدید 3672

انفجارهای سریالی با چاشنی اختلاف باجناق ها!

کد خبر: ۶۰۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 29 June 2016
با اعترافات  مردی که به اتهام انفجارهای سریالی مقابل یک منزل مسکونی در مشهد دستگیر شده است، مشخص شد که اختلافات خانوادگی باجناق های سابق، چاشنی انفجارهای مذکور بود.

به گزارش خراسان، عقربه های ساعت 23:45 بیست و هشتم خرداد را نشان می داد که صدای انفجار مهیبی در کوچه هفتم خیابان بهار مشهد، خواب اهالی منطقه را آشفته کرد و با شکسته شدن تعداد زیادی از شیشه های منازل، مردم هراسان و وحشت زده به بیرون از خانه هایشان دویدند.

دقایقی بعد در حالی خودروهای آتش نشانی و امدادی آژیرکشان در محل وقوع انفجار متوقف شدند که بخشی از یک منزل مسکونی تخریب شده و حدود 300نفر در این کوچه باریک تجمع کرده بودند.بررسی های مقدماتی نیروهای انتظامی بیانگر آن بود که موادمنفجره دست سازی که داخل یک پلاستیک مشکی قرار داشت و از کنار پنجره اتاق خواب آویزان شده بود، موجب وقوع این حادثه تلخ شده است.

این در حالی بود که 4 نفر از اعضای خانواده در منزل مسکونی حضور داشتند اما هیچ یک از آنان آسیب ندیده اند.در همین حال، اظهارات مالک منزل مسکونی، سوءظن ها را به سوی داماد این خانواده سوق داد.

او به مأموران انتظامی گفت: قبلا نیز مشابه این انفجار اما با شدت کمتری مقابل منزل مسکونی ام رخ داده است، به طوری که یک بار چندی قبل نیز مواد منفجره زیر خودروی سواری ام جاسازی شده بود که با انفجار آن، خودرو دچار آتش سوزی شد.وی ادامه داد: من به دامادم مظنون هستم چراکه احتمال می دهم او به خاطر برخی اختلافات خانوادگی قصد انتقام جویی داشته است.

گزارش خراسان حاکی است: پس از انجام تحقیقات مقدماتی، داماد مالک منزل مسکونی مورد بازجویی قرار گرفت اما او هرگونه اقدام به انفجار و یا تهیه بمب دست ساز را انکار کرد. طولی نکشید که به خاطر شدت انفجار شایعاتی در شبکه های اجتماعی رخ نمایی کرد و افرادی سعی کردند این انفجار مهیب را به مسائل امنیتی ربط دهند.

با توجه با اهمیت و حساسیت ماجرا، این پرونده به شعبه 215 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و بلافاصله با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی، عملیات های اطلاعاتی و ردیابی عامل یا عاملان این انفجار، در دستورکار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی قرار گرفت.

طی چند ساعت فعالیت های پلیسی و رصدهای اطلاعاتی، سرنخ هایی از یک پراید هاچ بک به دست آمد که نشان می داد لحظاتی قبل از انفجار در محل تردد داشته است. همین سرنخ کافی بود تا عملیات های پلیس با نظارت مستقیم بازپرس شعبه 215 دادسرای مشهد بر شناسایی مالک خودرو متمرکز شود.

پیگیری این سرنخ، مأموران را به جوان 30ساله ای رساند که تصاویر وی در شب وقوع حادثه توسط  دوربین های سطح شهر ثبت و ضبط شده بود. با دستگیری این جوان، پرونده انفجارهای سریالی وارد مرحله جدیدی شد.

او در بازجویی ها گفت: آن شب یکی از همکارانم از من خواست تا او را برای تحویل دادن یک بسته امانتی به خیابان بهار ببرم. من هم این کار را کردم اما وقتی او بازگشت و سوار خودرو شد، طولی نکشید که صدای انفجار مهیبی را شنیدیم.

وقتی از همکارم درباره این صدای وحشتناک پرسیدم، به من گفت: احتمالا لوله گازی در منطقه ترکیده است! به همین خاطر هم دیگر اهمیتی به موضوع ندادم! این در حالی است که دوست و همکارم که حدود 42سال سن دارد، چندین بار دیگر نیز از من خواسته بود تا او را به خیابان بهار برسانم!

گزارش خراسان حاکی است: در پی اعترافات این جوان، بلافاصله قاضی «قربانی پور» دستور دستگیری مرد مورد ادعای پرایدسوار را صادر کرد و بدین ترتیب، مأموران انتظامی در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه، متهم مذکور را در منزل مسکونی اش دستگیر کردند. در بازرسی از منزل وی مقادیری مواد صنعتی و آلات و ادوات ساخت مواد منفجره کشف و ضبط شد.

متهم اصلی پرونده در حضور مقام قضایی نیز سعی داشت خود را بی گناه جلوه دهد و مدعی بود که خبری از انفجارهای سریالی ندارد اما وقتی مقام قضایی، تصویری واضح از وی را مقابلش قرار داد که او را هنگام وقوع انفجار در همان منطقه نشان می داد و اسناد و مدارک انکارناپذیری از اختلافات خانوادگی با باجناق سابق او را در برابرش گشود، دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نیافت و به ناچار لب به اعتراف گشود.

متهم 42ساله پرونده انفجارهای سریالی که شرایط روحی مناسبی نیز نداشت، به مقام قضایی گفت: از چند سال قبل اختلافاتی با باجناق سابقم پیدا کرده بودم. یکی از بستگان او با همسرم درگیر شده بود و به همین خاطر کینه عمیقی از او به دل گرفته بودم، تا این که تصمیم گرفتم با مواد منفجره دست ساز او را تنبیه کنم.  قبلا 2بار مقابل منزل و زیر خودروی او، مواد منفجره دست ساز را جاسازی و منفجر کردم اما این بار تصمیم گرفتم شدت انفجار را زیاد کنم، به همین منظور هم مواد انفجاری بیشتری را پس از پیچیدن داخل یک برگه روزنامه درون پلاستیک مشکی قرار دادم و از پنجره اتاق آویزان کردم.

وی ادامه داد: من با انگیزه شخصی و به قصد انتقام جویی از توهینی که به همسرم شده بود، این کار را کردم ولی به عاقبت این اقدام خطرناک توجهی نداشتم. از سوی دیگر نیز می دانستم باجناق سابقم، با دامادش اختلاف دارد و نسبت به او سوءظن پیدا می کند.

گزارش خراسان حاکی است: با اعترافات صریح این متهم، پرونده شایعات و انفجارهای سریالی در مشهد بسته شد و این مرد 42ساله در حالی که با اتهاماتی از قبیل اخلال در نظم عمومی، تهیه و ساخت مواد منفجره، نگهداری اقلام نظامی و تخریب رو به رو شده است، با صدور قرار قانونی از سوی قاضی شعبه 215 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، روانه زندان شد تا این پرونده دیگر مراحل قانونی خود را طی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس