بازدید 4091

انتقال «نبیل رجب» به بیمارستان نظامی بحرین

فعال برجسته حقوق بشر بحرین به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان نظامی رژیم آل خلیفه منتقل شده است.
کد خبر: ۶۰۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۷ 29 June 2016

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های بحرین، نبیل رجب، فعال برجسته حقوق بشر این کشور، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان نظامی رژیم آل خلیفه منتقل شده است.

روزنامه «مرآت البحرین» گزارش داد علت انتقال رجب به بیمارستان، مشکل قلبی بوده است.

این در حالیست که نبیل رجب تا پیش از انتقال به بیمارستان در حبس انفرادی به سر می‌برده است.

همسر رجب گفت رژیم منامه با نگه داشتن این فعال حقوق بشری در حبس انفرادی سلامت جسمانی و روحی نبیل را به مخاطره انداخته است.

همچنین، ریما شعلان، همسر شیخ علی سلمان، با بیان اینکه وزارت کشور مسئول سلامت جسمانی نبیل رجب است، گفت: «حبس انفرادی نبیل رجب هیچ توجیهی ندارد و رژیم آل خلیفه تنها به خاطر انتقام جویی او را به زندان انفرادی فرستاده است.»

این در حالی است که جلیله سید، وکیل مدافع نبیل رجب، روز یکشنبه، از احتمال حبس 13 ساله نبیل رجب به خاطر انتشار توییت هایی که در آن نیروهای بحرینی را به شکنجه زندانیان و همچنین کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن متهم کرده بود، خبر داد. 

وکیل رجب افزود: «اولین جلسه دادگاه وی در تاریخ 12 جولای 2016 (22 تیر 1395) برگزار خواهد شد. نبیل در صورتی که در این پرونده مجرم شناخته شود، ممکن است به 13 سال حبس محکوم خواهد شد.»

این فعال بحرینی از سال 2011 تاکنون و با آغاز اعتراض‌های مردمی علیه رژیم آل خلیفه بارها بازداشت شده است.

حکومت بحرین در ادامه سرکوبگری‌های خود در هفته‌های گذشته، فعالیت جمعیت الوفاق، را تعلیق کرد، مجازات حبسِ شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به دو برابر افزایش داد، نبیل رجب را بازداشت، برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت را ممنوع اعلام کرد. رژیم آل خلیفه همچنین تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، را سلب کرد.

به گزارش پرس تی وی، بحرین از بهمن سال 1389 صحنه تظاهرات مردمی است. معترضان خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها