بازدید 3220

کلاهبرداری میلیاردی در پوشش تورهای زیارتی

کد خبر: ۶۰۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 28 June 2016
شیادانی که در پوشش تورهای زیارتی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و سه متهم این پرونده دستگیر شدند.

به گزارش شرق، وقوع یک فقره درگیری ١٣ دی سال گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری فلسطین اعلام و با حضور مأموران در محل مشخص شد ده‌ها نفر از متقاضیان سفر زیارتی به کشور عراق با مدیر آژانس مسافرتی «آل‌کوثر» به نام «محمد. ر» (٣٠ساله)، به دلیل انجام‌نشدن تعهدات از سوی مدیر آژانس درگیر شده‌اند.

مأموران با توجه به حساسیت ایجادشده در محل تجمعِ ثبت‌نام‌کنندگان و به منظور رسیدگی به شکایت آنان، مدیر آژانس مسافرتی را به دادسرای ناحیه شش منتقل کردند و او  با توجه به دلایل ارائه‌شده از سوی شکات، با قرار وثیقه ١٠ میلیاردریالی روانه زندان شد. متهم با تأمین قرار وثیقه از سوی همدستان موقتا به عنوان مرخصی آزاد شد، اما پس از آن دیگر به زندان بازنگشت، ازاین‌رو به دستور بازپرس شعبه ١٣ دادسرای ناحیه شش تهران پرونده با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی و دستگیری محمد و سایر همدستانش، در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات میدانی و نیز تحقیق از شکات پرونده مشخص شد آژانس مسافرتی آل‌کوثر واقع در محدوده چهارراه ولی‌عصر با ارائه وعده و عوام‌فریبی، مال‌باختگان را متقاعد به پرداخت مبالغی بین شش میلیون و٥٠٠ هزار تا هشت میلیون و ٥٠٠ هزار ریال کرده و شکات نیز با هدف اعزام به اماکن زیارتی کشور عراق مبلغ درخواستی را به حساب مدیر آژانس واریز کرده اما با گذشت چند ماه از زمان ثبت‌نام و با وجود پرداخت کامل هزینه‌های سفر ازسوی ثبت‌نام‌کنندگان، هیچ اقدامی از سوی آژانس برای انجام تعهداتش صورت نگرفته است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم پس از تأمین قرار ١٠ میلیاردریالی و متواری‌شدن، مجددا با همان شیوه شروع به فعالیت کرده و در حال کلاهبرداری در سه استان اصفهان، خراسان‌رضوی و تهران است، ازاین‌رو با شناسایی دفاتری با نام آل‌کوثر در این سه استان، کارآگاهان به همه این استان‌ها اعزام شدند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند متهم اصلی پرونده در هیچ‌یک از دفاتر حضور ندارد.

سرانجام متهم چند روز پیش حین تردد در حوالی خیابان نیاوران در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شد. دو نفر دیگر از متهمان پرونده و از همدستان متهم اصلی پرونده به نام «علیرضا . خ» (٢٩ ساله) و «مجید . ب» (٣٩ساله) نیز در حوالی پیچ شمیران و خیابان هنگام شناسایی دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد آژانس آل‌کوثر فاقد هرگونه سابقه ثبت و مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت است و متهم اصلی پرونده و همدستانش با سوءاستفاده از این عنوان، اقدام به کلاهبرداری از شکات و مال‌باختگان کرده‌اند.

وی با اشاره به ارزش چند میلیاردتومانی پرونده، افزود: متهم اصلی پرونده و همدستانش برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرائم ارتکابی، در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند و از سایر مال‌باختگانی که به این شکل مورد کلاهبرداری قرار گرفته و تاکنون اقدامی درخصوص طرح شکایت انجام نداده‌اند، دعوت می‌شود برای طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در این زمینه هشدار داد: اسامی شرکت‌های زیارتی دارای مجوز رسمی در اختیار سازمان حج و زیارت و قابل دسترس از طریق سایت این سازمان است به‌همین‌دلیل به شهروندان توصیه می‌شود قبل از واریز پول به شرکت‌ها و آژانس‌های زیارتی، از فعالیت قانونی آنها اطمینان حاصل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل