بازدید 5184

همدستي مادر و دختر براي قتل پدر

کد خبر: ۶۰۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 26 June 2016
اختلال رواني دختر نوجواني كه با همكاري مادرش، پدرش را با ٤٠ ضربه چاقو به قتل رسانده بود از سوي پزشكي قانوني تاييد شد تا به اين ترتيب متهم در آستانه رهايي از اعدام قرار گيرد. مادر او اما پيش از اين با شكايت پسران مقتول (فرزندانش) به قصاص نفس محكوم شده و با تاييد اين راي در ديوان عالي كشور در انتظار اعدام است.

به گزارش اعتماد، رسيدگي به اين پرونده از ٢٨ خرداد ٩٠ با كشف جسد مردي ميانسال در شرق تهران آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد كه مقتول به دليل اصابت ضربه‌هاي متعدد جسم تيز به قتل رسيده و دو زن جسد او را در صحنه جرم رها كرده‌اند. 

يكي از اهالي محل كه شاهد حادثه بود به كارآگاهان گفت: «امروز مادر و دختري كه خانه شان كمي دورتر از محل كشف جسد است را ديدم كه جسد را در كوچه انداختند و فرار كردند. من آنها را مي‌شناسم. دختر خانواده نوجوان است و كمتر از ١٦ سال سن دارد. » با ثبت اظهارات شاهد و تاييد آن از سوي ساير اهالي محل، كارآگاهان وارد عمل شده و مادر و دختر را دستگير و به پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ، ويژه قتل منتقل كردند.

متهمان در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به قتل اعتراف كردند و دختر نوجوان درباره حادثه گفت: «چند وقت پيش با پسري دوست شده بودم و مي‌خواستم با او ازدواج كنم. موضوع را به پدرم گفتم اما او مخالفت كرد براي همين با مادرم نقشه قتلش را كشيديم. اول قرص برنج خريديم و مقداري در غذايش ريختيم. آن را خورد اما اتفاقي برايش نيفتاد. دفعه بعد، مرگ موش خريديم و در كشك بادمجانش ريختيم كه آن را نخورد. سرانجام مقداري قرص خواب آور تهيه كرديم و در شربت آلبالويش ريختيم كه وقتي آن را خورد بيهوش شد. پس از آن همراه مادرم به اتاق خوابش رفتيم. من متكايي را روي دهان پدرم گذاشتم و مادرم با چاقو چند ضربه به او زد اما مقاومت كرد. در اين لحظه چاقو را گرفتم و با آن ٤٠ ضربه به پدرم زدم. وقتي كشته شد، همراه مادرم جسدش را به چند خانه آن‌ورتر برديم و رها كرديم اما خيلي زود از سوي پليس شناسايي و دستگير شديم.» 

همزمان همسر مقتول (مادر دختر نوجوان) نيز مورد بازجويي قرار گرفت و با تاييد اعترافات دخترش، به كارآگاهان گفت: «از قبل با شوهرم اختلاف داشتم. روز حادثه وقتي شربت مسموم را خورد و بيهوش شد، چند ضربه با چاقو به او زدم اما مقاومت كرد. بعد هم دخترم با چاقو ضربات ديگري وارد كرد.»

با اعتراف هر دو متهم به قتل، كيفرخواست پرونده با موضوع اتهامي «قتل عمد» صادر و براي رسيدگي در اختيار شعبه ١١٣ وقت دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت. متهمان در اين شعبه با درخواست قصاص اولياي دم (دو پسر مقتول و خواهرانش) روبه‌رو شدند و با اعتراف مجدد به قتل، حكم اعدام دريافت كردند.

اين حكم با اعتراض متهمان به ديوان عالي كشور فرستاده شد. قضات اين مرجع قضايي، قصاص نفس همسر مقتول را تاييد كردند اما با استناد به سن متهم ديگر (دختر نوجوان ١٦ ساله) و لزوم كسب نظريه پزشكي قانوني درباره اختلال رواني، حكم اعدام او را نقض كردند و پرونده را براي بررسي مجدد به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مقدم زهرا فرستادند. 

در ادامه پزشكي قانوني، اختلال رواني دختر نوجوان را تاييد و بيان كرد كه متهم در زمان وقوع حادثه، ماهيت قتل را تشخيص نداده است. سرانجام صبح ديروز، جلسه رسيدگي مجدد به پرونده در شعبه دوم دادگاه برگزار شد و قضات پس از شنيدن اعترافات دختر نوجوان وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند. در حالي كه براساس نظريه پزشكي قانوني مبني بر اختلال رواني متهم و درك نكردن ماهيت جرم در زمان حادثه، احتمال رهايي دختر نوجوان از قصاص قوت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست