بازدید 35387

جمع‌آوری سگ‌های خانگی، و رهاسازی در بیابان!

سه‌روزی از سخنان دادستان شاهین‌شهر درباره برخورد با کسانی که سگ‌گردانی کرده یا از سگ‌ها نگهداری می‌کنند، گذشته بود که آنها می‌فهمند جمع‌آوری سگ‌ها از داخل خانه‌ها، دستور دادستان بوده
کد خبر: ۶۰۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 25 June 2016
سگ‌های خانگی شاهین‌شهری‌ها جمع‌آوری شد به مردم گفته‌اند که سگ‌هایشان را در بیابان رها کرده‌اندو مردم هم در اطراف شهر دنبال سگ‌هایشان می‌گردند.

به گزارش شهروند، روز چهارشنبه برای صاحبان سگ‌های خانگی در شاهین‌شهر اصفهان روز سرگردانی بود. روزی که افرادی نامعلوم به بهانه‌های مختلف به در خانه ها آمدند و بدون پاسخگویی سگ‌های خانگی را با خود بردند. یکی می‌گوید، از دادستانی نامه داشتند و دیگری می‌گوید که گفته‌اند از اداره دامپزشکی شهر آمده‌اند. «برگه‌ای نشان دادند که از طرف اداره دامپزشکی شهر آمده‌اند، وارد خانه که شدند سگ‌مان را به بهانه تزریق واکسن با خودشان بردند.» این را یکی از صاحبان سگ‌هایی که روز چهارشنبه به نقطه نامعلومی منتقل شد، می‌گوید: «پسرانم در خانه تنها بودند. از آنها پرسیده بودند که شما سگی سفید رنگ به نام «...» دارید؟ وقتی با پاسخ مثبت پسر بزرگم مواجه می‌شوند، اعلام می‌کنند که از اداره دامپزشکی شهر آمده‌ایم. به ما اطلاع داده‌اند که سگ شما مشکل بهداشتی دارد و ما برای تزریق واکسن باید سگ شما را با خود به دامپزشکی ببریم.» او ادامه می‌دهد: «درخواست آنها با مخالفت پسرانم روبه‌رو می‌شود. پسربزرگم تماس گرفت و توضیح داد که چنین اتفاقی افتاده و می‌خواهند با من صحبت کنند. همین توضیحات را به من هم دادند. گفتم کی گفته مشکل بهداشتی دارد، مگر می‌شود، من واکسن‌های سگ را نزده باشم و اجازه بدهم داخل خانه زندگی کند؟ بعد هم از آنها خواستم که خودم سگم را با شناسنامه به اداره دامپزشکی ببرم. گفتند نه، شما ساعت ٥ به دامپزشکی بیایید. اگر واکسن‌ها را زده باشید می‌توانید سگتان را ببرید و اگر نزده باشید، پس از تزریق واکسن‌ها می‌توانید سگ‌تان را ببرید.»

ساعت ٥ عصر، اداره دامپزشکی تعطیل است و «ک» با در بسته اداره مواجه می‌شود. سرگردان به دنبال سگی می‌گردد که از داخل خانه برده‌اند. فردا صبح دوباره بازمی‌گردد و می‌فهمد که اداره دامپزشکی اصلا در جریان نبوده است. «مسئولی که در اداره بود، گفت با این کار مخالفیم. طبق قانون ما با مسائلی برخورد می‌کنیم که از نظر بهداشتی برای جامعه مضر باشد. اگر چنین گزارشی به دست ما برسد، درهماهنگی با پزشکان حیوان مورد نظر را معاینه می‌کنیم. اگر مشکلی وجود داشته باشد، اقدام می‌کنیم. ما بدون معاینه حیوانی را با خود نمی‌بریم.» در اداره دامپزشکی می‌فهمد که باید از اماکن پیگیری کند. «مسئولی که در اداره بهداشت بود با اداره اماکن شهر صحبت ‌کرد و از آنها خواست که نامی از آنها برای اجرایی کردن این اقدام غیرقانونی آورده نشود. راهنمایی‌ام کردند که به اداره اماکن بروم و وضع سگ خانگی‌ام را از این اداره پیگیری کنم.»

سه‌روزی از سخنان دادستان شاهین‌شهر درباره برخورد با کسانی که سگ‌گردانی کرده یا از سگ‌ها نگهداری می‌کنند، گذشته بود که آنها می‌فهمند جمع‌آوری سگ‌ها از داخل خانه‌ها، دستور دادستان بوده و حتی ماموران اماکن با نشان دادن نامه دادستان وارد برخی خانه‌ها شده و سگ‌های خانگی را برده‌اند. «ماموران اماکن گفتند که دستور قضائی بوده و باید اجرا می‌کردیم. سوال‌های بسیاری داشتم از سرنوشت سگم که درنهایت گفتند فکر این‌که سگتان را ببینید از سرتان بیرون کنید. بروید یک سگ دیگر بگیرید. اگر هم سوالی دارید به دادستانی بروید و از دادستان شهر بپرسید.»

صحبت‌هایش را با روایتی از وضع زندگی‌شان پس از بردن سگ خانگی‌اش ادامه می‌دهد: «از روز چهارشنبه زندگی ما به هم ریخته. ما بزرگش کرده‌ایم. از روزی که سگ را برده‌اند، داخل خانه ما فقط گریه و زاری است. فرزند کوچکم بیماری روحی داشت، می‌ترسید. این سگ را برای آرامش او گرفتیم تا همیشه کنارش باشد و حس آرامش به او بدهد و ترسش را برطرف کند. همین اتفاق هم افتاد و حال پسرم خیلی خوب شده بود اما از روزی که سگ‌مان را برده‌اند، حال خوبی ندارد.»
همه جا را برای پیدا کردن سگی که بزرگش کرده‌اند و عضوی از خانواده شده، گشته‌اند. به هر مکانی که شنیده بودند سگ‌ها را نگهداری می‌کنند، سر زده‌اند اما خبری نیست. «شنیدیم که داخل بیابان رها شده ولی کسی به ما چیزی نگفته که کجا فرستاده‌اند و چه اتفاقی برای آنها افتاده است. برای ما سوال است که این همه سگ ولگرد داخل خیابان‌هاست، چرا سگی که داخل خانه نگهداری می‌شود و آزاری هم به کسی نمی‌رساند باید از داخل خانه جمع شود.»

دستور عجیب


یکشنبه‌شب بود که محسن بوسعیدی، دادستان شاهین‌شهر و میمه در جمع خبرنگاران از برخورد با صاحبان سگ‌های خانگی بدون هیچ‌گونه تعارف و اغماضی خبر داد. به گزارش فارس، او گفته بود که «امسال پلیس را مکلف کرده‌ایم که نقش پررنگ‌تری نسبت به سالیان گذشته در برابر برخی از بی‌حجابی‌ها، سگ‌گردانی‌ها، پارتی‌های مختلط شبانه، توزیع‌کنندگان مواد مخدر و هنجار‌شکنان در سطح شهرستان داشته باشند. برخی در شهر شاهین‌شهر مبادرت به سگ‌گردانی و نگهداری از سگ‌های خانگی می‌کنند. طبق نظر مشهور فقها نگهداری و مواظبت از سگ حرام است، به همین جهت چنانچه اطلاع پیدا کنیم فرد یا افرادی مبادرت به نگهداری یا مواظبت از سگ‌های خانگی که ترویج‌دهنده فرهنگ مبتذل غربی هستند، می‌کنند بدون هیچ‌گونه تعارف و اغماضی با شدت با آنها برخورد خواهیم کرد.»

برخورد بی‌سابقه

برخورد با سگ‌گردانی در خیابان‌ها و پارک‌های شهر، پیش از این هم سابقه داشته است. مسئولان انتظامی پایتخت هم پیش از این بارها نسبت به برخورد با سگ‌گردانان هشدار داده و خواسته بودند که صاحبان سگ‌ها، سگ‌هایشان را به اماکن عمومی نیاورند. اما به گفته جاوید آل داوود، رئیس انجمن حمایت از حیوانات، تاکنون سابقه نداشته که ماموران وارد منازل شوند و سگ‌ها را با خود ببرند و آن‌طور که شنیده شده آنها را در بیابان‌های اطراف شهر رها کنند. او با اشاره به این اتفاق بی‌سابقه، از نامه‌ای می‌گوید که برای رئیس قوه قضائیه نوشته شده، «برای رئیس قوه قضائیه نوشته‌ایم که این رفتارها خارج از ضوابط قانونی است.»

او ادامه می‌دهد: «برای ورود به منزل باید جرمی اتفاق افتاده باشد و به حکم قاضی نیاز است. در این مورد، جرمی یا کاری که ضرری برای عموم داشته باشد، اتفاق نیفتاده است.»
آل داوود به صحبت‌های دادستان شاهین‌شهر اشاره می‌کند که گفته، به نظر فقها سگ حرام است، «به عقیده مراجع حرام نیست، نجس است. نیروی انتظامی سگ دارد که با قیمت‌های گزاف خریداری کرده‌اند، ارتش و هلال‌احمر هم سگ دارند، اگر حرام باشد که ارگان‌های دولتی هم فعل حرام انجام داده‌اند.»

رئیس انجمن حمایت از حقوق حیوانات با یادآوری این‌که در این زمینه تخلف قانونی و انسانی اتفاق افتاده است، می‌گوید: «ورود به منازل جرم است. بچه‌ها دچار ترس شدند، یکی می‌گفت که فقط بچه‌هایش داخل خانه بودند. دیگری می‌گفت که نیروهای امنیتی با حکم دادستان وارد منزلش شدند و سگ‌شان را با خود برده‌اند. این اقدام باعث ایجاد وحشت در میان اهالی منزل شده، به‌طوری که خواهرم با وضع وخیمی به بیمارستان رفت. دیگری می‌گوید که قفل درشکسته شده و این رفتار در حضور همسایگان اتفاق افتاده. سگ من آموزش نگهبانی دیده و چون در محل ما سرقت زیاد انجام می‌شده ما از این حیوان برای نگهبانی منزل در ساعات شب استفاده می‌کردیم.»

سگ‌های خانگی چه سرنوشتی پیدا کردند؟


سرنوشت سگ‌های خانگی که در روزهای گذشته از خانه شاهین‌شهری‌ها برده شدند، برای صاحبان‌شان به معمایی تلخ تبدیل شده است. به گفته آل داوود، «به مردم گفته‌اند که سگ‌هایشان را در بیابان رها کرده‌اند. مردم هم در اطراف شهر دنبال سگ‌هایشان می‌گردند و می‌ترسند که آنها خوراک حیوانات وحشی همچون گرگ شوند. شنیده‌ایم که دو تا از سگ‌ها را توانسته‌اند پیدا کنند.»

نامه اعتراضی انجمن حمایت از حیوانات


پس از جمع‌آوری سگ‌های خانگی از منازل شاهین‌شهری‌ها و انتقال به نقطه‌ای نامعلوم که سرنوشت آنها را مبهم کرده، انجمن حمایت از حیوانات نامه‌ای اعتراضی خطاب به دادستان شاهین‌شهر منتشر کرد. در این نامه آمده است که «پیرو ورود غیرقانونی تعدادی از نیروهای تحت امر جنابعالی به منازل شخصی با در دست داشتن دستور قضائی از سوی شما و خارج کردن اموال شخصی مردم در شاهین‌شهر به استناد ماده ٦٨٨ لازم دانستیم به استناد قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین جاریه کشور و استعانت از اساسنامه انجمن حمایت از حیوانات نکاتی را به اطلاع برسانیم که نقل قول جنابعالی در مورد نظر فقها و حرام بودن نگهداری از سگ کاملا اشتباه است و نگهداری از سگ در هیچ رساله‌ای حرام قلمداد نشده است. لذا منسوب کردن نگهداری از سگ به‌عنوان فرهنگ غربی، مخدوش کردن تاریخ تمدن اسلامی و ایرانی است.»
در ادامه این نامه آمده است که «سگ‌های دستگیر شده اموال شخصی افراد بوده و اغلب آموزش نگهبانی دیده‌اند و لذا نگهداری بهینه از آنها و استرداد آنها بدون ایجاد خسارت به این اموال باید به سرعت انجام گیرد و در غیراین‌صورت مجریان این دستور به استناد قانون ضامن بوده و در صورت ایجاد خسارت جبران آن ضروری خواهد بود. امید است آن مقام محترم به اندازه‌ای که به حضور سگ نگهبان در منازل حساس هستند نسبت به جلوگیری از گسترش سرقت، جنایت، فحشا و اختلاس‌های میلیاردی نیز واکنش مناسب نشان دهند. در این راستا بسیار خوشحالیم که همه مشکلات مملکت حل شده و تنها حضور چند قلاده سگ نگهبان در منازل آخرین مشکل عمومی در شهرستان شاهین‌شهر بوده است، که جنابعالی کمر به حل آن بسته‌اید!»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۷۱
عجب مملكتي داريم ما
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
ای بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
امسال تصمیم گرفتیم برخورد بیشتری کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بهترینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
چیبگیم ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
مملکت که نیست ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
هرچند با نگهداري سگ يا هر حيون ديگه اي تو آپارتمان مخالفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
صرف نظر از دستور دادستانی که حالا جای بحث داره که اصلا موافق کلی برای این نوع حکم نیستم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
...دیوونه خونه هستش
عجب مملكتي داريم ما
يك مشكل ديگر مملكت هم حل شد سگ هاي خانگي
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
والا اگه صدا پارس 24 ساعته سگ ها آرامش 100 ها خانواده رو سلب نکنه من با سگ داشتن بقیه هیچ مشکلی ندارم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
میترسن؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
واسه این چیزا انرژی میذاره؟
واقعا حیف
خاک
منظور از سگ خانگي چيست ايا سگي كه در محوطه بيروني حياط يا باغ از او نگهداري ميشود يا براي نگهباني يا براي نگهداري؟ يا سگي كه داخل حريم خانه يعني كنار افراد خانواده زندگي ميكند؟
البته بنده مخالفتي ندارم اما به نظر من سگ يا هر حيوان ديگر با اين بيماريه اي شائع ريسك بزرگي است ضمنا نگهداري سگ هيچ اشكالي شرعي و اسلامي ندارد در قران مراجعه كنيد كه راجب سگ اصحاب كهف چگونه با احترام از او ياد ميشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
مردم خودشون شعور دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
او را متوجه مسئولیتهای واقعیش کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
آفرین حاجی
بعضی از مسئولان با توجه به موقعیت و منسبی که دارند طبق قانون با مردم رفتار نمیکنند .
آااااااااااااااااافرین به واکنش انجمن حمایت از حیوانات ....
خدا لعنت کنه اون شبکه "من و تو "رو که این فرهنگ سگ بازی و سگ داشتن رو دامن گیر جامعه ایرانی کرد. اطراف ما هم زیاد شدن خانواده هایی که سگ دارن و واقعا آرامش ما رو توی محله از بین بردن(چه ار نظر بهداشتی و چه از نظر سر و صدا!).
به نظرم باید یه قانونی بذارن که توی خانه های آپارتمانی نگهداری سگ ممنوع بشه !
پاسخ ها
مهناز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خوب شد شما قانون گذار نشدید
رضا اراکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
در تمام خانه های روستاهای ایران سگ و جود دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
چی بگیم
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
کاش تو رو برده بودن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
یه لیست تهیه کن تا مردم اونجوری که تو دوست داری زندگی کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
این صحبت شما چه ربطی به دزدیدن سگ داره ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
در حد حلزون هم نیست
ناشناس
| Belgium |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
مگه من و تو ببین هستی ناقلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بویی نبرده ای حرامزاره
امیر از قوچان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
یعنی الآن کشورهای اروپایی که سگ دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خاک
حقوق دان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
در هیچ یک از مواد قانونی داشتن سگ جرم نیست
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
اینجا در کانادا ساختمان هایی که نگهداری حیوانات خانگی مجاز هست رو از همون اول قرارداد اعلام میکنن و معمولا قیمت اجارشون هم پایین تره۰ حداقل باید از طریق مجمع ساختمان تکلیف رو مشخص کرد۰
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
والا منم از سروصدای بچه های داخل کوچه به ستوه اومدم، نگهداری بچه باید ممنوع بشه الان؟؟؟؟
اینجا ایران است
يكي فقط به من بگه كه اين مملكت قانون داره يا نه ؟؟؟؟؟
این چه کاریه آخه؟ بیچاره آون سگ ها .آخه مگه اونا سگ بیابان هستن.حداقل یه جایی خودشون آماده میکردن بعد این کار رو انجام میدادن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرهنگ بی فرهنگی.
یک عده با نگهداری سگ در خانه می خواهند فرهنگ نداشته خودشان را پنهان کنند. اما نمیدانند که جای سگ در خانه نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
.جای سگ قطعا تو خونه میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما می دونید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
مگه شما تو کار مردم فضولی میکنی بی فرهنگی نیست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما نداشته باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
والا اون سگا شعور و مروتشون بیشتره
واقعا جای تاسف است که اقای دادستان همچین کاری کرده ...این بسته زبونها چه آزاری برای ایشان و جامعه داشتند ...متاسف هستم
بازهم لباس شخصي ها و كي بود كي بود من نبودم
چکار به سگ های مردم دارند؟ حالا همه مشکلات کشور حل شده و ما فقط مشکل سگ داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
همی میردت عیسی از لاغری تودر فکر آنی که خر پروری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اسیدپاشی چی شد؟
سگ با فرهنگ ما ایرانیا جور در نمیاد
منظورم مذهب نیست،منظورم عدم رعایت حقوق سایر افراد و همسایگان میباشد
من مدیر یک ساختمان هستم
یکی از ساکنین با شکایت شدید اومد پیش ما که یکی از همسایه ها سگ اورد تو آسانسور همسرم حامله ست بشدت ترسید، خب این بچش پس بیفته کی جوابگو میباشد!
ما رفتیم صحبت کردیم ولی نسبت بی فرهنگی عقب ماندگی به ما داده شد!
یا یک مورد دیگه طرف سگ رو تو پارک ول کرده ، سگه پارس کنان دنبال یه دختربچه ، که دختربچه با دویدن طی مسافتی با صورت زمین میخورد
جواب صاحب سگ فقط یک "ببخشید" بود
اینها موردهایی بود که من دیدم
پاسخ ها
شیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
همسر ایشون فوبیا داشتن!!!! اون بدبخت چکار کنه؟؟؟؟؟
خشایار
| Germany |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اگر ایجاد مزاحمت و ناراحتی برای دیگران دلیل ول کردن سگ ها در بیابان باشه خوب بسیاری از آدمها هستند که از حیوانات وحشی هم بیشتر مردم آزاری می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
یعنی چی خب ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
با نظر شما موافقم. من هم اصلا کاری به حرام و نجس بودن سگ و..ندارم. بلکه می گویم فرهنگ نگهداری سگ اول باید پیدا شود بعد سگ را نگه دارند. در کشئرهای دیگر اگر سگ در خارج از خانه، آلودگی ایجاد کرد صاحب سگ الودگی را از زمین پاک می کند. و یا شهرداری افرادی را استخدام کرده برای اینکار. ایا همین مورد در ایران رعایت خواهد شد. شهرداری در نظافت معمول شهر مانده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
باید قانونی بزارن که اگه سگی به کسی اسیب رساند از صاحب سگ دیه گرفته شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
چاقو هم با فرهنگ ما ایرانیها جور در نمیاد چون من دیدم کسانی بودند که با چاقو آدم کشتند راستی این هم دیدم که با چاقو زورگیری کردند لطفا چاقو ها را جمع کنید!
کی می خواهیم یاد بگیریم برای حل مساله فرهنگی مون در همه امور نباید صورت مساله را پاک کنیم
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
من در کانادا زندگی میکنم۰ اینجا بچه هاازهمون دوران مدرسه با حیوانات خانگی اشنا میشن و انس میگیرن ولی مثلا خانوم من هنوز هم میترسه از سگ وقتی که تو پیاده رو یا تو پارک میبینه با احتیاط رد میشه۰ بله باید فرهنگش جا بیوفته
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
عزیز ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵

می شه بگی سگ توی آپارتمان دقیقا چه فایده ای داره؟ کسی که توی آپارتمان سگ نداره دقیقا چیزی کم داره؟؟؟
امیدوارم
خجالت نکشید
جناب دادستان طاعات و عباداتتون قبول
دم
انجمن حمایت از حیوانات
گرم
واقعا خجالت آوره . هیچ حقی ما نداریم ؟؟؟ من توی حیاط منزلم یا باغچه یا باغ برای نگهبانی با هر چی دوست دارید اسمشو بزارید شما من دوست دارم سگ نگه دارم به کسی چه مربوطه . این چه بساطیه درست شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نه شرقي نه غربي
جمهوري اسلامي
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
با نظر شما موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بله حق با شماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شبا اگه سگت وق وق کنه شما مسئولی . اگه کسی رو گاز گرفت شما مسئولی .اگه کسی رو ترساند شما مسئولی.س من فردا مار بیارم تو خونه بگم رام شدس
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
برو روستا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
دوست عزیز سگ شبها اگر گربه هم رد شود سروصدا می کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
من دوست دارم در منزلم یک راس گاو نگه دارم
لبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
شما برو دکتر
به جای این کارها فکر اشتغال، بیکاری، تورم ، رکود، جوان های سرخورده و باقی مسائل باشید نه اینکه تو خونه های ملت راه بیفتید که کی سگ داره کی نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
برادر
خود اين هم يه جور اشتغال زايي حساب مي شه
ناشناس
| Belgium |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نه
نشد
رسول گرامی اسلام فرمودند: بانویی در بیابانی عبور می نمود و برای رفع تشنگی در اطراف چاه آبی توقف کرده و آب نوشید و تصمیم داشت که به راه خود ادامه دهد که ناگاه با سگی روبرو شد که از شدت تشنگی زبان خود را به خاک مرطوب می مالید . آن بانو با خود گفت : این سگ هم همانند خودم تشنه است ، سپس چکمه خود را پر آب کرده و با دستان خود آن سگ را سیراب نمود که خداوند به پاسداشت این کار نیک ، گناهان آن بانو را بخشید. یاران پیامبر(ص) به ایشان عرض نمودند که آیا محبت ما به حیوانات نیز موجب اجر و پاداش است ؟ رسول اکرم(ص) در پاسخ فرمودند که در محبت به هر موجود زنده ، اجر و پاداشی نهفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
ربط این موضوع به سگ بازی عده ای مرفه و بی درد چیست؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
سخنی است بجا که در جای نابجایی گفته شد.
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
آقا رضا عزیز می خواستم بدونم الان مشکل شما اینه که می خواهید اجر و پاداش بگیرید یا محبت کنید به حیوانات ، محبت به حیوان بسیار جای تقدیر دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
فقط نجس بودن سگ رو شنیدین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
به نظر شما رها کردن سگهایی که در بیابان قادر به ادامه حیات نیستن بجاست !!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خیلی هم بجا بود.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما هم برو در بیابان به ان سگ ها اب بده. اما در آپارتمان سگ نگه ندااااار!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
عزیزم گفتی بانو توی بیابون بوده نه توی خونه بفهم
خداراشکر که همه مشکلات حل شده وفقط همین مورد مانده بود
خدایا خداوندا
تابناک بی بی سی در ایران
چقدر راحت
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا جای تاسف داره
مشکلات کشور و واقعا به چه چیزای کوچیکی تنزل دادند
جز ناراحتى مردم با هزينه اى سنگين هيچ كار مثبتى انجام نمى دهيم
کار خوبی کردند
تابناک ؟؟؟؟
سگای احمق
وطنم پاره تنم
حمایت از عده ای قلیل خود گم کرده
سگ نگهبان اما شما هم میدانید که دروغی بیش نیست
ای کاش این مامورین متوجه این موضوع باشند که بخاطر اخلاق و معرفت سگ صاحبان آنها به حیوانات وابستگی زیادی دارند
الان همه مشکلات ملت و مملکت حل شده فقط سگ گردانی و بی حجابی معضل بزرگ ما بود؟
تبریک به شما
تبریک به شما
اشتباههای دهه 60 را تکرار نکنید!
آیااتفاقاتی که درحال انجام است بی برنامه است؟
میگم خودتون رو کردید هم ردیف بی بی سی
تابناک ؟؟؟؟؟
نجس با حرام فرقش چیه
واقعا جاي تاسفه!
چرا در مورد قورباغه ها کاری نمیکنید!
به به
زنده باد دادستان انقلابی
سلام
به نظرم یه جورایی ذر مورد سگ خانگی(نه سگ نگهبان ویلا و مزرعه) کار درستی کردند یک از دوستان ما همسایه طبقه سومشان سگ دارد . این سگ زندگی باقی 19 واحد دیگه را براشون جهنم کرده (پای گلهای باغچه حیاط، خاک گلدانها ،دیوار راه پله و زیرپله، پای درختهای دم بلوک همه با عرض پوزش مدفوع سگ و ادرارسگ از همه بدتر یه روز توی آسانسور ) یه وضعی ، زمستان خانم طبقه چهارم موقع برگشت به خونه برق قطع میشه و ناچار میشه از راه پله بره که بین طبقات نگهان سگه می پره روش و بچاره کارش به سکته و بیمارستان کشید.
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما نمیدونی یا نمیخوای بدونی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
امکان نداره سگ آموزش دیده به جز یه محل خاص که بهش آموزش دادن ادرار و مدفوع کنه
Hakh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
چرا هذیون میگی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
حالا چون یه سگ رو شما میشناختی که اینجوری بوده همه رو باید یه بلایی سرشون بیارن ؟ خب منم یه آدمی رو میشناختم قاتل بوده پس حکم بدم همه آدما رو دستگیر کنن !!
استدلالهایی میارینا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
از همه بدتر وقتی حامله هستن به همه حمله میکنن. حتی گاز میگیرن
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اگه من بودم کمی جیگر با واجبی مخلوط میکردم میدادم بهش یواشکی میکشدمش همه راحت میشدند
افرين
پلیس زحمت کش را اینگونه نزد مردم بی اعتبار نکنید. این کار نتیجه معکوس می دهد.
طبق نظر مشهور فقها نگهداری و مواظبت از سگ حرام است!!!!!!!!!!
یه نفر حقوق 700 میلیونی بگیره ؟
اگر سگ ها زنده باشند برمیگردند
پناه بر خدا . این چه کاری
دیکه
سگ بازی و میمون بازی در روایات بزرگان ما تقبیح شدهاند.
وقتی پلیس به جای انجام وظیفه ای چه میکنه اخه
سگ چیه میاریدش تو خونه
مشکل آدمها رو حل شد؟
حیوان آزاری
فقط مشکل کشور حمایت از حیوانات و سگ نگهدارا بود
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چه رفتار غیر انسانی هست؟
توهین به حقوق شهروندی تا کجا؟این چه رفتار غیر انسانی هست؟
حقوق شهروند؟
خانه که جای نگهداشتن سگ نیست آن هم آپارتمان!!!!!!!!!! دستتون درد نکنه که جمع کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما بودید ؟ از توی آپارتمان ها جمع کردند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
اینایی که منفی دادن ارزو میکنمهمسایه شون یه سگ پر .!سرو صدا بیاره تا از گفته اقا حامد مستفیض بشند
سخنان رئیس انجمن حمایت ازحیوانات بسیارمنطقی است
چه نامه خوبی
یک نفر را بخاطر اینکه سگ را اذیت می کند
حیوان آزاری
من 3 سال در شاهین شهر زندگی کردم واقعا کار خوبی کردند
نا آشنا با فلسفه خلقت
دستشونم دد نکنه خیلی کارخوبی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
کاش یکی پیدا می شد شما رو جمع می کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بعدش هم می یان تو رو جمع می کنن
مردم تو فکر چی هستند ؟ مسوولین تو فکر چی هستند ؟
ما از واق واق سگ همسایه که در آپارتمان نگهداری میشود عاصی هستیم. بسیار کار خوبی کردند. یعنی چه که ما از صدای سگهای روبروی آپارتمان نیز شب و روز نداریم. یعنی چه که در پیاده رو با سگشان از کنار ما عبور کرده و وقتی سگشان به سمت ما حمله ور میشود با زهرخند میگویند کاریت ندارههه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما می تونی شکایت کنی. این حضرات بدون شکایت اقدام به جمع آوری حیوانات بیگناه کرده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
دوست عزیز ایجاد مزاحمت تحت هر عنوان ممنوع است . شما می تواتند با مراجعه به شورای حل اختلاف محل موضوع را پیگیری نماید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
خب کاریت نداره :))
جای تآسف بسیار دارد
این رفتار چه فبده واقعن
حیونای بدبخت
بابا بگذار مثبت و منفي بدهيم از چي ميترسي تابي جون ؟
انشاالله تهران نیز این کار را بکندو سگهای اپارتمانی که مشکلاتی برای همسایگان بوجود آورده را جمع کند.سگ نگهبان مشکلی برای جامعه ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما اگر مشکلی با سگی داری می تونی بری شکایت کنی
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما و امثال شما هم باید جمع شید تا ما یه نفسی بکشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اگه مشکل داری برو پیگیرش بشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
در اظهار نظر های عدیده به مشکل نگهداری سگ در آپارتمان اشاره شده که مطلب درستی است ولی باید توجه داشت که این دوستان باید در این خصوص به مرجع قضایی مراجعه نماید چرا که ایجاد مزاحمت قانوناً ممنوع است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
شما اگه تشریف ببرید کلانتری شکایت بکنی رسیدگی میکنن
اکثر فقها در رساله خود در باب شکار نوشته اند اگر با سگ شکاری به شکار بروید واول نام خدا را ذکر کنید و سپس پرنده ای را با تیر بزنید .
همون قضیه ممنوع کردن
آقا چشم های منم سگ داره بیاید اینم بگیرید. اگه تونستید
به نظرم نگهداری ، خرید، فروش حمل و جابجاییه سگو غیرقانونی اعلام کنند
سووووووووووال؟
آیا کسی که دریک آپارتمان محدود زندگی میکند سگ را برای نگهبانی ازاموال ودارایی خود نگهداری می کند یا برای............
ازاحکام دینی که خبر ندارند مایه نذارند لطفا.........
آیا پیامبر(ص) فرموده اند این حیوانات را به عنوان یک موجود زنده حقوق حیوانیشون رااحترام بگذاریم؟
آقو ما تو همسایگیمون یه خونواده هستند هرکی واسه خودش یه سگ از یه نژاد داره، خیلی خانواده متمدنی هستند
پدیده شوم و استحاله فرهنگی
این کارنهایت بی رحمی و گناه است
کارخوبی است
نگهداري سگ در آپارتمان ها نشان از مشكلات روحي و رواني و عدم تقيد به مسايل و احكام اسلامي و گريزان بودن از مراوده هاي انساني با فاميل و افراد جامعه مي باشد.
حالا ببینید چه برخوردی میشه؟
نژادهای آپارتمانی که جنایت ژنتیکی است
جماعت بی تفریح
سگی که با اهالی خونه آرامش میده و نبودش باعث زلزله میشه همون بهتر که ببرنش
چه جور دیندارهایی هستید
واقعاً متاسفم
هعیییییی
از خوندن مطلب منتشر شده و نظرات کاربران خیلی ناراحت شدم
من چون از سگ خاطرا ی خوبی ندارم و می ترسم
با شنیدن این خبر بسیار بسیار متاسف و متاثر شدم
سگای بیچاره
از اسيد پاش ها چه خبر ؟
ای بابا
فرض کنید خانومی به سگ دست زده بعد برو فروشگاهی به لباس ها دست بزنه انگل سگ انتقال بده به لباس ....نفری که اون لباس میخره ومیپوشه چه گناهی داره که مریض بشه...
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دوست عزیز سگ های خونگی دارای شناسنامه میباشند که بصورت کاملا برنامه ریزی شده واکسهای متعدد و قرص های ضد انگل میخورند که دچار همچین مشکلات نشوند، طبق نظر دانشمندان و دکتر های دامپزشکی هیچ بیماری مشخصی بین سگ و انسان نیست مگر هاری که اونم در سگ های خونگی و واکسن زده دیده نمیشه، جدا از اینکه صاحبین همین سگهای های خونگی دچار مشکلی نشدند همونطور که میبینید در تمام کشور های دنیا خیلی از بچه ها با همین سگ ها بزرگ میشوند و هیچ مشکلی هم براشون پیش نمیاد جز اینکه یاد میگیرند به حیوانات هم احترام بگذارند جالبه کاملا طبق آموزه های دینی ما
مسعود
| Norway |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
این دیگه از اون حرفها بود... بابا سگهای خانگی واگسن میشوند
بهرنگ
| France |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
یا میخواین فکر کنیم اگر فرزند شما مریض بود و به لباسهای یک مغازه دست زد ببریم تو بیابون ولش کنیم ؟؟؟ این از نظر شما خوبه ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
دوست عزیز بخوای این احتمال رو بگیری که خود اون آقا یا خانومی که بهلباس دست زده هم هزار و یک بیماری می تونه داشته باشه در ضمن سگ خونگی رو واکسن میزنن
از نیروی محترم انتظامی و اماکن کمال تشکر داریم.کاربجایی بود
دوستان عزیزی که با سگ های همسایه ها دچار آزار و اذیت میشن این حق شماست که شکایت کنید و پلیس هم موظف به حل مشکل و اخطار به صاحب سگ تا 10 روز برای حل مشکل میباشد ، ولی وقتی سگی تعلیم دیده هیچ آزار و اذیتی برای همسایه ها نداره و از طرفی برای صاحبش خیلی با ارزش و عزیزه بنظرتون چه مشکلی داره ؟!!
این حیوون فوق العاده باوفا و تعلیم گیرندست ، اشتباه یه عده در تعلیم اشتباه دادن این موجودات بیگناه رو پای همشون نزارید ، باور کنید یکم مهربون بودن بااین حیوونات بیگناه تو روحیه خودِ انسان هم تاثیر شگرفی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
احسنت به این نظر . به دلیل بی فرهنگی یک گروهی نمیشه کلی آدم دیگر را محروم کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
بحث سگ و گربه و پرنده و سایر حیوانات نیست
فیش های حقوقی
در تمام زمینه ها معیوب و ناقص هستیم .
پس چرا با کسایی که مواد فروش هستن یا مدام تو پارکها دعوا میکنن،
:)))))))))))))))))))))
من تا حالا سگ نداشتم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كاشكى ميشد كمى كارشناسانه به اين دست از مسايل بصورت ازادانه از يك تريبون تلويزيونى كه تمام عموم ببينند و بشنوند صحبت كرد
خوبه
من موندم بعضی ها انتظار دارن این کشور پیشرفت کنه
صد رحمت به پاکی و نجابت سگ!
هیچ کس به فکرشون نیست
اینکه با بیان اینکه ما برای تزریق واکسن آمده ایم و بعد سگ را به دروغ باخود ببرند بسیار تاسف بار می باشد
اینوخوب اومدی
یکی از اقوام ما دهها باره که با همه ارگانها تماس گرفتند که در همسایگی ما یه خونه تیمی راه انداختن که مواد مخدر مصرف یا حتی تولید میکنند و این برای سلامت و امنیت بچه های محل واقعا خطرناکه. ولی هیچ اقدامی نشد.
سگ سگ است ورودش به داخل خانه مردم نه از مقامش كم و نه زياد مي كند
باید برکنار شود
به نظر من مشکل اصلی سگها نیستند.
فردا ادم ربايي خواهيم داشت
با اين كارا
با سلام
سگ نجس است
تو خیلی کشورها ساختمان هایی که در اپارتمان هایشان اجازه داشتن حیوان خانگی دارند
یقینا فقط گروه سوسولها را برای ورود به منزل انتخاب کردن
متاسفانه نظر بعضی از کاربران آزار دهنده بود
الان سگ ها را آوردند تهران پشت پارک قیطریه و زیر پل حکیم دارند می فروشند ! اونجا هستند
عجب
در پاسخ به یکی از کامنتها که نوشته بود این سگهای شناسنامه دار موجب انتشار بیماری میشن، چقدر این خارجیها بدبختند هنوز علت مرگ و میرشون که از ایران بیشتر است را نمیدو!!!!
بابا صد رحمت
اکباتان،سگ،مدفوع.

بی فرهنگی که نشان فرهنگه
در دیاری که عقل معزول است هرچه خواهی بکن که مقبول است
ایا سگ خانگی نجسه
ای کاش دستوری هم در رابطه با جمع آوری دریافت کنندگان حقوقهای نجومی و اختلاس کنندگان هم در کشور به این سرعت بود
اسید پاش هارو پیدا کردید ؟
ماشالله
در شهر اهواز پارک کوثر منطقه کیان پارس شب ها سگ های ولگرد فراوانی وجود دارد
درود بر همه
بابا فکری به حال خروس ها کنید
بار الاها
بیماریهای قابل انتقال گربه به انسان ده برابر سگ است چرا گربه ها را جمع نمیکنند
مزاحمت ها ی خیابونی صدای بوق ماشینا صدای جیغ و داد بچه ها صدای داد و بیداد و فحاشی های رکیک
آخی پس تو شاهین شهر اون روز را عزای سگی اعلام کردند
با سلام. کار بسیار خوبی کردن
اقا سگ رو بیخیال... عملی که انجام شده رو ببین... تیتر رو دوباره بخونین
حریم شخصی و قانون کیلویی چند؟!
1بی‌حجابی‌ها، 2سگ‌گردانی‌ها، 3پارتی‌های مختلط شبانه، 4توزیع‌کنندگان مواد مخدر و هنجار‌شکنان در سطح شهرستان داشته باشند
واقعا دستشان درد نکنه
واقعا فردوسی راست گفته بود: ز دهقان و از ترک و تازیان نژادی پدید آید اندر میان
نه دهقان نه ترکو نه تازی بود
سخنها به کردار بازی بود
مشکلات فرهنگی بخصوص عدم رعایت حقوق دیگران بصورت فراگیر در جامعه در حال رشد وتوسعه است .
خوب شد با عملیات راپل نیومدند
توو مولوی صدتا صدتا معتاد نشسته دور هم مواد میزنه ْ دزدا آزادانه گوشی معامله میکنن بعد گیر دادید به سگ مردم؟؟؟
توو مولوی صدتا صدتا معتاد نشسته دور هم مواد میزنه ْ
طبق نظر فقها وام ها و بهره بانکها نزول و حرام است اگه به فکر حرام حلال هستی در اونا رو تخته کنید
طبق نظر فقها وام ها و بهره بانکها نزول و حرام است
کاش دادستانهای محترم برای جمع کردن معتادان همین قدر جدیت به خرج می دادند.
فیشهای نجومی
سگ حیوان باوفایی است
فرهنگ مبتذل غربی!!!!ههههه!!!! نه فرهنگ ما خوبه فقط!!!!!
بیچاره سگها. بابا صاحباشون دلبسته اونا میشن به چه حقی ....؟؟؟
من خودم به شخصه دوست ندارم تو خونه سگ نگهداری کنم اما دلیل نمیشه به زندگی خصوصی مردم کار داشته باشم که به کسی چه کی تو خونش چیکار میکنه تا کی میخواین تو زندگی مردم دخالت کنین
سگ های خانگی اکثرشون نژاد بیچون فرابز یا مالتیزن اینقد ظریف کوچیکند که تو محیط بیرون میترسند سرریع کشته میشند
واقعا مملکت داره به کجا میره محیط زیست حمایت حیوانات واقعا خجالت آوره
روایت است که 124000 پیغمبر مبعوث شده اند که یکی از ان بزرگواران خیاط بوده ویکی دیگر هم نجار و سومی یی هم کوزه گر ...مابقی هم چوپان بوده اند که برای گله بانی حتما سگ داشته اند....
نگهداري سگ در خانه و اوردن ان به بيرون يك فرهنگ غلط در كشور ما رونق پيدا كرده وبنده بشدت مخالفم
تعداد منفی های کسانی که چرت و پرت گفته اند نشان دهنده آن است که داریم می ریم به سمت اخلاق و با فرهنگ بودن.
طرف سگشو میاره تو سوپری اونم میره پوزشو میماله به همه چی اعتراض می کنی .... یا تو اسانسور سگش تو صورت ملته اونم سگی که صاحب تنبلش یکسال نشستتش و کثافت از سگش می باره.... یا داری میری یه دفعه سگ یارو دور پات می پیچه جیغت میره هوا.... اخه چیزی که نه تو فرهنگت هست نه فرهنگشو داری مجبوری ادا در بیاری... بعد همینا تو مترو برای زن حامله نمی تونن پا شن
سگ را به دریای هفت گانه بشوی
که چو تر شد پلیدتر باشد
سعدی
میتونی پیگیری کنه
واسه اینکه خودشو مطرح کنه و ارتقا پیدا کنه اینکارو کرده
یاد داستان برادر حاتم صایی افتادم
سلام

در کشورهای دیگر ببینید با سگ ها چه طور رفتار می کننند
سگ خیلی وفادارتر
سگ شرف دارد به بسیاری که نام انسان یدک می کشند.
یعنی کل مشکلاتشون حل شده به سگ گیر میدن.بابا جان برید دزد ها رو بگیرید که دارن از مملکت و مردم می خورن و میرن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی