بازدید 5957

نحوه دریافت «حق بیمه» از دارندگان دفترچه سلامت

تکلیف نحوه دریافت حق بیمه از دارندگان بیمه سلامت همگانی تا سه هفته آینده مشخص می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 25 June 2016
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت از حذف یکی از دفترچه‌های افراد دارای دو یا چند دفترچه بیمه در سال جاری خبر داد و گفت: تکلیف نحوه دریافت حق بیمه از دارندگان بیمه سلامت همگانی تا سه هفته آینده مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس عباس پاشا در این باره اظهار کرد: طی دوسال اخیر موفق به پوشش بیش از 11 میلیون  نفری در قالب بیمه سلامت همگانی شدیم که بیش از 80 درصد آنها حاشیه نشین کلان‌شهرها بودند.

 وی افزود: حق بیمه این گروه از بیمه‌شدگان برای یک سال اول از سوی دولت تقبل شد اما برای ادامه یافتن آن ، کارهای کارشناسی در حال انجام بود تا به فرمولی برای دریافت حق بیمه از دارندگان این دفترچه‌ها برسیم که این امر محقق شده است و نتایج در کمتر از یک ماه آینده اعلام و به این ترتیب نحوه دریافت حق بیمه مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه البته خدمات بیمه سلامت همگانی برای اقشار نیازمند کماکان به صورت رایگان ارائه خواهد شد و ما وجهی از اقشار نیازمند برای این منظور دریافت نمی‌کنیم گفت: ترتیبی اتخاذ می‌شود تا تنها آن دسته از افراد که دارای توانمندی مالی هستند در اجرای طرح و پرداخت حق بیمه با ما مشارکت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام سازمان بیمه سلامت، حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای است اظهار کرد: افرادی را در کشور داریم که همزمان صاحب دو یا چند دفترچه بیمه از بیمه‌گرهای مختلف هستند که در صدد هستیم حذف دفترچه‌ها را در سال پیش رو انجام دهیم.

پاشا همچنین به کنترل هزینه‌ها به عنوان اولویت سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت:  نظام ارجاع و سطح بندی خدمات پزشکی، استقرار پرونده الکترونیک و ابلاغ گایدلاین‌ها را از طریق وزارت بهداشت، بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات را از طریق شورای عالی بیمه و سیاست‌های بالینی را از سوی همکاران خود در سازمان بیمه سلامت به منظور کنترل هزینه ها پیگیری می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی