بازدید 6693

آخرین وضعیت سربازان مصدوم حادثه تصادف

سردار موسی کمالی، با بیان تسلیت در پی درگذشت سربازان سانحه اخیر گفت: فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به محض اطلاع از وقوع هر دو حادثه در محل حاضر شده و در مرحله اول عملیات امدادرسانی و نجات در دستور کارشان قرار گرفت
کد خبر: ۶۰۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲ 24 June 2016
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح با تسلیت به خانواده‌های سربازان جانباخته در حادثه واژگونی اتوبوس، از پیگیری ویژه برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه خبر داد و جزئیات تسهیلات و خدمات ارائه شده به خانواده سربازان جانباخته و مجروح را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی، با بیان تسلیت در پی درگذشت سربازان سانحه اخیر گفت: فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به محض اطلاع از وقوع هر دو حادثه در محل حاضر شده و در مرحله اول عملیات امدادرسانی و نجات در دستور کارشان قرار گرفت و سربازان مجروح شده در دو سانحه با کمک عوامل امدادی به بیمارستان و مراکز درمانی انتقال داده شدند. متاسفانه تعدادی از سربازان نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند که ما مراتب همدردی خود با خانواده‌های این افراد را اعلام می‌کنیم و نیروهای مسلح را در حادثه صاحب عزا می‌دانیم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم فرماندهان ومسئولان نیروی زمینی ارتش بررسی علت و ریشه‌های این حادثه را در دستور کار خود قرار دادند و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح نیز دستورات لازم ابلاغ شده تا اگر در جریان رسیدگی به ابعاد این حادثه مورد قصور، کوتاهی و سهل‌انگاری از سوی هریک از مسئولان به اثبات رسید، برخوردهای قانونی لازم با عامل یا عاملان احتمالی این حادثه انجام شود.

به گفته کمالی، در حال حاضر بررسی‌ها در این زمینه ادامه داد و ستادکل نیروهای مسلح پیگیری ویژه‌ای نسبت به این حادثه دارد و فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش دستورات لازم را صادر کرده است.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه "قطعا در صورت محرز شدن تخلف، با عامل یا عاملان احتمالی این حادثه برخوردی قاطع و قانونی خواهد شد"، درباره آمار فوتی‌ها و مصدومان این دو سانحه نیز گفت: متاسفانه برابر آخرین گزارش‌ها 13 نفر از سربازان پاک و ایثارگر کشورمان در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند و دیگر کشته‌شدگان حادثه، افراد غیر سرباز هستند و حدود 80 نفر هم در این حادثه مجروح شده‌اند که مجروحان نیز دو دسته‌اند؛ یک دسته افراد با جراحت سطحی و دسته دیگر افرادی با جراحت شدید هستند که تعدادشان حدود 40 نفر است.

وی با بیان اینکه "خدمات درمانی به تمامی مجروحان ارائه می‌شود"، اظهارکرد: تمامی سربازان حادثه دیده جزو پرسنل نیروهای مسلح محسوب شده و تحت حمایت نیروهای مسلح خواهند بود.

کمالی درباره اینکه چه تسهیلات و خدماتی به خانواده سربازان جانباخته و سربازان مجروح شده ارائه خواهد شد، به ایسنا گفت: همسر و فرزند سربازانی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند تا پایان عمر از نیروهای مسلح مستمری دریافت خواهند کرد و اگر این افراد پدر و مادر تحت تکفل داشته باشند، مشمول این قانون خواهند بود.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح درباره آسیب‌دیدگان این سانحه نیز گفت: تمام هزینه‌های درمانی این سربازان تا زمان بهبودی کامل و بازیابی سلامت برعهده نیروهای مسلح خواهد بود و آنان بیمه هم هستند.

وی درباره سربازان آسیب‌دیده در این حادثه و اینکه آیا ممکن است این سربازان از انجام خدمت سربازی معاف شوند، تصریح کرد: افرادی که در این حادثه مجروح شده باشند، اگر میزان و شدت جراحتشان سطحی باشد پس از استراحت و طی دوره درمان ادامه خدمت سربازی خود را انجام خواهند داد، اما اگر آسیب‌دیدگی افراد بالا باشد با توجه به نظر تیم پزشکی امکان معافیتشان از سربازی وجود دارد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: آسیب‌دیدگان این حادثه در سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول افرادی هستند که درمانشان طی کمتر از شش ماه انجام شود که این افراد بعد از شش ماه برای ادامه خدمت سربازی به محل خدمت خود اعزام می‌شوند، دسته دوم افرادی هستند که بهبود پیدا می‌کنند اما طول درمانشان از شش ماه بیشتر خواهد شد که این افراد از سربازی معاف می‌شوند. دسته سوم هم افرادی هستند که ممکن است از کار افتاده شوند که این افراد علاوه بر اینکه از سربازی معافند، مستمری مادام‌العمر نیز دریافت خواهند کرد.

واکنش به پیشنهاد مدیرعامل رجا


وی در واکنش به پیشنهاد مدیرعامل شرکت رجا درخصوص جابجایی سربازان با قطار نیز گفت: البته چنین پیشنهادی تاکنون به ستادکل نیروهای مسلح نرسیده اما سیاست نیروهای مسلح استفاده از وسایل نقلیه ایمن برای جابجایی سربازان است. ما در حال حاضر هم از قطار برای جابجایی سربازان استفاده می‌کنیم اما می‌توان این پیشنهاد را بررسی کرد و استفاده از قطار برای جابجایی سربازان را توسعه داد.

کمالی با بیان اینکه "دوران آموزشی این سربازان به پایان رسیده و آنان برای گذراندن دوران مرخصی خود پادگان را ترک کرده بودند"، ادامه داد: این افراد از پرسنل نیروهای مسلح هستند و همانند دیگر پرسنل در آموزش‌ها و ماموریت‌ها و ... توسط نیروهای مسلح جابجا می‌شوند؛ حالا در این بین اگر امکانات کافی در اختیار آن یگان باشد، با وسایل نقلیه خود اقدام به جابجایی سربازان خواهند کرد و اگر امکانات و تجهیزات به تعداد کافی در اختیار نداشته باشند، باید آن را از جایی دیگر اجاره کنند که در این مورد نیز همینطور شده و این سربازان با اتوبوسی که در اختیار ارتش بوده در حال سفر بودند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح درباره انتقاد برخی از کاربران در فضای مجازی و اجتماعی درباره چرایی انتفال شبانه این سربازان نیز گفت: به دلیل گرمای شدید هوا و همینطور قرار داشتن در ماه مبارک رمضان، در بعضی مواقع جابجایی سربازان در خنکیِ هوا انجام می‌شود.

وی درباره این ادعا که ممکن است قصدی در بروز این تصادف وجود داشته باشد، اظهار کرد: ستادکل نیروهای مسلح به جد پیگیر این ماجراست و گرچه به نظر نمی‌رسد عمدی در کار باشد، اما دستورات لازم برای پیگیری و بررسی ابعاد این حوادث صادر شده و در صورتی که قصور یا سهل‌انگاری در این مورد محرز شود، حتما با متخلفان برخورد خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی