بازدید 37923
بسته خبری تابناک

شرط حمایت اصولگرایان از روحانی/فردوسی‌پور صدا و سیما را دور زد/انتقاد مصباح از تماشای فوتبال/هیچ وزیری زیر ۲۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«جمله بودار روحانی در دیدار با اصحاب رسانه»،«ماجرای زحمت هاشمی برای مرحوم مهدوی کنی»،«اعلام آمادگی شرکای زنجانی برای تامین وثیقه آزادی»،«ورود ظریف به عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی »و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 19 June 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چند اصولگرا و اصلاح طلب رئیس کمیسیون شدند؟

مجلس شورای اسلامی دارای 13 کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه، بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان، شوراها و امور داخلی کشور، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی، قضایی و حقوقی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی است که اعضای این کمیسیون‌ها روز گذشته (شنبه) قطعی و نهایی شدند. بر این اساس تکیه 10 اصولگرا و 2 اصلاح‌طلب بر کرسی ریاست کمیسیون‌ها قطعی شده است.

نظر زاکانی درباره یک شنبه سیاه

علیرضا زاکانی نماینده مجلس نهم در گفت و گویی بیان داشت که بنده از کسانی بودم که در مقطع اول از مخالفان آقای شیخ الاسلام در انتصاب آقای مرتضوی و از استیضاح کنندگان دور اول بودم که منجر به قول و قرار آقای مرتضوی با آقای دکتر حدادعادل و در نهایت پس گرفتن استیضاح شد. اما در استیضاح دوم معتقد بودم این استیضاح درست نیست، هم از نظر زمان استیضاح و هم از نظر شرایط پیرامونی آن و حساسیت هایی که وجود داشت و نفعی هم برای آن متصور نبود لذا احساس می کردم که موضوع به طرق دیگر قابل حل است.برخی آقایان اصرار به استیضاح داشتند که آن را نادرست می دانستم، نوع و شرایط مطرح شدن استیضاح نیز در نهایت یک واقعه ای تلخی را رقم زد که به هیچ وجه قابل دفاع نیست و ما کاملا نسبت به آن انتقاد داشتیم. جالب اینجا است بنده در بعد از ظهر روز استیضاح در دو سخنرانی در بیرون مجلس ضمن اعتراض نسبت به رخداد تلخ و زشت آن روز، بر این موضوع تاکید داشتم که هر دو طرف یعنی آقای احمدی نژاد و آقای لاریجانی مقصرند و به صراحت گفتم که آقای احمدی نژاد تقصیر بیشتری از آقای لاریجانی داشته است. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.

سکوت درباره حیف‌ومیل ۱۵۰ میلیارد دلاری

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگویی گفت؛ این جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای در حالی که احمدی‌نژاد ‌می‌توانست کشور را با ۳۰ میلیارد دلار واردات اداره کند، با ۱۸۵ میلیارد دلار اداره کرد، ساکت شدند و درباره واردات بی‌رویه و سوداگری که کمر تولید ملی را شکاند و غالب کارخانه‌ها را به تعطیلی کشاند، چیزی نگفتند.او اضافه کرد: با این وجود اکنون با دام‌گستری‌های متعدد برای دولت از کاه کوه می‌سازند و در عوض این‌که آقایان اجازه دهند، دولت همه انرژی خویش را مصروف بهره‌گیری کافی و وافی از فرصت طلایی پساتحریم در عصر شتاب تاریخ با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در کشور و با جذب سرمایه‌گذاری‌های سرنوشت‌ساز خارجی، به‌ منظور رونق و شکوفایی اقتصادی و افزایش ظرفیت‌های شغلی برای خیل جمعیت انبوه بیکاران جوان و اتمام پروژه‌های کثیر به ارث‌ رسیده از دولت پیشین کند، انرژی دولت را مصروف جواب‌ به دروغ‌پردازی‌ها و دفع شرها کرده است. این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.

صحنه جالبی در انتظار روحانی نیست

امیر محبیان از عدم دفاع دولت و ضعف در اطلاع‌رسانی در حوزه دستاوردهای روحانی انتقاد کرد. این تحلیلگر اصولگرا در گفت‌وگو با «انتخاب» در مورد جنجال‌سازی‌های اخیر گفت: من نمی‌دانم کجا اتاق فکر تشکیل داده‌اند؟ اما آن چه مشخص است، این است که بر اساس بی‌فکری این کارها صورت نمی‌گیرد. طبیعتا فکری سیاسی پشت این قضیه است. دولت باید بتواند در این تلاطمات سیاسی خود را حفظ کند. دولت باید از عملکرد خود دفاع کند و نواقصی را که رقبا بیان می‌کنند، برطرف کند. تا به حال، رقبا علیه دولت یازدهم کار کرده‌اند اما در مقابل دولت هیچ جواب روشنی نداده و اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است صحنه جالبی در فضای جامعه نقش نبندد و در انتظارش نباشد.

ورود ظریف به عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی

روزنامه «خراسان» نوشت: بر اساس درخواست رسمی یک مقام مسئول از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری که هم‌اکنون در زیرمجموعه‌های هیأت دولت در حال رسیدگی توسط کارشناسان مربوطه است، پیشنهاد شده برای صدور مجوز الحاق وزیر امور خارجه به ترکیب اعضای کارگروه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدام شود.در این نامه، دلیل پیشنهاد فوق، ضرورت و نیاز به رایزنی‌‌های سیاسی با برخی کشورها از جمله همسایگان، برای پیگیری برخی پرونده‌ها و موضوعاتی که منجر به شکل‌گیری مفاسد اقتصادی می‌شود، اعلام شده است.

شرط حمایت اصولگرایان از روحانی

حجت السلام موسی قربانی در مورد وضعیت روحانی در دوره بعدی انتخابات مجلس گفت: روحانی اگر در یک سال باقی مانده بتواند شعارهای خود را محقق کند به ویژه در زمینه اقتصادی می‌تواند امید داشته باشد که برای بار دوم راهی پاستور شود و حتی اگر این شرایط به وجود بیاید احتمال حمایت اصول‌گرایان از روحانی نیز وجود دارد. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور می‌گوید دولت توانسته است تورم را کنترل کند اما پایین آمدن تورمی ارزشمند است که در آن اشتغال ایجاد شود. مردم با جیب خالی حتی جنس ارزان نمی‌توانند بخرند حالا هرچقدر هم تورم پایین بیاید. وی ادامه داد: در مورد روحانی دو حالت عمده وجود دارد. اگر دولت در اجرای برنامه‌های خود موفق باشد و بتواند توازن مناسبی را در زمینه اقتصاد در کشور ایجاد کند، اصول‌گراها هم از وی حمایت می‌کنند اما اگر موفق نباشد این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان هم از او حمایت نکنند و روحانی عبور کنند. عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

نظر وزیر کشور اصلاحات درباره فیش های میلیونی

حجت‌الاسلام موسوی لاری در گفت‌وگویی با اشاره به سریال به اصطلاح افشای فیش‌های حقوقی اظهار داشت: این چیزی نیست که مربوط به سا‌ل‌های اخیر باشد، بلکه این مسئله در گذشته مدیریت کشور بوده است. در ثانی این بر اساس نوعی مقررات و ضوابط غلطی بوده است که نظام و مدیریت گذشته امضا کرده است و بر آن اساس در برخی از بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها به مرحله اجرا گذاشته می‌شده است. وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اینکه یک مرتبه حساسیت‌ها ده برابر شده است و در خصوص دزدی‌ها و اختلاس‌های کلان چند هزار میلیارد تومانی کمترین حساسیتی شکل نمی‌گیرد، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا این خود یک جریانی نیست که بخواهد اختلاس‌های کلان را بپوشاند. ایلنا این گفت و گو را منتشر کرده است.

اعلام آمادگی شرکای زنجانی برای تامین وثیقه آزادی

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در گفتگویی گفت، در خصوص میزان وثیقه موکلش اظهار داشت: فارغ از اظهارنظرهای شخصی و سلیقه‌ای که به جای خود قابل بیان است، آنچه ملاک و معیار صحت و اعتبار هر ادعایی باید قرار گیرد، قانون است و همه موظفیم قانون را به عنوان فصل‌الخطاب بپذیریم و در مقابل آن تمکین کنیم ولو اینکه مطلوب و خوشایند ما نباشد در غیر این صورت، عدالت مخدوش می‌شود و نهایتا همه ضرر خواهیم کرد.وی افزود: لذا از همان قانونی که به بنده اجازه وکالت و دفاع از حقوق متهم را می‌دهد و به بازپرس، دادستان و قاضی اختیار و قدرت می‌بخشد و همان قانونی که مجوز بازداشت موقت موکل را صادر می‌کند، در ماده 242 خود به صراحت اعلام کرده است که هیچ متهمی را که مجازات وی سلب حیات است، به هیچ عنوان نمی‌توان بیش از 2 سال با قرار بازداشت موقت در زندان نگه داشت و مرجع قضایی، مکلف به تبدیل قرار متهم به قرار تامین مناسب دیگر است. این گفت و گو را باشگاه خبرنکاران منتشر کرده است.

خداحافظی دو وزیر از کابینه روحانی؟

این روزها شایعات متعددی در مورد تغییر در کابینه به گوشمی رسد، اما بنابر اخبار رسیده در لیست تغییرات فوری، اسامی وزرای صنعت و ورزش مشاهده ی شود.به گفته ی منابع آگاه در گفتگو با «انتخاب»، علی اصغر مونسان بزودی جایگزین محمود گودرزی در وزارت ورزش و محمود اسلامیان جایگزین محمدرضا نعمت زاده در وزارت صنعت می شود.براساس این گزارش، این تغییرات که قرار بود هفته قبل انجام شود، ظاهراً به دلیل جنجال های اخیر و حملات سنگین به دولت به تعویق افتاده و به نظر می آید پس از شب قدر، وزرای جدید رسما به مجلس معرفی شوند.

بزرگداشت حبیب در تهران برگزار شد

مجلس ترحیم حبیب محبیان خواننده پاپ صبح یکشنبه سی‌ام خرداد با حضور جمعی از هنرمندان در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

راه حل جدید مطهری برای بازگشت مینو خالقی به مجلس!

نایب رئیس مجلس از اعلام وصول طرح استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره‌ی غیرقانونی بودن رد صلاحیت نامزدهای انتخابات بعد از اعلام نتیجه انتخابات خبر داد و گفت که این طرح برای جلوگیری از تکرار موضوع منتخب اصفهان در آینده نوشته شده اما در صورت تصویب نهایی راه برای ورود مینو خالقی به مجلس هم باز می‌شود.علی مطهری اظهار کرد:‌ دراین طرح استفساریه که در واقع استفسار ماده 73 قانون انتخابات مجلس و همینطور استفسار از تبصره 3 ماده 52 این قانون است از مجلس سوال می‌شود که آیا منظور از عبارت ابطال انتخابات در ماده 73 قانون، ابطال انتخابات یک حوزه‌ی انتخابیه است یا شامل ابطال آرای یک نامزد هم می‌شود. به طوری که مثلا در یک حوزه ی انتخابیه که انتخابات به صورت سالم برگزار شده آراء برخی منتخبان تایید شود و برخی نشود؟ پاسخ این است که شامل ابطال آراء یک نامزد نمی‌شود یعنی اگر انتخابات یک حوزه انتخابیه ابطال شود در واقع آراء همه منتخبان باطل شده و نه فقط برخی از آنها.

فردوسی‌پور صدا و سیما را دور زد!

هت تریک یکی از اولین برنامه های ویژه تلویزیون اینترنتی با محتوایی متفاوت است که در آن بخشهای متنوعی گنجانده شده است. هت‌تریک ویژه برنامه اختصاصی جام ملّت‌های اروپا، یورو 2016 است که بصورت اختصاصی از تلویزیون اینترنتی آیو برای اولین‌بار در ایران پخش می‌شود. لازم به ذکر است حضور محمد حسین میثاقی و گروه عادل فردوسی پور و یکی از آیتم های جذاب این برنامه که بخش تحلیل اجتماعی تیم‌های حاضر در تورنمنت با صدای عادل فردوسی پور است به جذابیت بیشتر "هت تریک" کمک کرده است. از سوی دیگر با انتشار خبری در توئیتر مبنی بر حضور فردوسی پور در برنامه هت تریک این گمان به یقین نزدیک شده است.

اتفاق تازه در سینما:سانسور فیلم روی پرده!

برای دومین دور، فیلم بارکد، روی پرده سینما به سانسور برخورده است.نخستین دور از ممیزی‌های فیلم، پس از نمایش آن در جشنواره فجر اتفاق افتاده بود. که برای رسیدن به این منظور کل کپی‌های فیلم از سالن‌های نمایش‌دهنده، جمع‌آوری و تغییر داده شده است.این مطلب در رزونامه سینما منتشر شده است.

سپاه: کانال نداریم

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای انتساب هرگونه کانال به سپاه در شبکه‌های اجتماعی را جعلی دانسته و تأکید کرد: سپاه در شبکه‌های اجتماعی کانال رسمی ندارد.سپاه نیوز این خبر را منتشر کرده است.

ماجرای زحمت هاشمی برای مرحوم مهدوی کنی

غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی درباره شركت نكردن هاشمي در جلسه‌هاي جامعه روحانيت گفت: ایشان مطرح نکرده‌اند که شرکت نمی‌کنند، بلکه می‌گویند به‌خاطر رعایت مسائل امنیتی، جلسات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شود تا من هم بتوانم شرکت کنم. تا قبل از سال ٨٤ هم بسیاری از جلسات در مجمع یا شورای نگهبان که نزدیک مجمع است و رعایت مسائل امنیتی در آن مشابه مجمع است، برگزار می‌شد. یک‌بار هم ایشان به دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی آمدند که باعث دلخوری مرحوم آقای مهدوی‌کنی هم شد، چون نیروهای حفاظت آقای هاشمی آمدند و دفتر ایشان را مهروموم کردند. البته آقای هاشمی از قبل گفته بود که حضور من باعث زحمت شما می‌شود و آقای مهدوی‌کنی هم بعدا گفتند که بله باعث زحمت شد، اما بعد از سال ٨٤ دیگر جلسات در مجمع تشکیل نشد.این مطلب در روزنامه شرق منتشر شده است.

جمله بودار روحانی در دیدار با اصحاب رسانه

رئیس جمهوری در ضیافت افطار با اصحاب رسانه با تشریح نکات مهمی در مورد مسائل ملی بر ضرورت تقویت ارتباط دولت و رسانه و ارتقای جایگاه رسانه ها در کشور تاکید کرد.در بخشی از این دیدار حجت الاسلام روحانی با اشاره به ضرورت حمایت از دولت گفت: امروز بوی بهار را از صدا و سیما احساس می‌کنیم و شرایط مقداری با قبل متفاوت است…

هیچ وزیری زیر ۲۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد

موسی‌الرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس و عضو ناظر مجلس قبلی در شورای حقوق و دستمزد می‌گوید در حال حاضر حقوق ماهانه همه وزرای دولت بالای ۲۰ میلیون تومان است.ثروتی به مهر گفت: «هیچ وزیری زیر ۲۰ میلیون تومان حقوق نمی گیرد در حالی که قانون خدمات کشوری برای وزرا ۵ میلیون تومان حقوق در نظر گرفته است.»

انتقاد آیت‌الله مصباح از بازی‌های کامپیوتری و تماشای فوتبال

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق در دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به سرگرمی‌های دنیا گفت: «امروزه سرگرمی‌‌هایی در دنیا همچون بازی‌‌های کامپیوتری، مردم زیادی را به خود مشغول کرده، درحالی‌که آنها چیزی از این بازی‌‌ها به دست نمی‌آورند، آخرِ این بازی‌‌ها هم خستگی است. خیلی از کارهایی که ما جدی می‌گیریم، مثل همین بازی‌‌هاست».  او ادامه داد: «گاهی انسان از اینکه عمرش می‌گذرد و کاری انجام نمی‌دهد، ناراحت است، برای همین به سراغ سرگرمی‌‌ها می‌رود تا گذشت زمان را احساس نکند، درحالی‌که چیزی هم با این سرگرمی‌‌ها گیر انسان نمی‌آید، از جمله این کارها می‌توان به تماشاکردن فوتبال اشاره کرد».فارس این خبر را منتشر کرده است.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۰
اين فيشهاي حقوقي که رو شده همه اش مربوط به دوره دولت قبلي است عده اي با اين ترفند و هدف قرار دادن دولت فعلي مي خواهند عملکرد گذشته خود را توجيه کنند
شب ساعت 11:30 به جز تماشای فوتبال چه کار مهمی می توان انجام داد ؟ مردمی که صبخ تا شب به دنبال یک لقمه نان هستند آخر شب با تماشای فوتبال بلایی که سرشان أمده را برای یکی دو ساعت فراموش می کنند .
توی سال مقاومت اقتصادی یعنی اینان وزیر نیستند. اخه واسه کدوم لیاقتشون این همه پول از بیت المال می گیرند
من خواهش می کنم در ارتباط با علمای دین ادب را بیشتر رعایت کنیم.

خواهشا تیترتون و درست کنید(آیت‌الله مصباح‌یزدی).
البته امروز متوجه کارتون نمی شوید و آن روزی اهمیت این کار و متوجه خواهید شد که دیگر دیر است.
ممنون.
"موسی‌الرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس و عضو ناظر مجلس قبلی در شورای حقوق و دستمزد" اين آقاي ثروتي واقعا چه به موقع اين تذكر را داده اند . ثروتي جان زماني كه در كسوت نمايندگي بوديد كجاها بوديد عضو محترم جبهه پايدار!!!!!
حقوق 20 میلیونی قابل درکه اما خداییش 250 300 میلیون اصلا قابل درک نیست.
درود بر علامه مصباح
حقوق وزیران و رییس جمهور و معاونانش مستثنی ست چون به واقع کارشان خیلی سنگین است. البته در مورد دولت نهم و دهم صدق نمی کند چون خراب کردن زیاد کار از آدم نمی کشد.
فوتبال را هم جمع کنید ببینیم چی میشه ؟
این مدیران که فیشهای حقوقشان رو شد .گناه دارند لااقل یارانه شان را قطع نکنید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر