بازدید 21612
ادامه عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای عراقی؛

آزادسازی مرکز شهر و فرمانداری فلوجه از تصرف داعش+ویدیو

در ادامه عملیات نیروهای دولتی و مردمی عراق علیه تروریست ها در فلوجه، ساعتی پیش اعلام شد که این نیروها موفق به آزادسازی مرکز شهر و ساختمان فرمانداری شده اند؛ اقدامی که مهمترین تحول در عملیات آزادسازی این شهر تاکنون محسوب می شود و انتظار می رود کنترل کامل شهر طی دو سه روز آینده به دست دولت عراق بیفتد.
کد خبر: ۵۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 17 June 2016
آزادسازی مرکز شهر و فرمانداری فلوجه از تصرف داعشدر ادامه عملیات نیروهای دولتی و مردمی عراق علیه تروریست ها در فلوجه، ساعتی پیش اعلام شد که این نیروها موفق به آزادسازی مرکز شهر و ساختمان فرمانداری شده اند؛ اقدامی که مهمترین تحول در عملیات آزادسازی این شهر تاکنون محسوب می شود و انتظار می رود کنترل کامل شهر طی دو سه روز آینده به دست دولت عراق بیفتد.

به گزارش «تابناک»، عملیات امروز نیروهای عراقی در شهر فلوجه به آزادسازی مرکز این شهر از دست داعش منجر شد؛ بنابراین، پس از آزادی منطقه «النزال» در مرکز فلوجه در ساعاتی پیش، آخرین خبرها از آزادسازی ساختمان فرمانداری فلوجه و منطقه العرسان و پاکسازی کرانه غربی رود فرات حکایت دارد.

اخبار منابع خبری بین المللی حکایت از آن دارد که فرمانداری پلیس فدرال عراق ـ که از اصلی‌ترین نیروهای حاضر در شهر فلوجه است ـ از آزادسازی ساختمان فرمانداری و اهتزاز پرچم عراق بر بالای آن خبر داده است. همچنین اعلام شده که اکنون پرچم عراق بر فراز مسجد جامع فلوجه به اهتزار درآمده و اذان شیعی از این مسجد پخش شده است.

بنا بر این گزارش، تروریست‌های داعش پیش از آن‌که مجبور شوند، ساختمان فرمانداری را تخلیه کرده و فرار کنند، اقدام به بمب‌گذاری در آن کرده بودند که البته در انفجار حاصله، هیچ یک از نیروهای عراقی کشته یا زخمی نشده‌اند. از سوی دیگر، گردان هفدهم ارتش عراق توانسته است، منطقه «العرسان» در جنوب شرق فلوجه را آزاد و بخش غربی ساحل رود فرات را کامل پاکسازی کند.

در پی این موفقیت ها، فرمانده عملیات آزادسازی «فلوجه» با اشاره به رو به پایان بودن این عملیات تأکید کرد، عناصر داعش اکنون در منطقه «الجولان» واقع در شمال این شهر متمرکز هستند. عبد الوهاب الساعدی، فرمانده عملیات آزادسازی «فلوجه» اعلام کرد که تنها شمار کمی از افراد غیر نظامی در این شهر حضور دارند. این مقام عراقی همچنین گفت، عملیات آزادسازی فلوجه تا دو یا سه روز دیگر به پایان می‌رسد.

شامگاه پنجشنبه، نیروهای واکنش سریع با کمک بقیه نیروهای عراقی، موفق شدند در ادامه پیشروی‌های خود در شهر فلوجه، مناطقی را از دو محور شمالی و جنوبی پاکسازی کنند. روز گذشته، نیروهای عراقی توانستند «سده فلوجه» واقع در جنوب غرب شهر و «سده الهیتاوین» واقع در جنوب شرق شهر و مساحت وسیعی از منطقه «الحصی» واقع در حومه جنوبی را پاکسازی کنند. این نیروها همچنین توانستند نزدیک 85 درصد از مناطق «الرساله» و «الخضراء» واقع در جنوب شهر را آزاد کنند.

گفتنی است، محمد الغبان، وزیر کشور عراق نیز با ورود به این شهر از مرکز فرماندهی عملیات فلوجه بازدید کرد.

تعداد بازدید : 31
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی