بازدید 3621
۱

تلاش براي فروش خانه مردم ناکام ماند

کد خبر: ۵۹۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 08 June 2016
مردي كه مشغول بررسي آگهي روزنامه‌ها بود با ديدن آگهي فروش خانه‌اش در قيطريه تهران پليس را از ماجرا باخبر كرد. با تحقيقات كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران، سه مرد به اتهام تلاش براي فروش خانه شاكي بازداشت شدند.

به گزارش جوان، اواسط فروردين ماه امسال بود كه فردي وارد كلانتري 101 تجريش شد و از تلاش عده‌اي براي فروش خانه‌شان خبر داد. او گفت در حال بررسي نيازمندي‌هاي روزنامه بودم كه متوجه شدم فرد يا افرادي خانه مورثي‌‌ام را كه در منطقه قيطريه قرار دارد و فعلاً خالي از سكنه است، به فروش گذاشته‌اند.

وي ادامه داد: 10 سال قبل بود كه پدرم فوت شد و اين خانه به من ارث رسيد.  بعد از مطرح شدن شكايت، كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي به دستور قاضي مأمور رسيدگي به پرونده شدند.

تحقيقات تخصصي حكايت از اين داشت كه اين خانه ميلياردي مدتي قبل در يكي از دفاتر رسمي شهرري به مردي 56 ساله به نام مجيد. ج منتقل شده است.

تحقيقات از سردفتر حكايت از اين داشت كه وي مطابق رويه قانوني و وكالت فروش از طرف صاحبخانه- مرد فوت شده- اقدام به انتقال ملك به نام مجيد. ج كرده است. در بررسي‌هاي بعدي مشخص شد كه وكالت فروش در يكي از دفاتر رسمي شهرستان قائمشهر انجام شده است.

 تحقيقات بيشتر نشان داد كه همه اوراق ارائه شده به اين دفترخانه جعلي است.  در شاخه ديگري از تحقيقات هم مشخص شد سفارش دهنده آگهي مردي 50 ساله به نام مهدي. ر و صاحب يك مشاور املاك در محله يوسف آباد است كه بازداشت شد. 

مهدي در شرح ماجرا گفت: شش ماه قبل بود كه در پارك با مردي به نام بهنام آشنا شدم. وقتي متوجه شد كه صاحب املاكي هستم، از من خواست ملكي را كه در قيطريه دارد، برايش بفروشم كه قبول كردم. البته من نشاني بهنام را ندارم و خودش با من تماس مي‌گرفت.  

با مشخصاتي كه مهدي در اختيار پليس گذاشت، صورت وي چهره نگاري و تصوير او از بين مجرمان سابقه‌دار به دست آمد. محمدعلي. خ، 40 ساله كه با هويت جعلي بهنام خودش را معرفي كرده بود، بارها به اتهام ارتكاب جرائم مرتبط با جعل، كلاهبرداري و صدور چك بلامحل دستگير و روانه زندان شده بود. وقتي مهدي، محمدعلي را شناسايي كرد، محل زندگي او در خيابان 17 شهريور شناسايي و سرانجام بازداشت شد.

محمدعلي وقتي مورد تحقيق قرار گرفت به كلاهبرداري اقرار كرد و گفت: بعد از شناسايي خانه خالي در قيطريه اسناد آن را جعل كردم و از طرف مرد فوت شده در يكي از دفاتر اسناد رسمي در قائمشهر به عضو ديگر باند كه مجيد.ج نام دارد، منتقل كردم. بعد از آن قرار بود كه صاحب بنگاه ملك را به فروش برساند كه گرفتار پليس شدم. كارآگاهان در جريان بررسي‌هاي بعدي موفق شدند مخفيگاه مجيد را در قائمشهر شناسايي و او را بازداشت كنند.

سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: سه متهم در بازجويي‌ها به تلاش براي فروش خانه شاكي با اسناد جعلي اقرار كردند و با قرار قانوني روانه زندان شدند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از این کارها زیاد است، من هم مشکل مشابهی در مشهد دارم سر ملکی ارثی در خیابان احمدآباد مشهد، ولی جالب است که بدانید با اینکه چند بار افراد مربوطه را دستگیر کرده ام و به کلانتری برده ام ولی کلانتری علیرغم دیدن مدارک جعلی، آزادشان کرده و گفته این مشکل ملکی است بروید و حلش کنید!!!!!!!!! مرتب روی دیوارهای خانه تلفن فروشنده مینویسند و ما پاک می کنیم ولی پیگیری هم فایده نداشته، تازگی آگهی فروشش را هم داده اند!! خدا کند سر کسی کلاه نرود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان