بازدید 3604

اعلام منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه

دولت ترکیه در بخش‌هایی از استان دیاربکر در جنوب شرقی کشور مقررات منع رفت و آمد برقرار کرده است.
کد خبر: ۵۹۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 05 June 2016
دولت ترکیه در بخش‌هایی از استان دیاربکر در جنوب شرقی کشور مقررات منع رفت و آمد برقرار کرده است.

به گزارش ایسنا این اقدام بخشی از تدارکات برای حمله نظامی به شبه‌نظامیان کرد عنوان شده است.

به گزارش دویچه‌وله، مقام‌های ترکیه از روز شنبه مقررات منع رفت و آمد را دربخش‌هایی از استان کردنشین دیاربکر در جنوب شرقی کشور خبر دادند.

استاندار دیاربکر در توضیح علت منع رفت و آمد در بخش‌هایی از این استان گفته است "ظن آن می‌رود که نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در این مناطق حضور داشته باشند."

یک روز پیش از اعلام مقررات تازه، دولت ترکیه از پایان عملیات نظامی سه ماهه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان در شهر نصیبین در مرز سوریه و نیز در شهر سیرناک در مرز عراق خبر داده بود. به گفته محافل امنیتی ترکیه در این عملیات سه ماهه بیش از هزار نفر کشته شده‌اند که اکثریت آنها را شبه‌نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان تشکیل می‌دهند.

در تیرماه سال گذشته (ژوئیه ۲۰۱۵) دولت ترکیه آتش‌بس با حزب کارگران کردستان ترکیه را به حال تعلیق درآورد. شبه‌نظامیان کرد وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه 40 سال است برای استقلال (خودمختاری) این منطقه با نیروهای نظامی دولتی درگیر هستند. در این درگیری‌های خونین بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شدند. در یک سالی که از آغاز مجدد درگیری‌ها می‌گذرد نیز شمار کشته‌شدکان و مجروحان دو طرف بالاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر