بازدید 3878

برگزاری نخستین همایش ملی عشایر و اقتصاد مقاومتی در تهران

رییس همایش ملی عشایر و اقتصاد مقاومتی گفت: نخستین همایش ملی عشایر و اقتصاد مقاومتی سوم خردادماه در دانشکده ادبیات، دانشگاه تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۵۹۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵ 22 May 2016
رییس همایش ملی عشایر و  اقتصاد مقاومتی گفت: نخستین همایش ملی عشایر و اقتصاد مقاومتی سوم خردادماه در دانشکده ادبیات، دانشگاه تهران برگزار می شود.

سیدستار ماندگار در گفت و گو با ایسنا- منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در برهه‌ای که پیشرفت متوازن لازمه حفظ اقتدار ایران اسلامی است، بی‌شک فرهنگ عشایری که همواره تفاوت‌ها را به فرصتی برای وحدت تبدیل نموده، الگویی موفق برای تمامی ارکان ملی خواهد بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از مقارنت و تشابه بالای اقتصاد خودگردان عشایر با این موضوع یاد و بیان کرد:  مدل سازی و بهره مندی از این تجارب موفق، نقش بسزایی در تحقق آرمان‌های متعالی ایشان خواهد داشت چراکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون‌زا است.

رئیس همایش ملی عشایر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در داخل پایه‌های مستحکمی دارد و تکانه‌های بین‌المللی و اقتصادی نمی توانند خللی در آن وارد کنند، اضافه کرد: هر چند تاکنون همایش‌ها و سمینارهایی در زمینه اقتصاد مقاومتی و یا سیاست‌های کلی این مقوله برگزار شده، اما نقش پررنگ جامعه روستایی و عشایری که الگوی زندگی‌ آنها برآمده از اقتصاد مقاومتی بوده، مورد توجه قرار نگرفته است.

ماندگار تصریح کرد: اکنون با توجه به زندگی تاب‌آورانه عشایری، برآنیم تا با معرفی الگوهای مدیریتی موفق این نظام و با بررسی و کنکاش نمودن مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در اقتصاد معیشتی عشایر، در راستای تحقق فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام‌های مؤثری برداریم.

 وی در ادامه با اشاره حمایت های رهبر معظم انقلاب از روستائیان و عشایرین از برگزاری نخستین همایش ملی عشایر خبر داد و افزود: این همایش ملی تحت عنوان "عشایر و اقتصاد مقاومتی" در راستای اجرا و اشاعه الگوی اقتصاد مقاومتی و با ایجاد بستری برای ترویج تجربیات علمی و عملی نخبگان روستایی و عشایری این سرزمین، در راستای اعتلای فرهنگ اقتصاد مقاومتی بومی، در سوم خرداد ماه ساعت 16 محل دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات برگزار خواهد شد.

رئیس همایش ملی عشایر اظهار کرد: برپایی نظامـی کارآمد و بهینه در اقتصاد کشور در تمامی زمینه‌ها، آنچنان که درخور نظام اسلامی و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باشد، نیازمند بهره‌مندی از تجربه صاحب‌نظران، اربابان نظر و اندیشه‌ورزان فرهنگ عشایری خواهد بود.

ماندگار تجاری‌سازی محصولات عشایری دانش بنیان، جهت عرضه در بازار رقابت داخلی و بین المللی، فناوری های بومی عشایر و استفاده از تکنولوژی در حفظ سنتها، بررسی مولفه‌های اقتصادی جامعه عشایری به منظور تبیین عملکرد درون‌زا و خودکفایی این سیستم و ارتباط آن با مفهوم اقتصاد مقاومتی را از جمله محورهای اصلی همایش اعلام کرد.

وی بررسی قابلیت بسط و تعمیم اقتصاد جوامع روستایی عشایری به سطوح کلان، ارتقاي سطح دانش، مهارت‌هاي فني و ترويج فرهنگ علمي و فناوری جامعه روستایی و عشایری به منظور افزایش کارایی در اقتصاد عشایری جایگاه کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع دستی عشایری در تبلور اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، کار و سرمایه عشایر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی عشایر و اقتصاد مقاومتی، سوم خردادماه ساعت 16 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات، دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس