بازدید 3827
۱

ابهام در قتل خواهرزاده

کد خبر: ۵۹۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 18 May 2016
رسيدگي به پرونده پيچيده قتل پسري جوان به دست دايي‌اش كه به اجراي مراسم قسامه براي تعيين حكم كشيده بود، به دليل ناتواني اولياي دم در معرفي ٥٠ شاهد، به صدور قرار وثيقه براي متهم انجاميد. به اين ترتيب متهم مي‌تواند با تامين وثيقه از زندان آزاد شود. همزمان خانواده مقتول نيز سه ماه فرصت دارند تا با معرفي ٥٠ نفر از بستگان‌شان به عنوان شاهد قتل، بار ديگر پرونده را به جريان بيندازند.

به گزارش اعتماد، رسيدگي به اين پرونده از ٥ شهريور ٩٣ با وقوع يك فقره درگيري خانوادگي منجر به قتل در ورامين آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد پسري ٢٤ ساله هنگام سنگپراني دايي‌اش با اصابت سنگ از ناحيه سر مواجه شده و جان خود را از دست داده است.

همزمان با انتقال جسد به پزشكي قانوني، كارآگاهان جنايي وارد عمل شده و پس از مدتي، دايي مقتول را به اتهام قتل خواهرزاده‌اش دستگير كردند. او اما در بازجويي‌ها خود را بي‌گناه دانست و گفت: «مادرم قبل از فوتش از من خواسته بود وسايلش را وقف كنم. روز حادثه براي انجام همين كار به خانه خواهرم رفتم اما او مانع شد و گفت كه فرش‌ها را نمي‌دهد. سر همين موضوع با هم درگير شديم اما آن لحظه همه‌چيز تمام شد و اتفاقي نيفتاد. تا اينكه من به خانه برگشتم. ساعاتي بعد، خواهرم با چند نفر ديگر به سمت خانه‌ام آمدند و با پرتاب سنگ، شيشه‌هاي آن را شكستند. اين كارشان من را عصباني كرد. بيرون رفتم و به سمت‌شان سنگ انداختم اما سنگي كه من انداختم به سر خواهرزاده‌ام نخورد. من او را نكشته‌ام.»

با ثبت اعترافات متهم، كارآگاهان پرونده را براي صدور حكم در اختيار شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مقدم زهرا قرار دادند. اولياي دم در نخستين جلسه رسيدگي در اين شعبه، خواستار قصاص متهم شدند و مادر مقتول (خواهر قاتل) در اين جلسه گفت: «آن روز همه ديدند كه متهم با سنگ به سر پسرم زد و او را كشت. من به هيچ‌وجه از قصاص گذشت نمي‌كنم. »

پس از او نوبت به متهم رسيد. مرد ٤١ ساله بار ديگر اعترافات خود در بازجويي‌ها را تكرار كرد و خود را بي‌گناه دانست. اين كار او باعث شد تا سه شاهد به جايگاه احضار شوند. هر سه آنها اما در اظهارات مشابهي اعلام كردند كه در روز حادثه شاهد سنگپراني متهم بوده‌اند اما هيچ كدام نديده‌اند كه سنگ او به سر مقتول اصابت كرده باشد.

عدم احراز وقوع قتل از سوي متهم، باعث شد تا كار به اجراي مراسم قسامه (شهادت ٥٠ نفر از بستگان مقتول مبني بر وقوع جرم از سوي متهم) بكشد. با اين وجود خانواده مقتول در دومين جلسه رسيدگي به پرونده كه صبح ديروز در شعبه دوم دادگاه برگزار شد، تنها موفق به آوردن ١٦ نفر از بستگان خود به عنوان شاهد شدند كه همين موضوع باعث شد تا قضات براساس قانون، براي متهم قرار وثيقه صادر كنند.

آنها همچنين سه ماه به اولياي دم فرصت دادند تا شاهدان خود را به حد نصاب (٥٠ نفر) برسانند. آنها در صورت انجام اين كار مي‌توانند بار ديگر پرونده را به جريان بيندازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعامتاسفم.بي فرهنگي روبه روزبيشتروبيشترميشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار