بازدید 2824

محاکمه عاملان زورگیری از کارگران افغان

کد خبر: ۵۹۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 18 May 2016
دو مرد ایرانی که از کارگران افغان اخاذی می‌کردند، بعد از بازداشت توسط مأموران پلیس به جرم خود اعتراف کرده و محاکمه شدند.

به گزارش شرق، چند ماه قبل مردی افغان به مأموران پلیس مراجعه کرد و گفت دو مرد ایرانی او را به‌زور سوار ماشین کرده و بعد از اینکه به‌شدت کتکش زده‌اند، پول‌هایش را به سرقت برده‌اند. با توجه به این شکایت و مشخصاتی که از افراد زورگیر به دست آمد بازداشت آنها در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

مدتی بعد مأموران گشت حین گشت‌زنی راننده‌ای را دیدند که بی‌سیم‌ در دست داشت. زمانی که به سمت او رفتند و خواستند او بگوید از کدام ارگان است، مرد راننده پاسخی نداشت و به همراه سرنشین خودرو بازداشت شد. تحقیقات پلیس نشان داد چند رقم از شماره پلاک ماشین مردان بازداشتی با شماره‌ای که چندی پیش مردی افغان آن را به پلیس ارائه کرده و مدعی ‌شده‌ بود سرنشینانش از او زورگیری کرده‌اند همخوانی دارد، در شکایتی که مرد افغان ارائه کرده‌ بود هم آمده ‌بود فرد زورگیر بی‌سیم داشته ‌است و آنها نیز دو نفر بودند، مشخصات ماشین هم با مشخصاتی که به پلیس داده ‌شده ‌بود، همخوانی داشت.

به‌این‌ترتیب مرد افغان برای شناسایی به اداره پلیس فراخوانده شد و او نیز اعلام کرد مردان بازداشتی همان‌هایی هستند که او را مورد زورگیری قرار دادند. بنابراین اتهام دو مرد ایرانی از حمل بی‌سیم غیرمجاز به زورگیری، تغییر یافت. در بررسی پرونده‌های زورگیری، مأموران متوجه شدند شش مرد افغان دیگر نیز تقریبا به همین شیوه مورد زورگیری قرار گرفته‌اند و شاکیان مشخصاتی که اعلام کردند با مشخصات مردان بازداشتی یکی است. بنابراین آنها نیز برای شناسایی فراخوانده شده و دو مرد زورگیر را از میان چندین متهم شناسایی کردند.

یکی از متهمان در اعترافات خود به مأموران گفت: در منطقه لواسان کارگران افغان را که می‌دیدیم به بهانه اینکه کار ساختمانی داریم و یک روز بیشتر هم لازم نیست کار کند و بابت آن پول خوبی هم می‌گیرد، آنها را سوار ماشین می‌کردیم بعد آنها را مورد ضرب‌وجرح قرار داده و پول‌هایشان را سرقت می‌کردیم.

وی گفت: البته این تنها شیوه ما نبود بعضی از افغان‌ها را هم به بهانه اینکه به صورت غیرمجاز در ایران زندگی می‌کنند سوار ماشین می‌کردیم با بی‌سیم و باتوم و گاز اشک‌آور آنها را تهدید کرده و به داخل ماشین می‌بردیم و بعد پولی که همراهشان بود را می‌گرفتیم و می‌رفتیم.

با توجه به شکایات ارائه‌شده و گفته‌های متهمان، پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران رفت. روز گذشته دو متهم مقابل هیأت قضات قرار گرفته و توضیحاتی را دراین‌باره ارائه کرده و اتهام اخاذی را پذیرفتند.

تحقیقات از دو متهم پرونده همچنان ادامه دارد و شش شاکی نیز شکایت خود را به دادگاه ارائه کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس