بازدید 3359

ظریف و کری در وین به گفت‌وگو نشستند

وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه نشست گروه موسوم به حامیان سوریه (گروه تماس) در وین با یکدیگر دیدار و در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام به رایزنی پرداختند.
کد خبر: ۵۹۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 17 May 2016
وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه نشست گروه موسوم به حامیان سوریه (گروه تماس) در وین با یکدیگر دیدار و در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام به رایزنی پرداختند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که روز گذشته برای شرکت در نشست گروه موسوم به حامیان سوریه (گروه تماس) به وین سفر کرده است، دقایقی قبل در حاشیه این نشست با جان کری همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار که ساعت 17 به وقت وین (19:30 به وقت تهران) آغاز شد، در خصوص آخرین تحولات روند اجرای برجام به تبادل نظر پرداختند.

 در این نشست سید عباس عراقچی معاون ظریف و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور دارند.

 
ظریف و کری در وین به گفت‌وگو نشستند

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان شب گذشته پس از ورود به وین در هتل محل اقامت خود با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،‌ جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا و استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، ظریف و سرگئی لاوروف همتای روس وی نیز امروز بر سر یک میز به گفت‌وگو پرداختند و در خصوص آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس و روند سیاسی سوریه و ترتیبات نشست گروه تماس بین‌المللی سوریه رایزنی کردند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین امروز پس از شرکت در نشست بین‌المللی گروه موسوم به حامیان سوریه (گروه تماس) با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود درباره مناسبات دوجانبه، روند اجرای برجام و مناسبات بانکی به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان مناسبات دوجانبه تهران و مسقط و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد.

ظریف را در این سفر  سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه همراهی می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار