بازدید 8665

نشست وین درباره سوریه با حضور ظریف

نشست بین‌المللی گروه موسوم به دوستان سوریه (گروه تماس) پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی در کاخ «نیدراوسترایش» وین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 17 May 2016
نشست وین درباره سوریه با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در وین در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، این نشست یک روزه در راستای تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس در سوریه و ادامه گفت‌وگوها برای برقراری صلح در سوریه برگزار شده است.

وزرای خارجه ایران، آمریکا، آلمان، روسیه، فرانسه، عربستان، انگلیس، استرالیا، ترکیه، ایتالیا، عمان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب از جمله حاضران در این نشست یک روزه هستند.

وزیر خارجه ایران که شب گذشته به همراه سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه وارد وین شد، در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: نشست گروه حمایت از سوریه فرصتی برای تاکید بر ضرورت رعایت کامل آتش‌بس است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی همه سوریه؛ کل منطقه و جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کنند، گفت: ضروری است با این گروه‌های تروریستی مقابله شود و اجازه نداد گروه‌ها تروریستی با استفاده از آتش‌بس اقدامات تروریستی علیه مردم سوریه را شدت بخشند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فرصت؛ فرصت مناسبی است و جمهوری اسلامی از ابتدا برای حل و فصل بحران سوریه تاکید بر راهکار گفت‌وگوهای سیاسی داشته است.

ظریف افزود: بحران سوریه برخلاف تلاش برخی گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی، راه‌حل نظامی ندارد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این نشست شرکت و ریاست نشست را مشترکا بر عهده‌ دارند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی