بازدید 6482

قتل؛ پايان تعرض به دختر ١٩ ساله

کد خبر: ۵۸۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 16 May 2016
دختري ١٩ ساله كه مدعي است براي نجات خود از دست مردي متعرض، او را به قتل رسانده است پس از نقض حكم تبرئه‌اش در ديوان عالي كشور براي دومين بار مورد محاكمه قرار گرفت.

به گزارش اعتماد، رسيدگي به اين پرونده از ١٧ مرداد ٩٣ با اطلاع پليس از مرگ مردي ٣٠ ساله در بيمارستان به دليل خونريزي ناشي از اصابت جسم تيز آغاز شد. ماموران در تحقيقات ابتدايي خود متوجه شدند كه مقتول پيش از اين در خانه يكي از دوستانش ديده شده است. به اين ترتيب آنها به محل اعزام و صاحبخانه را دستگير كردند.

 در بازجويي از او رد پاي دختري ١٩ ساله به نام سحر در قتل فاش شد و ماموران موفق شدند او را كه به خانه مادربزرگش در كرمانشاه گريخته بود، پس از ٢٠ روز دستگير كنند. متهم در بازجويي‌ها با اعتراف به قتل انگيزه خود را «قصد مقتول به تعرض» اعلام كرد و گفت: «نيمه شب بود كه به خانه دوستم رفتم. آنجا شيشه كشيديم.

 چند ساعت بعد مقتول در زد و آمد تو. داشتم گردو مي‌خوردم كه او به سمتم حمله كرد. مي‌خواست به من تعرض كند كه من هم با كارد آشپزخانه به ساعدش زدم. فكر نمي‌كردم با آن از پا بيفتد. زنگ زديم اورژانس آمد. من كه خيلي ترسيده بودم، به خانه مادربزرگم در كرمانشاه فرار كردم اما ٢٠ روز بعد دستگير شدم.» با ثبت اعترافات متهم، پرونده براي صدور حكم در اختيار شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عبداللهي قرار گرفت. متهم در اين شعبه با تقاضاي قصاص اولياي دم روبه‌رو شد اما بار ديگر قصد مقتول براي تعرض را علت درگيري دانست.

قضات شعبه چهارم پس از بررسي مدارك موجود او را از قتل عمد تبرئه كردند اما اين حكم در ديوان عالي كشور رد شد تا پرونده براي رسيدگي بيشتر بر احتمال وقوع قتل شبه عمد، بار ديگر در اختيار شعبه چهارم قرار گيرد. سرانجام صبح ديروز، رسيدگي دوباره به پرونده در اين شعبه كليد خورد.

 در ابتداي جلسه، پدر مقتول پشت جايگاه ايستاد و با تكرار تقاضاي قصاص از دريافت ديه صرف نظر كرد. اين درخواست او در حالي بود كه قضات قرار بود اتهام قتل شبه عمد را بررسي كنند كه به معناي منتفي بودن حكم قصاص نفس است. با اين وجود پدر مقتول بر تقاضاي خود اصرار كرد تا نوبت به متهم برسد كه او نيز مشابه جلسه‌هاي قبلي بر بي‌گناهي خود تاكيد كرد.

وكيل او هم كه در پايان جلسه به دفاع پرداخت،  گفت: «مقتول پس از اصابت ضربه چاقو به ساعدش به بيمارستان منتقل شد اما آنجا با كندن بخيه‌ها باعث خونريزي شد و مرگ خود را رقم زد. » در پايان، قضات وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل