بازدید 3301
۲

اعتراف به دستبردهای شبانه به خانه زنان

کد خبر: ۵۸۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 14 May 2016
 اعضای باندی از افغان‌ها که شبانه به خانه‌های مردم دستبرد می‌زدند یا در خیابان از عابران زورگیری می‌کردند، به دام افتادند.

به گزارش شرق، وقوع سرقت منزل در منطقه مینی‌سیتی چندی‌قبل از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری قائم اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد چند جوان افغان با تهدید چاقو و قمه، دست‌وپای زنی جوان و مادرش را بسته‌اند و در ادامه وجوه نقد داخل خانه و همچنین طلا و جواهرات آن دو را سرقت کرده‌اند.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش، چند جوان افغانستاني به‌عنوان گچ‌کار به منزل من آمدند و در این چند روز در خانه‌ام حضور داشتند. من با مادرم زندگی می‌کنم و کارگران در این چند روز متوجه این موضوع شده بودند.

حدودا ساعت دو بامداد روز حادثه درحالی‌که، من و مادرم داخل یکی از اتاق‌ها در حال استراحت بودیم، متوجه بازشدن در خانه شدم. از اتاق بیرون آمدم تا موضوع را بررسی کنم که ناگهان دو نفر از کارگران افغان به‌نام‌های «علیرضا» و «نعیم» به سمتم حمله‌ور شدند و با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند. آنها ابتدا دست و پا و دهان من و مادرم را بستند و ما را داخل یکی از اتاق‌ها حبس و سپس اقدام به سرقت تمامی طلا و جواهرات و همچنین وجه نقد داخل خانه به ارزش تقریبی ٤٠ ‌میلیون تومان کردند و سپس از خانه خارج شدند».

با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت‌ به‌عنف منزل در منطقه مینی‌سیتی و در شرایطی که کارآگاهان به‌دنبال شناسایی مخفیگاه متهمان بودند، وقوع سرقت مشابه دیگری این بار در منطقه فرمانیه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که در آن چند جوان افغان به همان شیوه و شگرد اقدام به سرقت ١٥٠‌میلیون‌تومانی کرده بودند.

با حضور کارآگاهان در محل سرقت اخیر و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد در این خانه، زنی جوان همراه مادر و خواهر کوچک‌ترش زندگی می‌کند.

شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدودا ساعت ١٢ روز حادثه متوجه سروصدای مادرم از داخل اتاق پذیرایی شدم. قصد خارج‌شدن از اتاق خود را داشتم که ناگهان یک نفر از پشت سر به من حمله‌ور شد و با چاقو مرا تهدید کرد که «صدایت درنیاید».

بسیار ترسیده بودم. زمانی ‌که مرا به اتاق پذیرایی آورد، مادرم را مشاهده کردم که با دست و پای بسته‌شده روی صندلی قرار داشت و یک جوان افغانستاني نیز با چاقو و شوکر بالای سرش ایستاده بود. خواهر کوچک‌ترم نیز داخل یکی از اتاق‌ها حبس شده بود. سارقان با رشته‌ای پلاستیکی، دستانم را از پشت سر و دهانم را نیز با پارچه بستند تا مانع از کمک‌خواستن من شوند. آنها پس از بریدن طلا و جواهرات دستان من و مادرم، سراغ گاوصندوق رفتند، طلا و جواهرات و همچنین وجوه نقد داخل آن را سرقت کردند و از محل متواری شدند».

کارآگاهان با اطمینان از انجام دو سرقت توسط یک گروه، دستگیری «علیرضا.‌خ» (٢٧ساله) و «نعیم.‌م» (٢٥ساله) را در دستور کار خود قرار دادند. آنها با شناسایی مخفیگاه «علیرضا» در شهرستان به این شهر مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند علیرضا از این محل متواری شده است.

 آنها در ادامه پی بردند «علیرضا» پس از متواری‌شدن از منطقه خیرآباد، به‌تازگی به‌عنوان نگهبان در یک مجتمع مسکونی در‌حال‌ساخت مشغول به‌کار شده است. به این ترتیب متهم که سردسته باند بود، در منطقه سعادت‌آباد، دستگیر و سپس مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده به نام‌های «نعیم.‌م» و «فرید.‌ع» (هر دو ٢٥ساله) در یک خانه مجردی در منطقه خیرآباد شناسایی و آنها نیز بازداشت شدند.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهمان، موفق به کشف تعدادی گوشی همراه و همچنین مقداری طلا و جواهرات شدند. متهمان صراحتا به مسروقه‌بودن تمامی این اموال اعتراف کردند. همچنین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ قرمزرنگ نیز از متهمان کشف و در بررسی سوابق موتورسیکلت مشخص شد دارای سابقه سرقت در شهرستان ورامین است. 

یکی از مال‌باختگان که متهمان در منطقه اوشان به زورگیری تلفن همراه و رشته گردنبند طلا از وی اقدام کرده بودند، پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و شناسایی متهمان به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٣ روز حادثه با خودرو شخصی خود وارد پارکینگ مجتمع شدم. هم‌زمان با ورود به پارکینگ، جوانی افغانستاني نیز در حال زدن برچسب آگهی روی دیوار مجتمع مسکونی ما بود. او به محض پیاده‌شدن من از ماشین، با چاقو مقابلم ایستاد، قصد فریاد‌زدن داشتم که این شخص با ضربه‌ای شدید که به صورتم زد مرا روی زمین انداخت و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی همراه و یک رشته گردنبند طلا از من کرد و به‌سرعت از محل متواری شد».

مال‌باخته‌ای دیگر که متهمان در شهرستان ورامین اقدام به سرقت موتورسیکلت و دیگر اموال وی و همسرش کرده بودند، پس از شناسایی متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «همراه همسرم در خانه سرایداری محل زندگی خود در یک گاوداری در حال استراحت بودیم که متوجه ورود یک نفر از روی دیوار به داخل گاوداری شدم. پس از بازشدن در گاوداری، چند نفر دیگر نیز وارد گاوداری شدند و با تهدید چاقو و قمه مرا مجبور به تسلیم کردند. آنها دست و پای من و همسرم را داخل اتاق نگهبانی بستند و در ادامه اقدام به سرقت گوشی همراه، طلا و جواهرات متعلق به همسرم، مبلغ ٤٠٠‌ هزار تومان پول و همچنین موتورسیکلت هوندا ١٢٥ متعلق به گاوداری کردند و از محل خارج شدند».

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگان و شناسایی دقیق متهمان از سوی آنها، اطلاع پیدا کردند متهمان با استفاده از موتورسیکلت هوندا ١٢٥ قرمزرنگ سرقت‌شده از گاوداری و همچنین به صورت پیاده نیز اقدام به انجام چندین فقره زورگیری و سرقت‌های به‌عنف گوشی‌های همراه و طلا و جواهرات از افراد پیاده و رهگذر کرده‌اند که تعدادی از این مال‌باختگان شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شدند.

سرهنگ کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به شناسایی دقیق متهمان توسط تعدادی از شکات و مال‌باختگان و کشف اموال مسروقه و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند؛ به همین دلیل از مال‌باختگانی که توسط چند جوان افغانستاني و به شیوه و شگردهای مختلف مورد تهدید، زورگیری، سرقت اموال و... قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود تا‌برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این پایگاه در اتوبان شهید صدر – مسیر شرق به غرب – ابتدای خیابان قلندری‌شمالی مراجعه کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
بوروکراسی اداری کلانتری ها وقت گیر است درنتیجه اکثر موارد تشکیل پرونده سرقت انجام نمیگیرد.منطقه امیراباد سرقت وسایل داخل خودرو وشکستن شیشه خودروها زیاد اتفاق افتاده است و نیروهای 110 صورتجلسه میکنند اما تشکیل پرونده در کلانتری اتفاق نمی افتد.
قابل توجه اونهایی که از ماندن افغانی ها در ایران حمایت میکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار