بازدید 5883
۱

حکم«دزد سنگین وزن»صادر شد

کد خبر: ۵۸۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 14 May 2016
عامل سرقت از 3 بانک در مشهد که به «دزد سنگین وزن» معروف شد در حالی به تحمل زندان طویل المدت و شلاق محکوم شد که وی هنگام دستبردهای مسلحانه به بانک از سلاح قلابی استفاده کرده بود.

به گزارش خراسان، این سارق 35 ساله نقابدار، سرقت های خود را بیست و چهارم فروردین 94 با دستبرد به یکی از شعبه های بانک مسکن در منطقه سیدی مشهد آغاز کرد. آن روز صبح هوندا سوار جوان، وارد شعبه بانک مسکن شد و در حالی که سلاح کلت را از جیب خود بیرون می کشید از کارمندان خواست در برابر او مقاومت نکنند !

 سارق سنگین وزن سپس با تهدید به مرگ حاضران، پشت پیشخوان رفت و مبلغ 137 میلیون تومان وجه نقد را داخل کیف مشکی همراهش ریخت و از محل گریخت. اگرچه دوربین های مدار بسته تصاویر لحظات سرقت مقرون به آزار او را ضبط می کردند اما آژیر خطر به صدا درنیامد! این گونه بود که اولین پرونده سرقت سارق «سنگین وزن» در پلیس آگاهی تشکیل شد و تحقیقات کارآگاهان برای ردیابی سارق مسلح ادامه یافت.

این گزارش حاکی است: هنوز 27 روز از این ماجرا سپری نشده بود که دومین سرقت مسلحانه از بانک ملت در خیابان کوهسنگی مشهد نیز به پلیس اعلام شد. این بار دزد سنگین وزن درحالی که کلاه کاسکت به سر داشت و سلاح کلت را در دست می فشرد وارد شعبه بانک شد و با تهدید به مرگ کارکنان و مشتریان 53 میلیون تومان وجه نقد را سرقت کرد.

 اگرچه پلیس 6 دقیقه پس از اعلام سرقت مسلحانه در صحنه حادثه حضور یافت اما سارق نقابدار سوار بر موتورسیکلت به همراه پول ها فرار کرده بود.بررسی های پلیس در این باره مشخص کرد که سرقت مذکور نیز توسط سارق «سنگین وزن» انجام شده است بنابراین تلاش کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی و بررسی تصاویر دوربین های مدار بسته وارد مرحله جدیدی شد اما 2 روز از این دستبرد مسلحانه نگذشته بود که سومین سرقت مسلحانه با همین شیوه در مشهد رخ داد. سارق «سنگین وزن» این بار به شعبه بانک صادرات در ابتدای خیابان طباطبایی 24 در منطقه طلاب مشهد دستبرد زد.

 او ساعت 10 صبح بیست و دوم اردیبهشت پس از ورود به بانک سلاح خود را به سوی مشتریان و کارکنان بانک نشانه رفت و تهدید کرد اگر کسی مقاومت کند کشته می شود! دزد 35 ساله این بار نیز کیسه خود را پر از پول کرد و سوار بر موتورسیکلت از محل گریخت.

 بنابر گزارش خراسان، در پی دستبردهای سریالی به بانک های مشهد و تعیین قاضی ویژه ای برای رسیدگی به این پرونده تصاویر سارق مسلح به طور اختصاصی از روزنامه خراسان به چاپ رسید و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی با هدایت سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) و صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی حیدری (قاضی وقت شعبه 209 دادسرای مشهد) موفق شدند با همکاری صمیمانه شهروندان، مخفیگاه سارق بانک ها را شناسایی و او را در یک عملیات هماهنگ دستگیر کنند. با آن که در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که سلاح مورد استفاده دزد سنگین وزن، قلابی بوده اما به دلیل این که اقدامات وی موجب بروز ناامنی شده بود، مقام قضایی اتهام «محارب» را به وی تفهیم کرد و این پرونده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب به دادگاه کیفری ارسال شد.

گزارش خراسان حاکی است: قاضی علی اکبر صفائیان که محاکمه «دزد سنگین وزن» را به عهده داشت، اقدامات وی را سرقت مقرون به آزار دانست و پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، سارق سنگین وزن بانک های مشهد را به اتهام 3 فقره سرقت مقرون به آزار، به تحمل 30 سال زندان و 222 ضربه شلاق محکوم کرد و این پرونده در مسیر دیگر رسیدگی های قضایی قرار گرفت.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مگه حکم محارب اعدام نیس ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل