بازدید 26710
همزمان با تغییر رئیس صداوسیما رخ داد؛

آغاز خروج سریع تیم سرافراز از مدیریت رسانه ملی

برخی مدیران دیگر که رابطه اینچنینی با سرافراز داشتند نیز در روزهای آینده، میدان را ترک می‌گویند که البته شمارشان چندان زیاد نیست و در واقع تغییرات وسیعی از طریق استعفا و کناره‌گیری در مجموعه رسانه‌ ملی رخ نخواهد داد؛ اما اینکه در مجموع رسانه ملی تا چه میزان نیاز به تغییر و ترمیم تیم مدیریتی دارد، مسأله‌ایی است که به تشخیص علی عسگری باز‌می گردد.
کد خبر: ۵۸۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 12 May 2016
خروج سریع تیم سرافراز از مدیریت رسانه ملی
همزمان با وقوع تغییرات در صدر رسانه ملی، حلقه مدیریتی محمد سرافراز نیز یک به یک صحنه را ترک کردند و پس از مدیر شبکه چهارم سیما، مدیر شبکه مستند که حکم یار غار و حنجره سرافراز را داشت، استعفا داد و سازمان صداوسیما را ترک کرد و در همین راستا، احتمال کناره‌گیری برخی مدیران دیگر نیز وجود دارد.

به گزارش «تابناک»، از یک هفته پیش برای سرافراز و حلقه مدیریتی‌اش مشخص بود که تغییرات در حال اجراست. همزمان با این تغییرات، در رأس سازمان صداوسیما و در دوره انتقال مدیریت از محمد سرافراز به عبدالعلی علی عسگری، گروهی از مدیران نزدیک به سرافراز میدان را ترک کردند و خروج سریع از مدیریت رسانه ملی را در اولویت قرار دادند؛ رویکردی که با مقاومت سازمانی مواجه نشد و دست این مدیران برای تحویل مسئولیت باز گذاشته شد.

نوزدهم تیر ماه ۹۴ غلامرضا غلامی که به سمت مدیریت شبکه چهار سیما منصوب شده بود، شهریور ماه ۹۴ استعفایش را به معاون سیما ارائه کرد. با توجه به انتشار متن و جزئیات استعفا و لحن خاص این استعفا در فضای رسانه‌ای و جنگ رسانه‌ای که شکل گرفت، بسیار جنجال آفرین شد و یکی از معدود کشمکش‌های درونی رسانه ملی محسوب می‌شد که جنبه رسانه‌ای یافت.

غلامی که از چهره‌های نزدیک به سرافراز بود، به راه اندازی سریع برنامه «سینمای ایران» در شبکه چهار اصرار داشت و مدعی بود، به واسطه راه ‌اندازی برنامه «هفت»، مسیر تولید برنامه سینمایی شبکه چهار سیما با وقفه مواجه شده؛ اما در ‌‌نهایت با وساطت سرافراز، ظاهراً مشکل برطرف شد، غلامی ماند و برنامه «سینمای ایران» روی آنتن رفت.

مدیر شبکه چهار تلاش کرد، همسو با سیاست‌های سرافراز گام‌هایی بردارد که ادغام برخی واحد‌ها نظیر حمل و نقل با تدارکات در همین راستا بود؛ اما وقتی این دو بخش ادغام شد، این بار با پست مدیر تأمین برنامه ـ که متمرکز بر تأمین برنامه کنداکتور است ـ شگفتی رقم خورد. غلامی ظاهراً مجدداً استعفا داده بود که یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، این استعفا پذیرفته شد و حسن ملکی، مدیریت شبکه چهار را بر عهده گرفت.

در فضایی که هنوز رفتن سرافراز رسماً اعلام نشده بود و «تابناک» از جزئیات تغییرات خبر می‌داد، این استعفا به عنوان نشانه تغییر رئیس سازمان تعبیر شد و در ادامه نیز همزمان با صدور حکم علی عسگری، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما استعفا داد که از قضا عملکرد بدی نداشت؛ اما در عین حال در تنش‌های بین سرافراز با ضرغامی و سایرین خواسته یا ناخواسته در نقش حنجره سرافراز ظاهر شده بود.

تاجیک که یار غار سرافراز بود، در ماجرای تغییر سرافراز نیز غیرمنتظره، رسانه‌هایی که به انتشار خبر درباره این ماجرا پرداخته بودند، نواخته بود، حال آنکه تغییر رئیس صداوسیما، یکی از مهم‌ترین خبرهای قابل تصور بود و رسانه‌ها به درستی در پی کشف جزئیات تغییرات بودند. او نیز متن استعفایش را پیش از پذیرش توسط پورمحمد رسانه‌ای کرد که به منزله تصمیم قطعی‌اش برای عدم ادامه مدیریت در این مجموعه تعبیر شده است.

همزمان بر اساس شنیده‌های خبرنگار «تابناک»، برخی مدیران دیگر که رابطه اینچنینی با سرافراز داشتند نیز در روزهای آینده میدان را ترک می‌گویند که البته شمارشان چندان زیاد نیست و در واقع تغییرات وسیعی از طریق استعفا و کناره‌گیری در مجموعه رسانه‌ ملی رخ نخواهد داد؛ اما اینکه در مجموع رسانه ملی تا چه میزان نیاز به تغییر و ترمیم تیم مدیریتی دارد، مسأله‌ای است که به تشخیص علی عسگری باز‌می گردد.

در این میان، شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که ممکن است در روال پخش برخی برنامه‌ها نیز تجدیدنظرهایی شود و احتمالاً تغییر محسوسی در این حوزه نیز مشاهده خواهد شد. در چنین شرایطی که ششمین رئیس سازمان صداوسیما، سکان را به تازگی در دست گرفته، باید اندکی صبر کرد و شاهد کیفیت تغییرات در محتوا و فضای رسانه ملی در دوره علی عسگری بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار