بازدید 4399
۱

دختر 6 ساله پس از عمل لوزه به هوش نيامد

کد خبر: ۵۸۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 12 May 2016
الينا، دختر شش ساله پس از عمل جراحي لوزه سوم در بيمارستان طالقاني گرگان به كما رفت. محمدرضا بابائيان، مدير حوزه رياست دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفته است كه اشتباه پزشكي در به كما رفتن اين كودك محتمل است.

به گزارش جوان، 13اردیبهشت‌ماه بود كه الينا براي انجام عمل جراحي لوزه سوم همراه پدر و مادرش به بيمارستان طالقاني گرگان مراجعه كرد و با تشخيص پزشكان، مورد عمل جراحي قرار گرفت.

حسين فروتن، پدر الينا مي‌گويد: پزشكان قبل از عمل، آزمايش‌هاي لازم را انجام دادند تا از سلامت جسمي وي براي جراحي مطمئن شوند. تا اينجا مشكلي نبود و الينا به اتاق عمل رفت، اما چند ساعت بعد از جراحي و به هوش آمدن، دخترم از سوزش قلب و ريه‌هايش شكايت مي‌كرد. وي افزود: الينا با تشخيص پزشكان براي عمل مجدد به اتاق عمل منتقل شد، اما اين بار بعد از عمل به كما ‌رفت و ديگر بيدار نشد.

حسين فروتن مي‌گويد: با‌وجود وضعيت نامناسب فرزندم و نگراني خانواده، هنوز پاسخ روشني در خصوص علت و چگونگي كماي شديد همچنين نتيجه اقدامات پزشكي به ما داده نشده است. ‌عده‌اي از عوامل بيمارستان مي‌گويند رگ تنفسي فرزندم بريده شده ولي برخي ديگر از پرستاران استفاده زياد از داروي بيهوشي را عامل اصلي كما عنوان مي‌كنند و در اين بين نمي‌دانم سرنوشت فرزندم به كجا خواهد انجاميد. آنچه بيش از وضعيت فرزندم، من و خانواده‌ام را آزار مي‌دهد پاسخگو نبودن مسئولان بيمارستان است تا لااقل بدانم علت اصلي به كما رفتن فرزندم چه بوده يا اينكه وضعيت نهايي بيمار چه خواهد شد.

 فروتن كه به شغل آزاد و فعاليت ساختماني مشغول است، ضريب هوشي فرزندش را 3 اعلام و خاطرنشان كرد: راضي به رضاي خدا هستم و براي هر پيشامدي آمادگي دارم، اما بايد شرايط به گونه‌اي پيش برود كه اين مسائل و اشتباهات براي ديگر كودكان بي‌گناه رخ ندهد.

 مادر الينا هم گفت: با گذشت چند روز از عمل جراحي، هنوز سرنوشت دخترم مشخص نيست و علائم حياتي وي بسيار ضعيف است.

دكتر حسيني، رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان هم گفت: به كما رفتن الينا يك عارضه در هنگام عمل جراحي بوده كه متأسفانه ناخواسته پيش آمده است. همه كادر درمان از اين موضوع ناراحت هستند و براي روشن شدن موضوع پيگيري مي‌كنند.

 وي گفت: ماجرا از طريق شكايتي كه خانواده الينا به مراجع قضايي كرده‌اند، در حال پيگيري است و به محض مشخص شدن با خاطيان احتمالي برخورد خواهد شد. دكتر پرهيز، رئيس بيمارستان طالقاني گرگان هم گفت: اگر خطاي پزشكي ثابت شود، قطعاً با عوامل برخورد خواهد شد. محمدرضا بابائيان، مدير حوزه رياست و رئيس روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي گلستان هم گفت: احتمال اشتباه يا قصور پزشكي در دستور كار و بررسي كارشناسي قرار گرفته است.

در صورتي كه مشخص شود به كما رفتن اين كودك ناشي از قصور پزشك و عوامل بيمارستاني بوده است، با مسببان مطابق قانون برخورد شديد صورت خواهد گرفت.

 وي خاطرنشان كرد: مسائل پزشكي به سبب تخصصي و پيچيده بودن آن، نيازمند بررسي دقيق كارشناسي است و نمي‌توان اظهار‌نظر شتابزده كرد، اما آنچه مسلم است، حال كودك به كما رفته مساعد نيست و مهم‌ترين موضوع در زمان حاضر، بهبود بيمار و بازگشت به شرايط عادي است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اون رگ تنفسي رو خوب اومده بود. همه ايراني ها به پا دكترن والا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار