بازدید 2746

مرگ پیرمرد فلج در آتش پسر روان‌پریش

کد خبر: ۵۸۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 12 May 2016
تحقیقات پلیس درباره پرونده پسر روان‌پریش که در دزفول پدر فلجش را زنده‌زنده به آتش کشید و مرگ تلخ او را رقم زد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش فرهیختگان، رسیدگی به این ماجرا از ساعت 9 صبح سه‌شنبه، بیست‌ویکم اردیبهشت امسال به دنبال آتش‌سوزی در خانه‌ای در محله مالک‌اشتر دزفول آغاز شد. همسایه‌ها که وحشت‌زده بودند از خانه‌شان بیرون آمده و با آتش‌نشانی تماس گرفتند.

ماموران کلانتری 12 و کمک‌رسانان آتش‌نشانی همزمان در محل حاضر شدند و به مهار شعله‌های آتش پرداختند. در آن بین پسر 35ساله خانواده که بسیار عصبانی بود به محض روبه‌رو شدن با ماموران قصد فرار داشت که توسط ماموران بازداشت شد.

ماموران آتش‌نشانی بعد از مهار شعله‌های آتش با جنازه سوخته پدر خانواده و پیکر نیمه‌جان همسر وی روبه‌رو شدند. جنازه مرد سالخورده به پزشکی قانونی فرستاده و همسر وی با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

در بررسی‌ها مشخص شد پسر خانواده در غیاب دو برادرش خانه را عمدی به آتش کشیده و به محض ورود مادرش با موزاییک به سر وی زده و او را زخمی کرده است.

زن میانسال وقتی در بیمارستان به هوش آمد به ماموران گفت: «پسرم چند سال است که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد. او گاهی اوقات عصبی می‌شد و بی‌دلیل شروع به داد و فریاد می‌کرد. شوهرم به خاطر کهولت سن و سکته مغزی، از ناحیه پا فلج شده و قادر به حرکت نبود. به همین خاطر شوهرم و پسرم را در خانه‌ تنها گذاشتم تا به خرید بروم، اما به محض اینکه به خانه برگشتم پسرم با موزاییک به سمت من حمله کرد و با آن به سرم زد که بیهوش شدم. نمی‌دانم چرا پسرم پدرش را به آتش کشیده است.» ساعتی از جنایت تکان‌دهنده پسر روان‌پریش نگذشته بود که اخبار مربوط به این ماجرا در فضای مجازی منتشر شد و سر و صدای زیادی به‌پا کرد.

 رحمان موسوی، معاون اجتماعی ستاد فرماندهی استان خوزستان در این‌باره به «فرهیختگان» گفت: «پسر روان‌پریش در بازداشت است و با تکمیل تحقیقات برای بررسی وضعیت سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی معرفی می‌شود.» او درباره جزئیات ماجرا گفت: «در این حادثه پسر خانواده در غیاب اعضای خانواده‌اش اتاقی را که پدر معلولش در آنجا بوده با ریختن بنزین به آتش کشید و مرد سالخورده که قادر به حرکت و فرار از اتاق شعله‌ور نبوده زنده‌زنده در آتش سوخت.» این پسر هنگام فرار از شعله‌های سرکش که در حال سرایت به سایر اتاق‌ها بوده با مادرش در حیاط خانه روبه‌رو می‌شود و با موزاییک چند ضربه نیز به سر وی می‌زد.»

 معاون اجتماعی ستاد فرماندهی استان خوزستان گفت: «زن میانسال در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته وحال عمومی او خوب است و اکنون از بیمارستان ترخیص شده است و تحقیقات درباره علت جنایت هولناک پسر روان‌پریش ادامه دارد.»

 آمار پایین جنایت‌های افراد روان‌پریش

جنایت‌هایی که به دست افراد روان‌پریش رخ می‌دهد رعب و وحشت زیادی در دل افراد ایجاد می‌کند، اما آمار نشان می‌دهد جنایت‌هایی که به دست این افراد رخ می‌دهد، زیاد نیست.
 

نقش کنترلی خانواده در کاهش جنایت‌های افراد روان‌پریش

حسن عشایری، روانشناس و عصب‌شناس در این‌باره به «فرهیختگان» گفت: «آمارهای بین‌المللی به دست آمده در ایران نشان می‌دهد تعداد جنایت‌هایی که به دست افراد روان‌پریش رخ می‌دهد در مقایسه با جنایت‌هایی که به دست افراد عادی جامعه رخ می‌دهد، بسیار کم است؛ اما نقش خانواده افراد بیمار در وقوع جنایت‌هایی که به دست افراد روان‌پریش به وقوع می‌پیوندد، بسیار بااهمیت است.»

عشایری افزود: «امروزه آگاهی و دانش عمومی افراد جامعه بالا رفته است و آنها می‌دانند به محض روبه‌رو شدن با رفتارهای عجیب از سوی یکی از اعضای خانواده باید وی را به روانشناس یا روان‌پزشک معرفی کنند. پیشرفت‌های علمی نیز باعث شده با مصرف داروهای ساده، بیماری این افرد کنترل شود، اما متاسفانه هنوز هم شاهد هستیم برخی افراد در جامعه نمی‌خواهند قبول کنند که یکی از اعضای خانواده آنها از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد. آنها از ترس برچسب خوردن عزیزان‌شان هرگز آنها را به مطب روان‌پزشک یا روانشناس نمی‌برند و این ماجرا موجب بدتر شدن وضعیت بیمار می‌شود.

 بیماران روانی معمولا دچار توهم، هذیان‌گویی یا رفتارهای عجیب می‌شوند و عدم کنترل آنها از سوی خانواده ممکن است باعث شود جنایت‌هایی به دست آنها رخ دهد. لازم است در این زمینه آگاهی عمومی افراد جامعه بالا برود.

 افراد جامعه نباید از یک بیمار روانی بترسند؛ چراکه چنانچه وی تحت درمان باشد آسیبی به کسی وارد نمی‌کند. اعضای خانواده یک فرد بیمار باید به صورت مداوم وی را کنترل کنند تا با مصرف داروها، بیماری تحت‌کنترل باشد و آسیبی به کسی وارد نشود، اما بی‌توجهی به این ماجرا می‌تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی