بازدید 29388

کسانی که پلیس هم حریفشان نمی‌شود!

در همین مسیر کوتاه انقلاب تا چهارراه ولیعصر(عج) تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی بودند که هر جا می‌خواستند توقف می‌کردند، هر طور می خواستند رانندگی می‌کردند و از هرجا که می‌خواستند می‌پیچیدند. آنها حتی به همکاران خود رحم نمی‌کردند
کد خبر: ۵۸۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 11 May 2016
کسانی که پلیس و قانون هم حریفشان نیست و مردم هر روز از دست آنان در عذاب هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بچه که بودم همراه خانواده به یکی از شهر‌های کوچک مسافرت کرده‌ کرده بودم، حوالی یازده شب توی میدان اصلی شهر یک مرتبه پدرم پا روی ترمز کوبید و من که به همراه برادم صندلی عقب مثلا نشسته بودم و در حقیقت ایستاده بودم میان دو صندلی جلو، کامل به صندلی جلو پرتاب شدم.

علت حادثه برایمان شگفت انگیز بود، البته آن زمان و نه حالا. راننده تاکسی وسط میدان ناگهان توقف کرد تا مسافری را پیاده کند. این عمل او برای ما که تا آن زمان یعنی اوایل دهه هفتاد این عمل را در تهران مشاهده نکرده بودیم موجب تعجب بود.

آن زمان‌ها رانندگان تاکسی، مسافرکش‌ها و رانندگان اتوبوس‌های شهری در تهران برای سوار و پیاده کردن مسافر کنار خیابان‌ها توقف می‌کردند و هرگز ندیده بودم که وسط خیابان تاکسی یا اتوبوسی مسافر پیاده یا سوار کند.



از آن روزها 20 سالی بیشتر می‌گذرد و اگر امروز کودک من همراه خانواده‌اش به همان شهر سفر کند، بار دیگر متعجب خواهد شد، چرا که چیزهایی را که در تهران می‌بیند، این‌بار در آن شهر نخواهد دید.

مدت‌هاست فرهنگ رانندگی در تهران از بین رفته است و حتی جریمه‌های سنگین هم سبب نشده تا وضعیت بهبود یابد. امروز صبح که کنار خیابان ایستاده بودم تا سوار تاکسی شوم، خودرویی برایم بوق زد که با کنار خیابان به اندازه یک خودرو دیگر فاصله داشت. در حقیقت او در لاین دوم خیابان دو لاینه انقلاب توقف کرده بود تا مسافر سوار کند.



به علت عجله ای که داشتم سریع سوار همان تاکسی شدم که اگر این عجله نبود شاید به نحوه دیگری با او برخورد می‌کردم اما....

در طول مسیر این کار او بارها تکرار شد و وقتی پررنگ می شد که صدای بوق اعتراض به حق رانندگان دیگر در گوش ما مسافران می‌پیچید.

راننده گرامی سر هر چهار راه فرمان خودرو را کمی به سمت کنار خیابان می‌گرفت و در حالی که خودرواش 2 لاین خیابان را مسدود کرده بود، جلوی پای هر عابر پیاده‌ای ترمز می‌کرد. زمانی هم که در تردد بود مدام لاین خود را تغییر می داد و با پیچیدن جلوی خودروهای دیگر راه خود را باز می‌کرد.



داستان وقتی جالبتر شد که مسافران تاکسی ما تکمیل شد و دیگر نیازی به توقف‌های پی در پی نبود. درست همین زمان بود که صدای آقای راننده بلند شد و همزمان که دستش را روی بوق گذاشته بود، چندتا فحش آبدار نثار خانواده راننده تاکسی ‌ای کرد که داشت همان کار دقایقی پیش او را تکرار می‌کرد.

در همین مسیر کوتاه انقلاب تا چهارراه ولیعصر(عج) تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی بودند که هر جا می‌خواستند توقف می‌کردند، هر طور می خواستند رانندگی می‌کردند و از هرجا که می‌خواستند می‌پیچیدند. آنها حتی به همکاران خود رحم نمی‌کردند و در حالیکه هرکدام از آنها سعی در سبقت گرفتن از یکدیگر می‌کردند، رانندگی خود را مطابق قوانین می‌دانستند و مدام به رانندگی دیگران معترض می‌شدند.

رانندگانی که پلیس هم حریفشان نمی‌شود!
این رویه مدتهای طولانی است که در تهران رواج یافته و بر مشکلات ترافیکی این شهر افزوده است. توقف‌های نابجا، تغییر مسیرهای ناگهانی، عدم رعایت حق تقدم و رانندگی خطر آفرین تنها گوشه‌ای از هنرنمایی این رانندگان در پایتخت است.

جالبتر اینکه همه این اتفاقات مقابل چشمان مأموران راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد و آنها تنها نظاره گر هستند. مشخص نیست که در زمینه برخورد با این افراد که سبب ایجاد ترافیک می‌شوند، فقدان موارد قانونی وجود دارد یا خیر! هر چه هست مأموران این روزها با تاکسی‌ها و مسافربرها کاری ندارند و آنها در شهری که قانونش را خودشان می‌نویسند، ارابه‌های خود را می‌رانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵۰
باید شهرداری ها و پلیس تحت مدیریت واحد شهری جلسه بگذارند و قبول کنند برای توقف مسافربرها سامانه های توقف دارای امکاناتی مانند ایستگاه های سایه بان دار و نمایشگرهای اطلاع رسانی و تابلو و صندلی بویژه در تقاطع های پر تردد مسیرهای تفکیکی ایجاد کنند....

ولی چون شهرداری ها حتی از محل درآمد حاصل از عوارض نوسازی و مالیلت خودرو مردم که پرداخت می کنند حاضر به هزینه برای خود مردم بینوا نیستند لذا این فجایع همچنان به قوت خود باقبست...

در اینجاست که بزرگتر باید بیاید این دو نهاد را زیر چتر خود کنار هم قرار دهد مثلا شخص وزیر کشور...
خدا به دنیا رحم کرده که مدیریتش دست ما نیست.
باید تاکسی های خطی کلا جمع شوند و مثل سایر کشورها تاکسی به خدمات لوکس تبدیل شود که به صورت دربست کرایه می شوند
آفرین، گزارش خوبی تهیه کردید امیدوارم آقاین بجایی اینکه روزانه میلیارها تومان از جریمه دوربین ها که 50درصد غیر فنی وکارشناسی نصب کردند وپول به نا حق از مردم میگیرند به فکر درست کردن این معضلات باشند
نه که پلیس نمتونه.....
برخورد شدید و مجازات سنگین به راحتی مشکل رو حل میکنه
به نظر من رانندگان تاکسی و مسافربر های شخصی، مخصوصا رانندگان ون، باید دوباره امتحان رانندگی بدن و دوباره گواهینامه بگیرند
اینقدر که بد رانندگی می کنند
مصداق جریمه های دروبین که حقیقتا ظلم است برای بنده جریمه آمده بیش 40 کیلومتر سرعت دربلوار ضلع غربی استادیوم آزادی انصاف است بعضی مسیر ها داخل شهر است بیشتر این محل سرعت مجاز دارد.
مهم اینکه همه ی ما واژه ی به ما چه و ولش کن رو خوب یادگرفتیم.
اگر پلیس راهور با ناجا هماهنگی کند و با طرح ضربتی چند هفته با اینان برخورد قاطع طبق قانون نماید . اینان به خودشان جرات این خلافها را نمیدهد
مگر اینان گواهینامه ندارند.؟ کسی که گواهینامه دارد یعنی تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را میداند و ملزم به رعایت آن است مثل بقیه انسانها
ولی حضور پلیس راهور در داخل شهر بسیار کم رنگ و عملا نیستند.
خانه از پای بست ویران است
باور کنید نیمی از معضل ترافیک تهران به گردن تاکسی ها و مسافر کش هائیه که اصلا رعایت هیچ قانونی رو نمیکنند. پلیس هم یک تماشاگر مطلق است و بس
اخر عاقبت نازیدن به تمدن2500ساله!!همین میشه سخت نگیرین!!
اگر بخواهد پلیس حریف می شه ولی اهمیت نداره
تعداد بیشعورها داره زیاد میشه و سرعت تکثیر بالای دارن
شتر سواری دولا دولا نمیشه .
پلیس نمیخواد باهاش برخورد کنه اتفاقا
این کاملا نشاندهنده ضعف پلیس هست
ما مسلمون نماهای ایرانی هیچوقت مثل مثلا" کافرهای اروپائی نشدیم که حقیقت را هر آنچه هست بازگو کنیم نه اینکه گزینشی و هر آنچه به صلاح یک عده ای هست بگوئیم.....
این کار مسافر پیاده کردن مسافر وسط خیابان منحصر به تاکسی و مسافر کش تاکسی نیست بلکه اتوبوس ها هم وسط خیابان به این کار مبادرت میورزند پلیس باید یک راهکاری بیاندیشد
از دست که نالیم
از ماست که بر ماست!
ماشینی سوبله هم خیابون رو بند بیاره ولی چون راننده پشتش نشسته آقای پلیس مهربون میره و تذکر میده که حرکت کن !
اوضاع کم کم خوب می شد اگه ما (و شما) هم بجای نظاره گر بودن همون جا به راننده تذکر می دادیم! نه اینکه فقط به این فکر کنیم که این هم یه سوژه خوب برای گزارشمون!
راننده های ون هم خیلی تند می رن.
سلام
همه جای دنیا ، رانندگان͵ وسایل نقلیه عمومی ، قانونمندترین رانندگانند و باید هم اینجور باشد چون اولا سایرین در رانندگی به آنان نگاه می کنند و ثانیا این رانندگان ، هر یک بیش از ده ساعت در روز پشت فرمان هستند ؛ یعنی بیشتر از پنج راننده ی دیگر بر ترافیکو فرهنگ رانندگی تاثیر دارند حال آنکه پلیس توجهی به رانندگی͵ آنان ندارد
متاسفانه نه تنها رانندگان مسافربری بلکه اکثر رانندگان به این وضع تبدیل شده اند و رعایت قانون معنی ندارد اکثرا مهاجران از روستاها و شهرها به تهران هستند که متاسفانه وضع اسفباری را بوجود اوردند وهیچکس به هیچکس نیست
رانندگان تاکسی خیابون های تهران رو با طویله اشتباه گرفتند.
ترافيك معروف پل فرديس هم دقيقا به همين دليله ماوريني كه فقط نگاه ميكنن
یکی از عوامل اصلی ترافیک در شهر های بزرگ
مگر تو این عکسها، پلاکها مشخص نیست ؟؟؟؟
خوب اگر پلیس محترم و زحمتکش ما، توقفهای غیر مجاز را جریمه کند و عکسش را با تلگرام !!! برای راننده اش بفرستد دیگر این بساط هم جمع میشود !!!
تاکید میکنم با تلگرام، چون ما تلگرام رو یه برنامه تفریحی میدانیم و وقتی ببینیم که شوخی شوخی جریمه شده ایم، آن وقت به خودمان می آییم .....
والا تو شهر ما (ساری) هم همینطوره. اینطور به نظر میاد که کلا" رانندگان محترم تاکسی خیابون و کوچه و امثالهم رو جزو مایملک شخصیشون میدونن و البته پر واضحه که چهاردیواری اختیاریه
چه عجب بالاخره یک سایت خبری گزارشی از این هرج و مرجی که تاکسی ها و مسافرکشهای شخصی تو این شهر براه انداختند را به معرض دید عموم گذاشت
اگر دقت کرده باشید این روزها خیابان های محدوده مرکز شهر پر شده از تاکسی های زرد که اکثرا خالی (بدون مسافر) در حال گردش هستند.
پلیس راهنمائی ورانندگی همه چیز را رها کرده وهر کس هر کاری میخواهد میکند فقط چند تا سرباز گذاشته تا ماشینهای دیگر از خطوط ویژه نروند
اینجا تهران است... !
فرهنگ ما که خود را با فرهنگ ترین مردم دنیا می دانیم
شاید اینهایی که الان تو تهران این کارا رو می کنن مال همون شهران که تازه اومدن تهران.
هاهاهاهاه
عکسا رو ببین تو رو خدا
اینا کلا آیین نامه خودشونو دارن !!!
التماس دعا
من نمیدانم این پلیس ایران این همه دوربین و هزینه را برای چه هدر میدهد هیچ حرکتی هیچ تلاشی !!!
جريمه سنگين و ادامه دار و برخورد با رانندگانيكه سابقه تكرار خلاف را دارند موثر است. جريمه سنگين نه جريمه 20 يا 40 هزارتومني كه آنهم خيليها پرداخت نميكنند!
جنگلی به نام تهران
مسافربرهای شخصی رو جمع کنن ، همه تهران افتاده دست ایران ۴۱
نمیدونم واسه چی اینهمه راه کوبیدن اومدن اینجا
اين وضعيت در تجريش زياد ديده ميشه گويا پليس هم اهميتى نميده اوايل كه از اين خيابان عبور ميكردم براى تذكر از بوق استفاده ميكردم ولى با توجه به تعداد زياد اين رانندگان هميشه طلبكار سعى ميكنم بر اعصابم مسلط باشم و بجاى بوق از نفس عميق استفاده كنم
تابناک جان ای کاش یه کم فکر میکردی و این گزارش رو می نوشتی به نظر خودت مسول سازمان دهی این تاکسی ها و اتوبوس های واحد و شخصی چه کسی هست جز تاکسی رانی و شهرداری وقتی شهردای همش فکر خالی کردن جیب مردم هست تاکسی رانی هم هیچ رسیدگی نمیکنه
باور کنید عین واقعیت است متاسفانه رانندگان تاکسی کل شهر و خیابانها را از خودشان میدانند و هرکاری که دلشان بخواهد انجام میدهند. و پلیس هم هیچگونه واکنشی انجام نمیدهد
تهران گنجایش اینهمه ماشین ندارد ولی مسئولین فقط به فکر فروش لگنهای سایپا و ایران خودرو هستند و الحمدلله که همه هم از بیکاری و نبود شغل در شهر ها و روستا ها و خوابیدن کارخانجات تولیدی به تهران هجوم آورده اند و هر کس یک پراید دست دوم خریده و به مسافر کشی روی آورده و نتیجه اش همین می شود که می بینید
در مسیر انقلاب تا ولیعصر از 6 صبح تا نوزده هیچ مسافر کش شخصی نیست و فقط جولانگاه تاکسیهای سبز و زرد برای مسافر دربستی است. بهتره تهران را بشناسید و بعد اظهار نظر کنید.
باید فرهنگ رانندگی را به کودکان اموزش دهیم در غیر اینصورت پیشرفتی در کار نخواهد بود
همه ما همیشه در حال ایراد گرفتن از وضع رانندگی تو کشورمون هستیم در حالی که من، شما، نویسنده این متن، راننده تاکسی، پلیس و... همگی عین هم هستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی