بازدید 2654
۲

توقیف یک ساعته آمبولانس حامل بیمار

کد خبر: ۵۸۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 08 May 2016
آمبولانسی که یک بیمار اورژانسی را به بیمارستان منتقل می‌کرد، به دلیل نداشتن پلاک از سوی پلیس متوقف شد و بیمار یک ساعت منتظر آمبولانس بعدی ماند. این دستور توقف از سوی پلیس به دلیل پلاک نداشتن خودروی آمبولانس صادر شد. به گفته شاهدان ماجرا عملیات انتقال بیمار از آمبولانس متوقف شده به آمبولانس دیگر حدود یک ساعت زمان برد.

به گزارش فرهیختگان، خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: «پلیس همیشه همکاری خیلی خوبی با اورژانس دارد و چنین مواردی به‌ندرت اتفاق می‌افتد.» او همچنین گفت: «این به معنی دفاع از کار کسی که آمبولانس حامل بیمار را متوقف کرده نیست، ولی به‌طور کلی اگر بخواهم راجع به عملکرد پلیس در این شرایط بگویم چنین دستوری از سوی پلیس بعید است.»

خالدی ادامه داد: «در چنین شرایطی پلیس باید آمبولانس را تا بیمارستان مشایعت کند و زمانی که بیمار تحویل اورژانس بیمارستان شد، اقدام به جریمه یا توقیف آن کند.»

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: «اورژانس نیز تابع قانون است و باید در هر شرایطی به آن عمل کند، ولی زمانی که بیمار در خودرو است، اولین وظیفه پرسنل اورژانس از امدادگران گرفته تا راننده، این است که بیمار را به بیمارستان تحویل بدهند. در هر صورت نجات جان بیمار در اولویت است و نباید این خودرو حتی مدتی کوتاه، توقیف می‌شد.»

به هر حال این آمبولانس نزدیک به یک ساعت در کنار خیابان متوقف شده و پلیس اجازه تردد به آن نداده است. همچنین کلیپی چند دقیقه‌ای در فضای مجازی منتشر شده‌ است که نشان می‌دهد امدادگران اورژانس مشغول انتقال بیمار از یک آمبولانس به آمبولانس دیگر هستند.

این اتفاق صبح 15 اردیبهشت امسال در یکی از خیابان‌های شهر رشت افتاد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
گویا برای پلیس جریمه و پول مهمتر از جون آدم هاست
کار زشت وتبهکارانه ای بود باید ماموران خاطی معرفی وتنبیهه گردند.مامور مسئول امنیت هستند نه مامور کشتار.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار