بازدید 2450

متهم به قتل پس از 2 سال فرار دستگیر شد

کد خبر: ۵۸۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 08 May 2016
عامل جنایت بر سر تقسیم اموال دزدی پس از دو سال و نیم فرار دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش ابتکار، در ساعت 15:00 مورخه 26/08/1392 کشف جسد پسر جوانی 30 ساله بنام "مسعود . ب" در خیابان حصار به کلانتری 173 قیام دشت اعلام شد . با حضور مامورین کلانتری در محل اعلام شده از طریق مرکز فوریت های پلیسی و انجام تحقیقات اولیه ، مامورین اطلاع پیدا کردند که این جوان به علت اصابت ضربه جسم تیز به ناحیه گردن به قتل رسیده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور رئیس دادگاه بخش خاوران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ، در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متوفی از افراد سابقه دار در زمینه سرقت بوده که بارها دستگیر و روانه زندان شده است ؛ همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول با مجرم سابقه دار دیگری بنام "یزدان" در رفت و آمد و ارتباط بوده است .
شناسایی قاتل

با شناسایی "یزدان" وی جهت انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که یزدان در روز جنایت بهمراه مقتول بوده اما با این وجود یزدان در اظهاراتش مدعی بود که در روز جنایت همراه با مقتول نبوده است ! .سرانجام با ادامه تحقیقات پلیسی ، یزدان لب به بیان حقیقت گشود و عنوان کرد که روز جنایت بهمراه مقتول بوده اما جنایت را او مرتکب نشده است.

یزدان در خصوص معرفی عامل جنایت به کارآگاهان گفت : " مسعود با یکی از دوستانش بنام احد درگیر شد که احد با چاقو ضربه ای به گردن مسعود زد و به سرعت از محل متواری شد ". یزدان در خصوص علت درگیر مسعود و احـد به کارآگاهان گفت : " من و مسعود به سرقت رفته بودیم و مشغول تقسیم پول بدست آمده از سرقت بودیم که ناگهان احد به محل پاتوق ما آمد و مدعی سهم خود از سرقت شد ! ؛ این در حالی بود که او هیچ نقشی در سرقت نداشت و به همین علت من و مسعود ، هر دو نفر با احد مخالفت کردیم که پولی از سرقت به او تعلق نمی گیرد ؛ در همین زمان احد شروع به تهدید کرد که اینبار مسعود با او درگیر شد که ناگهان احد با چاقو ، ضربه ای به گردنش وارد کرد که منجر به مرگش شد و احد نیز به سرعت از محل متواری شد " .

با بررسی سوابق "احد . ف" « متولد 1357 » و بررسی سوابق وی مشخص شد که وی از مجرمین سابقه داری است که هشت بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده و در زمان ارتکاب جنایت نیز به مصرف شدید شیشه و کراک اعتیاد داشته است .

با توجه به متواری شدن و بلامکان بودن "احد . ف" ، اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا نهایتا محل تردد وی در محدوده میدان میوه و تره بار مرکزی شهر تهران شناسایی و در مورخه 15/02/1395 دستگیر و به اداره د هم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و تکمیل پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت " .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار