بازدید 57945

تمام نشانه های خالی کردن پشت اسد توسط روس ها

پرسشی که شاید ذهن بسیاری از تحلیلگران، سیاستمداران و کارشناسان روابط بین الملل را به خود مشغول کرده، این است که آیا روس ها تا آخر از ماندن اسد در قدرت حمایت خواهند کرد یا خیر؟ به نظر می رسد، روس ها تصمیم خود برای کنار زدن بشار اسد را گرفته اند و در این زمینه در حال رایزنی و تعامل با آمریکایی ها هستند.
کد خبر: ۵۸۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 07 May 2016
پرسشی که شاید ذهن بسیاری از تحلیلگران، سیاستمداران و کار‌شناسان روابط بین الملل را به خود مشغول کرده، این است که آیا روس‌ها تا آخر از ماندن اسد در قدرت حمایت خواهند کرد یا خیر؟
 

به گزارش «تابناک»، این پرسشی است که می‌توان پاسخ‌های متعددی به آن داد. با این حال، پاسخ قابل تصور و قابل باوری که می‌توان به این پرسش داد، این است که روس‌ها تصمیم خود برای کنار زدن بشار اسد را گرفته‌اند و در این زمینه در حال رایزنی و تعامل با آمریکایی‌ها هستند.

حال باید گفت، چه نشانه‌هایی برای تأیید این ادعا وجود دارد؟

خروج نیروهای روسیه از سوریه


مداخله روسیه در جنگ داخلی سوریه در سی ام سپتامبر ۲۰۱۵ شروع شد و پس از حملات هوایی متعدد علیه مواضع معارضان سوری که منجر به پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال معارضان شد، در ‌‌نهایت در مارس ۲۰۱۶ بود که ولادیمیر پوتین از خروج نیروهای روسیه از خاک سوریه خبر داد. اعلام خبر خروج نیروهای روسی از خاک سوریه آنچنان غافلگیرکننده بود که بسیاری از کار‌شناسان در تحلیل آن سردرگم بودند.

در همین زمان، چندی پیش، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم در تحلیل تصمیم روسیه مبنی بر خروج تعداد زیادی از نیروهای روسی از سوریه نوشت: «این گام خشمگین روسیه در واکنش به اظهارات روز شنبه «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه برداشته شده است. المعلم در اظهارات خود گفت که بشار اسد خط قرمز است و هیچ انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بدون نظارت دولت سوریه انجام نمی‌گیرد».

به عقیده وی، نوعی «بحران» در روابط سوریه و روسیه به وجود آمده و چند روز پیش از نشست ژنو به اوج خود رسید و دلیل آن ملاحظات سوریه در مورد بسیاری از مسائل و از همه مهم‌تر مبهم نگاه داشتن سرنوشت بشار اسد و اعطای اختیارات گسترده به دولت در مرحله انتقالی به ‌ضرر اختیارات رئیس جمهور است.

فرانتس کلینتسی ویچ، معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه نیز این اقدام را در راستای تلاش روسیه برای پیشبرد روند سیاسی و فرصت دادن به گروه‌های سیاسی برای پایان دادن به جنگ ارزیابی کرد. وی در این زمینه گفت: تصمیم پوتین چه بسا نه تنها دلایل نظامی بلکه دلایل سیاسی هم داشته باشد.

وی تأکید کرد: روسیه قصد سوزاندن همه پل‌ها و عقب نشینی از روند برقراری صلح در سوریه را ندارد؛ به ویژه در مبارزه با تروریسم. این مسئول روس همچنین تأکید کرد: روسیه می تواند در صورت لزوم، یک روزه با آمادگی کامل به سوریه بازگردد.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها و تحلیلگران معتقدند، هدف اصلی پوتین از ورود به جنگ سوریه، تحت الشعاع قرار دادن بحران اوکراین و تحریم‌های اعمالی غرب علیه این کشور بوده است. چنانچه روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشته است: عملیات روسیه که هدف شکست داعش بوده تکمیل نشده و هر فردی که به نقشه جایی که روسیه بمباران می‌کرد نگاهی بیندازد، باور نمی‌کند این عملیات واقعی بوده باشد. هدف کمپین سوریه مجبور کردن غرب برای همکاری دوباره با روسیه بود. این امر محقق شده و اکنون آن‌ها در حال خروج از این درگیری با اندکی خسارت هستند.

اظهارات اخیر وزرای خارجه روسیه و آمریکا


اظهارات همزمان وزرای خارجه روسیه و آمریکا نیز گمانه زنی‌ها را برای قطع حمایت‌های روسیه از بشار اسد قوت بخشیده است.

هفته گذشته جان کری، وزیر خارجه آمریکا، کناره‌گیری بشار اسد از قدرت را شرط پایان جنگ در این کشور دانست. کری با تأکید بر اینکه واشنگتن متعهد به همکاری با شریکانش برای رسیدن به انتقال سیاسی بدون حضور بشار اسد در قدرت است، گفت: «تنها با انتقال (سیاسی) می‌توان به این جنگ پایان داد».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت: «نمی‌توان این جنگ را تا زمان ادامه حضور اسد ادامه داد، زیرا او نمی‌تواند این کشور را متحد کند».

این در حالی است که بر خلاف مواضع آمریکایی‌ها در ابتدای بحران سوریه، در سپتامبر ۲۰۱۵ جان کری برای اولین بار گفت که کناره گیری اسد، الزاما نباید در ابتدای دولت انتقالی رخ دهد! او در توضیح نظر خود گفت که اسد باید برود اما نحوه و زمان بندی آن مسأله‌ای است که می‌تواند مورد مذاکره قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد، هم اکنون نحوه و زمان بندی آن در حال مذاکره است و یا مراحل نهایی خود را می‌گذراند و به نظر می‌رسد در این زمینه واشنگتن و مسکو در هماهنگی کامل با یکدیگرند. سخنان هفته گذشته، وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه بشار اسد متحد روسیه نیست نیز گمانه زنی‌ها در مورد توافق واشنگتن-مسکو برای رفتن بشار اسد را تقویت کرده است.

لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی ـ که در چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت منتشر شده است ـ گفت: «بشار اسد متحد ما نیست. ما در جنگ علیه تروریسم و برای حفظ یکپارچگی سوریه از او حمایت می‌کنیم، ولی او به حدی که ترکیه متحد نزدیک آمریکاست، متحد روسیه قلمداد نمی‌شود».

بنابراین، اینکه لاورف تأکید کرد بشار اسد متحد روسیه نیست، بدین معناست که خط قرمزی به نام اسد در مذاکرات وجود ندارد و روس‌ها آماده معامله برای رفتن اسد هستند.

پیشروی‌های ارتش سوریه و تأکید مشکوک روس‌ها بر آتش بس


موضوع دیگری که تا حدودی تردید‌ها نسبت به نیات حمایتی روسیه در قبال بشار اسد و نظام سیاسی سوریه را افزایش داده، تلاش و اصرار روسیه-با همکاری آمریکا- برای آتش بس در مناطقی است که ارتش سوریه در حال پیشروی در آنجا است.

 در حالی که ارتش سوریه پیشروی‌های قابل توجهی در مناطق مختلف سوریه و به ویژه حلب داشته است، چه دلیلی هست که روسیه بر لزوم آتش بس تأکید کند. در واقع در وضعیتی که معارضان مسلح در موضع ضعف قرار دارند و می‌توان آن‌ها را از مناطق تحت تصرفشان بیرون راند، پیگیری‌های روسیه برای اعلام آتش بس نمی‌تواند دلیلی جز جلوگیری از تثبیت موقعیت اسد و یا ایجاد موازنه میان ارتش سوریه و مخالفان داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رویکرد جدید روسیه


مواضع اخیر روسیه در قبال بحران سوریه را که با کمرنگ کردن نقش بازیگران منطقه و طرف قرار گرفتن ایالات متحده در مذاکرات همراه بود، می‌توان مؤید این نکته دانست که کرملین درصدد نشان دادن چراغ سبز به کاخ سفید و تمایل خود به احیای روابط با این کشور است؛ بنابراین، انتخابات ریاست جمهوری در امریکا پیامدهای حائز اهمیتی برای مسکو به دنبال خواهد داشت که مهم‌ترین آن را شاید بتوان احیای روابط طرفین دانست و این امر در اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز آشکار است.

وی اعلام کرد که مسکو آماده همکاری با هر یک از کاندیدا‌ها به عنوان منتخب مردم خواهد بود؛ هرچند تعارضاتی میان دو کشور وجود دارد، دستورکارهای مشترکی هم موجود است که زمینه‌های همکاری را ایجاد خواهد کرد.

در یک نگاه کلی می‌توان گفت، وضعیت کنونی روسیه (تضعیف وضعیت اقتصادی به دلایلی چون کاهش بهای نفت، اعمال تحریم‌ها از سوی غرب و به تازگی نیز بازیگری امریکا در صحنه انرژی، درگیری وی در بحران‌های بین المللی از جمله سوریه، تمایل این بازیگر به افزایش نقش بیشتر در حوزه بالکان و همچنین نگرانی از گسترش ناتو به سمت شرق) سبب شده است تا این بازیگر نیاز خود به احیای روابط با ایالات متحده را بیش از پیش لازم بداند. از این روی، انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور را بستری مناسب جهت تحقق این امر تلقی کرده و چراغ سبزی را در خلال بازیگری خود در خاورمیانه به واشنگتن به ویژه در ارتباط با بحران سوریه نشان داده است که این امر می‌تواند دلالت‌هایی برای بازیگران منطقه به دنبال داشته باشد.

این‌ها نشانه‌هایی هستند که می‌توان بر اساس آن‌ها مدعی شد که روسیه در حال راه اندازی بازی جدیدی است که در این بازی روس‌ها، قرار نیست بشار اسد جایی داشته باشد.

در همین زمینه، امروز روزنامه العرب، چاپ لندن ادعا کرد که روس‌ها چندان اعتقادی به حفظ اسد ندارند و «عاشق» اسد نیستند و او را متحد خود نمی‌دانند. العرب به اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اشاره می‌کند که تأکید کرد، روسیه همچنان بر تحقق مطالباتی مشخص اصرار دارد، به این امید که دریچه‌ای برای ورود به راه حل سیاسی و مسیری مناسب برای رفتن اسد از قدرت یافت شود.

العرب می‌نویسد که شکی نیست روس‌ها به دنبال راه مناسبی هستند تا اسد با کمترین هزینه ممکن از قدرت کنار رود. برای روس‌ها آنچه اهمیت دارد، حفظ ارتش و امنیت سوریه است و اصرار دارند مسائل دیگر از جمله سرنوشت اسد از طریق مذاکره حل و فصل شود.

این روزنامه عربی می‌نویسد، هم اکنون بحث‌ها در مسکو و واشنگتن بر سر امکان رفتن اسد از قدرت در کمترین زمان ممکن حتی سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت متمرکز شده است، به شرطی که کاخ سفید مخالفان را راضی کند که واقعا نهادهای کشور را بدون تغییرات ریشه‌ای که ثبات کشور را تهدید کند، حفظ کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰۵
انتشار یافته: ۱۰۰
به نظر شما همه کشورها باید مثل ایران فقط عاشق اسد باشند و مردم خود را درراه این عشق به کشتن بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
ویا مثل اردواغان باشند که ترکیه را به جنگ داخلی کشاند
قابل توجه خبرگزارى فارس
چیز جدیدی نیست،کار روسها نامردیه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
از کی تا حالا تامین منافع کشور شده نامردی؟ روسه به فکر خودش و ملتشه مثل ما به فکر حزب الله و فلسطین و کرانه باختری نیست
روسیه اگه خنجرشو از رو هم نشون بده، باز مقامات ایران میرن طرف روسیه!
سلام

مطلب شما مغرضانه است

خروج نیروی ها روس کار درستی بود ک از خواست جبهه و متحدان ما بر حل سیاسی بحران و بستن دست سعودی و ترک ها در جهت لشگر کشی ب سوریه


البته اگه شما اخبار دنبال کنید ..خواهید دید ک در رسانه ها گفته شده روس ها انقدر ک ادعای خروج نیرو از سوریه بیان میکنن دروغه بوده..و در اصل این نیروها بیشتر شده!


درباره مطلب امروزتون و اینکه شکست خان طومان به عدم همراهی روسیه ربط میدید

اول اینکه علت اصلی شکست تجهیز نیروهای مخالف و در درجه بعد کوتاهی ارتش سوریه و دیگر نیروهای حاضر در ان منطقه است

شما انتظار نداری ک روس ها 24 حلقه به گوش نیروهای اسد باشن..وقتی ک طرفهای مخالف از نیروی هوایی برخوردار نیستن..پس شکست و یا پیروزی ارتش سوریه را نباید به عدم ورود سریع نیروهای هوایی روسی مربوط دانست

هر چند در اخبار و فیلم ها نشان از حمله جنگنده ها روسی بر علیه نیروهای مخالف منتشر شده...


حرف اخر من


چرا زمانیکه روس ها از رفتن اسد حرف میزنند (اینکه گفتند ما اسد را متحد نمیدانیم) لزوما ما ان را به خیانت تعبیر میکنیم؟


برای رسیدن به این جواب باید اول این سوال را جواب دهیم

که ایا ماند 6 ساله اسد براساس مصلحت بر قدرت توانسته مشکل سوریه و جنگ را حل کند یا اینکه سال به سال اوصاع بدتر شده است؟

مطمئنن جواب همه ما این است ک اوصاع بدتر شده است..(چون همین ماندن اسد بهانه جنگ را به کشورهای عربی و عربی داده است)

پس نباید از اینکه بعد از 6 سال طرح انتقال قدرت از طریق سیاسی صورت بگیرد و از طرف دولت روس نیز در اینده حمایت شود را؛ بعنوان خیانت معرفی کنیم بلکه بعنوان تنها و بهترین راحل موجود جهت برون رفت از بحران بیان کنیم

با تشکر
با سلام ... کار به جایی خواهد رسید که ایران ارزو کند ای کاش روسیه هیچوقت وارد سوریه نشده بود و هیچوقت از بشار اسد حمایت نکرده بود !

روسیه با ورود و خروج اینچنینی جای پای محکمی در سوریه ایجاد کرد و الان قادر هست هر چیزی رو به بشاراسد و ایران تحمیل کنه

روسیه الان اگر بگه بشار اسد باید نصف سوریه رو به مخالفان تقدیم کنه کی میتونه مخالفت کنه ؟! بشار اسد ؟! ایران ؟!!!
روسیه همیشه روسیاه بوده و اشغالگر و همیشه از پشت خنجر زده و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست
او به حدی که ترکیه متحد نزدیک آمریکاست، متحد روسیه قلمداد نمی‌شود». این جمله حکایت از خیانت روسیه دارد..
مرگ بر روسیه
عاقبت درس نگرفتن ازتاریخ واعتمادبه خارجی خصوصا ازنوع روسی .ای کاش رهبران جهان سوم به اندازه فیدل کاسترو شجاعت داشتندتاپیش ازآنکه روزگار به بدترین شکل حذفشان کندخودبه بهترین شکل کنارمی کشیدند.
مثل روز روشن بوده و هست که به روسها هیچ اعتمادی نیست اما افسوس که بعضیا با دوتا بمباران روسیه تو سوریه ذوق مرگ میشن ئ همه چیزو فراموش میکنن
اون موقع که گفتیم روی روس ها حساب نکنید
گفتن فلانه بهمانه
روس ها بیشترین ضربه رو در طول تاریخ به ایران زده اند
آمریکا رو ببینید چجوری پشت متحدینش وای میسته
این روس های گرسنه رو
به این روس ها هیچوقت نمی توان اعتمادکرد
چی شد پس؟ وبسایت شما کلی جوگیر شده بود از قدرت وصف ناپذیر و دندان های پر زهر برادران روس! می بینم که باز هم روسیه گذشت شما رو سر کار. ای کاش که این دفعه یادبگیرید که با طناب برادران کمونیست نروید داخل چاه.
همچین اون اوایل که اینها به سوریه حمله کرده بودند فاز می دادید که ما فکر کردیم جنگ تمومه به نفع بشار اسد.
اینها نشون میده روسیه همون شوروی سابقه برای ذوق زدگانی که دلشون رو به روسیه و مداخله نظامیش تو سروریه خوش کرده بودند می سوزه. برای خودمون متأسفم که روسیه مارو وسیله ای برای امتیاز گرفتن از آمریکا قرار داده
خداونداحامی مستضعفان جهان باش
عجب حاج پوتین هم که از پشت خنجر زد الان هم داره با ترکیه کنار میاد ...حقوقمان هست روس ها بارها و بارها از پشت خنجر زدند ولی آمریکایی ها اینطور نیستند ولی انگلیس ها خیلی عوضی هستند مثل روس ها
بازهم روسها نشان دادند که خنجر می زنند از قفا
اضافه کنید بی عملی شان در تسخیر شهرک خان طومان و شهادت و اسارت جوانان وطن
ایران باید تا اخر پشت اسد و سوریه باشد با روسیه یا بی روسیه این موضوع برای ایران موضوعی اخلاقی استراتژیک نمادین و انسانی و در نتیجه حیاتی است وگرنه اینده منطقه اینده ای صهیونیستی وهابی است که ایران و شیعه یک جورهایی نغوذباا... از صفحه روزگار پاک میشوند. در یک کلام اگر نابکاران عالم با ارتش ادمخواران در سوریه پیروز شوند مقصد بعدی و اصلی انها ایران خواهد بود این نابکاران و مزدورهایشان با کسی تعارف ندارند
صبح من کامنت گذاشتم منتشر نکردی و اون این بود که روسیه گل رو چید و رفت و ما موندیم و باتلاق سوریه
هر كشوري اول به منافع ملي خود فكر ميكند، نه مثل ما كه منافع ملي آخرين بخش از كار است
ایا اسد قربانی منافع سیاسی شرق و غرب خواهد شد
اسد با تکیه بر ارتش و نیروهای مردمی کشورش و دعوت مهاجران و فراریان از جنگ و عفو ارتشیان فراری ندای یاری طلبی سر دهد تا کشورش را از دست جنایتکاران تروریست نجات دهد وحدت مردم عامل پیروزی اسد است
روسیه در طول تاریخ نه تنها در رابطه با ایران بلکه با کشورهای دیگر هم همیشه زیر قول و قرار و حتی امضاء خودش زده..همیشه میاید وسط میدان خودش را قاطی میکند.بعد از طرف مقابل یک چیز با ارزشی میگیرد تا برود کنار در جنگ ایران وعراق از ایران پول گرفته بود ولی " سیم خاردار" را هم به ایران تحویل نمیداد ..تمام ایران با موشکهای " اسکاد " روسی بمباران شد..روسیه حاضر نیست یک روبل برای همپیمانانش از جیب خرج کند..نمیکند اقلا آن بمبهای قدیمی از رده خارج خودش را برای تمرین و آمادگی ارتش روسیه بیاورد بریزد روی سر تروریست ها .. ده سال است پول گرفته ..هی میگه " به ایران اس سیصد میدهم..همین این ماه که نه ..ولی میدهم " خوب وقتی در زمان تحریم پرونده ما توی شورای امنیت بود و در معرض حمله آمریکا و اروپا ولی روسیه نه قطعنامه ها را وتو کرد و نه سامانه دفاع ضد هوایی اس سیصد را داد..دیگر دل ما به چی روسیه خوش است؟ هم زبان ما است؟ هم دین ما است؟
شما فكر مي كرديد روسيه منافع خود را فداي شخصي بنام اسد خواهد كرد؟
قابل پیش‌بینی بود روسیه همیشه اینکار رو میکنه
اون موقع كه ميگفتيد اين وهب نصرانيه نگفتم جوگير نشيد؟
روسها هرگز وفای به عهد و پیمان نداشته اند خیانت به همپیمانان جز ذات روسه است,اتکا به روسیه یعنی ساده انگاری محض و تکیه بر سایه روسها فقط و فقط به منفع خود فکر میکنندفعلا با کارت ایران نیز در حال بازی هستند
اگر فقط تاریخ کشور خودمون رو خونده باشید مطلع می شوی اطمینان به روسها اشتباه بزرگی است.
این کفتار پیر را مردم ما میشناسند ولی گویا دوستان با نفوذی دارد که می خواهند همچنان کشورمان در اشغال نامریی آن باشند..... مرگ بر روسیه
در طول تاریخ چه کسی به روسیه اطمینان کرده که از این اطمینان سود برده باشد روسیه کمک به دیگران را برای معامله کردن با امریکایی ها می کند وقتی معامله تمام شد دوستانشان را در اختیار دشمن می گذارند
همه ما بازیچه این ابرقدرت ها هستیم. نباید زیاد به این روس ها اعتماد کرد.
برگی دیگر از خیانت متحد استرااااااتزیک خیانت پیشه
این روسها1بارازنارو و خیانت کردنشون مردم ایران سودمیبرندواونم الانه که اگه اسدبره جوونمون سرهیچ وپوچ کشته نمیشندوپولامون هم فقط میره لااقل دست نصرالاه که ایشالاه اونم سرعقل میاد ومیره پی زندگیش
روسیه باز هم پشت مارو خالی کرد
لعنت بر پدرشون
این متن از کجا اوردید
به دلايل متعدد اين تحليل اشتباه است.
كساني كه به روس ها اعتماد كرده اند و به حمايت آنان دل بسته اند واقعا ساده لوح هستند.سوال اينجاست كه آيا روس ها چه موقع قابل اعتماد بوده اند كه اكنون جماعت دلواپس كه در صحنه سياسي ايران نقش ايفا ميكنند تمام حيثيت و اعتبارشان را به پاي پوتين ريخته اند.
روسها خوب فهمیده اند که اسد بالاخره رفتنی است و اگر از او دفاع کنند روزی دنیا یقه انها را برای ۳۰۰ هزار کشته جنگ خواهد گرفت. اما ما به اینده فکر نمی کنیم
روسيه هميشه همين بوده قابل توجه مسئولين مملكت ببينيم كي نوبت ماس....
روس ها هیچ وقت قابل اعتماد نبودند و ایران بارها و بارها با طناب پوسیده اونها رفته تو چاه، این هم بار آخر نظامیان ایران رو کشوندن به سوریه خودشون رفتند بیرون علی موند و حوضش و کلی خرج و مخارج جنگ که همش رو ایران تامین کرد آخرش هم بشار اسد رفتنی شد
اینها همه عددی در مقابل قدرت و عظمت خداوند متعال نیستند . مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
روسها در هیچ زمان و مکانی قابل اعتماد نیستند.باز هم ای ول به آمریکا که 50 سال است از آل سعودی که هیچ وجهه بین المللی ندارند،به خاطر پیمانی که بسته ،حفاظت می کند.
روسها واقع گرا تر از ما هستند و خوب میدانند که بحران سوریه با کوتاه آمدن هر دو طرف از مواضع خود قابل حل نیست با جنایات رخ داده در سوریه قطعا بشار نباید در قدرت بماند زیرا بخواهیم یا نخواهیم دست بشار به خون انسانهای زیادی آغشته شده است و دیگر مقبولیتی در میان مردم سوریه ندارد و انچه مردم سوریه بیش از هر چیزی بدان نیازمندند آرامش و امنیت است. که با وجود بشار چنین چیزی ناممکن است.
مرگ بر روسیه خیانت کار
من طرف اسد نیستم ولی از این روس های بی دین و بی شرف متنفرم.
نمیدونم مسولین نظام چی تو این روس ها دیدن که این جوری طرفشون رو گرفتن.
نفرین به جنگ
متن این گزارش بایستی اینگونه نوشته میشد:
روسیه، جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه را تنها گذاشت!!
باز هم تکرار نقش تاریخی روسها ........
خنجر از پشت میزند دشمن .......
با سلام
شكي نيست كه منافع كشور عزيزمان در سوريه وجود دارد كه سياست مداران ما رت وا داشته كه تمام قد به حمايت از اسد بپردازند.
ولي حالا كه روس ها هم چون ادوار گذشته كه عدم پاييندي به عهد و قول خويش مي باشند، خوب نيست ما هم تمهيداتي را مد نظر بگيريم و تصورات نوي از سوريه بدون اسد داشته باشيم؟؟
آيا قدرت نظامي و ديپلماتيكي ما بدون روس ها برش لازم براي حفظ اسد را دارد؟ شايد اين بازي را هم ما به غرب و صهيونيست وارگذار كرديم كه بعد از آن حزب الله لبنان مي باشد كه به سرنوشت اسد دچار مي شود؟
پس بهتر مي باشد كه تمركز خود را بر روي عراق و افغانستان گذاشته و ١٠٠ البته به خودكفايه كشور، كه در آينده اي نچندان دور كشوري قدرتمند و پيشرفته از هر لحاظ داشته باشيم كه كسي فكر تعرض به اين آب و خاك نداشته باشد.
به اميد آن روز
این فقط از نظر شما خالی کردن پشت سوریه است؟مگه روسیه شریک استراتژیک ما در سوریه نبود؟خون بچه های ایرانی که اونجا شهید شدن پس چی؟چه کسی جواب گوی اونه؟چند بار باید با طناب پوسیده روسیه برویم داخل چاه؟
دیدید که روس ها طبق رسم همیشگی وسط بازی ما را غال گذاشتند. باز هم درس عبرت برای آینده. بارها گفتیم که این روس ها بدعهدی می کنند. اینها خنجر از پشت می زنند. با طناب پوسیده این ها به چاه نروید. باورتان نشد.
روسیه هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیست... نذارید رزمنده ها با کارشکنی روس ها کشته شن
تاریخ ثابت کرده این روسها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و فقط به منافع خودشون فکر میکنند.
به روسها نباید اعتماد کرد. نمی دانم چرا ما داریم دنباله رو روسیه و چین می شویم. روسها کمتر از انگلیسی ها به ایران خیانت تاریخی نکردند. !!!!!!!!!!
روسیه اگرخیانت کرده باشدکه ظاهراچنین مینمایدلگدبه بخت خودش زده چون توسط همین تروریستهابه زودی بلعیده خواهدشدوفریادرسی هم نخواهدیافت.
راه حل پایان جنگ سوریه حمله ارتش سوریه به اسرائیل است باید سوریه تحت این عمل قرار گیرد تا اتحاد داخلی ایجاد گردد
سیاست روسیه اینه: میاد جایی که امریکا مخالف هست کاری میکنه و میزنه کار امریکا رو خراب می کنه و بعد برای اینکه امریکا بخواد منصرفش کنه باید بهش امتیاز بده همین موضوع رو تویه تحریم ها در در چند ساله ئیش در مورد ایران دیدیم
روس ها در تمام دوره تاریخ اینگونه بودند
همیشه غیر قابل اعتماد
امیدوارم عبرت بگیریم
قابل توجه حضرات که پایبند نیمی از شعار انقلابی نه شرقی نه غربی هستند
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
روسیه همیشه تاریخ خلف وعده کرده و به متحدانش خیانت کرده وای به حال ما که تخم مرغ هامنو تو سبد روسیه و چین چیدیم ، روس ها در قضیه هسته ای حتی یکبار به صورت جدی در شورای امنیت سازمان ملل از ایران دفاع نکرد وتو پیشکش پس بهتره مسئولان نظام در روابط با روسیه تجدید نظر بفرمایید
روسیه همیشه تاریخ خلف وعده کرده و به متحدانش خیانت کرده وای به حال ما که تخم مرغ هامنو تو سبد روسیه و چین چیدیم ، روس ها در قضیه هسته ای حتی یکبار به صورت جدی در شورای امنیت سازمان ملل از ایران دفاع نکرد وتو پیشکش پس بهتره مسئولان نظام در روابط با روسیه تجدید نظر بفرمایید
هدف این بوده که ایران را وارد جنگ مستقیم با داعش کنند که دارند به هدف شان میرسند، بیچاره مردم ایران.
واقعا روسها حزب باد هستند و اصلا قبل اعتماد نیستند جالب است که همین اسد چند سال قبل با ارسال گاز کشورهای عربی از سوریه به ترکیه وبعد به اروبا مخالفت کرد تا همچنان روسیه در صادرات گاز به اروبا یکه تازی کند واگر در مقابل پیشنهاد اینگونه عربها مخالفتی نمی کرد که عربها واربابانشون با اسد مشکلی نداشتند اما خیلی زود روسها فراموش می کنند
من فکر میکنم بازی اختلافات اردوغان و داوود اغلو هم تو یه زمین بزرگتر داره رخ میده
مسوولین ارشد نظام نظرشون چیه؟
کاری که همیشه روس ها می کنند . . . سابقه خیانت روسها همیشه بوده در کشور عزیز خودمون هم . . . انشالله خدا لعنتشون کنه و بچه های دلاور ایرانی که بخاطر روسهای عوضی که داشتن موسیقی صلح گوش می دادن شهید شدن . . . خدا رحمتشون کنه و انشالله کنار سالار شهیدان هستن . .
ببینید ما با کی متحد شدیم. بدترین دوست ومتحد در دنبا همین روسیه بوده وهست. هیچ اعتباری به دوستی اش نیست. مثل آب خوردن آدم می فروشه. قذافی، صدام و حالا نوبت اسد است. اینها تازه بعد از فروختن یک دوجین متحد اروپای شرقی در پایان جنگ سرد است.
روسیه گفته اسد رفیقی قابل اتکا نیست و مثل اردوغان که برای غرب یک متحد استیراتیزیک هست اسدمثل اون رفتار نمی کند و برای اینکه اصل موضع روس مشخص شود اسد نماینده اش را بفرستد مسکو تا اول ببیند خواسته روسها چیست بعد ایا روس ها از مواضع قبلی خود برگشتند یا خیر
روسیه بازهم به ایرانیان کلک زد... بابا از یک سوراخ چند بار باید گزیده شوید که آنتنهاتون بزند بالا که از این امام زاده کرملین نمیشود حاجت گرفت... بخدا روسها مثل کشورهای غربی چون انگلیس و امریکا همه آنگلوساکسون و فراماسیونریی هستند سرهای همه آنها به یک آخور بند است، نیّت همشون سرافکندگی و بردگی کشیدن همه مسلمانان اللخصوص ما شیعیان است.
اون چیزی که ما در سایت ها دیدیم روسیه با 5 جنگنده به همراه ارتش سوریه در حال بمباران مواضع جییش الفتح در خان طومان است.
در طول تاریخ نشان داده که روس ها فقط سوء استفاده کرده اند از ما اینها و هیچ کشور بیگانه ثابل اعتماد نیستند و ما بایستی روابط خودمان را براساس منفعت ملی با آنها داشته باشیم.
مگه شک دارید که روسیه تو تاریخ 200 سال گذشته بزرگترین ضربه ها رو به ایران زده؟
اگه با انگلیس توافق نمیکرد حمله میکرد و بخشی از ایران رو میگرفت . وقتی هم که با انگلیس به توافق میرسید انگلیس همین کار رو میکرد.
روسیه کلا از پشت خنجر میزند وزیاد هم ازش بعید نیست احتمالا لقمه اونور چرب تر شده
حالا هی به این روسها دل ببندید
ما این وسط چکاره بیدیم؟
حتی اونایی که از سیاست سر در نمیارن میدونستن روسیه تو لحظه آخر جا خالی میکنه ده ها بار تو گذشته این کارو کرده اومده بود تمام سلاح ها شو تست کنه و با هزینه دیگران به رخ بکشه و حالا از عربها باجشو گرفت کشید کنار نباید به روسها تکیه کرد .
ای کاش قدرت ما در رفتن یا نرفتن بشار اسد هم اندازه روسیه باشه...
و ایران این وسط باز هم غلط پیش بینی کرد... باز هم به غلط هزینه داد و میدهد!
هزاران بار رفتار روسها را دیدیم و عبرت نگرفتیم
بیچاره مردم بی پناه!!!!!!
روسيه هم به فگر منافع ملي خودش هست البته درست و صحيح هم همينه . نبايد جان و مال ملت خودش رو فداي يك مهره سوخته و ... مثل اسد كند .
سلام متاسفانه روسها طبق روال همیشگی خود پس از گرفتن امتیازات خود صحنه را خالی میکنند همانطور که بارها با ایران این کار را کردند طولانی کردن روند ساخت نیزوگاه اتمی بوشهر و عدم تحویل سامانه موشکی به ایران در زمان مناسب آن از نمونه های آشکار این سیاست است باید هوشیار بود که روسیه متحد استراتژیکی نبوده و نحواهد بود.
روسيه اصلا" قابل اعتماد نيست مثل آمريكا
همه دنیا حتی قویترین متحدان ایران هم متفق القول اند که تنها راه رسیدن به آرامش درسوریه کناره گیری بشاراسد است چرا ایران دست دست میکند برای جلوگیری ازکشتاربیشتر باید بشاراسد بی قید وشرط پایش راازگلوی مردم این کشور بردارد
مشکل نیست طبق معمول روسها ما رو مثل گوشت قربونی میدن جلوی لوله توپ آخرشم منافع اقتصادی سیاسی و استراتژیک خودشون رو میبرند و نفت ما هزینه اینکار میشه. ما رو خوب گیر آوردند.
مشکل نیست طبق معمول روس
مطمئن باشید این روسیه ایران را نیز به ته چاه می فرستد. و طناب پوسیده اش را رها می کند.
یادم هست وقتی موشک های روسی از دریای خزر به سمت سوریه می رفت به یکی از مسئولین سپاه گفتم این کار خیلی اشتباهه چون این قدرتنمایی روسا برای ماست برای سهم بیشتر در دریای خزر نه کمک به سوریه چون هیچ منطقی برای اینکار ندیدم وقتی هواپیماها و مو شک هاشون در خود کشور سوریه قرار داشت
نمی دونم کی میشه به این روسا اعتماد کرد
خاطره بد عهدی اونا واقعا که نوبره
اس 300 رو با کلی منت به ما میدن تازه بعداز این که اس500 رو رونمایی کردن
کارروسیه همینه جایی که سودش کم شود کنار می کشد ولی عمواسد خیالت راحت باشد ماتا اخر باشما هستیم ماپشت شما را خالی نمی کنیم
از روز اول هم معلوم بود روسیه با تولید این همه سلاح خوب به غیر از فروش یک جا باید امتحان هم می کرد و کجا بهتر از سوریه.همه کشورها باید از سیاست روسیه و امریکا بترسن.چون جفتشون سر یک سفره می شینن.
آمریکاییها و متحدین و تکفیریها در تله روسیه گرفتار شدند.

دیگر هیچ محدودیتی برای روسها باقی نخواهد ماند.

جو سیاسی و افکار عمومی بر علیه غرب عمل میکند.

تارومار شدن شیرازه تکفیریها بزودی آغاز خواهد شد.
این روس ها هیچ وقت قابل اعتماد نبودن
وهب بود نه...
روس ها همیشه نامرد بوده اند. چرا ما از گذشته پند نمی گیریم!!
لایلسع العاقل من جحر مرتین
روسیه 1000چهره دارد
روسیه هیچوقت نشده و نخواسته یک شریک یا حتی یک رفیب خوب باشد و بطور کلی پابند شریک ضعیف و ...... نباید شد
روسیه در واثع پشت اسد رو خالی نکرد پشت ما رو خالی کرد و برای اینکه دهن ما رو ببنده نصف اس 300 رو داد تادلمون رو خوش کنیم....همین...
مرگ بر روسیه
روسیه خبیث
روسیه خائن
اگر اسد چشم به روسیه داشته باشد ماندنی نیست!! باید روی پای خودش بایستد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس