بازدید 46544
مروری بر روزنامه های سه شنبه چهاردهم اردیبهشت؛

سخنان منتشرنشده هاشمي درباره شرايط كشور/ پيام به روحاني براي انصراف از رياست‌جمهوري!

سخنان رهبر انقلاب در جمع معلمان با واکنش متفاوت روزنامه های اصلاح طلبان و اصولگرایان روبه رو شده است. از سوی دیگر سفر رئیس جمهور کره و قراردادهای اقتصادی دوجانبه و همچنین وضعیت منتخب اصفهان از دیگر موضوعات مهم امروز است.
کد خبر: ۵۸۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 03 May 2016

سخنان رهبر انقلاب در جمع معلمان با واکنش متفاوت روزنامه های اصلاح طلبان و اصولگرایان روبه رو شده است. از سوی دیگر سفر رئیس جمهور کره و قراردادهای اقتصادی دوجانبه و همچنین وضعیت منتخب اصفهان از دیگر موضوعات مهم امروز است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های اصلاح طلب از جمله قانون، شرق امروز سخنان دیروز رهبر انقلاب را بازتاب گسترده ای داده اند. البته این روزنامه ها سعی کرده اند، بخشی از سخنان رهبر انقلاب را پوشش دهند که محل دغدغه خودشان نیز هست! در واقع این روزنامه ها موضوع انتقاد از صدا و سیما و همچنین بیانات رهبر انقلاب در تحمل مخالف را در کانون توجه قرار داده اند.


این در حالی است که روزنامه های اصولگرا از جمله کیهان و جوان بیانات رهبر انتقلاب در باب امریکا و همچنین وضعیت فرهنگی را مورد توجه قرار داده اند.


با این حال رروزنامه های اصلاح طلب از جمله آرمان و اعتماد موضوع منتخب اصفهان را مورد توجه قرار داده اند. اعتماد در همین زمینه در گزارشی با تیتر «١٨ زن» نوشته: «١٨ زن» تمام. اين نظر متولي انتخابات است. نظر مردي كه سوگند ياد كرده تا پاسدار قانون اساسي باشد. حسن روحاني ١٨ زن منهاي حتي يك نفر را هم قبول ندارد. تركيب زنان مجلس دهم شايد اين‌بار بيشتر از هر وقت ديگري مورد بحث قرار گرفته است. هم زيادتر شده و هم اينكه بحث در مورد ورود يا عدم ورود يكي از آنها به مجلس زياد است. روزهاي سخت مينو خالقي حالا با موضع‌گيري دولت وارد مراحل جديدتري مي‌شود. مرحله جديد اين است كه رييس‌جمهور تمام قد پشت او ايستاده است. ناطق تاريخي اين سال‌هاي پارلمان يعني علي مطهري هم پشت او ايستاده است. پيشنهاد مي‌دهد براي جلوگيري از اين سه راه‌حل وجود دارد. يا وزير كشور پاي اعتبارنامه را امضا كند، يا براي تعيين وضعيت در اين مورد استفساريه صورت بگيرد يا اينكه اين اختلاف به هيات حل اختلاف قوا برود. كمي آنطرف‌تر بي‌اخلاقي‌ها تا آنجا شدت يافته كه تصاوير خصوصي منتخب مردم اصفهان در فضاي مجازي منتشر شده و در پي اين اقدام مينو خالقي طي نامه‌اي اعلام كرد اين موضوع را مورد پيگيري قرار خواهد داد. حالا تكليف همه را در مورد ماجراي مينو خالقي مي‌توان تا اندازه‌اي مشخص دانست. از رييس‌جمهور گرفته تا پارلمان او را منتخب مي‌دانند و در اين ميان تنها نهادي كه معادله ١٨ زن تمام را براي پارلمان درست نمي‌داند شوراي نگهبان است.»


روزنامه کیهان نیز در یادداشتی با عنوان «بازی با «انتقال‌دهنده» نوشته است: «امریکا، بازی پیچیده‌ای را با ایران دنبال می‌کند ولی در ایران این بازی پیچیده، بسیار ساده دیده می‌شود! واشنگتن از یک طرف در پی حل مهم‌ترین مسئله خود با ایران، یعنی تبدیل شدن ایران به یک «قدرت مستقل منطقه‌ای» است و از سوی دیگر در پی سیطره‌بخشی به جریانی است که در انتقال ایران از یک «قدرت مستقل منطقه‌ای» به یک کشور معمولی وابسته، به آمریکا کمک می‌نماید. البته این قلم در پی ارزیابی آن نیست که چنین جریانی توانایی لازم را در هل دادن ایران به این سمت دارد یا نه، ولی در اینکه چنین جریانی وجود دارد و چنین نقشه‌ای هم تنظیم گردیده است، به گواهی قرائن و شواهد عدیده تردید نیست.

آمریکا در حل مهم‌ترین مسأله خود که به آن اشارت رفت، چند اقدام را براساس این راهبردها به طور توأمان دنبال می‌کند: 1- لازمه فاصله گرفتن ایران از قدرت منطقه‌ای، ضعیف شدن ایران به خصوص در مسائل اقتصادی است. از این رو نباید در تداوم فشارهای تضعیف‌کننده حتی در مواردی که ایران به یک «عقب‌نشینی پرارزش» تن داده است، تردید نمود. 2- به قدرت رساندن کسانی که از درون جمهوری اسلامی، انتقال‌دهنده ایران از قدرت منطقه‌ای به کشوری معمولی هستند، نباید به تجدید نظر در فشار بر ایران بینجامد یا با آن توأم گردد، چرا که از یک سو - از نظر آمریکا- قدرت گرفتن این افراد ناشی از فشار وارد شده بر ایران است و از سوی دیگر تداوم حضور این‌ها در قدرت نیازمند تداوم فشار است. آمریکایی‌ها در این میان تداوم فشار را به نفع کاتالیزورهای داخلی می‌دانند و این کاتالیزورها نیز رفع فشار از جمهوری اسلامی را سبب رشد استقلال‌گرایی در ایران می‌دانند. چندی قبل جان کری در یکی از دانشگاه‌های آمریکا در پاسخ به سؤال دانشجویی که پرسید: «چرا بعد از برجام از اندازه فشار علیه ایران کم نمی‌کنید تا ایران در همراهی ترغیب شود» گفت برای ترغیب بیشتر ایران به همراهی باید فشارها را ادامه دهیم. 3- آمریکا تعدادی سناریوی با ارزش محدود را در نظر گرفته تا بدون آنکه هزینه‌ای داده باشد، «جریان انتقال‌دهنده» را تقویت کند به عبارتی هم چیزی واقعی در سبد ایران نگذارد تا تقویت نشود و هم اقدامی انجام دهد تا چیزی در سبد «جریان انتقال‌دهنده» قرار گیرد. بعضی از کارشناسان «باز و بسته» بودن سوئیفت را در این جهت ارزیابی می‌کنند؛ سوئیفت به طور رسمی باز است تا چیزی در سبد جریان انتقال‌دهنده قرار گیرد و به طور واقعی بسته است تا چیزی در سبد ایران نرود.»


روزنامه شرق نیز در گزارشی به سخنان منتشر نشده هاشمی رفسنجانی پرداخته و در گزارشی با عنوان «حالا مي‌توانم راحت بميرم » نوشته: «روز یکشنبه مراسم رونمایی از کتاب «زندگی و زمانه» آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. بخش‌هایی از سخنان هاشمی‌رفسنجانی در این مراسم همان روز منتشر شده بود اما روز گذشته خبرگزاری «نسیم‌آنلاین» بخش‌هایی از سخنان او را که در این مراسم گفته بود و پیش از این به هر دلیلی منتشر نشده بود روی خروجی خود قرار داد.

به گزارش این رسانه اصولگرا، هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در دوره احمدی‌نژاد انقلاب داشت منحرف می‌شد، گفت: «من موفق شدم در بدترین شرایط تا حدودی این وضع را عوض کنم و مردم با همان مردانگی که انقلاب کردند، سال ۹۲ هم پیروز شدند و اکنون دیگر می‌توانم راحت بمیرم». رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفته است: «در دوره احمدی‌نژاد به‌ویژه پس از سال ٨٨ انقلاب داشت منحرف می‌شد و به سمت اختناق می‌رفت، من موفق شدم در بدترین شرایط تا حدودی این وضع را عوض کنم و مردم با همان مردانگی که انقلاب کردند سال ٩٢ هم پیروز شدند. در سال ٩٤ هم بزرگان را نگذاشتند که وارد میدان شوند و چند چهره رده سوم و چهارم توانستند ژنرال‌های رقیب را کنار بزنند. اکنون دیگر می‌توانم راحت بمیرم زیرا مردم تصمیماتشان را خودشان می‌گیرند و در این نزدیکی پایان عمر که راه انقلاب را مسدود کرده بودند آن را باز کردم».


روزنامه ابتکار نیز در گزارشی با عنوان «رابطه 18 میلیارد دلاری» به سفر رئیس جمهور کره به ایران پرداخته است. این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد: « رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که عصر یکشنبه وارد تهران شده بود، صبح دیروز در مجموعه تاریخی فرهنگی سعد آباد مورد استقبال رسمی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری قرار گرفت. «پارک گئون هی» نخستین رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی است که در تاریخ این کشور، از ایران دیدن می کند. در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی، روسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند. روسای جمهور دو کشور پس از پایان مراسم استقبال رسمی، وارد محل مذاکرات دوجانبه شدند. جستجوی راه‌های تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و امضای اسناد متعددی با هدف ایجاد تحرکی جدی در روابط رو به توسعه دو کشور از جمله محورهای مذاکرات خانم پارک و روحانی و هیات‌های عالیرتبه ایران و کره جنوبی است. رئیس‌جمهوری کره جنوبی را در این سفر رسمی سه روزه، هیات عالیرتبه‌ای شامل شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان بزرگترین صنایع کره‌ای همراهی می‌کنند. رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی دیروز همچنین با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی نیز دیدار کرد.»


روزنامه قانون نیز در بخش نیشخط خود به موضوع رایزنی ها برای ریاست عارف و لاریجانی پرداخته است.


روزنامه آرمان در گفت و گو با علی تاجرنیا، نماينده مجلس ششم در مطلبی با عنوان «پيام به روحاني براي انصراف از رياست‌جمهوري » نوشته: «مهم‌ترين استراتژي اصولگرايان اين است كه آقاي روحاني را از ادامه رياست‌جمهوري خود خسته و منصرف كنند. به همين دليل تلاش مي‌كنند از همه پتانسيل و امكانات خود براي فشار آوردن به دولت آقاي روحاني استفاده كنند. از گوشه و كنار شنيده مي‌شود برخي به صورت مستقيم و غيرمستقيم براي آقاي روحاني پيام مي‌فرستند كه وي را از ادامه رياست‌جمهوري خود در مرحله دوم منصرف كنند. اين پيام‌ها عمدتا توسط افراد پرنفوذي كه در ساختار قدرت نقش دارند براي آقاي روحاني فرستاده شده است. استراتژي دوم اصولگرايان براي شكست آقاي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري آلترناتيو‌سازي و ظهور پديده‌هاي جديد از درون جريان اصلاحات براي رقابت با آقاي روحاني است. اصولگرايان به دنبال اين مساله خواهند بود كه بين اصلاح‌طلبان و آقاي روحاني شكاف ايجاد كنند و جريان اصلاحات را بزرگ‌تر و محبوب‌تر از آقاي روحاني نشان بدهند. سپس با اين بهانه تلاش كنند يك شخصيت اصلاح‌طلب را به نمايندگي از جريان اصلاحات در مقابل آقاي روحاني كه خاستگاه اصولگرايي دارد قرار بدهند. در سال‌هاي گذشته اصولگرايان اين حربه را براي ايجاد شكاف در دفتر تحكيم وحدت به كار بردند و با قرار دادن طيف «شيراز» در مقابل طيف «علامه» تلاش كردند بين دفتر تحكيم وحدت انشقاق و چند دستگي ايجاد كنند. اصولگرايان در صورتي كه موفق نشوند از اين دو استراتژي استفاده كنند تلاش خواهند كرد از طيف تخريب‌گر خود در انتخابات رياست‌جمهوري عليه آقاي روحاني استفاده كنند. مهم‌ترين ابزار اين تخريب نيز مي‌تواند شخصي مانند محمود احمدي‌نژاد يا فردي شبيه به رويكرد وي باشد. اصولگرايان در شرايطي كه موفق نشوند هيچ كدام از استراتژي‌هاي خود را عملي كنند به سراغ تخريب آقاي روحاني خواهند رفت و تلاش خواهند كرد فضاي انتخابات رياست‌جمهوري را عليه آقاي روحاني مسموم كنند. در نتيجه فضاي سياسي كشور در ماه‌هاي آينده و درآستانه انتخابات رياست‌جمهوري براي آقاي روحاني بسيار تنگ‌تر و بسته‌تر خواهد شد. در اين مقطع زماني مهم‌ترين دغدغه آقاي روحاني مساله معيشت مردم خواهد بود. به همين دليل اصولگرايان تلاش خواهند كرد با ناكارآمد جلوه دادن سيستم خدمات رساني دولت تدبير و اميد در مسائل اقتصادي و معيشتي برگ برنده آقاي روحاني را از وي بگيرند واقشار مختلف جامعه و بويژه اقشار ضعيف‌تر جامعه را به سمت کاندیداهاي خود متمايل كنند. اصولگرايان با استفاده از اين حربه‌ها تلاش خواهند كرد هويت از دست رفته خود را دوباره به دست بياورند و از سوي ديگر محبوبيت آقاي روحاني را در سطح افكار عمومي مخدوش كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷۲
انتشار یافته: ۱۰
آیت الله هاشمی مرد همیشه در میدان که بارها و بارها تمام کننده مناقشات و کج فهمی ها بوده و خرابکاریهای خیلی ها را درست کرده و باعث حل اختلافات بسیاری بوده اند. آنقدر مرد هستید که بارها اشتباهات خود را به گردن گرفته و از مردم عذر خواهی نموده اید. زنده و پاینده باشید انشاء الله.
درود بر هاشمی
مرگ بر اصلاح طلبان
متاسفانه کار سختی است، مردم بسیار فراموشکارند (تورمهای 100% را کاملا فراموش کرده اند) . امیدوارم آقای روحانی موفق بشه.
با سلام. یکی از آموزه های دینی اسلام . احترام به مالکیت (افراد و جامعه) براموال می باشد . 1- مالکیت شخصی 2- مالکیت عمومی که مالکیت عمومی که در فرهنگ مردم بنام بیت المال شناخته می شود . و همیشه خداوند از طریق پیامبران به مردم یاد اوری می کند که به مالکیت شخص و عمومی ( بیت المال ) احترام بگذارید . و بدون اجازه مالک (چه شخصی و چه عمومی )در اموال دخل و تصرف ننمائید . انتخابات نمایندگان برای مجلس و یا ریاست جمهوری و غیره یکی از بهترین ملاک است که چقدر به اموزه های دینی پایبند هستیم . متاسفانه اکثرا مشاهده می شود نمایندگان در چسباندن پوسترهای تبلیغاتی و غیره بر در دیوار مردم رعایت می کنند ولی وقتی به مالکیت نظام (بیت المال) می رسد . این احترام گذاشتن بسیار کم زنگ می باشد . مانند چسباندن پوشتر تبلیغاتی برروی تیر برق . سطال های زباله شهری . مترو . اتوبوس . و هر چیزی که به بیت المال تعلق دارد . ابایی ندارند . و این مسائل باعث شده که مردم یاد می گیرند که به مالکیت افراد احترام بگذارید ولی نیازی نیست به مالکیت نظام (بیت المال ) احترام گذاشته شود . لذا در رسانه ازگلایه شهردای از این که مردم به قطار و مترو و امواکن عمومی خسارت وارد می کنند . زیاد شنیده می شود . چون در نظر انها نیز مانند نمایندگان . اموال عمومی جز اموال خویش است . تفکر انها مانند همان نماینده و اشخاصی را دارد که تصور می کنند . که در نظام اسلامی فقط احترام به مالکیت افراد محترم است . در صورتیکه در کشورهای پیشرفته دنیا مردمانشان ( نمایندگان . خیرین . معتمدین . و...... ) یاد گرفته اند . که اموال عمومی نیز مانند اموال شخصی است باید احترام گذاشته شود . اگر خواستند اطلاع رسانی کنند . در مکانی انجام می دهند که نظامشان توسط شهرداری تعریف کرده است .
با اطمینان صد در صد و با ایمان و یقین قلبی میگویم که هیچوقت و تحت هیچ شرایطی روحانی در صورت کاندید شدن رأی نخواهد آورد و رئیس دولت دوازدهم هر کسی بجز روحانی خواهد بود.
مردم از انتخاب ایشان به شدت پشیمان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
مردم پشیمان هستند یا عده ای که منافعشون در خطره نگرانند؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
فرهاد جان تو برو دنبال شیرین به این کارا کار نداشته باش عزیزززززم
از این اصولگرایان همه چیز بر میاد
با اطمینان و ایمان و یقین قلبی میگویم که روحانی رئیس جمهور خواهد ماند و شما ضایع خواهید شد آقای فرهاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار