بازدید 2472

رشد ۶۵ درصدي قيمت ورق فولادي

دبير سنديكاي لوله و پروفيل فولادي با اشاره به رشد ۵۰۰ درصدي تعرفه واردات فولاد در سال جاري، گفت: اين اتفاق يكي از دلايل رشد ۶۵ درصدي قيمت ورق فولادي در كشور است.
کد خبر: ۵۸۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 20 April 2016
دبير سنديكاي لوله و پروفيل فولادي با اشاره به رشد ۵۰۰ درصدي تعرفه واردات فولاد در سال جاري، گفت: اين اتفاق يكي از دلايل رشد ۶۵ درصدي قيمت ورق فولادي در كشور است.
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل ازسنديكاي لوله و پروفيل فولادامير حسين كاوه  اظهار داشت: در انتهاي سال گذشته در مورد افزايش تعرفه واردات دلار از 4 درصد به 20 درصد به وزارت صنعت هشدار داديم و اعلام كرديم كه اين اتفاق باعث افزايش 500 درصدي تعرفه مواد اوليه محصولات فولادي خواهد شد كه قيمت تمام شده توليد را بالا مي برد.
 وي ادامه داد: همچنين در مورد افزايش قيمت جهاني فولاد هشدار داديم و اعلام كرديم كه زمان مناسبي براي افزايش تعرفه واردات فولاد نيست، اما در نهايت تصميم بر افزايش تعرفه واردات گرفته شد كه اين اتفاق در كنار رشد 150 دلاري قيمت جهاني فولاد باعث رشد 65 درصد قيمت ورق هاي فولادي در كشور شد.
 كاوه با اشاره به تفاهمنامه اي كه با حضور نماينده فولاد مباركه و سنديكا لوله و پروفيل فولادي منعقد شد، گفت: بر اين اساس قرار شد حداقل نياز ما در 6 ماه ابتدايي سال به ميزان 600 هزار تن ورق فولادي با ضخامت 2 ميلي متر و 200 هزار تن ورق فولادي با ضخامت كمتر از 2 ميلي متر از طرف فولاد مباركه تأمين شود.
 وي تصريح كرد: همچنين قرار شد مواد اوليه با قيمت رقابتي و متعادل به توليد كنندگان پروفيل فولادي عرضه شود.
 
وي با بيان اينكه اين صورت جلسه توسط اعضاي هيأت مديره سنديكا تهيه شد اما تا اين لحظه مديرعامل فولاد مباركه حاضر به امضاي آن نشده است، تا اينكه روز گذشته فولاد مباركه صورت جلسه اي براي ما فرستاد و اعلام كرد كه آن را قبول دارند.
 دبير سنديكاي لوله و پروفيل فولادي ادامه داد: بر اين اساس فولاد مباركه براي تأمين 150 هزار تن ورق با ضخامت 2 ميلي متر اعلام آمادگي كرده است كه 50 هزار تن كمتر از نياز ما است و علاوه بر اين جمله مربوط به عرضه مواد اوليه با قيمت متعادل و رقابتي نيز حذف شده است.
 وي با اشاره به تلاش فولاد مباركه براي صادرات ورق فولادي با قيمت پايين تر از نرخ داخلي، گفت: سال گذشته فولاد مباركه ورق توليدي خود را با قيمت 250 دلار صادر كرد در حالي كه اين قيمت براي فروش در داخل 410 دلار بود و در واقع به توليدكنندگان داخلي پروفيل گرانفروشي صورت مي گيرد.
 وي نياز سالانه صنعت لوله و پروفيل به ورق فولادي را سالانه يك ميليون و 600 هزار تن عنوان كرد و گفت: در چنين شرايطي تعرفه واردات نيز افزايش پيدا كرده كه به ضرر توليدكنندگان خواهد بود.
 كاوه تصريح كرد: افزايش 65 درصدي قيمت ورق هاي فولادي در كشور در شرايط ركود باعث شده تا نياز ما به نقدينگي و سرمايه در گردش افزايش يابد.
 وي از شكايت توليدكنندگان لوله و پروفيل فولادي در اين مورد به شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي خبر داد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل