بازدید 77408
بسته خبری تابناک؛

انتقاد مطهری از سخنان روحانی درباره رفع حصر/بازگشت یک ممنوع التصویر به تلویزیون/تعداد افراد سه دهک بالای درآمدی از زبان معاون وزیر

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علت تشکر رئیس قوه قضائیه از رئیس جمهور»؛؛«پای خودروهای آمریکایی به ایران باز شد؟»؛ «همدردی سیدحسن‌خمینی با خانواده "ستایش قریشی"» «تنش در بخش خبری صدا و سیما» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 18 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


مجوز برای عباس قادری تکذیب شد

فرزاد طالبی درباره انتشار خبری مبنی بر توزیع آلبومی با عنوان «قسم» به خوانندگی عباس قادری و برگزاری کنسرت این خواننده توضیح داد: صراحتا اعلام می کنم که هیچ گونه درخواستی مبنی بر تولید این آلبوم به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نرسیده و طبیعتا دفتر موسیقی نیز هیچگونه مجوزی برای انتشار و توزیع این آلبوم با عنوان خواننده مورد نظر صادر نکرده است.وی در پایان درباره برخورد با توزیع کنندگان غیرقانونی این آلبوم بیان کرد: برخورد با توزیع کنندگان آلبومی که حتی درخواستی هم برای تولید آلبوم خود به دفتر موسیقی نداده اند موضوع دیگری است که یقینا مراجع قانونی پیگیر آن خواهند بود، اما بنده باز هم تاکید می کنم که نه درخواستی به دفتر موسیقی برای تولید این آلبوم ارائه شده و نه ما مجوزی را در این مورد صادر کرده ایم.طی روزهای گذشته عباس قادری خواننده قدیمی در برخی از سایت ها و فضای مجازی از انتشار آلبوم جدید خود به نام «قسم» خبر داده بود. وی همچنین با انتشار ویدیویی اعلام کرده بود که به زودی در تهران کنسرتی برگزار خواهد کرد.خبرگزتری مهر این خبر را منتشر کرده است.


درخواست پیگیری رفع حصر از روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: رئیس جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، وظیفه دارد پیگیر مساله حصر باشد. نباید دائماً این مسائل را به شرایط سیاسی پیوند زد و گفت اکنون کشور در شرایط خاصی است و صلاح نیست این موضوع مطرح شود. این حرف درست نیست چون کشور ما به دلیل پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه در شرایط خاصی است.علی مطهری  با اشاره به نامه چند روز پیش به رئیس‌جمهور درخصوص برگزاری دادگاه و رفع حصر گفت: مهمترین مسئله‌ای که در نامه رئیس مجلس ششم ذکر شده، درخواست او برای محاکمه علنی در یک دادگاه صالح بود.نماینده مردم تهران با اشاره به بخشی از این نامه یادآور شد: ایشان گفته بود: "نتیجه دادگاه هرچه باشد، حتی بدون تجدیدنظر خواهی، آن را می پذیرم." به نظر می رسد، این یک مطالبه منطقی است و باید به آن پاسخ مثبت داده شود.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم خاطرنشان کرد: از همان ماه‌های اول حوادث سال ۸۸ تاکنون بارها همین مطلب را گفته‌ام که باید همه عوامل مؤثر در آن حوادث به طور همزمان در دادگاه صالح علنی محاکمه شوند و حکم هرچه بود، همه بپذیرند و پرونده این موضوع بسته شود.خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


تنش در بخش خبری صدا و سیما

معاون وزیر رفاه در خبر ساعت 21 شب گذشته از لحن ادبیات مجری صداوسیما هنگام پرسش درباره افراد دارای دو دفترچه به‌شدت انتقاد کرد.مجری خبر 21 قبل از پرسش از احمد می‌دری، درباره طرح تجمیع دارندگان چند دفترچه بیمه و خدمات درمانی با زیر سؤال بردن قانون گفت "آفتابه‌لگن چند دست ،شام و ناهار هیچی" و منظور وی از داشتن چند دفترچه در دست یک نفر و بی‌فایده بودن آن سخن گفت که این ادبیات باعث شد تا معاون وزیر به‌شدت از ادبیات وی انتقاد کند. این بیان مجری، معاون وزیر را به واکنش واداشت؛ احمد می‌دری به مجری گفت شما نباید قانون مجلس که در سال 1382 تصویب‌شده و قرار است امسال تا شهریورماه اجرا شود را مورد تمسخر قرار دهید.صداوسیما بارها نشان داده که با همین لحن طرح‌هایی که نمایندگان مجلس تصویب کرده‌اند مورد تمسخر قرار داده درحالی‌که در هیچ جای دنیا هیچ‌کسی به خود اجازه نمی‌دهد قانون مصوب مملکت خود را مسخره کند.انتقاد معاون وزیر روی آنتن زنده به مذاق مدیران خبر 21 خوش نیامد و همین باعث شد، مجری جوان خبر21 قبل از پایان ‌بخش خبری دوباره روی آنتن آمد و پیامک‌هایی را از قول مردم خواند که در  یکی از آن‌ها آمده بود که "آقای معاون به‌جای ناراحت شدن بهتر است مشکلات مردم را حل کنند!"خبرآنلاین این مطلب را منتشر کرده است.


واکنش یک نماینده مجلس به پخش گزارش علیه عراقچی

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: صداوسیما همراه با تندروها می‌خواهد برجام را زیر سوال ببرد و امروز هم همچنان در حال انجام این کار است.غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پوشش اقدام‌های صورت گرفته از سوی دولت، خاطرنشان کرد: هنگامی که برجام تبدیل به ابزار سیاسی در انتخابات ۷ اسفند می‌شود، دوستانی در صداوسیما به تحلیل می‌رسند که می‌توانند با حمله به برجام، بدون در نظر گرفتن منافع ملی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بهره‌برداری کنند، تخریب آقای عراقچی و دیگران برایشان موجه خواهد بود.او همچنین در واکنش به پخش گزارشی علیه «سیدعباس عراقچی» در صداوسیما که میهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بود، گفت: سوال اینجاست که مگر صداوسیما پیش از این رفتاری غیر از این داشته و مگر به پیشبرد برجام کمکی کرده که امروز انتظار داشته باشیم، در راستای یاری رساندن به دولت و برجام اقدام کند؟نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: صداوسیما همراه با تندروها می‌خواهد برجام را زیر سوال ببرد و امروز هم همچنان در حال انجام این کار است.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


آزاده نامداری به تلویزیون باز می‌گردد

آزاده نامداری اعلام کرد با پایان ممنوع‌التصویری به تلویزیون بازمی‌گردد.آزاده نامداری مجری برنامه‌های تلویزیونی در صفحه اینستاگرام پارسینما در خصوص بازگشت خود به تلویزیون و اجرای برنامه «امروز هنوز تموم نشده» گفت: «از صبح امروز سوالات زیادی در خصوص این موضوع به صورت پیام به دست من رسیده است. در جواب این سوال باید بگویم که هنوز حضور من در این برنامه خیلی جدی نیست.»وی ادامه داد: «اجازه بدهید صحبت‌های لازم را در مورد این موضوع با دوستان انجام بدهم تا بدانم که موضوع از چه قرار است. در این صورت می‌توانم یک خبر قطعی را در اختیار مخاطبان قرار دهم.»نامداری تصریح کرد: «در چند وقت اخیر چند پیشنهاد از چند شبکه تلویزیونی داشته‌ام که یکی از آن‌ها در شبکه یک و برنامه «امروز هنوز تموم نشده» است. اما باید بگویم همچنان هیچ چیز قطعی نیست و نمی‌توانم تاریخ دقیقی را تعیین کنم.»

جلسات منظم منتخبان اصولگرا با لاریجانی

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه منتخبان اصولگرا و مستقل جلسات منظمی با لاریجانی برگزار می‌کنند گفت که رئیس مجلس در این جلسات دیدگاه‌هایش را در مورد مسائل مهم کشور که در مجلس دهم باید پیگیری شود مطرح می‌کند.حمیدرضا فولادگر گفت:‌ تاکنون جمع‌بندی آقای لاریجانی و منتخبان اصولگرا بر تشکیل فراکسیون فراگیر اصولگرایان در مجلس دهم است.وی با بیان اینکه منتخبان اصولگرا به صورت مرتب و در ایام مختلف جلسات خود را با علی لاریجانی برگزار کردند گفت: آخرین جلسه توسط جمعی از منتخبان مجلس دهم بوده که سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را داشته‌اند.وی با بیان اینکه در این جلسات منتخبان اصولگرا و مستقلان حضور دارند گفت:‌ این جلسات از اسفندماه شروع شده و به مناسبت های مختلف ادامه پیدا کرده است، جلساتی که بیشتر در آن آقای لاریجانی دیدگاه‌هایش را در مورد مسائل کشور و برنامه‌ها برای مجلس آینده را مطرح می‌کند.این منتخب اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: جمع بندی دیدارهای انجام شده منتخبان اصولگرا با رئیس مجلس و شخص آقای لاریجانی این است که فراکسیون فراگیری با حضور همه سلایق اصولگرا و حتی مستقل در مجلس دهم تشکیل شود. فراکسیونی که در آن نمایندگی که تمایل ندارند در فراکسیون اصلاح‌طلبان نیز حاضر شوند می‌توانند در این فراکسیون حضور پیدا کنند. ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

برای تعیین رییس مجلس عجله نکنید

عارف در پاسخ به سئوالی در خصوص گمانه زنی ها در خصوص رقابت وی و لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس دهم، با تأکید بر اینکه بحث ریاست مجلس یک بحث داخلی مجلس است، تصریح کرد: این بحث مهم است، اما باید در داخل مجلس و توسط خود نمایندگان مردم صورت گیرد، در عین حال زمانی می توان آن را دنبال کرد که فراکسیون های داخلی مجلس شکل گرفته باشد و وضعیت فراکسیون اکثریت تقریبا روشن باشد که تشکیل این فراکسیون منوط به انتخابات دور دوم است.وی اضافه کرد: فکر می کنم طرح این موضوع یعنی ریاست مجلس در شرایط فعلی زودهنگام است و قاعدتا پس از انتخابات دور دوم می توان به این بحث در فضای رسانه ای و میان مردم پرداخت.منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم با اشاره به تلاش رقبا برای ایجاد اختلاف میان ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل، تأکید کرد: ما ائتلاف امید را حتما حفظ می کنیم و این یک تعهد اخلاقی بوده و میثاقی است که با کاندیداها داشتیم که حضور جدی در این فراکسیون داشه باشند و طبیعتا مبا نی فراکسیون اکثریت هم رأی گیری است.عارف خاطر نشان کرد: امیدواریم با همان همدلی و همبستگی که افراد در لیست امید قرار گرفتند در مجلس هم بتوانیم تأثیرگذار باشیم و ان شاء الله بتوانیم در خدمت مردم باشیم. جماران این مطلب را منتنشر کرده است.


شرط علی مطهری برای حضور زنان در ورزشگاه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه لازم است برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضوابط شرعی رعایت شود، تصریح کرد: باید برای تدوین هر آیین‌نامه‌ای در این باره، نظر مراجع تقلید جلب شود زیرا احتمال دارد آنها با این کار مخالفت کنند.علی مطهری درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: باید برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها،‌ ضوابط شرعی رعایت شود؛ مثلا اگر حضور خانم‌ها برای بازی خاصی اشکالی نداشته باشد، لازم است تمهیداتی همچون جداکردن راه ورود و خروج خانم‌ها از آقایان یا جداکردن جایگاه آنها در ورزشگاه از آقایان و نظیر این قبیل موارد در نظر گرفته شود.نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص این موضوع بیشتر مسائل شرعی مطرح است و باید برای تدوین هر آیین‌نامه‌ای در این باره، نظر مراجع تقلید جلب شود زیرا احتمال دارد آنها با این کار مخالفت کنند.وی در پاسخ به این سوال که پیش از این زنان اجازه حضور در مسابقات والیبال را داشتند و دردسری تولید نمی‌شد، توضیح داد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از نظر امنیتی دردسرساز نیست و صرفا بحث شرعی مطرح است.خانه ملت این خبر را منتشر کرده است.


فرمانداری که حین جلسه درگذشت

جاسم مجیدی پور فرماندار شهرستان دشت آزادگان روز دوشنبه بر اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت.مجیدی پور روز دوشنبه در مراسمی كه به مناسبت گرامیداشت روز ارتش در سوسنگرد برگزار شده بود شركت كرد كه در حین مراسم دچار ایست قلبی شد.وی از مدیران با سابقه وزارت كشور است كه پیشتر در كسوت فرمانداری شادگان و رامهرمز ، سرپرستی فرمانداری اندیمشك و مدیركل امور اجتماعی استانداری خوزستان خدمت كرده است.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


جلیلی هم بود چاره‌ای جز توافق هسته ای نداشت


سریع‌القلم گفت: کسی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد با واقعیت‌ها رو به رو می‌شود و از شعارها فاصله می‌گیرد. محمود سریع القلم با اشاره به جایگاه ریاست جمهوری در ایران و نقش آن در حکومت گفت: اگر در خرداد 92 سعید جلیلی رئیس جمهور می‌شد شاید دیگر  2 سال منتظر نمی‌ماندیم تا توافق هسته ای امضا شود. استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: این ادعا بر این اساس است که جلیلی هم باید با 90میلیارد دلار معوقه بانکی رو به رو می شد و دولتی را در دست می گرفت که حدود 250 تا 300 هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف بدهکار است و 90 درصد بودجه کشور را صرف هزینه‌های جاری می‌کند. تمام این مسائل سبب می‌شد که جلیلی راهی جز همان راهی که امروز روحانی پیموده است نداشته باشد زیرا کسی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد با واقعیت‌ها رو به رو می‌شود و از شعارها فاصله می‌گیرد. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


بررسی برجام در چارچوب نظر رهبری بود

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره گزارش برجام گفت: بررسی برجام باید در چارچوب تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشد. در دقایق پایانی جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان مجلس نهم که برای مجلس دهم ردصلاحیت شده بود، نسبت به گزارشی که وزارت خارجه درباره برجام به کمیسیون امنیت ملی فرستاده بود، تذکر داد و گفت: گزارش ارائه شده از سوی وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی کپی متن برجام بوده و در آن به مشروعیت اجرای برجام مورد تاکید رهبر معظم انقلاب توجه نشده است. محمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر این نماینده عضو جبهه پايداري گفت: لازم می‌دانم که از کمیسیون امنیت ملی بخواهم با توجه به مفاد متنی که رهبر معظم انقلاب تبیین فرموده و در آن چارچوب اجرای برجام را تایید داشتند، در این چارچوب گزارش را بررسی و نظر خود را به وزارت خارجه و صحن علنی مجلس اعلام کنند. نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: هیاتی که در شورای عالی امنیت ملی برای رصد اجرای برجام ایجاد شده باید به وظایف خود در چارچوب تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب عمل کند. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

همدردی سیدحسن‌خمینی با خانواده "ستایش قریشی"

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:  خبر بسیار تلخ بود. و عجیب اینکه در عصر انفجار اطلاعات دیر مطلع می شویم." ستایش "دختر بچه افغانی آزار می بیند و کشته می شود. از این جهت هیچ فرقی بین افغانی و ایرانی نیست ولی شاید این اتفاق اندکی تلخ تر و شکننده تر است. کسانیکه در غربت زیسته باشند و یا از "غربت کشیدگان" مصایب آن را شنیده باشند، در می یابند که اندوه و مصیبت در غربت سخت تر و دردناک تر است. هر چند می توان گفت برادران و خواهران افغانی ما در این کشور کمتر احساس غربت می کنند ولی باز نباید غربت را دست کم گرفت. سر بسته بگویم که ظلم، حق کشی، اجحاف و تعدی، ملیت و دین ندارند هر چند شرمندگی آن برای ما صاحب خانه ها می ماند؛ صاحب خانه های مسلمان و شیعیان علی و فاطمه ، همان که فرمود " الجار ثم الدار". ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

عکس یادگاری پروفسور سمیعی با خودش!

بسته دوشنبه


نظر مهماندار ایر فرانس درباره "حجاب" خود در ایران

نخستین هواپیمای شرکت هوایی ایر فرانس بعد از هشت سال، عصر یکشنبه ۲۹ فروردین از مبدأ پاریس، در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست.

تعداد بازدید : 58


تعداد افراد سه دهک بالای درآمدی از زبان معاون وزیر

سیداحمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی، در پاسخ به این سوال که چرا برخی از خانوارها در فروردین ماه از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند اظهار داشت:‌در فروردین هیچ خانواری حذف نشده است و در صورت وجود چنین موضوعی قابل پیگیری است.وی با بیان اینکه منتظر مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حذف یارانه اقشار غیرنیازمند هستیم، گفت: در صورتی که سه دهک درآمدی بالا برای حذف یارانه انتخاب شوند، مشمول 24 میلیون نفر خواهد شد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به این سوال که ضریب خطای دولت طبق گفته بسیاری از کارشناسان در موضوع حذف یارانه‌ها بالا است،‌گفت: ضریب خطای حذف را با توجه به بانک‌های اطلاعاتی کاهش داده‌ایم اما به دلیل حجم اعتراضات بالا این امر ممکن است با کندی انجام شود. این گفت و گو در فارس منتشر شده است.


چند درصد مشکل هواپیماهای ایران در اروپا حل شد؟

«فرهاد پرورش» ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از امضای قرارداد همكاری های فنی، عملیاتی، انتقال فناوری و آموزشی بین شركت هواپیمایی ایران ایر و ایرفرانس خبر داد. مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره تحویل سوخت به هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه های اروپا گفت: 98 درصد مشكل ما در این زمینه با ایستگاه های اروپایی رفع شده است و فقط در سه ایستگاه موضوع تحویل سوخت با مشخص شدن شركت های طرف ایران ایر برطرف می شود.


علت تشکر رئیس قوه قضائیه از رئیس جمهور

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز(دوشنبه) مسئولان عالی قضایی، با تبریك ولادت امام محمد تقی(ع)، حضرت علی(ع) و روز ارتش، با اشاره به اینكه جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عدالت و معنویت است، گرایش به عرفان های كاذب را نتیجه همین نیاز و البته راهی اشتباه در وصول به معنویت حقیقی دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) بر عوالم مختلف، ولایت حقیقی تكوینی و تشریعی دارند و تبعیت از ولایت اهل بیت(ع) نسخه شفابخش جهان امروز است. رئیس قوه قضاییه با تأكید بر تلاش كشورهای سلطه از جمله آمریكا برای نفوذ در سازمان همكاری كشورهای اسلامی، از مواضع هیات ایرانی و رئیس جمهوری كشورمان در اجلاس اخیر این سازمان در استانبول تشكر كرد. این اظهارات را ایرنا منتشر کرده است.


روایت هاشمی از ماجرای ردصلاحیت ها در انتخابات

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور در دولت‌های مختلف، دیدار با استانداران را یادآور کارهای اجرایی کشور دانست و گفت: همیشه و الان هم این‌گونه است که استانداران مجری و عمل کننده برنامه‌های دولت در اقصی نقاط کشور بوده و هستند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع استانداران از ردّ صلاحیت‌ها و ضرورت جلوگیری از نهادینه شدن این شیوه در جامعه، گفت: برگزاری انتخابات پرشور و با حضور همه گروه‌ها، یکی از امتیازات انقلاب اسلامی در تاریخ ایران بود و متأسفانه از مقطعی، با دخالت سلایق سیاسی، ردّ صلاحیت‌ها تشدید شد.هاشمی رفسنجانی، افزایش تدریجی آگاهی مردم و اراده آنان برای انتخاب شخصیت‌های مورد نیاز جامعه از همه سلایق را از نتایج گسترش ابراز اطلاع‌رسانی دانست و گفت: نمونه این آگاهی، انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود که مردم نشان دادند، علاوه بر سوابق گذشته شخصیت‌ها، تفکرات آن‌ها برای آینده کشور را لازم می‌دانند. پایگاه خبری هاشمی این اظهارات را منتشر کرده است.


بیکاری خاموش ۲۴۰ هزار نفر؟

به تازگی آماری درباره تحولات زمستانی بازار کار ایران ارائه شده است که نشان می دهد در فاصله پاییز تا زمستان سال گذشته، بیش از ۲۴۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند و نرخ بیکاری در فاصله پاییز تا زمستان به میزان یک دهم درصد بیشتر شده است.به بیان دیگر تعداد بیکاران کشور در پاییز سال ۹۴ به میزان ۲ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۶۸۳ نفر بوده که این تعداد در زمستان به ۲ میلیون و ۸۸۷هزار و ۳۳ نفر بالغ شده است که نشان می دهد تنها در فاصله یک فصل، بر تعداد بیکاران کشور افزوده شده و متاسفانه ۲۴۰ هزار نفر در روزهای پایانی سال گذشته، بیکار شده اند.همچنین تعداد کل شاغلان و بیکاران در بازار کار ایران نیز از ۲۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۱۶ نفر با ۲۳۰ هزار نفر کاهش به ۲۴ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۱۷۰ نفر رسیده که این موضوع نشان می دهد احتمالا این گروه از شاغلان و یا جویندگان شغل یا کار خود را از دست داده اند و یا در پایان سال از یافتن شغل ناامید شده و جستجو را به صورت موقت و احتمالا تا بهار امسال، رها کرده اند. مهر این گزارش را منتشر کرده است.

علت اعلام رای به موسوی توسط غفوری فرد

حسن غفوری فرد در گفت و گویی گفت؛ رسما اعلام کردم به آقای مهندس میرحسین موسوی رأی دادم و زمانی که انتخابات تمام شد و می‌توانستم بگویم به آقای احمدی‌‌نژاد رأی دادم ولی در آن شرایط فکر کردم که باید به آقای موسوی رأی بدهم و این هم بعد از اینکه نتیجه انتخابات مشخص شده بود و آقای احمدی‌‌نژاد برنده شده و این را هم می‌‌دانستم که این حرف برای من هزینه سیاسی دارد. ولی یک بهانه خوبی هم شد که آنها بگویند این به احمدی‌‌نژاد رأی نداده پس جزء اصول‌گرایان نیست اما صداقت در سیاست اسلامی را اصل می‌دانستم و آمدم گفتم من به چه‌کسی رأی داده‌‌ام. روزنامه وقایع التفاقیه این گفت و گور ا منتشر کرده است.


پای خودروهای آمریکایی به ایران باز شد؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز واردات خودرو از پنج شرکت خودروساز آمریکایی و اروپایی را صادر کرد تا مقدمه ورود برندهای جدید به خیابان‌های کشور فراهم بیاید. آن طور که در سایت سازمان توسعه تجارت آمده، طی سال گذشته مجوز ورود انواع خودرو از شرکت‌های فولکس واگن،شورولت، اوپل، اشکودا و دی اس صادر شده و این خودروسازان می‌توانند نسبت به صادرات محصولات خود به ایران اقدام کنند.این اتفاق یکی از اثرات توافق هسته‌ای به‌شمار می‌رود، چه آنکه خودروسازان خارجی پس از اطمینان یافتن از به سرانجام رسیدن مذاکرات، قصد بازار ایران را کرده و در این بین، برخی از آنها توانستند نظر مثبت وزارت صنعت، معدن و تجارت را (برای صدور خودرو به کشور) جلب کنند. اما بنابر اعلام سایت سازمان توسعه تجارت، مجوز واردات مدل سوپر بی اشکودا (SKODA SUPER B 3T ) صادر شده است، اشکودا یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به‌شمار می‌رود که مقر آن در کشور چک قرار دارد. این خبر توسط روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شده است.

تنها خواسته ظریف از امریکایی ها!

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با مجله اشپیگل آلمان می گوید از آمریکا فقط یک چیز می خواهد و آن هم این است که در مراودات ایران و اروپا مداخله نکند.ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای جلب سرمایه های خارجی در کشور خود تلاش می کند. طی بازدید فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برخی پرسش های ناخوشایند نیز مطرح شدند. در طول مصاحبه، او آشکارا اعلام می کند برای تهران چه چیزی به واقع مهم است.

تاکتیک ویژه ایرلاین اماراتی در ایران

اگرچه مسیر مشهد به دوبی و بالعکس، حدودا 3 برابر مسیر بندرعباس به دوبی است، قیمت مسیر طولانی تر حدود 90 هزار تومان ارزان تر است و در حالی که پروازهای رفت و برگشت از مشهد به دوبی، از 120 دلار قیمت گذاری شده، این رقم درباره پروازهای بندرعباس به دوبی از رقم 146 دلار شروع می شود. حتی در مقایسه با شهرهای نزدیک تری چون شیراز نیز بلیت مشهد به دوبی حدود 150 هزار تومان ارزان تر است!اگرچه تعداد بیشتر پروازها به مشهد می تواند دلیلی برای ارزان تر شدن بلیت این مسیر اعلام شود اما بررسی تعداد پروازهای فلای دوبی به شهرهایی چون بندرعباس نیز نشان می دهد تعداد ورود و خروج هواپیماهای این ایرلاین به این شهر مهم در جنوب کشور نیز قابل توجه بوده اما قیمت آن تناسبی با قیمت تعیین شده برای پرواز به مشهد ندارد.هرچند تعداد قابل توجهی از ساکنان حاشیه خلیج فارس جزء مریدان و دوستداران امام هشتم (ع) محسوب می شوند و علاقمند به حضور در مشهد مقدس هستند اما به نظر می رسد تاکتیک ها و برنامه های این ایرلاین و برخی دیگر از ایرلاین های عربی برای ترغیب سفر مردم کشورمان بخصوص شهرهای مذهبی تر مانند مشهد به دوبی نیز باید مورد توجه نهادهای مسئول قرار بگیرد. این خبر را صبحانه آنلاین منتشر کرده است.


بسته دوشنبه
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل